Khamis, 3 November 2011

Addin

Addin


Najib Pakai Tangkal Tunai Haji?

Posted: 03 Nov 2011 03:00 PM PDT

Paparan muka depan Utusan Malaysia hari ini menggegarkan negara apabila gambar Datuk Seri Najib Tun Razak, Perdana Menteri, mengerjakan tawaf di Baitullah dengan memakai sesuatu yang berupa kalung seakan-akan tangkal dilehernya. Tangkal selalunya dikaitkan dengan usaha untuk menghalau hantu iaitu sebagai 'pendinding' atau untuk mengelak/menyembuhkan penyakit atau untuk memberi kekuatan atau kelebihan kepada sipemakai, misalnya, kekebalan. 

Mengapa Najib perlu memakai tangkal untuk mengerjakan haji sedangkan beliau sendiri telah dikerumuni dengan puluhan pengawal peribadi sama ada dari Malaysia atau yang disediakan oleh kerajaan Arab Saudi. Adakah Najib tidak yakin keselamatannya dilindungi oleh Allah sepanjang berada di Tanah Suci waima di depan Baitullah? Najib perlu menjelaskan kenapa beliau berbuat demikian.


Ahli Parlimen BN Beristerikan PATI?

Posted: 03 Nov 2011 09:22 AM PDT

Mungkinkah jawatan Ahli Parlimen Silam telah diswastakan? Hakikat inilah yang sukar diterima pembayar cukai dan pemilih berdaftar apabila sebuah kenderaan Honda Accord bernombor SD 3019 F menggunakan lambang jata Persekutuan yang dikhaskan untuk Ahli Parlimen Malaysia meluncur laju di atas jalan raya. 

Demikian dedah Timbalan Ketua Penerangan Angkatan Muda Parti Keadilan Sabah, Citra Masadi, yang menyerahkan gambar kereta Honda berkenaan yang dipercayai dipandu oleh isteri Ahli Parlimen Silam, Haji Salleh Kalbi yang sempat beliau rakam berdekatan Balai Bomba Lahad Datu ketika kereta berkenaan keluar daripada SK Pekan Lahad Datu. 
 
"Kita ada semak dengan JPJ dan dapati kenderaan tersebut didaftarkan atas nama IGM Enterprise Sdn.Bhd. Kita hairan kenapa kenderaan syarikat boleh menggunakan lambang jata Ahli Parlimen sedangkan yang memandunya bukannya Ahli Parlimen, malah PATI yang mendapat kad pengenalan projek," kata Citra yang kesal kerana Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM) gagal mengesan ketidak wajaran ini.

Semakan dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM), kata Citra, mendapati IGM Enterprise Sdn.Bhd milik Fang Choi Ming (551006-12-5041) dan Ruhulla Bin Ismail (790927-12-5087).

"Apa hubungan dua makhluk ini dengan Ahli Parlimen Silam atau dengan isteri PATInya, Fatmah Abdul Aziz? Tidak patutlah guna kereta bukan milik Ahli Parlimen tetapi gunakan lambang Ahli Parlimen. Jika PATI pun boleh guna lambang Ahli Parlimen untuk berlagak, apa lagi penjenayah?," ujar Citra yang hairan dengan sikap Salleh Kalbi yang bukan sahaja menternak PATI di pejabatnya, malah turut beristerikan PATI./sabahkini
 Baca di sini.

Iran Dan Israel Di Ambang Perang

Posted: 03 Nov 2011 08:21 AM PDT

TEHRAN - Iran melontarkan peringatan terhadap Israel, Rabu (2/11/2011). Seorang tokoh militer Iran mengatakan, negara itu akan "menghukum" setiap ancaman apapun. "Amerika Serikat sangat menyadari, serangan militer rejim Zionis terhadap Iran tidak hanya akan menyebabkan kerusakan yang luar biasa pada rezim (Israel) itu, tetapi juga akan menimbulkan kerusakan serius terhadap AS," kata Jenderal Hassan Firouzabadi, komandan para kepala staf gabungan Iran. 

Demikian menurut laporan kantor berita sengah remi, Fars, seperti dikutip CNN, Kamis. "Kami, sebagai militer, menganggap setiap ancaman, seberapa pun jauh dan mustahil, sebagai sangat nyata, dan sepenuhnya siap untuk menggunakan peralatan yang sesuai demi menghukum kesalahan apapun," tambah Firouzabadi.

Kantor berita semi resmi Iran yang lain, ISNA, menerbitkan sebuah berita dalam bahasa Inggris yang mengutip pernyataan Firouzabadi. "Para pejabat AS tahu bahwa serangan militer rejim Zionis terhadap Iran akan menimbulkan kerusakan serius untuk AS serta rejim Zionis itu." Demikian ISNA.

Sementara itu, Kementerian Pertahanan Israel, Rabu, mengatakan, Israel "melakukan uji-tembak sebuah sistem pendorong roket dari pangkalan militer Palmachim. Ini telah direncanakan lama oleh bagian Pengembangan (Kementerian) Pertahanan dan telah dilakukan sesuai jadwal."

Menteri Pertahanan Israel, Ehud Barak, mengatakan, "Ini merupakan prestasi teknologi yang mengesankan dan langkah penting dalam kemajuan Israel di bidang perudalan dan ruang angkasa."

Komentar Iran dan tes rudal Israel muncul saat perdebatan publik terjadi di Israel tentang kemungkinan serangan militer terhadap republik Islam itu. Pekan lalu, koran terbesar Israel, Yedioth Ahronoth, menerbitkan sebuah laporan yang menyatakan Perdana Menteri Benjamin Netanyahu dan Ehud Barak mendukung sebuah serangan terhadap program nuklir Iran.

Berita itu disusul sebuah laporan hari Rabu di harian Haaretz bahwa Netanyahu melobi anggota kabinetnya untuk mendukung serangan militer terhadap Iran meskipun ada sejumlah kesulitan inheren dalam operasi semacam itu. Harian itu menyebut, informasinya berasal dari seorang pejabat senior Israel, tapi tidak mengungkapkan identitas sumber mereka.

Para pejabat Israel dan AS telah menyatakan keprihatinan soal Iran yang tengah membangun senjata nuklir, meskipun Teheran membatah keras bahwa program nuklirnya untuk tujuan damai.

Adanya dua publikasi itu di media Israel menuai kritik para anggota kabinet. "Sebuah debat publik tentang hal ini tidak lebih dari sebuah skandal. Saya tidak berpikir kita pernah memiliki sesuatu seperti itu," kata Dan Meridor, wakil perdana menteri dan menteri intelijen, kepada harian Israel, Maariv. "Masyarakat memilih pemerintah untuk membuat keputusan tentang hal-hal seperti ini secara rahasia. Hak publik untuk tahu tidak termasuk perdebatan tentang hal-hal rahasia secacam ini."

Kantor Perdana Menteri Israel tidak mau mengomentari laporan-laporan dua harian itu. Kantor Netanyahu hanya meminta wartawan untuk merujuk ke komentar dia tentang Iran pada hari Senin. Ketika itu Netanyahu mengatakan, "Kekuatan regional yang punya kontrol di Timur Tengah akan mencoba untuk memastikan mereka memiliki pengaruh lebih besar pada rejim-rejim baru, pengaruh-pengaruh yang tidak akan selalu mendukung kita atau bermanfaat bagi kita, setidaknya begitu."

Netanyahu mengatakan hal itu kepada anggota parlemen Israel dalam sesi pembukaan Knesset. "Salah satu kekuatan regional itu adalah Iran, yang terus berupaya untuk memperoleh senjata nuklir. Iran yang punya nuklir akan menjadi ancaman mengerikan di Timur Tengah dan di seluruh dunia. Dan tentu saja, merupakan ancaman, kuburan langsung bagi kita juga. Kita bekerja dan akan terus berkerja secara intens dan keras melawan mereka yang mengancam keamanan Israel dan warganya," lanjut Netanyahu./kompas

PDRM Ambil Kesempatan Kaut Untung?

Posted: 03 Nov 2011 07:00 AM PDT

Kadar kompaun kesalahan trafik terutama melibatkan kesalahan meletak kenderaan di luar kawasan petak adalah menzalimi dan menindas rakyat. Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri Sabah (DPPNS), Lahirul Latigu, dalam respon segeranya terhadap pesalah jalan raya ini menyifatkan tindakan pihak berkuasa terutama Polis Diraja Malaysia (PDRM) merupakan satu tindakan yang tidak mencerminkan slogan 'rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan' yang dilaung-laungkan.

Beliau mendakwa, pertambahan pengguna jalan raya yang semakin meningkat adalah tidak setimpal dengan kemudahan kawasan meletak kenderaan untuk keselesaan rakyat. "Kawasan meletak kenderaan terutama kereta tidak cukup untuk menampung pertambahan kenderaan ketika ini. Mana slogan rakyat didahulukan? Rakyat tidak didahulukan untuk kemudahan keselesaan. Pencapaian sudah tentu tidak memuaskan," dakwanya.

Beliau juga mempersoal kewajaran bayaran kompaun sebanyak RM100 yang didakwanya terlalu tinggi nilainya yang dikenakan atas kesalahan tersebut. Tambahnya, hampir semua rakyat memiliki sekurang-kurangnya sebuah kereta untuk keselesaan dan penggunaan harian.

Beliau turut menempelak PDRM dengan mendakwa mengambil kesempatan atas alasan saman untuk meraih keuntungan. "Apakah PDRM hari ini mengambil kesempatan atas kesempitan rakyat dengan menggunakan kaedah saman untuk meraih keuntungan?," soalnya.

Beliau meminta agar PDRM mengkaji semula jumlah kompaun yang dikenakan kepada pesalah tersebut. "PDRM perlu kaji balik jumlah ini. Rakyat perlu diberi peluang untuk dikurangkan kompaun berdasarkan kawasan meletak kenderaan yang tidak mencukupi untuk menampung kadar pengguna jalan raya," pintanya./sabahkini 

Kisah Gadis Buddha Memilih Islam

Posted: 03 Nov 2011 03:52 AM PDT

Setelah memeluk agama Islam, namanya menjadi Asiya Abdul Zahir. Kedua orang tuanya adalah pemeluk agama Budha, tapi ia lebih merasa sebagai seorang Kristian kerana ia bersekolah di sekolah Kristian dan berada di persekitran umat Kristian. "Saya selalu meyakini kewujudan satu-satunya Pencipta, dimana semua yang ada sangat bergantung pada Penciptanya. Sejak usia 13 tahun, pada Pencipta tunggal inilah, setiap hari saya berdoa dan memohon petunjuk," kata Asiya menceritakan kehidupannya sebelum masuk Islam.

"Sayang, semasa itu pengetahuan saya tentang Islam masih sedikit. Saya memandang Islam sebagai agama yang aneh, hanya untuk segelintir bangsa-bangsa yang masih terbelakang, yang kebanyakan berada di Timur Tengah, agama yang membatasi gaya hidup, khususnya bagi kaum perempuan," sambungnya. Asiya yang ketika itu belum mengenal Islam lebih dalam, menganggap Islam merendahkan kaum perempuan, perempuan dalam Islam diperlakukan sebagai budak, mengalami kekerasan fizikal dan dipaksa untuk bersaing diantara empat perempuan untuk merebut kasih sayang suami (poligami) dan suami boleh melakukan apa sahaja terhadap isteri-isterinya.

Asiya mengakui bahwa penilaiannya itu berdasarkan apa yang sering ia dengar saja dan beberapa program dokumentari yang pernah ia saksikan di televisyen. Pandangannya mulai berubah ketika ia mengikuti kuliah di Institut perguruan tinggi dan berinteraksi dengan beberapa mahasiswa muslim dari berbagai latar belakang. "Aneh, malah saya merasakan diri saya aneh, saya tertarik dengan mereka dan berkeinginan ingin mempelajari dan memahami agama mereka lebih jauh."

"Saya perhatikan mereka sangat bahagia, saya terkesan dengan keterbukaan dan kemesraan mereka pada saya dan pada orang lain. Tapi yang lebih penting, saya terkesan dengan kebanggaan dan rasa memiliki terhadap agama yang selama ini selalu dianggap dengan hal-hal negatif," kata Aisya.

Sedikit demi sedikit, ia merasa kagum pada Islam, dan melalui proses edukasi, penghormatanya terhadap agama Islam bertambah tinggi, bahkan jika dibandingkan dengan penghormatan terhadap agama Kristian yang selama ini ia kenali.

Asiya tercengang ketika menyedari kesalahan tentang pandangannya selama ini terhadap Islam, terutama panilaiannya yang salah tentang kedudukan perempuan dalam Islam. "Saya menyedari realiti tentang gaya hidup Islam dan kebenaran dikaitkan dengan istilah yang diciptakan orang-orang Amerika tentang 'fundamentalisme Islam'," kata Asiya.

"Makin banyak literatur, tanda-tanda dan bukti yang diungkapkan pada saya, daya intelektual saya makin terstimulasi dan jiwa saya, merasakan suka. Saya ingin tahu semuanya tentang Islam dan saya sudah merasakan persaudaraan dan rasa memiliki diantara orang-orang Islam," jelasnya. Asiya memberitahu, yang paling membuatnya terkesan pada Islam adalah, Islam adalah agama yang praktik dan bagaimana Islam memberikan mengatur kehidupan semua makhluk hidup.

"Dan atas kurnia Allah, saya akhirnya memahami kesalahan konsep teologi agama Kristian dan konsep yang sebelumnya saya terima tanpa pertanyaan," tambah Asiya. Klimaks dari itu semua terjadi pada 4 Ogos 1994. Di hadapan 20 saksi, Asiya mengucapkan dua kalimat syahadat dan secara rasmi menjadi seorang muslim.

"Saya tidak akan pernah melupakan hari penuh rahmat itu, dan bagaimana hidup saya berubah drastik hanya dalam waktu satu tahun. Saya sering ditanya, bagaimana rasanya menjadi mualaf dan kesukaran apa yang saya hadapi. Walaupun saya tidak mahu membicarakan masalah ini, saya tetap memberikan contoh apa saja kesukaran yang saya alami," ujar Asiya.

Ia mengakui beratnya tantangan semasa ia menjalani puasa pada bulan Ramadan pertamanya. Belum lagi sikap keluarganya yang belum boleh menerima keislaman Asiya. Asiya sering menerima umpatan kasar bahkan ancaman dari keluarganya. Dalam berbagai kesempatan, Asiya juga mengalami serangan keganasan, biliknya dirosak-rosak, buku-bukunya banyak yang hilang secara misteri dan pesanan sms berisi fitnah terhadapnya, yang dikirim ke teman-teman dan orangtua teman-teman Asiya.

"Jika saya ingin membaca, atau bercakap di telefon, semuanya dilakukan dengan cara diam-diam. Begitu pula jika saya ingin pergi ke masjid atau tempat-tempat yang menggadakan acara keislaman. Jika Saya mahu solat, saya memastikan tidak ada orang di sekitar saya, dan saya juga tidak boleh menunjukkan kegembiraan saya semasa Ramadan tiba, dan tidak bersama mengecap kebahagiaan melihat teman-teman muslim yang sudah mengenakan tudung," kata Asiya.

Tapi Asiya tidak menganggap semua itu sebagai penderitaan hidupnya, kerana setelah memeluk Islam, Asiya merasakan kepuasan dan kedamaian yang belum pernah ia rasakan sebelumnya./tulahan

Laman Google Hina Islam

Posted: 02 Nov 2011 11:32 PM PDT

Lihat bagaimana mereka menghina kita... cara: 1) buka Google Translate; 2) pilih untuk terjemahan 'English' to 'Malay' ; 3) Sila copy semua perkataan seperti dibawah lihat terjemahannya apa yang keluar?

MYQURAN
MYquran
MYQuran
MYQUran
MYQURan
MYQURAn
mYQURAN
myQURAN
myqURAN
myquRAN
myqurAN
myquraN
MyQuRaN
mYqUrAn
myqURAN
myquRAN
myqurAN
myquraN
MYquran
MYQuran
MYQUran
MYQURan
MYQURAn

4) Cuba pilih perkataan lain.. contoh.. mySelipar / myBaju / myCar atau sebagainya... ia tak dapat diterjemahkan dari 'English' to 'Malay'. Adakah ia suatu kebetulan atau kesilapan? "Kt translation tu ada tanda rate the translation..cukup 1000 org report offensive nnt dia buang"

TOLONG RATE OFFENSIVE PERKATAAN INI!

Cara:
1) pergi ke tanda ✔ di hujung terjemahan, klik
2) menu akan terpapar. klik OFFENSIVE

Semoga usaha yg tak seberapa ini membantu menyelamatkan Islam dari terus dihina. amiin...
tolong sebarkan.

Addin :

Addin dapat maklumat ini daripada fb. Addin sendiri ada mencubanya..nyata ianya memang betul sepertimana yang di dakwa. Siasatan segera juga perlu dilakukan bagi mengelak fitnah dan penghinaan ini daripada terus berpanjangan. Tindakan tegas perlu di ambil sekira perkara ini sengaja dilakukan oleh pihak admin Google.

Najib Takut Mati.. Ini Buktinya!!

Posted: 02 Nov 2011 09:20 PM PDT

Beginilah cara pemimpin mengerjakan haji. Terlalu jauh bezanya antara pemimpin dan rakyat marhaen sedangkan Allah tidak membezakan kita samada kita pemimpin atau orang biasa. Yang dipandang oleh Allah ialah KETAQWAAN. Mengapa begitu ramai pengawal yang mengelilingi pemimpin ini. Mengapa takut matikah? Mati akan tiba bila sampai masanya walaupun duduk dalam peti besi berkunci.

Atau mungkinkah pemimpin ini ramai musuh. Kalau tidak ramai musuh takkan macam ini sekali kawalan keselamatannya. Mengapa ada perbezaan kasta antara pemimpin dan rakyat biasa.??

Cuba saudara kira berapa ramai askar dan polis yang mengawal pemimpin ini. Mengapakah berlaku demikian? Adakah pemimpin ini mempunyai musuh yang ramai sehingga begitu sekali kawalannya./mutaligat

Kesian.. ADUN BN Ni Hanya Mampu Bina Tandas

Posted: 02 Nov 2011 06:23 PM PDT

"ADUN Tungku, Datuk Mohd Suhaili Said hanya mampu membina sebuah tandas bernilai RM3,000 ketika kami minta beliau bina Masjid baru Kampung Sungai Nipah," ujar Ketua Cawangan UMNO Sungai Nipah, Tungku, Alimuddin Abdul Rahman ketika ditemui Sabahkini.net di Tambisan. Menurut Alimuddin, surau Sungai Nipah dibina di era Berjaya sekitar 1976 dan sejak daripada itu, permohonan penduduk kampung untuk menaiktaraf surau kepada Masjid dan mendapatkan tapak baru bagi membina Masjid baru tidak mendapat layanan daripada Adun Tungku dan Ahli Parlimen Silam.

Surau yang ada sekarang, kata Alimuddin terletak jauh daripada perkampungan dan hanya dapat digunakan untuk sembahyang Jumaat dan Aidil Fitri atau Aidil Adha kerana tidak mempunyai bekalan elektrik.

"Kita hanya berharap kepada genset, tetapi bekalan minyak sering menjadi masalah dan kami terpaksa bersembahyang di dalam gelap atau menggunakan lampu minyak tanah," kata Alimuddin yang juga Imam Rawatib Sungai Nipah.

Sehubungan itu, Alimuddin menggesa agar Mantan Ahli Parlimen Kinabatangan yang kini menjadi Tuan Yang Terutama Yang Di Pertua Negeri Sabah, Tun Juhar Mahiruddin agar dapat membina Masjid baru bagi menggantikan masjid yang sudah terlalu uzur dan hampir menyembah bumi.

"Rasanya kita sudah bosan menunggu janji wakil rakyat UMNO sejak 1994 dan kita menaruh harapan yang tinggi kepada TYT agar bermurah hati menjayakan pembinaan masjid baru demi meningkatkan syiar Islam dan untuk keselesaan jemaah menunaikan ibadah," ujar Alimuddin dengan nada penuh mengharap./sabahkini

Tiada ulasan: