Jumaat, 30 September 2011

shalehudin

shalehudin


Mai baca pasai apa Najib gigit jari... kahkahkah...

Posted: 30 Sep 2011 11:00 AM PDT

Musuh gagal pecahkan Pakatan Rakyat

Tidak syak lagi keputusan kesepakatan yang dicapai dalam mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat malam kelmarin mengenai isu hudud sudah tentu tidak akan mengembirakan musuh-musuh Pakatan Rakyat yang selama ini ingin benar melihat perpecahan dalam Pakatan.

Tentu saja ini sebuah kematangan politik yang luar biasa ditunjukkan oleh pimpinan Pakatan Rakyat apabila mereka memutuskan dalam suasana mesyuarat yang sangat harmonis bahawa mereka akan terus mempertahankan dasar-dasar bersama yang telah dicapai, di samping menghormati perbezaan pendapat.

Keputusan yang penting ini mengambil kira kepentingan perpaduan dalam Pakatan Rakyat, kepentingan rakyat dan asas-asas demokrasi. Keputusan yang matang ini juga menunjukkan sekali lagi kejayaan Pakatan mengatasi cabaran getir yang datang silih berganti dari musuh Pakatan yang tidak henti-hentinya mengharapkan kehancuran Pakatan.

Berasaskan kepercayaan kita yang sangat utuh terhadap kekuasaan Allah, kita yakin ini semua adalah petanda pertolongan Allah, bahawa Allah mahu melindungi Pakatan dan menggagalkan niat buruk musuh Pakatan Rakyat.

Malam kelmarin (28 September), adalah detik bersejarah bukan saja bagi warga Pakatan Rakyat bahkan penyokongnya serta rakyat prihatin yang cintakan demokrasi, menentang rasuah dan penyelewengan serta menentang kezaliman dalam pelbagai bentuk dan cara. Ia adalah sebuah tarikh bersejarah yang wajar diingati sepanjang masa oleh warga Pakatan Rakyat.

Lebih dari itu dua hari selepas persetujuan ini, PAS akan menyambut Ulangtahunnya yang ke-60 di Kepala Batas, tempat parti itu dilahirkan. Oleh itu keputusan Pakatan ini tentu saja mempunyai erti yang sangat besar bahawa bagi PAS bahawa isu hudud sudah dapat diselesaikan.

Saya percaya ini adalah hadiah istimewa pemimpin Pakatan Rakyat kepada PAS yang menyambut ulangtahunnya.

Isu hudud ini, seperti diketahui sejak bertahun-tahun, digunakan oleh musuh PAS, khususnya di zaman Dr. Mahathir Muhamad, untuk mengharubirukan PAS. Isu ini tidak lagi dilihat sebagai persoalan agama, di mana setiap umat Islam wajib menerima syariat Islam sepenuhnya, tetapi sudah menjadi sebagai isu politik yang bertujuan supaya kalangan bukan Islam tidak menerima PAS yang menjadi sebahagian daripada Pakatan Rakyat.

Dalam masa yang sama PAS terus bertegas untuk memperjuangkan hukum hudud kerana ini adalah perjuangannya yang hakiki. Untuk bertahun-tahun lamanya pula, pimpinan PAS menegaskan bahawa hukum hudud hanya dilaksanakan kepada kalangan umat Islam, khususnya di Kelantan.

Pemimpin BN dan media yang mereka kuasai terus menerus menyerang, siang dan malam, dengan maksud yang sama yang sudah diketahui umum.

Boleh diduga selepas ini pemimpin BN dan media yang mereka kuasai akan terus memutarbelitkan isu ini dan akan meneruskan serangan mereka dengan pelbagai cara. Oleh itu, Pakatan Rakyat mestilah terus menerus bersedia menghadapi cabaran ini.

Adalah wajar saya menurunkan kembali kenyataan bersama Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat yang diperakui oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim, Lim Kit Siang dan Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang yang dikeluarkan selepas mesyuarat tersebut malam kelmarin, iaitu:

KENYATAAN MAJLIS PIMPINAN PAKATAN RAKYAT

Mesyuarat Pakatan Rakyat malam ini memperakui dan mempertahankan dasar-dasar bersama yang telah dipersetujui sebelum ini sepertimana terkandung dalam Perlembagaan Persekutuan, Dasar Bersama dan Buku Jingga.

Pakatan Rakyat terus memperteguhkan iltizam politik bagi mempertingkatkan daya-saing ekonomi, pendapatan rakyat, mutu pendidikan, kesihatan dan menangani kos kehidupan yang semakin menekan.

Mesyuarat juga memperakui dan menghormati perbedaan ideologi setiap parti dalam Pakatan Rakyat sebagai sebuah permuafakatan demokratik, termasuk pendirian PAS berkenaan hukum syariah.

Mesyuarat juga memperakui kewujudan Enakmen Jenayah Syariah II Kelantan 1993 dan enakmen Jenayah Syariah Terengganu 2003 yakni sebelum wujudnya muafakat Pakatan Rakyat. Keadilan dan PAS menghormati perbezaan pendirian oleh DAP dalam perkara ini.

Mesyuarat Pakatan Rakyat juga mempertegaskan bahawa kami tidak akan terheret dengan mainan politik terdesak Umno-Barisan Nasional untuk memecah belahkan kesatuan Pakatan Rakyat . Kita percaya penuh di atas kematangan dan kebijaksanaan rakyat untuk menilai suasana ini.

Mesyuarat sekali lagi mempertegaskan bahawa muafakat dan objektif utama politik parti-parti komponen PR dalam Pilihanraya Umum (PRU) ke-13 ini adalah untuk membina kembali asas-asas kenegaraan yang telah dirosakkan oleh Umno-BN, dengan berpandukan prinsip Keadilan Sejagat (Universal Justice), Pentadbiran yang Baik (Good Governance), Kebertanggungjawaban (Accountability), Ketelusan (Transparency), Kompetensi (Competency) bagi mencapai Kemaslahatan Umum (Public Good) untuk semua rakyat.

Jika kita mengamati ternyata kenyataan bersama ini mengakui wujud pelbagai pandangan yang berbeza mengenai hudud, namun pimpinan Pakatan dengan segala kematangan mereka dapat mengatasi perbezaan mereka dan bersetuju menerima hakikat demokrasi.

Pada pendapat saya, persetujuan bersama ini adalah langkah penting bagi Pakatan Rakyat untuk memperkukuh lagi kehadirannnya di tengah real politik Malaysia yang unik ini. Tentunya Pakatan Rakyat akan terus waspada dan mampu menghadapi pelbagai cabaran mendatang.

Mahaguru58 pun sokong Hudud ngan bantai Najib...

Posted: 30 Sep 2011 10:07 AM PDT

Iklan pulak dahhh... kahkahkah...

Posted: 30 Sep 2011 07:23 AM PDT


Sib baik aku bukan bangsa Umno... kahkahkah...

Posted: 30 Sep 2011 05:28 AM PDT

BN/UMNO Masuk Dalam Tong Taik MCA Dan MIC.

UMNO dan pemimpin yang benama Melayu dan Islam menyalak tentang HUDUD yang disarankan oleh PAS sejak sekian lama. UMNO dan pemimpin yang bernama Melayu dan berugama Islam menuduh PAS menolak HUDUD KERNA TAKUT KEPADA DAP.

ISU HUDUD disalak semula oleh pemimpin UMNO termasuk bekas perdana menteri Tun Mahathir, satu satunya pemimpin yang bernama Melayu dan berugama menghina Nabi Muhammad SAW.

Sebenar hukum hudud tidak dilaksanakan atau tidak terletak kepada BN/UMNO. Kerana perlembagaan Malaysia yang dibuat oleh BRITISH 54 tahun perlu digubal semula bagi memberi laluan melaksanakan hukum hudud.

Namun UMNO terlalu takut untuk mengubal undang persekutuan untuk diselarikan dengan hukum hudud. Pemimpin yang bernama Najib, Muhyiddin, Jamil Khir (sebagain *****uh) TIDAK AKAN MENGUMBAL UNDANG YANG SEDAI ADA BAGI MEMBERI LALUAN KEPADA SEBAHAGIAN HUKUM HUDUD.

UMNO HANYA SUKA MENYALAK, NAMUM PERSISNYA PERANGAI SEBAGAI BINATANG YANG MENYALAK,

UMNO takut untuk kepada komponennya MCA. MIC dan komponen dalam BN. Sebagai *****uh MCA telah meneri amaran kepada UMNO, jika umno melaksanakan hudud MCA akan keluar BN.

UMNO memang bergantung harap dan nyawa kepada MCA, MIC dan kompnen yang lain dalam BN untuk berkuasa. UMNO telah patah sayap, berjalalan temapang jika tiada MCA. MIC dan komponen parti yang ada di Sabah dan Sarawak.

Jika kaum China di Malaysia yang hampir sama dengan jumlah penduduk Melayu berpatah arang dengan BN/UMNO sebanyak 45% keseluruhannyua, maka ranaplah BN/UMNO di Semenajung Malaysia.

Demi untiuk berkuasa pemimpoin UMNO yang bernama Najib, Muhyiddin, Jamil Khir (sebagai *****uh) sanggup masuk dalam tong taik MCA, MIC dan komponen BN yang lain deni politik perut dan politik wang.

Sejarah terbukti UMNO terlalu menyerah kalah dan kuasa kepada MIC, MCA demi politk jahat UMNO, sanggup gadai maruah dan kuasa.

JELAS UMNO MASUK DALAM TONG TAIK MCA. MIC, KOMPONEN BN YANG BERADA DI SARAWAK. LEMAS DAN BERNAFAS DALAM TONG TAIK YANG DISEDIAKAN OLEH UMNO SENDIRI.

Nak sanggah sikit pandangan Dr Asri

Posted: 30 Sep 2011 02:30 AM PDT

Bekas mufti kurang maklumat

BUKAN kali pertama bekas Mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainal Abidin mengkritik pentadbiran kerajaan negeri Kedah. Bercakap dalam satu majlis forum di Kota Bharu baru-baru ini beliau berkata, PAS memerintah Kedah dengan BN memerintah Kedah sama sahaja, tidak ada sebarang perubahan. PAS, katanya, hanya mengekalkan dasar yang telah dilaksanakan oleh BN tanpa membuat sebarang penambahbaikan.

Saya tidak mahu memberi reaksi hanya kerana Kedah dikritik. Kritikan ataupun muhasabah daripada sesiapa pun amat dihargai, kerana kerajaan negeri Kedah adalah sebuah kerajaan manusia bukannya kerajaan malaikat.

Parti yang menerajui kerajaan adalah PAS, sebuah parti yang meletakkan Islam sebagai dasar dan matlamat.

Justeru tidak ada barang sepicing hasrat mahu mengetepikan Islam daripada melandasi wawasan dalam pentadbiran. Seperti yang dikatakan tadi, wawasan yang ideal ini dilaksanakan oleh sekumpulan manusia. Ia ada masalah dan kelemahan. Namun menyamakan PAS dan BN dalam memerintah Kedah, ia dakwaan yang merapu. Apatah lagi mendakwa PAS hanya mengekalkan dasar BN tanpa sebarang penambahbaikan. Di ruangan ini saya sudah

jenuh menyenaraikan dari semasa ke semasa perbezaan dalam pencapaian antara kerajaan negeri sekarang dan dahulu serta penambahbaikan yang telah dibuat.

Pembaca mungkin sudah jemu untuk menelaah jika butiran yang sama diulang tetapi jika tidak diulang, orang seperti Dr Mohd Asri dan golongan tercicir maklumat ini akan terus-menerus membuat tuduhan tidak betul terhadap kerajaan negeri Kedah pimpinan PAS.

Dari aspek politik ia meletakkan PAS Kedah dalam keadaan 'bahaya' kerana wujud persepsi buruk terhadap parti yang memerintah, lantas sebahagian rakyat akan berkirakira untuk menolak PAS.

Bagaimana pentadbiran antara PAS dan BN boleh dikatakan sama jika hari ini kerajaan lebih memberi tumpuan kepada pembangunan insan yang berteraskan Islam berbanding dahulu yang hanya menumpu kepada pembinaan modal insan.

Kerajaan mewujudkan Kem Belia Sejahtera, Kem Bina Insan, Kem Bina Sahsiah dan Kem Anak Soleh yang telah mentarbiyah beribu-ribu anak negeri ini menjadi insan beriman dan bertakwa, sedangkan dahulu tidak ada.

Kerajaan kini membina sebuah kampus tetap Kolej Universiti Insaniah bernilai RM330 juta fasa pertama serta menambah lebih 40 kursus baru, pembelajaran sehingga ke peringkat doktor falsafah sedangkan dahulu tidak ada.

Kerajaan kini memperkenal dasar baru pembalakan iaitu tender terbuka. Dahulu projek diberi secara anugerah, hasil balak negeri tidak melebihi RM8 juta setahun. Kini di atas keluasan yang sama iaitu 2,340 hektar hasil balak bertambah iaitu RM35 juta (2008), RM38 juta (2009) dan RM53 juta (2011).

Kerajaan memperkenalkan dasar perbelanjaan berhemah, akibatnya sepanjang hampir empat tahun belum ada sehari kerajaan negeri memanjat tangga Putrajaya untuk berhutang dengan Pusat, sedangkan di bawah kerajaan lalu berkali-kali kerajaan negeri 'meminta sedekah' daripada Pusat akibat kesuntukan kewangan.

Perbelanjaan berhemah juga menyebabkan buat kali pertama berlaku dalam sejarah kerajaan negeri mempunyai lebihan RM19 juta pada akhir 2010 me- ngatasi unjuran defisit. Hal ini tidak pernah berlaku pada zaman BN.

Dasar tiada pemborosan dan memaksimumkan hasil untuk rakyat jelata (semestinya dengan mengetepikan rasuah) bukankah itu daripada ajaran Islam?

Pada zaman BN duit hasil syarikat-syarikat berkaitan kerajaan negeri (GLC) digunakan untuk membiayai program politik BN. Berkajang-kajang penyalahgunaan wang tersebut telah didedahkan juga di ruangan ini secara bersiri terutamanya Syarikat Seri Temin Development Corporation Sdn Bhd dan Permodalan Kedah Berhad. Ia melibatkan jutaan ringgit. Jika GLC mencatatkan keuntungan, duit tidak masuk ke kantung kerajaan negeri.

Ahli lembaga pengarah GLC dibayar elaun tetap tetapi kini hanya elaun hadiri mesyuarat yang diberi. Kalau dulu elaun lembaga pengarah GLC mencecah sehingga RM7 juta tetapi kini elaun lembaga pengarah tidak sampai RM2 juta.

Lagi perbezaan ialah di bawah kerajaan PAS, sebahagian keuntungan GLC dimasukkan ke akaun kerajaan negeri untuk kebajikan rakyat. Kira-kira RM35 juta setahun dapat dikumpul daripada GLC. Hal ini tidak berlaku dahulu.

Apabila PAS memerintah kerajaan negeri turunkan cukai tanah. Akibatnya kerajaan hilang hasil cukai RM50 juta setahun.

Meringankan beban rakyat, tidakkah ia satu unsur ajaran Islam? Sekalipun hilang hasil RM50 juta setahun, hasil Kedah tetap bertambah. Menurut statistik pada tahun 2007 hasil negeri ialah RM361 juta, RM357 juta tahun 2008, RM368 juta tahun 2009 dan RM490 juta tahun 2010. Di mana tidak Islamnya kerajaan PAS Kedah?

Kerajaan PAS perkenalkan Skim Kafalah iaitu pemberian sagu hati kepada waris keluarga miskin yang meninggal sebanyak RM500 sebulan. Bantuan untuk sekolah agama rakyat (zaman BN dianggap sekolah melatih pengganas), untuk guru agama tanpa tauliah dan tok bidan kampung yang tidak pernah diberi dahulu, diberi pada zaman pemerintahan PAS.

Ruangan ini terhad untuk menyenaraikan lebih banyak perkara perihal catatan kejayaan kerajaan negeri berbanding dahulu. Terlalu banyak perbezaan dan penambahbaikan.

Jika Dr Mohd Asri menganggap tiada perbezaan antara kerajaan BN dan PAS kerana beliau tiada maklumat. Atau mengutip maklumat daripada tempat yang salah. Saya tidak ada sumber rujukan bekas mufti itu mengenai kerajaan negeri Kedah, cuma yang pasti catatan kejayaan kerajaan negeri di bawah PAS tiada dalam Utusan Malaysia, TV3 apatah lagi kitab Tajul Muluk dan Mujarrobat.

Datang sendiri ke Urusetia Penerangan Kerajaan Negeri untuk dapatkan info sebenar. Atau layari Wartakedah.net, akhbar harian edisi alam maya. Kata pepatah Arab, 'manusia sering menjadi musuh terhadap apa yang dia tidak tahu.'

Berita sahih: PERKASA dah gempaq silap orang

Posted: 30 Sep 2011 01:30 AM PDT

'Saya tak gentar amaran PERKASA'

Abdul Rahim Sabri
Timbalan presiden PAS Mohamad Sabu berkata beliau tidak gentar dengan amaran Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) Negeri Sembilan yang mahu mengadakan protes sekiranya beliau berceramah lagi di negeri itu.

Sebaliknya, tokoh yang dikenali sebagai 'ayam sabung PAS' itu, akan terus berceramah termasuk di negeri itu sekiranya menerima jemputan.

"Saya tidak rasa apa-apa (dengan amaran itu). Sebenarnya mereka yang gelisah. Saya telah didakwa, (jadi) tunggu mahkamah (buat keputusan).

"Saya akan terus berceramah kalau dapat jemputan," katanya ketika dihubungi Malaysiakini petang ini.

Menurutnya, beliau akan menghadiri satu lagi ceramah di negeri tersebut, yang dijadual pada 6 Oktober ini di DUN Paroi.

Mohamad mengulas kenyataan Yang Dipertua PERKASA negeri itu, Datuk Mohd Noor Nordin Abdullah yang dilapor akan mengetuai protes terhadap Mohamad jika pemimpin PAS itu enggan memohon maaf berhubung kenyataannya mengenai peristiwa Bukit Kepong.

Amaran itu dikeluarkan selepas kekecohan tercetus di ceramah Mat Sabu di Ampangan, Seremban Sabtu lalu sehingga menyebabkan dua penyokong PAS cedera selepas mereka cuba menghalang ahli PERKASA mara ke pentas ceramah.

Mat Sabu mencetuskan kontroversi tersebut ekoran ucapannya pada 21 Ogos lalu yang didakwa memuji Mat Indera, seorang pemimpin yang mengetuai serangan ke atas balai polis Bukit Kepong pada tahun 1950, sebagai pejuang kemerdekaan.

Mengulas mengenai keselamatan yang pada ceramahnya akan datang, Mohamad menyerahkan perkara tersebut kepada polis untuk berbuat demkian termasuk ceramah yang dibuat dalam kawasan persendirian yang tidak memerlukan permit.

Sementara itu, amaran PERKASA tersebut mengundang reaksi balas, khususnya dari pemimpin Pemuda PAS yang mengecam dan menyelar "kenyataan amaran dan ancaman" pemimpin PERKASA itu.

Jabatan Pilihan Raya Dewan Pemuda PAS Malaysia menganggapnya kenyataan kurang cerdik dan dangkal yang "hanya dilakukan oleh puak-puak yang tidak mempunyai keberanian untuk berhujah secara ilmiah dan beradab."

Pengarahnya, Mohd Sany Hamzan berkata PERKASA sepatutnya mengadakan protes terhadap akhbar Utusan Malaysia yang didakwanya "memutarbelitkan dan menyalahtafsirkan" kandungan sebenar ucapan Mohamad.

Sehubungan itu, beliau meminta polis melakukan siasatan dan mengambil tindakan yang sewajarnya terhadap kenyataan PERKASA yang didakwanya berbaur ancaman dan hasutan untuk mendatangkan kecederaan ke atas Mohamad.

"Kenyataan PERKASA ini juga menunjukkan mereka ini sebenarnya kumpulan 'samseng' yang tidak menghormati undang-undang, tetapi sebaliknya berselindung di atas nama sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO)," katanya.

Mohd Sany juga mengingatkan semua pihak supaya tidak mengambil sebarang langkah yang membelakangkan undang-undang untuk memudaratkan pimpinan PAS.

Sementara itu, ketua penerangan Pemuda PAS pusat, Riduan Mohd Nor juga kesal dengan PERKASA yang didakwanya "sengaja membiarkan ahli dan penyokongnya bertindak liar bagi menghangatkan suasana supaya penyokong PAS bertindak balas" sewaktu kekecohan itu berlaku.

"PAS telah lama bergelumang dalam politik, dan tahu asam garam serta sepak terajang politik tanahair. Ahli-ahli PERKASA tidak perlu mencetuskan provokasi seumpama itu.

"PAS telah lama mentarbiyah ahlinya supaya bersabar dan bertenang dalam situasi seperti ini sebagaimana PAS juga mentarbiyah ahlinya agar berjihad dan tidak gentar kepada sesiapa juga," kata ketua penerangannya Riduan Mohd Nor.

Dengan nada menyindir, Riduan menyifatkan tindakan PERKASA mengganggu dan didakwa memukul penyokong PAS sebagai "tindakan penakut bagi mereka yang tidak mahu mencari kebenaran".

Michael Jackson mati ngan mata terbuka

Posted: 30 Sep 2011 12:30 AM PDT

Mati dengan mata terbuka

PIHAK pendakwa raya mendedahkan gambar mayat Michael Jackson dalam sesi perbicaraan di Mahkamah Tinggi Los Angeles kelmarin. - AFP

LOS ANGELES - Hujah pembukaan bermula kelmarin di sebuah mahkamah di sini dalam perbicaraan ke atas seorang doktor yang dituduh membunuh Raja Pop, Michael Jackson.

Seorang pendakwa raya menyatakan kepada juri bahawa penyanyi itu menyalahletakkan keyakinan terhadap doktor itu, Conrad Murray yang menyebabkan kematiannya.

Dalam bilik Mahkamah Tinggi Los Angeles, satu gambar mayat penyanyi itu di atas katil sebuah hospital didedahkan.

Satu audio rakaman penyanyi itu yang kelihatan seperti sudah diberi ubat yang kuat dua bulan sebelum kematiannya juga didedahkan.

Video rakaman Jackson melakukan latihan persembahan The Way You Make Me Feel sebelum kematiannya juga disiarkan.

Timbalan Peguam Daerah, David Walgren menyatakan kepada juri bahawa dia akan memperincikan apa yang berlaku pada beberapa jam terakhir kehidupan penyanyi tersebut, dari ketika dia meninggalkan latihan nyanyian sehingga kepada anggota-anggota paramedik dipanggil ke kediaman yang disewanya.

Jackson meninggal dunia disebabkan ubat pelali yang kuat, propofol yang berlebihan.

"Apa yang terjadi pada jangka masa itu adalah kerana perlakuan dan kecuaian doktor peribadi Michael Jakson, Conrad Murray secara langsung menyebabkan tanpa disangka-sangka kematiannya pada umur 50 tahun," kata Walgren.

Dia berkata, Jackson percaya kepada Murray sebagai doktornya.

"Kepercayaan yang disalahletakkan kepada Conrad Murray itu mengorbankan nyawa Michael Jackson," katanya lagi.

Sejumlah anggota keluarga Jackson berada di dalam kamar mahkamah termasuk bapanya, Joseph, ibu penyanyi tersebut, Katherine, kakaknya, La Toya dan abangnya, Jermaine.

La Toya Jackson membawa bunga matahari yang merupakan bunga kesukaan Jackson.

Murray tiba di mahkamah itu dengan memegang tangan ibunya.

Doktor itu mengaku tidak bersalah melakukan pembunuhan dengan tidak sengaja dan dia serta peguamnya menafikan memberikan Jackson sesuatu yang boleh menyebabkan penyanyi berkenaan mati.

Peguam Murray berhujah bahawa Jackson mati dengan cepat selepas mengambil dua ubat ketika doktornya keluar dari bilik di kediaman penyanyi tersebut, Holmby Hills pada 25 Jun 2009.

GAMBAR yang disiarkan di Mahkamah Tinggi Los Angeles kelmarin menunjukkan imej doktor Conrad Murray dan suntikan ubat propofol. - AFP

"Dia (Jackson) melakukan satu perbuatan tanpa pengetahuan doktornya, tanpa kebenaran doktornya, menentang arahannya.

"Dia (Jackson) melakukan satu perbuatan yang menyebabkan kematiannya sendiri," hujah peguam Murray, Ed Chernoff.

Peguam itu menyatakan bahawa Jackson mengambil lapan pil lorazepam yang mencukupi untuk menyebabkan enam orang tidur tanpa pengetahuan doktornya dan kemudian memberikannya satu tambahan dos ubat sedatif propofol yang kuat.

"Kombinasi dadah itu membunuhnya (Jackson) dengan cepat. Dia (Jackson) meninggal dunia dengan pantas. Dia (Jackson) tidak mempunyai masa untuk menutup matanya," kata Chernoff.

Murray, 58, akan berdepan hukuman empat tahun penjara jika didapati bersalah oleh juri yang terdiri daripada tujuh orang lelaki dan lima wanita kerana melakukan pembunuhan dengan tidak sengaja.

Dia dituduh memberikan Jackson dos propofol berlebihan yang Jackson gelarkan ubat itu sebagai susu untuk membantu mengurangkan masalah insomnia.

Murray pernah menafikan memberikan Jackson ubat propofol yang selalu digunakan sebagai ubat pelali dalam pembedahan.

Dia menangis pada satu ketika semasa sesi perbicaraan itu. - Agensi

UMNO malap... PR mantap... haha...

Posted: 29 Sep 2011 11:00 PM PDT

Tali barut Anwar

Posted: 29 Sep 2011 09:00 PM PDT

Benarkah wujud tali barut dalam agensi k'jaan?


Umar Zain
Merujuk kepada artikel Malaysiakini 'Utusan: Orang Anwar Resapi Badan Kerajaan?' yang mengulas artikel Zaini Hassan dalam Utusan Malaysia 28 September 2011, Kelab Penyelidikan Politik Malaysia (KPPM) tertarik untuk memberikan beberapa pandangan.

Isu ini sekiranya benar wujud perlu diberikan satu perspektif yang betul, komprehensif dan perlu diambil tindakan dengan segera setelah proses pengenalpastian dilakukan.

Dari penerangan yang diberikan saudara Zaini, apa yang beliau maksudkan ialah sikap berpura-pura pegawai-pegawai dalam agensi strategik kerajaan yang pro-Anwar menyalurkan maklumat sulit dan maklumat yang tertakluk kepada klasifikasi tertentu kepada pihak yang tidak sepatutnya.

Dalam bahasa spy dan propaganda ia dirujuk sebagai musang berbulu ayam, talam dua muka iaitu tali barut atau 'agen' yang berjaya menyusup masuk sehingga ke peringkat tertinggi dalam sesebuah pengurusan organisasi.

Namun begitu elok sekiranya dilihat latar belakang gejala ini terlebih dahulu. Fenomena talam dua muka merupakan satu perkara biasa dalam situasi perang. Ia mencapai kemuncaknya sewaktu era Perang Dingin di mana kedua-dua pihak Amerika Syarikat dan Russia saling memasang agen masing-masing untuk mencuri dan mendapatkan maklumat strategik musuh dengan pelbagai kaedah.

Yang penting ialah matlamat boleh dicapai. Manakala istilah 'double agent' lahir apabila seseorang agen yang digaji satu pihak mula dipengaruhi oleh pihak musuh dan memberikan maklumat secara terpilih-pilih, mengikut kepentingan mana yang menjadi prioritinya.

Menarik untuk diperhatikan apa yang menentukan seseorang agen ini boleh bersikap talam dua muka. Sesuatu yang agak pasti ialah bayaran yang lumayan atau dorongan tertentu seperti wanita, namun jarang diperhatikan bahawa proses penyusupan berlaku secara terancang.

Perancangan dilakukan sesebuah organisasi dengan amat halus (very subtle) yang tidak mungkin disedari oleh organisasi yang menerima seseorang agen bekerja sekiranya aspek tapisan yang juga amat teliti tidak dilakukan.

Organisasi penerima selalunya hanya akan melihat aspek kelayakan seseorang, pengalaman kerja dan kejayaan tanpa melihat aspek yang maha penting dalam sesebuah agensi strategik- iaitu aspek ideology seseorang.

Sering terjadi aspek ideologi ini yang mengikat seseorang untuk tunduk patuh kepada arahan pemimpin utama atau mullah, yang terhasil dari satu proses pengkaderan yang berlangsung dalam tempoh amat panjang.

Tidak mustahil proses itu bermula dengan menjejak bakat seseorang sejak di peringkat sekolah menengah, lalu dilanjutkan di universiti. Untuk seseorang agen yang dikira bijaksana, karisma danberkelayakan, mereka akan didaktate secara halus dengan penekanan bahawa sepanjang masa keutamaan tetap diberikan kepada ideologi walau apa keadaan atau di mana mereka bekerja sekali pun kemudian hari.

Kepada kebanyakan orang Melayu, ideologi berteraskan agama memainkan peranan yang amat besar, dengan itu ideologi ketaatan kepada 'perjuangan asal menegakkan dan memperkasa islam' khususnya islamisasi dan membentuk islam tamadun (islam madani) dilihat mengatasi semua ideologi dan matlamat lain yang kesemuanya dianggap sekular.

Dengan melihat latar belakang ini, tidak lah terlalu mustahil untuk menjangkakan bahawa telahan saudara Zaini dijangka akan berlaku. Malahan, ianya dipercayai telah dan sedang berlaku melihat kepada beberapa laporan yang tersiar melalui blog-blog tertentu.

Blogger ini amat berbangga jika mereka berjaya menyiarkan berita dan informasi yang mendahului pengumuman penting kerajaan menyebabkan pengumuman yang dianggap utama, serius dan boleh menarik sokongan awam itu menjadi sesuatu yang tawar kerana telah berjaya dijangkakan atau dipintas terlebih dahulu.

Jika dalam perang sebenar, pintasan maklumat mungkin akan menyebabkan kematian beberapa ratus nyawa tentera.

Selain dari kecuaian pegawai kerajaan yang secara tidak sengaja membocorkan maklumat, boleh dibuktikan bahawa kebanyakan info yang disiarkan dalam sebuah blog adalah hasil daripada permainan double agent ini.

Ini disebabkan penyiaran maklumat strategik kerajaan secara berterusan (konsisten) seolah-olah mereka merupakan media utama pejabat tertinggi negara sedangkan pendirian mereka jelas membelakangi kepentingan nasional dan dilihat dipengaruhi (dan didanai) oleh pihak asing.

Contohnya jelas dalam pengumuman pelantikan CEO GLC-GLC dan jawatan utama, dan mencapai kemuncaknya sewaktu mendahului pengumuman Perdana Menteri untuk memansuhkan ISA.

Maklumat melalui blog tersebut menyebabkan pengumuman amat penting Perdana Menteri itu telah dijangkakan rakyat, dan kesannya pasti berbeza jika tidak dibocorkan.

KPPM membayangkan, jika akses kepada pejabat tertinggi berjaya dilakukan, dan mungkin telah disalurkan kepada pihak tertentu yang menjadi 'ketua sebenar' pegawai tersebut, maka nampaknya tiada lagi rahsia yang mungkin boleh disembunyikan.

Tanpa mahu menuduh sesiapa, namun melihat kepada petanda-petanda yang jelas dan konsisten, elok sesuatu dilakukan, sebaik-baiknya serta merta.

Kereta jatuh laut kat Penang Port

Posted: 29 Sep 2011 08:00 PM PDT

Pemandu hilang, kereta junam ke laut di Penang Port

BUTTERWORTH, 29 Sept – Seorang lelaki dikhuatiri lemas selepas kereta yang dinaiki bersama empat rakannya menjunam ke dalam laut ketika cuba mengelak daripada ditahan kerana menceroboh Penang Port Sdn Berhad (PPSB) di Dermaga Dalam di sini awal pagi ini.

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Utara (SPU) ACP Zulkifli Alias berkata kejadian itu berlaku apabila kereta Proton Wira yang dinaiki lima lelaki terbabit memecut laju ketika melalui pintu masuk dermaga sebelum terus menjunam ke laut pada pukul 12.45 tengah malam.

"Polis menerima panggilan daripada pengurusan PPSB memaklumkan kejadian itu dan sepasukan anggota kita bergegas ke tempat kejadian sebelum menahan empat lelaki yang berjaya diselamatkan daripada lemas.

"Empat lelaki terbabit bernasib baik kerana berjaya diselamatkan pekerja sebuah kapal yang berlabuh di pelabuhan itu manakala seorang lagi rakan mereka berusia 24 tahun tenggelam bersama kereta," katanya dipetik Bernama Online.

Zulkifli berkata siasatan awal mendapati lima lelaki yang berusia antara 24 dan 53 tahun itu berasal dari Kedah berada dalam keadaan mabuk selepas pulang berhibur di George Town dekat sini, sebelum tersilap jalan ketika mencari laluan ke lebuh raya.

Zulkifli berkata kereta dipandu lelaki yang masih hilang itu dikatakan berhenti di hadapan pintu masuk pusat pemeriksaan keselamatan PPSB sebelum tiba-tiba memecut laju ke arah dermaga yang terletak di belakang pusat berkenaan.

"Mereka dikatakan berjaya melepasi pusat pemeriksaan kerana ketika itu palang penghadang laluan dinaikkan berikutan sekumpulan pekerja syarikat pembinaan sedang menjalankan kerja-kerja menyelenggara pusat terbabit," katanya.

Sepasukan anggota polis dibantu Unit Scuba Jabatan Bomba dan Penyelamat, Jabatan Pertahanan Awam, Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia dan Pasukan Gerakan Marin terlibat dalam operasi mencari lelaki terbabit.

"Selepas empat jam usaha mencari dan menyelamat, kita hanya menemui kereta Proton Wira, lelaki itu bagaimanapun gagal dikesan," katanya.

Beliau berkata semasa operasi berkenaan, pihaknya menemui mayat seorang lelaki lain yang identitinya masih belum dikenal pasti.

"Polis membawa rakan mangsa ke tempat kejadian untuk mengenal pasti mayat yang ditemui, bagaimanapun mereka menafikan itu rakan mereka," katanya.

Zulkifli berkata empat lelaki berkenaan ditahan bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 447 Kanun Keseksaan kerana menceroboh.- TMI

Malaysia bertuah dah camni, camana gamaknya kalau tak bertuah yerk... kahkahkah...

Posted: 29 Sep 2011 07:00 PM PDT

KALAU INI BERTUAH - APA RUPANYA YANG TAK BERTUAH!

MALAYSIA NEGARA BEDRTUAH KE?

MALAYSIA BERTUAH MILIKI PEMIMPIN BERWAWASAN, MAMPU URUS NEGARA DENGAN BAIK : MUKHRIZ – berita hairan

SINTOK: Malaysia bertuah kerana mempunyai pemimpin berwawasan dan berpandangan jauh serta peka dengan keperluan rakyat dan berjaya mengurus negara dengan baik, kata Mukhriz Mahathir.

Katanya, ciri-ciri dan sikap yang dimiliki pemimpin negara juga menyebabkan Malaysia dihormati.
.
"Sebab itu kita masih perlukan pemimpin yang boleh mengurus, bukan pemimpin yang hanya pandai berceramah. Ceramah baik tetapi masalah tidak boleh selesai dan kerja tidak berjalan sekiranya asyik berceramah.

"Kadang-kadang kita pergi dengar ceramah untuk tenangkan jiwa tapi yang dapat ialah caci maki dan kata-mengata," kata Mukhriz..

Beliau berkata, adalah tidak benar untuk mengatakan sesiapa saja yang menjadi kerajaan akan mencapai kejayaan yang sama seperti dikecapi sekarang.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH...

woit...UCAPAN INI DI BUAT DI SINTOK?.... kah kah kah...

kah kah kah... APA LAGI NAK CAKAP..... kah kah kah...

kah kah kah.... PEMIMPIN MALAYSIA ADA WAWASAN......kah kah kah..

kah kah kah...DENGAN BERWAWASAN NEGARA SUDAH MUFLIS... kah kah kah..

kah kah kah... DENGAN BERWAWASAN RASUAH SANA SINI...kah kah kah..

kah kah kah... DENGAN BERWAWASAN RAKYAT MATI KENA TEMBAK POLIS SELALU.... kah kah kah

kah kah kah..BAYANGKAN NEGARA LAIN YANG PEMIMPIN TAK ADA WAWASAN.... kah kah kah...

woit..DENGAN YANG ADA WAWASAN... HIDUP PENUH DENGAN KEZALIMAN... kah kah kah..

kah kah kah..KALAU TAK ADA WAWASAN ...MACAM MANA AGAKNYA?.... kah kah kah

Bro: TT

Jangan percaya dah cakap PERKASA, satu habuk pun tarak... kahkahkah...

Posted: 29 Sep 2011 06:00 PM PDT

Mai baca pasai apa Najib gigit jari... haha...

Posted: 29 Sep 2011 05:00 PM PDT


Musuh gagal pecahkan Pakatan Rakyat

Tidak syak lagi keputusan kesepakatan yang dicapai dalam mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat malam kelmarin mengenai isu hudud sudah tentu tidak akan mengembirakan musuh-musuh Pakatan Rakyat yang selama ini ingin benar melihat perpecahan dalam Pakatan.

Tentu saja ini sebuah kematangan politik yang luar biasa ditunjukkan oleh pimpinan Pakatan Rakyat apabila mereka memutuskan dalam suasana mesyuarat yang sangat harmonis bahawa mereka akan terus mempertahankan dasar-dasar bersama yang telah dicapai, di samping menghormati perbezaan pendapat.


Keputusan yang penting ini mengambil kira kepentingan perpaduan dalam Pakatan Rakyat, kepentingan rakyat dan asas-asas demokrasi. Keputusan yang matang ini juga menunjukkan sekali lagi kejayaan Pakatan mengatasi cabaran getir yang datang silih berganti dari musuh Pakatan yang tidak henti-hentinya mengharapkan kehancuran Pakatan.

Berasaskan kepercayaan kita yang sangat utuh terhadap kekuasaan Allah, kita yakin ini semua adalah petanda pertolongan Allah, bahawa Allah mahu melindungi Pakatan dan menggagalkan niat buruk musuh Pakatan Rakyat.

Malam kelmarin (28 September), adalah detik bersejarah bukan saja bagi warga Pakatan Rakyat bahkan penyokongnya serta rakyat prihatin yang cintakan demokrasi, menentang rasuah dan penyelewengan serta menentang kezaliman dalam pelbagai bentuk dan cara. Ia adalah sebuah tarikh bersejarah yang wajar diingati sepanjang masa oleh warga Pakatan Rakyat.

Lebih dari itu dua hari selepas persetujuan ini, PAS akan menyambut Ulangtahunnya yang ke-60 di Kepala Batas, tempat parti itu dilahirkan. Oleh itu keputusan Pakatan ini tentu saja mempunyai erti yang sangat besar bahawa bagi PAS bahawa isu hudud sudah dapat diselesaikan.

Saya percaya ini adalah hadiah istimewa pemimpin Pakatan Rakyat kepada PAS yang menyambut ulangtahunnya.

Isu hudud ini, seperti diketahui sejak bertahun-tahun, digunakan oleh musuh PAS, khususnya di zaman Dr. Mahathir Muhamad, untuk mengharubirukan PAS. Isu ini tidak lagi dilihat sebagai persoalan agama, di mana setiap umat Islam wajib menerima syariat Islam sepenuhnya, tetapi sudah menjadi sebagai isu politik yang bertujuan supaya kalangan bukan Islam tidak menerima PAS yang menjadi sebahagian daripada Pakatan Rakyat.

Dalam masa yang sama PAS terus bertegas untuk memperjuangkan hukum hudud kerana ini adalah perjuangannya yang hakiki. Untuk bertahun-tahun lamanya pula, pimpinan PAS menegaskan bahawa hukum hudud hanya dilaksanakan kepada kalangan umat Islam, khususnya di Kelantan.

Pemimpin BN dan media yang mereka kuasai terus menerus menyerang, siang dan malam, dengan maksud yang sama yang sudah diketahui umum.

Boleh diduga selepas ini pemimpin BN dan media yang mereka kuasai akan terus memutarbelitkan isu ini dan akan meneruskan serangan mereka dengan pelbagai cara. Oleh itu, Pakatan Rakyat mestilah terus menerus bersedia menghadapi cabaran ini.

Adalah wajar saya menurunkan kembali kenyataan bersama Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat yang diperakui oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim, Lim Kit Siang dan Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang yang dikeluarkan selepas mesyuarat tersebut malam kelmarin, iaitu:

KENYATAAN MAJLIS PIMPINAN PAKATAN RAKYAT

Mesyuarat Pakatan Rakyat malam ini memperakui dan mempertahankan dasar-dasar bersama yang telah dipersetujui sebelum ini sepertimana terkandung dalam Perlembagaan Persekutuan, Dasar Bersama dan Buku Jingga.

Pakatan Rakyat terus memperteguhkan iltizam politik bagi mempertingkatkan daya-saing ekonomi, pendapatan rakyat, mutu pendidikan, kesihatan dan menangani kos kehidupan yang semakin menekan.

Mesyuarat juga memperakui dan menghormati perbedaan ideologi setiap parti dalam Pakatan Rakyat sebagai sebuah permuafakatan demokratik, termasuk pendirian PAS berkenaan hukum syariah.

Mesyuarat juga memperakui kewujudan Enakmen Jenayah Syariah II Kelantan 1993 dan enakmen Jenayah Syariah Terengganu 2003 yakni sebelum wujudnya muafakat Pakatan Rakyat. Keadilan dan PAS menghormati perbezaan pendirian oleh DAP dalam perkara ini.

Mesyuarat Pakatan Rakyat juga mempertegaskan bahawa kami tidak akan terheret dengan mainan politik terdesak Umno-Barisan Nasional untuk memecah belahkan kesatuan Pakatan Rakyat . Kita percaya penuh di atas kematangan dan kebijaksanaan rakyat untuk menilai suasana ini.

Mesyuarat sekali lagi mempertegaskan bahawa muafakat dan objektif utama politik parti-parti komponen PR dalam Pilihanraya Umum (PRU) ke-13 ini adalah untuk membina kembali asas-asas kenegaraan yang telah dirosakkan oleh Umno-BN, dengan berpandukan prinsip Keadilan Sejagat (Universal Justice), Pentadbiran yang Baik (Good Governance), Kebertanggungjawaban (Accountability), Ketelusan (Transparency), Kompetensi (Competency) bagi mencapai Kemaslahatan Umum (Public Good) untuk semua rakyat.

Jika kita mengamati ternyata kenyataan bersama ini mengakui wujud pelbagai pandangan yang berbeza mengenai hudud, namun pimpinan Pakatan dengan segala kematangan mereka dapat mengatasi perbezaan mereka dan bersetuju menerima hakikat demokrasi.

Pada pendapat saya, persetujuan bersama ini adalah langkah penting bagi Pakatan Rakyat untuk memperkukuh lagi kehadirannnya di tengah real politik Malaysia yang unik ini. Tentunya Pakatan Rakyat akan terus waspada dan mampu menghadapi pelbagai cabaran mendatang.

Mai baca, jangan sesekali menentang Allah secara terbuka

Posted: 29 Sep 2011 03:30 PM PDT

18 penentangan terhadap Allah secara terbuka

PARA ulama sering menekankan keprihatinan dan kepekaan mereka mengenai telatah serta gelagat umat Islam, khususnya yang melibatkan gaya hidup masyarakat umat Islam yang semakin tersasar daripada landasan Islam sebenar.

Ia dapat disingkap dalam aspek hiburan dan sukan yang keterlaluan yang disuburkan oleh pihak tertentu yang bertopengkan Islam, sedangkan realiti hidup mereka (pihak penganjur sesuatu program hiburan atau sukan tertentu) tidak mencerminkan minat mendalam kepada gaya hidup Islam..

Benarlah kenyataan ayat 7-9 daripada surah as-Syams (91), Allah berfirman yang bermaksud, bermaksud: 7. Demi diri manusia dan yang menyempurnakan kejadiannya (dengan kelengkapan yang sesuai dengan keadaannya); 8. serta mengilhamkannya (untuk mengenal) jalan yang membawanya kepada kejahatan, dan yang membawanya kepada bertakwa; - 9. Sesungguhnya berjayalah orang yang menjadikan dirinya - yang sedia bersih - bertambah-tambah bersih (dengan iman dan amal kebajikan). Kecenderungan jiwa atau hati manusia kepada perkara jahat merupakan naluri dan lumrah biasa, sebab itu al-Quran mendedahkan bahawa penghuni Neraka lebih ramai daripada penghuni syurga.

Kejahatan manusia menjangkau apa yang tidak dapat dicapai oleh pemikiran, kerana penentangan bukan sekadar menolak kerasulan baginda Nabi Muhammad s.a.w, menolak al-Quran, terlibat dalam rasuah, judi, meninggalkan solat, tidak berpuasa, merosakkan alam sekitar dan yang lebih parah lagi ialah menentang Allah dengan menghina hukum-hukum-Nya.

Justeru, mari kita menyingkap pandangan ulama berhubung faktor yang menyebabkan penentangan manusia terhadap Allah SWT selaku Pencipta mereka.

1. Alpa terhadap matlamat sebenar penciptaan manusia di muka bumi ini.

2. Iman yang amat lemah terhadap rukunrukun iman yang enam.

3. Jahil mengenai Allah, suruhan dan larangan-Nya, pahala dan dosa serta syurga dan neraka. 4. Tidak waspada terhadap bisikan syaitan yang sentiasa mengajak untuk melakukan kejahatan.

5. Tertipu dengan habuan dunia hingga tidak mahu memohon ampun dan bertaubat kepada Allah.

6. Berputus asa daripada rahmat Allah (kasih sayang-Nya).

7. Tidak mempercayai qada dan qadar Allah malah mempertikainya.

8. Berbangga dengan maksiat dan tidak memperakui dosa besar yang dilakukannya.

9. Panjang cita-cita (banyak berangan-angan dalam perkara dunia).

10. Berlebihan cinta kepada dunia hingga tidak menjalankan tugas utama sebagai manusia bernama Islam.

11. Tersungkur dengan mengikut hawa nafsu yang rosak.

12. Terlibat dalam perkaraperkara syubhat yang menjurus kepada kemurkaan Allah SWT.

13. Ego dan sombong diri terhadap Allah, Rasul dan manusia seluruhnya.

14. Suka bergaul (bercampur) dengan ahli maksiat dan menolak untuk bersama golongan yang salih.

15. Suka melakukan fitnah dalam masyarakat hingga memporak-perandakan hubungan sesama mereka.

16. Merosakkan gambaran Islam dengan penggunaan istilah yang menyalahi konsep sebenar seperti melabelkan orang Islam yang berjanggut dengan pengganas dan lain-lain.

17. Bergelumang dengan ada-adat yang menyalahi hukum Syariat Islam.

18. Meninggalkan tugas utama amar ma'ruf dan nahi munkar.

Apabila individu Muslim mampu mengelakkan diri daripada 18 perkara di atas, pasti mereka akan meniti kejayaan sebenar

Tiada ulasan: