Isnin, 31 Oktober 2011

Pulakdah!

Pulakdah!


LETUPAN Selepas Lori Minyak Dan Kereta Api BERLANGGAR Di Sabah

Posted: 31 Oct 2011 09:49 AM PDT

KOTA KINABALU, 31 Okt -- MARAK ... Api menjulang tinggi akibat perlanggaran sebuah lori tangki minyak dan kereta api dekat Lapangan terbang Antarabangsa Kota Kinabalu di sini petang tadi.



Anggota Bomba dan Penyelamat memadamkan kebakaran selepas berlakunya letupan besar akibat perlanggaran sebuah kereta api dengan sebuah tangki minyak dekat Lapangan terbang Antarabangsa Kota Kinabalu di sini, petang tadi.


Anggota polis bertanyakan sesuatu kepada pemandu lori tangki minyak (kanan) selepas lori yang dibawanya berlanggar dengan kereta api dekat Lapangan terbang Antarabangsa Kota Kinabalu di sini, petang tadi.


Anggota perubatan membantu salah seorang penumpang kereta api yang cedera setelah terbabit dalam kemalangan antara kereta api dengan sebuah tangki minyak dekat Lapangan terbang Antarabangsa Kota Kinabalu di sini, petang tadi.

Tiada kemalangan jiwa dilaporkan dalam tragedi itu.


Kredit : Bernama

Inilah Gambar Terbaik FINAL PIALA MALAYSIA 2011

Posted: 31 Oct 2011 04:42 AM PDT


Alhamdulillah. Dengar-dengarnya ramai pemain Malaysia yang tidak lupa mengerjakan solat. Termasuklah pasukan juara Piala Malaysia, Negeri Sembilan. Memang patut la menang.

Lebih kagum melihat Hai-O (Hairudin Omar) yang menjadi penjaring gol kemenangan kemenangan malam itu menjadi imam kepada jemaah pemain yang lain. Jurulati Azrai Khor juga tidak meninggalkan solat. Sesunggunya inilah gambar terbaik untuk final Piala Malaysia 2011.

Semoga perbuatan mereka ini dicontohi oleh semua peminat bola sepak tanahair. Bola-bola juga, solat jangan lupa.

Takbir!!!!ALLAHUAKHBAR...


Kredit : JKKK Fan Club

MAT REMPIT Berdemo Minta Guan Eng Sedia LITAR LUMBA

Posted: 31 Oct 2011 02:29 AM PDT

GEORGETOWN, 31 Okt -- Seramai 200 pemuda bermotosikal dan berpakaian kemeja-T kuning berarak di Jalan Penang, Komtar dan Lebuh Leight di hadapan Dewan Undangan Negeri, di sini hari ini. Mereka juga membawa kain rentang meminta kerajaan negeri menyediakan Litar Lumba untuk Mat Repit, dan Selamatkan Pulau Pinang.


Beberapa anggota polis menahan salah seorang lelaki yang menyertai konvoi bermotor di hadapan Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang, di sini hari ini.

Kredit : Bernama






2 benda je aku yang aku nampak...


1. Setakat ini sajakah tuntutan demo pemuda-pemuda Mat Rempit yang kononnya 'bermaruah'. Minta litar untuk 'merempit'???... Ini sajakah nilai demo mereka..tuntut tempat untuk merempit. Ingatkan tuntut bantuan latihan keusahawanan ke, atau tuntut pusat latihan vokasional ke.


2. Muka-muka yang berdemo untuk minta tempat merempit ini rata-ratanya pemuda melayu....alahai.. Mana pemuda-pemuda bangsa lain?. Mengapa mereka tak berdemo tuntut litar untuk merempit?. 


Nilai 'demonstrasi' bagi pemuda-pemuda Mat Rempit melayu ini ialah untuk memperjuangkan hak mereka untuk merempit. Ketika pemuda-pemuda bangsa lain berebut peluang dan masa untuk mencari rezeki demi mengalas perut keluarga di saat kegawatan dan tekanan ekonomi. Pemuda-pemuda Melayu ini begitu marah kepada kerajaan negeri Pulau Pinang kerana tiada tempat untuk mereka 'menghabiskan masa' dan 'menamatkan nyawa'...apa punya turrr!!


Buat malu bangsa Melayu!!
Pemuda 'bermaruah' taik kucing!!


: Author Melayu

Kegunaan Kondom SELAIN Sebagai PENCEGAH KEHAMILAN (WAJIB TAHU)

Posted: 31 Oct 2011 02:07 AM PDT

Kit Kecemasan

Lastik

Perangkap Tikus

Penghenti Pendarahan

Permainan

Pengalis Air

Bekas Air

Kanta

Tukul Baling

Penadah air

Bahan Bakar

Pelampung

Tuam Ais

Penutup Makanan

Pengedap Senjata

Getah Rambut

Tiada ulasan: