Selasa, 22 November 2011

ANAK SENGAT

ANAK SENGAT


SI ZALIM DAN KEZALIMAN

Posted: 21 Nov 2011 03:47 PM PST

Hisyamudin secara jelas hari ini memberitahu bahawa amalan tahanan tanpa bicara tidak akan dimansuhkan. Ia sekaligus mematikan harapan rakyat yang nampaknya ghairah dengan pengumuman Najib bahawa ISA akan dimansuhkan. PAS yang mengambil sikap tunggu dan lihat ternyata tepat apabila pemansuhan itu ternya gimik politik.

Harapan dan penantian yang di alu alukan dari pengumuman Najib itu dimatikan oleh kenyataan Hisyamudin. Mengapa Najib sendiri tidak menjelaskan perkara tersebut? Apakah tindakan Hisyamudin ini terlebih dahulu mendapat restu Najib atau ianya tanda jeas perbezaan di kalangan umNO?

Apa erti mansuh ISA jika ianya diganti dengan undang undang yang serupa? ganti nama adalah sesuatu yang bersifat mainan politik  bagi meredakan kemarahan rakyat. Malah lebih dibimbangi ialah ianya diganti dengan satu undang undang yang lebih zalim. Inilah suara pemimpin PR sejak pengumuman Najib tentang pemansuhan ISA..

Tiada jalan bagi rakyat yang membantah ISA. Menyingkirkan ISA mesti bermula dengan menyingkirkan umNO Bn kerana BN dan ISA ibarat isi dan kuku.... mereka saling memerlukan..si Zalim dan undang undang yang zalim...

Tiada ulasan: