Nuffnang

Pengikut

PENYAPU SIAL

sumber :-

PENYAPU SIAL


bukti pertama khianatnya melayu bangsat UMNO....warganegara baru diminta undi parti pemerintah.

Posted: 20 Sep 2011 07:53 AM PDT

azlan

Pendedahan pertama tentang seorang pemastautin tetap yang memohon untuk mendapatkan kewarganegaraan negara ini mendakwa pegawai imigresen memaklumkan kepadanya bahawa tugas utamanya, jika diberikan kerakyatan, adalah untuk mengundi “parti pemerintah ".

Dalam temubual e-mel, pemohon yang dilahirkan dan dibesarkan di Malaysia itu, berkata pegawai imigresen berkenaan berkata demikian ketika dia diwawancara dalam proses bagi mendapatkan kerakyatan.

"(Mereka bertanya kepada saya) Apa yang anda akan lakukan dengan kewarganegaraan Malaysia? Apakah tugas utama anda?

"Saya jawab bahawa saya akan sokong perjuangan anak-anak muda kerana ia minat saya," katanya, sambil meminta identitinya tidak didedahkan kerana bimbang ini akan menjejaskan keputusan permohonan itu.

"(Mereka menjawab) 'Salah! Jawapan yang betul ialah mengundi parti pemerintah kerana mereka memberi anda taraf penduduk tetap'."

Pemohon itu  menceritakan pengalamannya pada Sabtu lalu, berkata ibu bapanya juga telah dimaklumkan perkara yang sama. Mereka telah berhijrah ke Malaysia dari Asia Selatan pada tahun 1970-an apabila ditawarkan jawatan profesional di negara ini.

"Saya tidak ingat apa yang saya katakan selepas itu, mungkin sesuatu tentang 'bagaimana jika parti pemerintah berubah pada masa depan, semasa saya layak mengundi?' yang mana mereka kata tidak mungkin,” katanya.

"Taraf penduduk tetap bukan 'hadiah'. Saya dilahirkan dan dibesarkan (di sini), tetapi kerana kekurangan jus soli, saya dilabel sebagai rakyat asing."

Kita mengharapkan selepas ini lebih ramai warga asing yang diberikan taraf warganegara tampil untuk membongkar kejahatan dan kedurjanaan pihak tertenu yang sanggup 'menjual' kedaulatan negara hanya kerana tamak dan mabukkan kuasa.

bila puak UMNOPORNO lebih ganas dari komunis....depa lebih pandai main bakar rumah pulak dah...!!!

Posted: 20 Sep 2011 07:38 AM PDT

Rumah Mat Sabu cuba dibakar individu tak dikenali (...tak di kenali...ehem...budak tak bersunat pun tau nie kerja siapa )

Kediaman Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu, di Seksyen 19 di Shah Alam dipercayai dilempar bom petrol tengah malam tadi sehingga menyebabkan sebahagian pagarnya terbakar.

Anak perempuannya Nurul Huda berkata, dalam kejadian kira-kira 12.30 tengah malam, beliau mendapati bahagian pagar depan dan lantai rumahnya terbakar, selepas dimaklumkan jiran.

"Saya tak nampak api. Waktu saya keluar rumah (api) sudah tiada. Cuma ada bau minyak dan gas," katanya yang berseorangan di rumah ketika itu.

Ibunya ketika itu berada di kampung halamannya di Perlis manakala Mohamad pula dipercayai mempunyai program di Pulau Pinang pada masa itu.

Nurul Huda, 27, berkata, jiran-jiran memaklumkannya melibat dua lelaki berada sekitar kawasan kediaman mereka sebelum mendapati api menyambar pagar rumah Mohamad.

Api itu juga dipadam terlebih dahulu oleh jirannya sebelum memaklumkan kepadanya kejadian itu, kata peguam muda itu.

Menceritakan kembali detik-detik semalam, Nurul Huda berkata, sejurus lepas kejadian, beliau terus menelefon pihak polis bagi memaklumkan perkara itu.

"Polis datang kira-kira pukul 1 pagi. Saya buat laporan polis di situ juga. Salinan repot saya ambil pagi tadi," katanya ketika dihubungi Malaysiakini hari ini.

Ditanya sama ada beliau merasa takut selepas kejadian yang pertama kali menimpanya itu, Nurul Huda berkata tidak kerana sudah merasa ada sesuatu yang tidak kena dalam masa terdekat.

"Saya sudah rasa lain macam dalam dua, tiga hari sejak lampu jalan depan rumah saya tidak menyala. Jadi, saya sudah ambil langkah berjaga-jaga," katanya.

Pada 8 September lalu, Mohamad mendakwa menerima SMS ugutan daripada daripada individu tidak dikenali yan mengancam mahu menyimbah asid terhadap isteri dan anak perempuannya.

Beliau menyifatkannya sebagai ancaman berat yang diterimanya berpunca daripada laporan Utusan Malaysia pada 27 Ogos berkaitan Mat Indera, tragedi Bukit Kepong dan sejarah kemerdekaan yang didakwa memfitnahnya

Sel Sperma Mampu Bertahan Lebih 100 Jam?......setahu gue...mani najib tong rosak lebih lama bertahan dalam dubur altantuya dari dubur mak badak .. muakakakka...!!!

Posted: 20 Sep 2011 07:27 AM PDT

Pasukan pembelaan kes fitnah kedua Datuk Seri Anwar Ibrahim bertelagah bersabit berapa jam air mani boleh bertahan dalam dubur seseorang.

Pada sesi soal balas, Peguamcara Negara II, Datuk Yusof Zainal Abidin mencadangkan bahawa sampel air mani boleh bertahan sehingga 113 jam dalam dubur setelah merujuk kepada tiga jurnal perubatan kes rogol luar negara.

Bagaimanapun saksi pembelaan, Pakar DNA Australia, Dr Brian Mc Donald enggan bersetuju dengan cadangan Yusof.

Beliau yang disoal Ram Karpal Singh sebelum ini berkata penemuan tersebut amat jarang berlaku dan ianya tidak boleh dijadikan rujukan.

Namun beliau tidak menafikan perkara tersebut boleh berlaku.

Suasana tegang seketika apabila Yusof dilihat cuba memaksa Brian bersetuju dengan penemuan dalam jurnal yang dikemukakan beliau termasuk menyuruh pakar itu membuat andaian ianya rujukan sahih.

"Saya tidak boleh baca kerana ianya tiada rujukan untuk perbandingan. Melainkan ada orang boleh terjemah. Saya yakin orang dalam dewan tidak boleh baca jurnal itu (bahasa Thailand)," katanya di hadapan hakim Datuk Zabidin Mohd Diah.

Peguam Ram Karpal kemudian membantah tindakan Yusof.

"Anda tidak boleh suruh saksi untuk buat andaian maklumat dalam bahasa Thai," katanya dan dibenarkan hakim.

Mahkamah Tinggi sebelum ini diberitahu spesimen yang diperolehi dari dubur pengadu Saiful Bukhari Adzlan telah mencecah tempoh masa hampir 100 jam sebelum diuji makmal Jabatan Kimia Malaysia (JKM).

Malah peguambela mendakwa sampel tersebut tidak dikendalikan dengan baik dan berlaku konteminasi.

Namun laporan pakar kimia, Dr Seah Lay Hong dan pembantu Dr Nor Aidora Saedon yang dikemukakan kepada mahkamah menyatakan sperma berada dalam keadaan baik ketika diuji walaupun telah terdedah kepada persekitaran.

Yusof pada sebelah pagi dilihat cuba mempersoalkan kredibiliti Brian merujuk kepada laporan perubatan yang pernah ditolak mahkamah di negara Brunei.

Namun Brian mempertahankan kedudukan beliau sebagai pakar ujian DNA dengan menyatakan bahawa hakim kes tersebut mengiktiraf beliau sebagai saksi yang benar.

penyapu sial

Air mani 'Mak Badak' pun boleh tahan lebih 100 jam.

Itu sebab 'Mat Badak' jadi BANGANG 24 jam.

Cakap 'Kerajaan tak tahu nak menipu rakyat konon...KAH KAH KAH

UMNOPORNO pelir pendek...Mat sabu nak kena Kepong....muakakakaka

Posted: 20 Sep 2011 06:58 AM PDT

Mat Sabu didakwa esok

Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu akan didakwa di Mahkamah Seksyen Butterworth esok berhubung ucapannya yang menyokong Ahmad Indera atau Mat Indera dan tragedi berdarah Bukit Kepong.

Peguam Mohamad (gambar), Mohamad Hanipa Maidin berkata anak guamnya telah dimaklumkan pihak polis mengenai perkara itu dan akan didakwa dibawah Seksyen 505 Kanun Keseksaan kerana mendatangkan khianat awam.

“Ya...ya... saya dimaklumkan begitu... Mat Sabu (Mohamad) akan didakwa di Mahkamah Seksyen Butterworth esok pagi, sekitar pukul 9 pagi.

“Saya dan Mat Sabu akan hadir,” katanya.

Mohamad telah mencetuskan kontroversi apabila didakwa menyokong komunis melalui Mat Indera dalam satu ucapannya di Tasik Gelugor, Pulau Pinang pada 21 Ogos lalu.

Akhbar harian milik Umno, Utusan Meloya pada 27 Ogos melaporkan Mohamad berkata Mat Indera adalah wira sebenar dalam tragedi Bukit Kepong dan bukan anggota polis yang mempertahankan balai polis daripada serangan komunis yang diketuai sendiri oleh Mat Indera.

Ucapan itu mencetuskan kontroversi besar dan dikritik pelbagai pihak, terutamanya pemimpin Barisan Nasional (BN) dan pewaris anggota polis Bukit Kepong yang terkorban dalam kejadian berdarah itu.

Jika sabit kesalahan, Mohamad boleh dikenakan hukuman sehingga dua tahun penjara, denda atau kedua-dua sekali.

penyapu sial

Yang filem "hantu bonceng" tu menghina islam tak ada pula utusan kecohkan, sebagai negara islam kita perlu bagi perhatian bab2 macam ni, lagipun kes nijelas sangat UMNOPORNO yang merapu..UMNOPORNO sendiri nak jadi HERO anjing penjajah...tahun 1950 belum merdeka...masa tu UMNO lama tak kecoh pun...ni UMNO lama dah di haramkan keling kutty dari kerala...tiba tiba UMNO BARU...A....nak tunjuk lagak HERO...apa kes ni...UMNO BARU...A...tak ada kena mengena dengan peristiwa bukit kepong...umno pukimak ni ada kena mengena dengan anjing penjajah british...pergi mampos dengan polis bukit kepong tu...padan muka...jadi anjing penjajah...!!!

jantan monggolia tunjuk kote pendek...sudah lah cakap aje lebih...takut bini.....nak debat atas katil dengan bini pun takut...tu yang kote makin pendek...!!!

Posted: 20 Sep 2011 06:13 AM PDT

Najib: Saya tak takut hadapi Anwar Ibrahim....kepala pundek bini lu lah...!!!

Hanya dua hari selepas mengumumkan pembaharuan beberapa undang-undang termasuk mahu memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) — langkah dilihat bertujuan mengekang pengaruh Pakatan Rakyat — Datuk Seri Najib Razak hari ini mengisytiharkan beliau tidak takut untuk menghadapi Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Perdana Menteri berkata sementara Malaysia sebuah negara demokrasi berparlimen dengan parti lebih penting daripada orang perseorangan, beliau tidak keberatan jika perlu berhadapan dengan Ketua Pembangkang itu dalam mana-mana debat ala pemilihan presiden.

“Saya tidak takut dengan Anwar Ibrahim,” kata Najib ketika berucap menutup Konvensyen Barisan Nasional (BN) Selangor di Politeknik Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah di sini petang ini.

Dalam perutusan khas sempena Hari Malaysia kelmarin, Najib yang juga Pengerusi BN mengumumkan ISA akan dimansuhkan dan dua undang-undang baru yang sesuai akan digubal bagi memelihara keamanan, kesejahteraan, kesentosaan serta kerukunan hidup rakyat dan negara.

Dua undang-undang baru akan digubal di bawah “semangat serta payung” Perkara 149 Perlembagaan Persekutuan bagi mencegah perbuatan subversif, keganasan terancang dan perbuatan jenayah.

Perdana Menteri menegaskan bahawa undang-undang baru itu akan memperuntukkan tempoh tahanan polis yang lebih pendek daripada yang dijalankan pada masa ini.

Kerajaan juga menjamin bahawa mana-mana individu tidak akan ditahan semata-mata hanya kerana ideologi politik.

Perdana Menteri turut mengumumkan bahawa kerajaan memansuhkan Akta Buang Negeri 1959 di samping akan mengkaji semula beberapa undang-undang lain bagi memastikan ia memenuhi kehendak semasa.

Terdahulu Najib berkata, inisiatif untuk memansuhkan ISA adalah keputusan dibuat kerajaan BN dan bukan perjuangan mana-mana pihak lain.

Justeru Perdana Menteri mengingatkan jangan ada pihak atau individu yang mahu mendapat nama bahawa pengumuman beliau untuk memansuhkan ISA itu adalah hasil perjuangan mereka.

Dalam pada itu dipetik Bernama Online, Najib berkata BN Selangor berikrar untuk melaksanakan sistem pentadbiran yang memenuhi harapan dan cita rasa rakyat Selangor jika diberi mandat mentadbir semula negeri ini.

Najib memberi pengharapan baru itu kepada rakyat Selangor yang kecewa dengan pentadbiran kerajaan negeri sedia ada.

“Kita berazam dan bertekad sekiranya diberi kepercayaan pada pilihan raya umum akan datang, kita akan lakukan yang terbaik di Selangor.

“Jika sayang negeri Selangor, yakinilah BN,” katanya ketika berucap pada rumah terbuka Aidilfitri BN Selangor di i-City di sini.

Timbalan Pengerusi BN Selangor Datuk Seri Noh Omar berkata BN perlu melihat semula keperluan sebenar rakyat Selangor bagi merangka satu manifesto khusus untuk negeri ini bagi menghadapi pilihan raya umum ke-13.

“Pertama kita lihat balik apa yang rakyat negeri Selangor nak sebab negeri Selangor negeri yang maju, keperluan rakyat bandar dan luar bandar adalah berbeza,” katanya kepada pemberita selepas berakhirnya Konvensyen BN Selangor di sini.

Noh yang juga Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani berkata oleh itu, manifesto untuk BN Selangor tidak boleh dibuat secara “pukul rata” kerana keperluan rakyat atau para pengundi di bandar, separuh bandar dan luar bandar adalah berbeza.

penyapu sial

bagus lahh kalau tak takut. apa kata Dato Seri debat ttg Buku Jingga ? jgn cakap je Dato

najib perlu tahu bahawa kredibiliti beliau akan merudum cepat jika gagal berhujah seperti seorang perdana menteri. tapi mengapa tiba2 saja nak ajak anwar berdebat ni? kes apa?

UMNO dah tua ...dah nak mampos...layan ajelah...

Posted: 20 Sep 2011 05:38 AM PDT

 

Seandainya orang yang anda temui itu berbicara banyak mengenai perkara-perkara yang lepas, dan menceritakan tentang pengalaman hidupnya yang lalu, itulah tanda yang sedang berbicara itu sudah tua.

Akan tetapi kalau perbicaraannya menceritakan apa yang sedang berlaku, atau apa yang akan dilakukan, maka ianya tanda orang itu muda.

Ini antara petanda usia seseorang. Memang realiti orang yang lama akan seronok berbicara apa yang telah mereka lalui, memberi gambaran suka dan duka. Seperti kisah-kisah kehidupannya di zaman Jepun, susahnya kehidupan dahulu, nostalgia harga barang murah, kenakalan zaman remajanya dulu yang tidak seperti kenakalan remaja sekarang dan sebagainya.

Itulah putaran kehidupan, dan kalau anda bertemu dengan orang tua begini, layanlah perbualannya dengan baik. Sekali-sekala sampuklah cakapnya, agar dia rasa seronok. Kerana itulah keindahan orang tua.

Begitulah keadaan yang sedang dialami oleh Umno sekarang yang seronok berjumpa dengan bekas-bekas polis, tentera dan pegawai pencen. Kepada mereka, layanlah UMNO seadanya. Kerana sebagaimana biasa, hanya menjelang pilihanraya umum anda diingati, dan selepas PRU13 ini, mungkin UMNO sudah tidak jumpa anda lagi.

Seperti biasa, kalau secara tiba-tiba dijanjikan sesuatu, dengar sajalah. Sudah 12 kali, masakan tidak kenal perangai ini lagi. Jangan bantah nanti 'dia' kecil hati. Tetapi pada masa yang sama, anda tidak perlu terlalu percaya janjinya, sebab orang tua kadang-kadang tidak ingat apa yang dijanjikan. Kena ingat itu kerana ianya boleh melindungi anda daripada dikecewakan lagi.

Masa mendengar cerita sembang, ingatlah juga dalam hati waktu dia kuat dan muda dulu, dia tidak menjenguk pun anda. Hanya kini setelah dia rasa kesunyian dan sendirian, maka dia akan datang berbual, ajak makan-makan, sembang cerita lama dan secara halus-halus ingin mengingatkan anda tentang jasanya, tetapi menutup segala kemungkarannya.

Kalau anda berbual dengan pimpinan UMNO sebegini, layanlah dia dengan baik, kerana mungkin 'ajalnya' sudah tidak lama. Kalau anda membantahnya, dia akan kecil hati dan menuduh anda tidak menghormati orang tua.

Kini Umno menghimpunkan generasi lama. Barangkali kerana mereka mengganggap jurang mereka dengan generasi muda semakin besar, dan generasi muda berinternet tidak mudah menerima ‘cerita reka’ mereka. Generasi tua ini pula dianggap mereka baik, yang tak berinternet lagilah bagus, lebih-lebih lagi kerana ia sebaya.

Tak apalah anda pun dah faham, dia kan sudah tua.

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT