Isnin, 24 Oktober 2011

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Hamidah Osman adalah sampah yang perlu dibuang ke dalam Sungai Rapat

Posted: 24 Oct 2011 03:45 PM PDT


Lihatlah betapa bangunan ini tersergam indah.Ia adalah sebuah Sekolah Agama Rakyat Sungai Rokam yang baru siap dibina dengan belanja kos lebih kurang RM5juta.Ianya telah memulakan sesi persekolahannya pada Januari 2011 lalu.

Tetapi tahukah tuan-tuan , bahawa sehingga kini, ianya masih belum di buka dengan resminya lagi oleh mana-mana pihak

Ya, sangat pelik bukan? Maksud saya, sekolah yang sudah siap sebegini megah dan cantik belum diresmikan pembukaannya.

Ini bukan kolam ikan Taman Sains SAR Al-Falah ...

Zambry dan Hamidah meresmikan bangunan yang
belum siap - bukan meninjau!

Tetapi sebuah sekolah lain yang belum siap sepenuhnya, telah diresmikan oleh Menteri Besar Perak, Zambry Abdul Kadir dengan diiringi oleh Adun Sungai Rapat, Hamidah Osman semasa sibuk dengan agenda turun padangnya. Lihat gambar atas. Mereka telah merasmikannya pada 20 Oktober 2011.

Kontraktor bangunan,En.Azman (kiri) sedang
menyerahkan kunci bangunan SAR AlFalah kepada
Pemangku Pengerusi surau Tn Hj Mustapha AlBakri

Sedangkan En Azman, kontraktot berkaitan hanya menyerahkan bangunan tersebut kepada pihak Jawatan Kuasa Surau hanya pada Sabtu 22 Oktober 2011. Nampak kalut benar kerja Zambry dan Hamidah ini. Sabar-sabarlah sedikit, ikut peraturan sebagaimana lazimnya orang-orang yang ada adab dan kesopanan.Kita sayangkan mereka berdua ini dan tidak mahu ada pula orang yang akan menuduh mereka berdua sebagai menceroboh dan kurang ajar!

Walaupun ada desas desus menuduh Zambry , asalnya anak orang India yang dipelihara keluarga orang Melayu, kita pasti dia gheti adab sopan orang Melayu.Demikian juga Hamidah - lemah lembut bila bermain dengan ular.

AJK Surau Al-Falah sedang mengadakan
perbincangan dengan
kontraktor tersebut - meneliti
dokumen penyerahan 'kerja siap'

Dokumen serah bangunan perlu diteliti dan diperakui
untuk ditandatangani oleh kedua belah pihak

Kini masyarakat setempat, khususnya dalam Dun Sungai Rapat, mula mempertikaikan mengapa Zambry dan Hamidah tidak mahu merasmikan bangunan sekolah yang sudah siap dan sedang beroperasi di Kampung Sungai Rokam itu, tetapi sebaliknya begitu menyibuk dan terhegeh-hegeh mengheret Zambry untuk merasmikan bangunan Sekolah Agama Rakyat Al-Falah di Taman Song Choon.

Dalam agenda nya di kampung Sungai Rokam ini, beliau sekadar merasmikan pelancaran 'Kampung Tanpa Sampah'. Tetapi Hamidah Osman itulah 'sampah busuk' yang sebenarnya yang perlu dinyahkan!

Ada Nampak dia tak?

Posted: 24 Oct 2011 05:57 AM PDT

Ada sesiapa nampak Zulbabwe di perhimpunan Sabtu kelmarin? Panglima

jihad jahat Murtad yang tersohor itu tidak patut ponteng.Bukankah itu Jihad!


Dia patut berasa malu kerana perhimpunan tersebut turut dihadiri oleh Ibrahim Katak Perkosa.Zulbabwe pula bukan anggota mana-mana parti pun setelah PKR membuangnya tempoh hari.Entah apa sebabnya dia gagal hadir pada hari tersebut.

Puas mencari kelibat Zulbabwe, tetapi hampa...


Tetapi terdapat laporan yang tidak resmi mengatakan bahawa Zulbabwe telah dibawa JAIS pergi ke Pusat Pemulihan Aqidah setelah dia dikecam hebat kerana memperpersendakan draf undang-undang Hudud dan bukannya enakmen yang digazetkan.

Blog Pengampu hamidah sudah makan ubat!

Posted: 24 Oct 2011 05:20 AM PDT

Baguslah, Blog Pengampu Hamidah sudah makan ubatnya petang tadi dan hampir sedia puleh....

Sungai Rapat Online mula merapu kat line terakhir itu


Kesemua bahagian ini sudah didelete!


Hanya barisan bawah sekali yang dikekalkan


Inilah hasilnya setelah selesai makan ubat

Kementerian Pelancungan belanja RM1.95 juta untuk membeli 1000 rak

Posted: 24 Oct 2011 04:12 AM PDT

Ketua Audit Negara: Kementerian Pelancongan terlebih bayar RM270m untuk iklan

Oktober 24, 2011
Keputusan kementerian, Datuk Seri Ng Yen Yen untuk memilih untuk tempahan langsung menyebabkan RM270 juta dalam perbelanjaan tambahan. - File pic
KUALA LUMPUR, 24 Okt (Bernama) - Kementerian Pelancongan terlebih bayar hampir RM270 juta untuk iklan apabila ia memilih untuk menggunakan tempahan terus dan bukan tender terbuka, Ketua Audit Negara hari ini melaporkan.

Laporan itu menyatakan bahawa dalam berbuat demikian, kementerian juga telah melanggar peraturan-peraturan Perbendaharaan seperti yang ditetapkan dalam pekeliling pada tahun 2007.

Kementerian juga membelanjakan mencecah RM1.95 juta untuk membeli 1000 rak - RM1, 950 setiap rak - untuk memegang risalah pelancongan, kata laporan itu, sekali lagi menunjukkan langkah itu dilakukan tanpa kelulusan perbendaharaan. - Malaysian Insider.

Hello Sungai Rapat Online...anda lupa makan ubat pagi tagi?

Posted: 24 Oct 2011 01:59 AM PDT


Kesian, mungkin pengendali blog Sungai Rapat Online terlupa makan ubat pagi tadi. Blog pengampu Hamidah ini merapu bila dia nak muat cerita hal lawatan Hamidah Osman dan MB Haram Zambry di Dun Sungai Rapat di negeri Perak dengan tajuk Lawatan MB Ke Sungai Rapat Suntik semangat jentera parti BN

Tup-tup terkeluar pula cerita pula pasal lawatan PM Najib -- Datuk Seri Mohd Najib yang dijadualkan tiba di Lapangan Terbang Sultan Mahmud pada jam 8.45 pagi dan terus memulakan lawatan kerja ke Pekan Batu Enam, DUN Bukit Tunggal serta Parlimen Kuala Nerus.

Dia cerita dan ulas panjang lebar dan terperinci pula tu....Macam mana boleh tersasar jauh?

Kemudian dia mengakhiri entri tersebut dengan :

DS Zambry mengakhiri lawatannya dengan bermain futsal di Batu Gajah.

Ha! ha! ha! Kantoi! Ini penulis blog plagiat! Dia nak ciplak ayat-ayat dari cerita lawatan PM Najib di Manir sebenarnya.....

Tutup mulut busuk kamu itu – PM Najib kepada Muhyiddin

Posted: 23 Oct 2011 09:20 PM PDT

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menggesa ahli politik supaya tidak membabitkan anggota keluarga dalam dunia politik mereka. Klik sini

Beberapa blog pro-Umno telah memfitnah anak remaja ketua menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng meramas buah dada rakan kelasnya.

Lim Guan Eng dan pengetua sekolah anaknya itu, pada Jumaat lalu, termasuk juga gadis yang didakwa oleh blog pro-Umno menjadi mangsa pencabulan oleh anak Lim telah tampil menafikan dakwaan itu.

Namun, semalam, Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dipetik oleh agensi berita nasional Bernama memilih mempertahankan penulis blog pro Umno pemfitnah itu dan dilaporkan sebagai berkata: "Penafian adalah tidak mencukupi. Kalau tidak buat, minta polis untuk menyiasat dan bersihkan nama."

Sikap Muhyiddin mempertahankan sikap penulisan blog pro Umno yang tidak beretika membuat fitnah dan gemar menggunakan isu berunsurkan sex itu telah ditegur oleh Ketua publisiti DAP Tony Pua yang menggesa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak supaya bertindak ke atas timbalannya kerana "memberi sokongan tersirat"

Tony Pua berkata, bagi melindungi imej kerajaan, Najib mesti segera menghentikan kegilaan ini dengan menegur timbalannya dan ahli-ahli Umno daripada membuat tuduhan melulu terhadap anak remaja Lim. Klik sini

Dan hari ini, Najib akur dengan gesaan Tony Pua yang secara tersirat mengarah kepada kepada Timbalannya sendiri, Muhyiddin Yasin supaya 'tutup mulut busuk mu itu!'

Tiada ulasan: