Sabtu, 1 Oktober 2011

Addin

Addin


Contoh Klasik Salam Bodek Nak Mampos (BONAMA) Dalam UMNO

Posted: 01 Oct 2011 06:00 AM PDT

Semalam aku seronok membaca N3 di dalam blog Milo Suam. N3-nya adalah tentang budaya bersalam dalam UMNO. Dia menamakan cara bersalam itu sebagai BONAMA. BO for Bodek... NA for Nak dan MA for Mampus. Hahahaha.... Budaya salam Bodek Nak Mampus!! Tapi kan.... antara banyak-banyak salaman BONAMA dalam UMNO, yang paling klasik ialah ini....
Shahidan kucup dan jilat tangan Najib
MP Hulu Selangor mungkin ambik berkat dari Muhyiddin
Fulaamaakk....!! Sikit punyer kusyuk ke ciuman yang diberikan.... sampai terlentok, lembut tengkok, beb!! Fuuhhh....!! Cer tengok.... Najib dan Muhyiddin punyer ler teruja dan terpesona dengan cara salaman dan ciuman mereka. Oleh itu, sesiapa yang nak belajar cara salaman ini, especially daripada UMNO@BN.... bolehlah berguru dengan Shahidan Kasim dan YB Hulu Selangor tu. Lu orang bolehlah kontek mereka. Juak-juak UMNO tentu tahu di mana nak cari mereka, kan?? Senang jer.... Lu orang satu tong taik.... senang cari punyer ler!!

Sebelum aku terlupa.... aku nak congratulate Shahidan for the excellent job yang dia dah buat.... iaitu coaching YB Hulu Selangor ini hingga dia begitu pakar dalam cara salaman BONAMA ini. Well done bro!! Cer komer tengok.... Shahidan memerhatikan anak didiknyer mempraktikkan salaman BONAMA tersebut. Hahahahah... He looks very happy dan begitu puas hati sekali.

Apa-apa pun..... sedikit nasihat dan peringatan kepada pihak yang dulunya berada dalam UMNO tetapi sekarang sudah berada di luar UMNO. Budaya bersalam BONAMA ini tidak sesuai diamalkan kerana ia dibenci oleh rakyat. Rakyat getik dan meluat dengan budaya ini. So... buangkan budaya ini jauh-jauh. Tetapi.... kalau cium tangan pemimpin yang bertaraf Tok Guru ketika bersalam, tak per. Terhadap pemimpin lelainnya.... jangan komer buat. Ada paham....???/M3Mblog

Penjaring Gol Dengan Tumit Meninggal Dunia

Posted: 30 Sep 2011 10:00 PM PDT

Pernahkah anda lihat sepakan penalti yang pelik yang hanya menggunakan tumit? Pemain bola sepak Uni. Emirat Arab Theyab Awana yang menjadi sensasi di dunia maya setelah membuat gol dari titik penalti menggunakan tumitnya meninggal dalam sebuah kemalangan kereta. Nama winger Uni Emirat Arab itu mulai menjadi sorotan umum setelah dia membuat gol penalti melalui tumit saat Uni Emirat Arab menang 6-2 atas Lebanon dalam liga persahabatan (17/7/2011). 


Kemalangan tersebut terjadi sewaktu Awana pulang dari sesi latihan bersama team nasional Uni Emirat Arab menjelang laga Kelayakan Piala Dunia melawan Korea Selatan pada 11 Oktober akan datang di Al Ain menujuke Abu Dhabi pada Minggu (25/9)


Kemalangan terjadi di Jambatan Sheikh Zayed sewaktu dia dalam perjalanan kembali ke Abu Dhabi dari Al Ain bersama adiknya, Raad (13 tahun). Sewaktu itu Theyab baru saja selesai menjalani latihan bersama timnas UEA. Kenderaan yang dinaikinya menghantam trak kerena kenderaan hilang kawalan. Berdasarkan laporan di tempat kejadian, Theyab memandu sambil bercakap dengan seseorang melalui BlackBerry miliknya.


Hal itu dapat dilihat dari adanya beberapa pesanan melalui BBM. Theyab meninggal sebelum sempat dibawa ke hospital. Manakala adiknya meninggal beberapa jam setelah dirawat secara intensif. Kematian pemain kelab Baniyas itu jelas menyedihkan bagi pihak pasukan bola UEA. Theyab adalah pemain yang populer di UEA. Dia berjasa besar mengantarkan UEA menjadi runner-up Asian Games 2010 di China./msn

Pulak Dah.. Profesor Kangkung Setuju Sejarah Di Tafsir Semula

Posted: 30 Sep 2011 06:00 PM PDT

Tokoh sejarah, Profesor Emeritus Tan Sri Dr Khoo Kay Kim akui sejarah wajar ditafsir semula, agar golongan muda khususnya lebih memahami sejarah tentang masyarakat dan negara. Kay Kim berkata, buku sejarah yang diajar di sekolah ketika ini, konsepnya lebih tertumpu kepada politik dan tidak meliputi secara menyeluruh. "Beberapa perkara tidak dibincangkan di dalam sejarah yang diajar di sekolah terutama berkaitan dengan perkembangan teknologi negara, kejayaan tokoh atau individu yang mengharumkan nama negara seperti rakyat tempatan pertama menjadi pensyarah di Universiti Oxford, London yang tidak diketahui umum," katanya.

Beliau berkata, sejarah ibarat ibu kepada semua disiplin subjek sebagai contoh sains, fizik dan biologi juga mempunyai sejarah masing-masing. "Sejarah wajar ditafsir semula, namun ia terpulang pada pakar sejarah untuk melakukan penyelidikan berdasarkan dokumen sejarah dan bahan lisan juga boleh dijadikan sebagai rujukan," katanya. Beliau berkata demikian mengulas kesimpulan Wacana Sinar Harian Siri 7 yang bertajuk 'Merdeka: Wajarkah Sejarah Ditulis Semula?

Wacana berkenaan, membariskan empat panel iaitu Timbalan Menteri Pelajaran, Dr Mohd Puad Zarkashi; Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution Ismail; Dekan Fakulti Sastera dan Sains Sosial Universiti Malaya, Profesor Datuk Dr Mohamad Abu Bakar dan Pakar Sejarah Majlis Profesor Negara, Profesor Datuk Dr Ramlah Adam bersetuju sejarah ditafsir semula. Wacana itu dikendalikan Sayed Munawar Syed Mustar, pengacara terkenal Radio Televisyen Malaysia (RTM)./sh
Addin :
Ini baru betul-betul profesor kangkung.. 


Tiada ulasan: