Sabtu, 17 September 2011

Pulakdah!

Pulakdah!


Warga MALAYSIA Terbunuh Dalam PENGEBOMAN Di Thailand

Posted: 17 Sep 2011 05:03 AM PDT


KOTA BAHARU 17 Sept. - Seorang kanak-kanak antara tiga rakyat Malaysia yang terbunuh dalam kejadian tiga letupan bom di Sungai Golok, Selatan Thailand malam semalam.

Mereka ialah Wong Heng Yep, 65, dan cucunya Wong Kai Sen, 3, serta Fong Too Keh, 45.

Heng Yep dan cucunya berasal dari Jalan Hamzah di sini manakala Too Keh berasal dari Kuantan, Pahang.

Heng Yep dan cucu itu difahamkan berada di Sungai Golok bersama keluarganya sejak petang semalam manakala Too Keh datang bersama abang dan rakannya.

Menurut laporan pihak berkuasa Thailand, seorang lagi yang terbunuh dilaporkan sebagai seorang sukarelawan rakyat negara itu yang berusia 38 tahun. Difahamkan, dua hotel yang menjadi sasaran serangan letupan bom itu ialah Hotel Parkson dan Hotel Merlin, dekat sini, yang berkedudukan kira-kira 50 meter antara satu dengan lain. Selain itu, serangan disasarkan ke atas sebuah kuil.

Letupan berkenaan turut mencederakan kira-kira 60 orang lain termasuk 19 rakyat Malaysia manakala dua rakyat negara ini dilaporkan dalam keadaan parah dan dirawat di Hospital Yala.

Polis menyiasat bangkai motosikal yang dijadikan tempat menyorokkan bom di kawasan komuniti Cina itu.


 Ketiga-tiga bom yang meletup di sempadan Thailand-Malaysia pada hari Jumaat, membunuh tiga orang dan mencederakan sekurang-kurangnya 60 orang, sejam sejam pemberontak yang disyaki berjalan ke sebuah masjid yang penuh orang dan menembak mati dua orang Islam.





 Mangsa yang tercedera bergelimpangan di luar kawasan.



Tentera Thai mengawal tempat pengeboman.

TERKINI : CCTV Anwar & Eskay Di Pintu Lif DIDEDAHKAN

Posted: 17 Sep 2011 01:46 AM PDT

PETALING JAYA: Selepas pendedahan video skandal mengaitkan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan pelacur China tersebar, kini klip video menunjukkan Anwar berada ditempat kejadian mula ditayangkan melalui blog upahan Umno.

Rakaman video berwarna yang disiarkan dalam blog papagomo melalui kamera litar tertutup (CCTV) menunjukkan individu yang didakwa Anwar, memakai baju ungu dan berselipar berjalan bersama ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah daripada arah lobi sebuah bangunan yang didakwa penulis blog itu sebagai Ampang Apartment.

Eskay kemudiannya dilihat menekan butang lif untuk menuju ke atas sebelum masuk ke dalam lif bersama Anwar.

Waktu rakaman CCTV itu juga menunjukkan individu yang didakwa sebagai Anwar masuk ke dalam lif bersama Eskay pada pukul 10.09 malam dan kemudiannya berjalan keluar daripada lif pukul 10.52 malam.

Manakala waktu rakaman video hitam putih adegan dalam sebuah bilik yang pernah tersebar sebelum ini menunjukkan bermula kira-kira pukul 10.30 malam.

Rakaman CCTV berdurasi 3 minit 48 saat itu menunjukkan tarikh 21 Februari 2011, tarikh rakaman yang sama dengan video adegan seks dalam sebuah bilik sebelum mula didedahkan kepada wartawan di Hotel Carcosa Seri Negara Mac lalu.

Penulis blog papagomo dalam artikel yang diselitkan bersama video itu kemudiannya menasihatkan Anwar membuat laporan polis terhadap blog yang menayangkan video seks dan menuduh beliau sebagai pelaku tersebut bagi memastikan siasatan lanjut dapat dijalankan.

200 Kedai KONDOM Disediakan Sempena SUKAN SEA 2011

Posted: 16 Sep 2011 08:09 PM PDT

PALEMBANG – Semakin hampirnya ketibaan Sukan SEA yang akan diadakan di Palembang, Komisi Penanggulangan AIDS (KPA) Kota Palembang telah menyediakan kira-kira 200 kedai menjual kondom di hotel dan di pusat hiburan malam yang berhampiran dengan pusat pertandingan acara olahraga internasional tersebut.

"Jadi pengunjung mudah mendapat benda pelindung itu saat berhubungan seks. Diperkirakan transaksi seks akan meningkat, mengingat banyak pengunjung yang datang dari berbagai negara ke kota ini," menurut Sekretaris KPA Palembang, Zailani UD, di Palembang pada Khamis (15/9/2011).

Malah Zailani secara terang-terangan mengakui bahawa pada dasarnya tidak mungkin dapat dielakkan setiap kali ada kegiatan internasional, perniagaan seks adalah salah satu yang paling banya dilakukan,ini kerana ramai pengunjung yang berasal dari negara yang membenarkan seks bebas.

Seolah ingin membenarkan tindakannya, ia juga mendakwa penyediaan kondom juga menjadi tradisi yang dilakukan oleh mana-mana negara setiap kali menjadi tuan rumah acara besar, seperti Sukan SEA.

Lebih malang majoriti penduduk Muslim ini tidak berusaha menghapuskan pusat pelacuran tetapi melakukan rutin kebajikan kepada para pelacur supaya selalu menggunakan kondom saat berhubungan seks dengan pelanggan mereka.

Bahkan Zailani berkata pihaknya secara rutin bekerja sama dengan Dinas Kesehatan setempat, dan melakukan pemeriksaan agar para pelacur secara rutin melakukan pemeriksaan diri ke klinik Voluntary Counseling and Testing (VCT), antara lainnya untuk melakukan pemeriksaan virus HIV yang dilakukan secara sukarela.

Jika sidah begini, nampaknya benarlah bahawa 'pesta olah raga' ini pada dasarnya adalah idea untuk menjauhkan Ummat dari agamanya dengan memasukkan budaya kaum pagan pada zaman 'manusia masih berfikiran primitif'. Ketika pemerintahan membiarkan kemaksiatan terus terjadi, maka tunggulah kehancuran bangsa ini. Wallahua'lam.

Tiada ulasan: