Khamis, 15 September 2011

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


MAT SABU VS IBRAHIM ALKATAKI DI PASIR MAS - BULU SIAPA YANG AKAN DICABUT?

Posted: 15 Sep 2011 09:33 AM PDT

Oleh: WFAUZDIN NS

`SEEKOR katak' dari Pasir Mas mahu tunjuk hebat di atas nama PERKASA kununnya beliau lebih berani dari Hishamuddin, Menteri Dalam Negeri di dalam menangani isu Mat Sabu sekiranya beliau diberi peluang menjadi Menteri Dalam Negeri. Raja katak ini terlupa bahawa kerusi beliau di Pasir Mas itu pun hasil kesihan orang-orang PAS kepadanya yang sebelum ini beberapa kali bertanding sebagai calon Bebas di situ tetapi teruk kena `buli'.



Berahim raja katak ini menunggu masa sahaja untuk di`pijak' oleh rakyat Pasir Mas agar peribahasa `mati katak' menjadi realiti selepas PRU ke 13 nanti, itu pun jika raja katak ini masih mempunyai `buah' kejantanannya. Tetapi kita semua tahu, beliau tidak pernah ada `buah', dan ini terbukti sewaktu perhimpunan BERSIH 2.0 yang lalu. Di dalam TV, bagaikan nak pecah kaca TV dengan suara penuh semangat beliau memberi amaran kepada BERSIH untuk berdepan dengan puluhan ribu geng-geng `berudu' di dalam PERKASA. Bila tiba masanya, beliau duduk di bawah ketiak bininya dan `berudu-berudu' peliharaannya menonton TV di restoren mamak.

Malaysiakini hari ini memetik kenyataan raja katak yang kesal kerana KDN masih tidak melakukan apa-apa terhadap Mat Sabu. Katanya, "Nasib baik saja Mat Sabu. Kalau saya jadi menteri dalam negeri, dah hancur Mat Sabu ini. Daripada bulu atas sampai bulu bawah saya cabut (Malaysiakini). Saya mahu tanya, siapa yang bodoh sangat mahu melantik raja katak ini untuk menjadi Menteri? Semua tahu, usahkan Menteri sedangkan kerusi MP Pasir Mas yang dia duduk sekarang ini pun atas simpati PAS. Tidak malukah raja katak berangan mahu menjadi Menteri?

Ada seorang bekas pemimpin Umno yang kini menjadi pemimpin di dalam PKR di Pahang menceritakan, pernah suatu ketika sewaktu raja katak ini menjadi Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang menjaga undang-undang di bawah pimpinan Mahathir Kutti, raja katak pernah komplen kepada Mahathir di dalam satu Mesyuarat Kabinet. Raja kata ini berkata, beliau pernah menyuruh Ketua Hakim Negara mengadapnya di pejabat tetapi Ketua Hakim Negara tidak mahu datang berjumpanya. Semua ahli kabinet yang mendengar rungutan raja katak di waktu itu tertawa. Ertinya, Ketua Hakim pun tidak respek raja katak walaupun dia Menteri yang menjaga undang-undang. Apa yang raja katak tahu pasal undang-undang?

Raja katak ini jika diberi apa jua jawatan, tidak akan memberi makna apa pun. Orang yang kuat `mengipas' untuk hidup ini selalunya tidak cerdik, sebab itu hanya bergantung sekuat mana `kipasan'nya kepada bos. Sekarang, berangan untuk menjadi Menteri Dalam Negeri? Belum menjadi Menteri lagi sudah ada niat buruk dan hasad dengki. Orang macam ini usahkan Umno, jauh sekali lah PAS, DAP atau PKR, Parti Komunis Malaya pun jika masih wujud tidak akan pilih raja katak menjadi ahli.Link
Oleh kerana raja katak teringin sangat mahu menjadi Menteri Dalam Negeri, kita cabar beliau memohon menyertai Umno dan bertanding atas tiket Umno di dalam PRU akan datang. Itulah sahaja jalannya jika beliau ingin menjadi Menteri, itu pun jika Umno masih belum dikuburkan. Masalahnya, adakah ahli-ahli Umno berselera dengan spesis seperti Berahim Ali ini?

Suka kita ingatkan Berahim, usahlah bercita-cita mahu mencabut bulu Mat Sabu jika beliau sendiri takut pada bini. Saya sokong jika Mat Sabu bertanding di Pasir Mas nanti untuk kita lihat `bulu' siapakah yang tercabut di situ. Setuju?/wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan: