Ahad, 2 Oktober 2011

A Mum Of Three Mohd

A Mum Of Three Mohd


Saya masih kawan sama PAS

Posted: 02 Oct 2011 01:45 AM PDT


Isy.... kecoh sebab Karpal tak pergi sambutan ulangtahun ke 60 PAS. Macam-macam spekulasi dibuat. Kawan tu boikot ler. Macam-macam ler...

Weh, mampuih pi la.... dia nak boikot ke, dia tak mai ke. Perkara tentang Hudud dah settle, bukan?? Depa nak speculate.... mampuih pi!! Yang penting majlis sambutan berjalan lancar dengan kehadiran para pemimpin Pakatan Rakyat yang lainnyer Dan.... sambutan rakyat pulak, MANTOP!!

Eleh.... puak-puak pembodek UMNO tu biasa ler. Sengaja suka menimbulkan isu. Pada hal bukannya isu pun. Saja nak beri gambaran buruk tentang Pakatan Rakyat, kononnyer... ada persengketaan dalaman. Piiraahhh!!

Hari ini, hangpa dengaq sendiri apa kata Karpal....

Keadaan kesihatan yang kurang memuaskan memaksa beliau tidak hadir dan perkara itu telah dimaklumkan kepada ibu pejabat DAP semalam. Karpal pada upacara malam semalam sepatutnya dijadualkan berucap kepada kira-kira 10,000 hadirin bersama-sama pemimpin Pakatan Rakyat yang lain.

Menurutnya lagi, perkara itu bukan disengajakan ataupun beliau mempunyai niat untuk mengelakkan atau memboikot PAS dan penyokong parti itu.

Seterusnya, hangpa baca sendiri di sini.

Kita pendekkan cerita...

Karpal masih kawan sama PAS.
Karpal masih sokong PAS. Pakatan akan kasi UMNO mati. Hahahaha.... Padan muka!!

So, sekarang camne?? Puas hati??

Otak tepu!! Otak gersang!!

Posted: 01 Oct 2011 11:30 PM PDT

Apabila timbul isu hangat saja, banyaklah juak-juak lanun UMNO yang tumpang sekaki untuk cari publisiti buat diri sendiri. Ciiittt!! Haprak punya kaki.

Begitulah yang terjadi apabila si mamak Kutty membangkitkan semula isu hukum hudud. Weh... itu isu lapok yang semua orang sedia maklum dan tahu mengapa Kelantan dan Terengganu tidak dapat melaksanakannya. Lu yang jadi penghalang but now lu nak tunjuk baik dan alim pulak. Pergi mampus la lu mamak padukang. Mulut longkang!!

Si pompuan kontroversi dari Sg Rapat ni pun mulut longkang jugak. Sudahlah mulut longkang.... otak pulak tepu dan gersang. Macam burung kakak tua. Repeat apa orang kata dengan harapan dapat men-spot-light-kan diri sendiri supaya orang tak kata, Ketua Penerangan Wanita UMNO, pekak dan bisu. Tapi,malang sekali, suara yang keluar.... suara 'burung kakak tu' yang sememangnya dah tua. Pulak tu, it sounds very bangang!! Sapa yang calonkan dia lagi, pastinya... 2 kali bangang!!

Tanah disapu laut ditambak
Sudah tahu tapi bertanya pulak

Benggong!!

Weh... rakyat bukannya bodoh. Mereka tahu mengapa huhud tak dilaksanakan di Kelantan dan Terengganu, malah di negeri-negeri Pakatan Rakyat yang lain pun tak boleh nak dilaksanakan. Mengapa...??? Hanya orang bangang jer yang tak tahu jawapannya dan manusia hipokrit saja yang pura-pura buat tak tahu.

Hudud tak boleh dilaksanakan kerana halangan daripada kerajaan pusat yang diterajui oleh UMNO. Selagi UMNO berkuasa selagi itulah huhud akan terhalang dan dihalang. Weh... Hudud ialah hukum Allah SWT. Hudud bukan untuk orang Islam PAS saja atau orang Islam di negeri-negeri Pakatan Rakyat saja tapi Hudud untuk semua umat Islam di seluruh alam semesta ciptaanNYA, termasuklah Malaysia.

Woi Midah, kamu bukan Islam ke?? UMNO bukan ke parti yang majoriti pendokongnya Islam?? Bukan ke salah satu dasar UMNO adalah berjuang menengakkan Islam?? Apa UMNO buat untuk menegakkan hukum Allah?? Hipokrit!!

Najib selaku 'khalifah' UMNO apa yang dia buat?? Sebagai 'khalifah sebuah negara yang kononnyer komer kata negara Islam... wajib hudud dilaksanakan. WAJIB!! Ada paham..... WAJIB!!

But, apa sudah jadi....?? Ada mereka kesah??

Usah kata nak tegakkan hukum Allah..... cuba dan usahakan pun tarak, malah mereka tolak bulat-bulat. Lebih celaka lagi.... mereka halang orang lain yang nak tegakkan hudud dan mereka momok-momokan bukan-Islam tentang hudud. Dan yang paling celaka.... mereka pulak yang mempermain dan mempersenda hukum hudud Allah SWT. Laknat ke atas mereka!!

Sebab tu, jangan cakap banyak dan jangan banyak songeh. Rakyat tahu UMNO sememangnya tidak mampu dan tidak mahu HUDUD tertegak di bumi Malaysia. Mereka takut.... sebab mereka banyak buat 'dosa' besar pada rakyat dan negara dan juga dengan Allah SWT.

Dan.... jangan lupa. Dengan MCA dan MIC pun mereka takut jugak. Siapalah UMNO tanpa MCA dan MIC, kan?? Hahahaha.... tanpa mereka, mampuih UMNO!!

Oh yes... Hello, hello.. Hamidah Osman, you too, jangan banyak mulut sangat, ya?? SHUT THE HELL UP! Sebab, the more you bla... bla... bla... bla... SAH you BANGANG!!!

Oh ya, satu lagi sebelum aku terlupa. Komer nak tau ngapa UMNO menolak Hudud??

Sebab..... kalau Hudud dilaksanakan, yang banyak bertangan kodong ialah puak-puak lanun yang berpanjikan bendera keris telanjang bersilang. Hahahaha..... Puak UMNO laknatullah!!
Komer rasa, Midah akan kudong tangan, tak??

Well, nampak gayanyer.... strategi serampang dua mata puak-puak laknat ini untuk meraih sokongan kaum Melayu dan bukan-Melayu dalam isu Hudud ni tak berhasil. Rakyat bukan bodoh lagi dan Pakatan Rakyat amat cerdik serta bijak menangani isu lapok ini. Pakatan PKR-PAS-DAP masih teguh dan masih peramah.


Hukum Hudud tidak ditolak mentah-mentah oleh Kepimpinan Pakatan Rakyat tetapi di-KIV-kan dulu, hingga penghalang utamanya tumbang. Dapat kuasa nanti... kita bersoreh lagi, insyaAllah.

Apa yang lebih penting sekarang ialah UMNO@BN mesti dikuburkan dulu kerana merekalah penghalang utama kepada pelaksanaan Hudud di negara ini. Merekalah iblis berrtopengkan manusia. As for DAP.... kita masih menaruh harapan tinggi yang mereka akan terima juga, insyaAllah...., setelah diberi penerangan serta pemahaman yang berterusan. Bukan mudah.... tapi kita kena istiqamah untuk terus berusaha tanpa jemu untuk memahamkan mereka.

Oleh itu.... PAS-DAP-PKR, marilah kita perkukuh pemuafakatan kita dan berganding tangan, bekerja keras untuk menumbangkan musuh kita dalam PRU13 nanti iaitu..... UMNO@BN laknatullah!!!

Kesian.... Hingga kini, UMNO gagal melerai dan melunyaikan Pakatan Rakyat. Apa maknanya itu??

Hahahaha..... UMNO@BN akan mampusss!! Inalillahi wainailaihi roji'un....

[sumber: sini, sini, sini dan sini]

Hello... sapa lu mau kincing??

Posted: 01 Oct 2011 08:00 PM PDT


Ketua jabatan aduan dan perkhidmatan awam MCA Selangor, Theng Book telah secara membuta tuli menuduh kerajaan negeri "menipu" orang ramai berhubung pemilikan penuh rumah tanpa mengetahui apa yang beliau cakapkan.-Mkini

Woit... rakyat Selangor!! Usah ler korang dengar temberang MCA tu. Tak pasal-pasal kena kencing dengan mereka. Sebab.... yang selama ini kuat mengencing rakyat Selangor ialah mereka dan geng-geng mereka dalam UMNO. Sekarang mereka dah tak berpeluang untuk kencing korang.... mereka tuduh Pakatan Rakyat pulak yang cuba menipu. Eeee.... sour grape betoi puak-puak celaka ni!!

Kata Faekah....

Semakan rambang yang dijalankan mendapati ribuan ekar tanah yang dahulunya diberimilik oleh kerajaan BN kepada individu dan syarikat kroni, belum menjelaskan bayaran premium walaupun sudah menjangkau 10 tahun lamanya.

"Kerajaan hari ini memutuskan untuk membatalkan pemberimilikan tanah-tanah tersebut kerana kegagalan mereka membayar premium pada masa yang ditetapkan.


"Banyak rayuan yang diterima pejabat menteri besar kerana kebanyakan mereka mahukan kadar premium lama dikenakan. Justeru, Theng adalah jurucakap bagi kelompok "terseksa" ini."


Oooo.... macam tu ceritanya. Woit apek Theng...!! Lu jangan cuba mau kasi kelilu sama olang aarr. Lu mahu tolong lakyat terbanyiak atau mau tolong lu olang punyia kloni?? Haiyooo.... lu olang masih titon ka??

Hello.... wake up!! Sikalang... bukan BN pelintah itu Selangor lagi maa. Sikalang ... Pakatan Lakyat pelintah maa. Lu olang kena ikut Pakatan Lakyat punyia law@polisi maa. Jangan ikut lu olang hati suka maa. Lu olang ingat.... itu Selangor, lu apak sama lu amak punyia ka??

Boloh!! Talak paham kalu, lu tanyia maa. Kalau malu mau tanyia.... do your homework sebelum lu bikin apa-apa statement maa. Jangan bikin accusation ikut sedapl u punyia mulut longkang lorr. Talak puas hati kalu... mali debat?? Ala belani ka?? Saya kasi lu ingat... Lu don't play-play sama itu pelempuan oooo. Vely dangelous...

Haiyooo.... saya ingat, kalu lu debat sama dia aarr... lu mesti kincing dalam lu punyia pants ooo. So... kalau tak mau kincing dalam lu punyia pants, lebih baik lu tutuk liam-liam. Shut up!! Ala paham ka??

Berjayakah Najib memperguna Namewee??

Posted: 01 Oct 2011 05:45 PM PDT


Rata-rata orang Melayu, khususnya yang bercop UMNO di dahi mereka, amat benci dengan anak muda Cina bernama Namewee. Meluap-luap kebencian mereka, wa cakap lu....

Ini kerana..... dia begitu 'kreatif' dalam hasil seninya apabila menyuarakan isi hatinya terhadap peristiwa yang berlaku di negara ini, terutama yang ada kaitan dengan kepincangan dan kelemahan dalam sistem pentadbiran negara ini.

Lantaran itu, dia dilabelkan sebagai rasis, biadap dan tidak patriotik. Namun demikian.... persepsi orang terhadap anak muda ini berbeza-beza. Ada yang suka dan ada yang marah . Well.... tidak dapat dinafikan yang cara dia meluahkan isi hatinya agak kasar dan tidak sensitif. Dan.... yang paling 'allergic' dengan Namewee ialah juak-juak UMNO. Fuuhhh.....!!! Berbulu gilerr mereka dengan mamat Cina ni.

Pun begitu.... kita juga tidak dapat nafikan yang budak Cina ini ada semangat patriotik. Dia kononnyer, mempunyai semangat 1Malaysia. Dia akui dirinya sebagai penyokong tegar 1Malaysia. Ada yang menganggap dia sebagai satu fenomena baru, satu ikon yang kontroversi dan dikenali ramai anak muda, khususnya dalam kalangan anak muda berbangsa Cina. Uuuu.... ada pengaruh apek muda ni.

Aha... inilah kekuatan yang ada pada Namewee dan ia akan dieksploit oleh Najib. Well.... seorang opportunis akan grab apa juga peluang atau kesempatan yang boleh menguntungkannya. Itulah yang sedang dilakukan oleh Najib Razak, Piem 1Malaysia.

Dia sedar.... orang Cina semakin menyampah dan menolak kerajaan 1Malaysia pimpinannya. Keadaan ini amat bahaya buat UMNO@BN. Kalau silap percaturan.... UMNO@BN bisa mampuss!! Jadi... dia terpaksa memberi sokongan kepada anak Cina ini, walaupun Melayu UMNO marah membara tahap gaban tapi dia peduli apa?? Ada dia kesah?? Dia terpaksa lakukan, dengan harapan.... dapat meraih semula sokongan kaum Cina kepadanya, khususnya... dalam kalangan anak-anak muda.

Selain itu.... Namewee juga dapat mempromosikan 1Malaysia-nya. Hahahaha... entah-entah Namewee pun terpaksa sokong 1 Malaysia Najib, sebab nak cari makan. I help you... You help me!! Mereka saling berpura dan saling memperguna.

Apa yang pasti.... fitnah juak-juak UMNO terhadap Lim Guan Eng tentang negeri Johor telah menyebabkan orang Cina semakin meluat pada UMNO. Malah, dengan memohon maaf kepada Sultan Johor dan rakyatnya, telah membuat rakyat semakin respek kepada Guan Eng. Yes... dia seorang pemimpin yang berhemah tinggi dan COOL!!

Memohon maaf bukan bererti dia bersalah, kerana dia bercakap berdasarkan fakta dan tiada niat pun untuk memburukkan negeri tersebut. Tindakannya memohon maaf, lebih kepada menghormati Sultan dan sekali gus mempamerkan sifat rendah dirinya. Syabas kerana bersikap begitu gentleman.

Dalam senario ini.... Guan Eng menjadi faktor penolak, ikon penolakan sokongan Cina terhadap UMNO. Persoalannya.... dapatkah Najib menjadikan Namewee sebagai faktor penarik untuk mendapatkan semula sokongan kaum Cina??

Frankly... I doubt that. Najib betoi-betoi dalam keadaan tersepit. Pendek cerite.... UMNO@BN sedang menuju ke kubor.

Mampooosss UMNO@BN!!! Ameeenn.

[sumber]

Pelik-pelik

Posted: 01 Oct 2011 11:09 AM PDT

Masyaallah....
Pelik-pelik bentuk carrot ni.





Tiada ulasan: