Selasa, 25 Oktober 2011

A Mum Of Three Mohd

A Mum Of Three Mohd


Jom kembali kepada Islam

Posted: 25 Oct 2011 07:23 AM PDT



Pendekkan cerita. Jom kita kembali kepada Islam.

Tok Guru Nik Aziz

Posted: 25 Oct 2011 01:30 AM PDT



Ya Allah..... Sejuk mata memandang pemimpin seumpama ini. Pemimpin berjiwa Islam. Pemimpim berjiwa rakyat.

Bolehkan para pemimpin UMNO@Najib Razak jadi macam ini??

Najib jadi macam ni??

Kah kah kah kah....

Jadi macam ni, jangan mimpi. Tapi tiru aksi ini.... sudah pasti!! Pelakon handalan ler katakan....

But too bad, lakonan dia, very plastic!!

Hangus wang rakyat!! Hancus negara!!

Posted: 24 Oct 2011 11:00 PM PDT


Bravo!! Malaysia Boleh!!

Beli kapal selam.... 'sesak nafas' nak menyelam
Beli jet pejuang.... pakai tak boleh terbang
Beli tanker..... tersadai jadi besi buruk
Beli bot ronda.... harga berlipat kali ganda
Beli kuda.... tak lepas kualiti kontrol
Beli binokular..... ya Rabbi harga giler babi
GLC rugi.... bonus diberi amat tinggi

Hanguuuuuusss duit rakyat!!

Ketirisan!! Rasuah!! Pembaziran!! Penyelewengan!! Salah guna kuasa!! Itu budaya dan amalan mereka.

Itu jugalah punca wang rakyat hangus dibelanja. Aduhai.... Setiap tahun beginilah laporan yang dikeluarkan oleh Jabatan Audit Negara, tapi ada mereka kesah?? Gejala ini terus berleluasa.

Kerajaan dan pihak yang berkuasa terus mendiamkan diri, membisu seribu bahasa. Ada mereka kesah nak ambil tindakan?? Jangan harapler. Peduli hapa mereka ... sebab itu bukan duit mak bapak mereka,. Itu duit rakyat. Gasak pi la!!

Selagi ada kuasa.... itu jam ler nak kayakan diri. Jika nak terus bermaharaja lela nak mengkayakan diri, maka mereka mesti terus berpaut pada kuasa. Begitulah rakusnya mereka menggasak duit rakyat. Rakyat pula, dapat apa??

Ater... menganga dalam derita jer ler. Tengok saja tapi tak boleh nak berbuat apa-apa. Wei.... sapa kata kita tak boleh buat apa-apa. Jangan mudah lupa. We are the BOSS!! Kita ada KUASA!! We can make a difference. Come PRU13.... VOTE the BASTARDS OUT!!

Jom jadi rakyat yang ada CLASS!! Jangan biarkan diri kita diperbodoh dan wang kita dihanguskan begitu saja tanpa kita mendapat faedah apa-apa. Wang kita tanggungjawab kita!! Tolak UMNO biar mereka MAMPOOSSS!!

Kuasa rakyat kuasa keramat. Tanpa UMNO@BN negara makmur rakyat sejahtera!!

[sumber: sini dan sini]

Siapa yang berpotensi memufliskan negeri@negara??

Posted: 24 Oct 2011 08:53 PM PDT


Negeri-negeri yang ditadbir oleh kerajaan UMNO@BN bikin hutang tinggi menggunung sedangkan negeri-negeri yang ditadbir oleh kerajaan Pakatan Rakyat melangsai dan mengurangkan hutang yang dibikin oleh kerajaan UMNO@BN sebelum PR ambil alih negeri-negeri tersebut.

Kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang juga telah berjaya mengurangkan hutangnya dengan kerajaan Persekutuan. Syabas!!

Gua talak tipu. Lu olang baca apa Guan Eng ciakap.

Beliau berkata, kira-kira RM600.47 juta atau 95.29 peratus hutang kerajaan negeri berjaya dilangsaikan sejak Mac 2008 dan baki semasa hutang kerajaan negeri ialah RM29.66 juta sahaja.

Baki hutang semasa ini adalah meliputi RM27.51 juta untuk 11 Projek Perumahan Awam Kos Rendah (PAKR) dan RM2.15 juta bagi projek '
Indoor Archade & Seafood Centre di Batu Kawan.

"Dengan kata lain, Pulau Pinang mencatatkan pengurangan hutang RM600.47 juta ataupun 95.29 peratus dalam tiga setengah tahun ini; iaitu kadar yang paling cemerlang dia antara semua negeri di Malaysia," ujar beliau. [Sepenuhnya di sini]

Fuuhhh....!! Hebat betul kerajaan Pakatan Rakyat mengurus ekonomi negeri masing-masing. Hutang boleh dibayar dan simpanan pun ada. Tidak seperti negeri-negeri yang berkerajaankan UMNO@BN. Mereka ni berhutng pandai... tetapi tak pandai nak bayar balik hinggakan hutang mereka bertapuk-tapuk. Satu contoh yang baik ialah Pahang dan Johor. Kedua-dua negeri ini manyiak hutang ooo... [Rujuk sini dan sini]

Hahahhaha.... Siapa perintah itu negeri??

UMNO@BN!!

So.... ternyata dan terang lagi bersuluh puak-puak lahanat tu tak bijak memerintah dan mengurus ekonomi negeri. Jika mereka terus memerintah, negeri bisa bankrup oooo. Muflis lu, wa cakap!!

Malang sekali rakyat di negeri-negeri yang diperintah oleh UMNO@BN. Secara tak langsung mereka juga terbelit dengan hutang. Tapi pelik.... mengapalah mereka tak sedar-sedar juga dan masih setia mahu diperintah oleh lanun-lanun bangang daripada UMNO@BN ini.

Hahahaha.... itu namanya setia mem'khinzir' buta aka BODOH!!

Well.... bapak borek anak rintik. Mana tumpah kuah kalau tak ke nasik. Mengkalor kerajaan pusat UMNO@BN pun kaki berhutang, tak boleh nak salahkan ler 'anak-anak' mereka, mengikut tabiat buruk 'bapak' mereka. [Baca sini]

Pun begitu... kita berdoa dan berharap semoga Allah SWT bukakkan pintu hati rakyat di negeri-negeri yang ditadbir UMNO@BN agar dapat melihat dan menerima kebenaran yang ditunjukkaNYA di depan mata. Ya, kenyataan..... betapa tak cerdiknya UMNO@BN memerintah negeri. Langusng tak ada kredibiliti... integriti jauh sekali, malah ketelusan pun yeilek!! Hancuuss....Hancuuuuss!!

Harapkan pagar... pagar makan padi. Hancuss negara kalau biarkan mereka terus bermaharaja lela memerintah Malaysia. Sebab itulah.... sudah tiba masanya kita berikan Pakatan Rakyat peluang untuk mensejahterakan kehidupan rakyat serta bumi Malaysia ini.

Tak rugi. After all.... pentadbiran mereka di negeri-negeri yang mereka tadbir, menunjukkan prestasi yang amat membanggakan dan diperakui secara rasmi oleh Jabatan Audit Negara. Terbukti dan diperakui!! Tunggu apa lagi. Nak hesitate apa lagi...

Jom kita robohkan 'pagar' yang mengkhianati amanah yang kita beri dan kita gantikan dan try pagar baru yang lebih reliable. Jom pangkah Pakatan Rakyat!!

Tiada ulasan: