Rabu, 2 November 2011

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Siapa dia Atan bin Hashim?

Posted: 02 Nov 2011 07:14 AM PDT

Setelah membaca entri di sini , saya telah terdorong untuk menggoogle 'Raja Ahmad Nasir' yang mengaku dirinya sebagai waris Sultan Perak lalu tidak semena-mena saya terjumpalah Video Perutusan Raja Ahmad Nasir ini yang mungkin timbulnya isu yang diperkatakan dalam entri tersebut.



Cuba telitikan minit ke-7.20 - Beliau menyatakan " Alhamdulillah, Beta ada menyimpan semua bukti yang dikehendaki, malah surat-surat rahsia 'keluarga Atan bin Hashim' - ada bersama Beta. Namun surat ini adalah dirahsiakan penyimpannya..."

Siapa dia Atan bin Hashim itu? korang pernah ke dengar nama tersebut? Aku cuba google nama Atan bin Hashim tapi hampa. Masih akan terus cuba kerana teruja sangat nak tahu siapa Atan bin Hashim ini?

Hoi JAIS, Jangan Buat Kerja Bodoh Lah!

Posted: 02 Nov 2011 01:38 AM PDT

Ilmu Hakikat Hassan Jonit telah lama diakui sesat oleh Jawatankuasa Perunding Hukum Fatwa Negeri Selangor sejak pada 1998dulu.Kini ajaran sesat tersebut yang markas utama kumpulan itu terletak di Kampung Melayu, Batu Arang dikesan kembali aktif tanpa tindakan yang tegas pihak berwajib.

JAKIM dan JAIS sekadar memantau sahaja tanpa mengambil tindakan tegas. Entah sampai bila nak buat kerja memantau ini?

Begitu pula dengan kisah Sang Betara Kerajaan langit, Ayah Pin masih bebas bergerak dan masih tidak ditangkap walaupun dahulu kecoh 1 Malaysia mahu menangkapnya. Apa dah jadi?

Ayah Pin dengan hanya berseluar pendek dan memakai singlet putih, duduk di sebuah kerusi dalam suatu warung sambil hisap rokok. Semua pengikutnya mengangkat sembah sebanyak tiga kali sebelum melutut dan mencium tangannya.

Kalau wartawan dengan mudah sahaja boleh jumpa dengan Ayah Pin, tetapi kenapa PDRM yang punya pelbagai kepakaran susah sangat nak mengesan dan menangkap Ayah Pin ini?

Yang peliknya, kenapa beriya-iya benar pihak penguasa agama mahu menangkap Bob Lokman yang baru belajar mahu berjinak-jinak dengan agama.

Mereka memberi alasan kerana Bob Lokman tiada tauliah dan kononnya bukan dari kalangan berpendidikan agama.Alahai , bagaimana pula dengan bekas Mufti pulau Pinang, Dr Asri yang ditangkap JAIS tempoh hari itu? Ini semua kerja bodoh. JAIS tidak sepatutnya buat kerja sebodoh ini.

Bila PM Najib Nak Bunuh Diri ?

Posted: 01 Nov 2011 10:14 PM PDT


Begitulah apa yang pernah PM Najib katakan ketika ditanya sama ada kerajaan mampu melaksanakan Belanjawan 2012.Dan apabila Idris Jala mendedahkan bahawa Malaysia bakal bangkrap, elok sangatlah jika Najib mengkotakan kata-katanya itu - lebih cepat, lebih baik bagi kita rakyat Malaysia semuanya!

PM Najib dengan angkuh sombongnya berkata, "Kalau tak ada duit tak kan saya berani bentang semalam. Saya akan melakukan satu perbuatan membunuh diri dari segi politik kalau saya buat, saya bentang satu bajet yang tidak boleh dilaksanakan oleh kerajaan," Klik sini

Tetapi, kelmarin, 1 November, Bernama melaporkan, Datuk Seri Idris Jala berkata bahawa Malaysia masih boleh menjadi muflis dalam tempoh satu dekad jika ia menghabiskan wang yang dipinjam atas perbelanjaan operasi seperti subsidi dan bukannya melabur tunai.

Subsidi adalah antara perbelanjaan operasi terbesar kerajaan. kebankrapan dapat dielakkan walaupun KDNK jatuh di bawah enam peratus setahun yang disasarkan selagi ia boleh meningkatkan kutipan hasil.

Sebelum ini, beliau dilaporkan di Star Online mencadangkan :

- Pengurangan subsidi gas, menyebabkan peningkatan dalam tarif elektrik. Walau bagaimanapun, kebanyakan isi rumah tidak akan terjejas sebagai langkah itu hanya akan menjejaskan mengambil orang-orang lebih daripada 200kWh.

- Kadar tol untuk meningkatkan pada pertengahan 2010 sebagai perjanjian konsesi per kecuali untuk lebuh raya tanpa laluan alternatif bebas tol.

- Pesakit Luar rawatan di hospital-hospital awam untuk dinaikkan daripada RM1 kepada RM3. Dalam rawatan pesakit juga akan meningkat, bergantung kepada wad-wad (Kelas Satu, Dua atau Tiga), dari antara RM3 dan RM80, antara RM6 kepada RM160.

- Skim pinjaman buku teks dan tuisyen bantuan subsidi dihapuskan. Pelajar juga akan perlu membayar yuran peperiksaan awam.

- Pelajar asing akan membayar yuran penuh di universiti-universiti awam.

- Yuran Pengajian Siswazah (Tempatan) perlu dibayar lebih bermula dari RM300 kepada RM800.

Beliau juga berkata bahawa salah satu cara untuk meningkatkan hasil adalah untuk melaksanakan cukai barangan dan perkhidmatan (GST)

Aku rasa daripada menyusahkan rakyat Malaysia dengan kenaikan cukai pelbagai dan kos keperluan harian , lebih baiklah Najib bunuh dirinya sendiri dengan C4!

Tiada ulasan: