Selasa, 27 September 2011

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


DUTA AMERIKA BERTEMU PIMPINAN PAKATAN RAKYAT PAHANG?

Posted: 27 Sep 2011 04:08 PM PDT

Oleh: WFAUZDIN NS

NAMPAKNYA Pakatan Rakyat bukan sahaja semakin didekati oleh rakyat berbilang kaum di negara ini, bahkan parti yang menjadi saingan utama kepada Bn sekarang telah menarik perhatian dunia luar.



Sebelum ini kita sedia maklum, beberapa pertemuan telah berlaku samada di luar atau di dalam negara di antara pimpinan Pakatan Rakyat terutamanya Ketua Pembangkang DS Anwar Ibrahim dengan Duta atau Wakil Kedutaan Luar Negara. Ini membuktikan bahawa Pakatan Rakyat diyakini oleh dunia luar sebagai bakal pemerintah negara ini bagi menggantikan Kerajaan Bn sekarang.

Di Pahang, salah sebuah negeri yang mempunyai harapan cerah untuk ditawan oleh Pakatan Rakyat di dalam PRU ke 13 nanti turut mendapat perhatian dari mereka. Semalam, 27 Sept 2011 berlaku satu pertemuan tertutup di antara Kedutaan Amerika dengan pimpinan Pakatan Rakyat Negeri Pahang bertempat di sebuah hotel di Kuantan.



Butir-butir pertemuan tersebut tidak perlu diceritakan, cuma memadai kita menyatakan bahawa pertemuan secara `harmonis' itu menunjukkan minat mereka dengan perkembangan mutakhir politik di negara ini termasuk di Pahang.

Pertemuan pada petang itu telah dihadiri oleh Pengerusi PKR Negeri, Dato' Fauzi Abd Rahman, Wakil dari DAP iaitu YB Leong Ngah Ngah serta wakil dari PAS Negeri Pahang. Turut bersama dipertemuan itu adalah Sdr Ahmad Nizam Hamid, Timbalan Pengerusi PKR Negeri dan juga beberapa tokoh penting. Di dalam FaceBook Dato' Fauzi, beliau sekadar mencatatkan "Pakatan Rakyat Had A Good Meeting With US Ambassador Jones". /wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan: