Jumaat, 30 September 2011

pemuda cheh

pemuda cheh


Najib Gagal Di Perak

Posted: 29 Sep 2011 11:43 PM PDT

Dewan Pemuda PAS Negeri Perak merasakan beberapa kegagalan program turun padang Presiden Umno / Barisan Nasional (BN), Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak kali ini di Negeri Perak yang dilihat gagal menyelesaikan masalah dalaman Umno / BN Perak, mencalarkan imejnya dan kurang mendapat sambutan rakyat. Sudah tentu kesalahan awal kegagalan ini diletakkan di bahu Datuk Hamidah Osman yang menjadi Pengerusi Jawatankuasa Sambutan ini yang perlu diberikan tanggungjawab sepenuhnya.

Antara yang boleh dinyatakan tentang kegagalan ini seperti isu pembahagian kerusi untuk Pilihan Raya Umum (PRU) ke – 13 nanti yang masib belum selesai difahamkan. Pertukaran kerusi adalah antara isu hangat kali ini dibincangkan dalam BN Perak. Malah isu kedudukan calon yang telah ditetapkan oleh Datuk Seri DiRaja Dr Haji Zambry Abdul Kadir juga menjadi pertikaian yang perlu diselesaikan oleh Datuk Seri Najib dalam masa yang sama. Disebabkan itulah ramai penyandang Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) BN Perak terutamanya yang menyambut Datuk Seri Najib di Lapangan Terbang Sultan Azlan Shah, Ipoh pada hari tersebut.

Antara perkara ketara juga kenapa pemilihan tempat Jamuan Hari Raya yang menjadi lokasi utama Datuk Seri Najib ini di DUN Sungai Rapat di tempat Datuk Hamidah memanaskan lagi isu antara beliau dengan Umno Bahagian Gopeng yang pada hari ini juga turut mengadakan Jamuan Hari Raya mereka sendiri. Dan pada hari tersebutnya dinyatakan Datuk Seri Najib telah menyampaikan bantuan kepada Sekolah Agama Rakyat Al-Falah, Taman Soon Choon yang sebenarnya sudah diberikan peruntukan tersebut pada tahun 2005 lagi dan bukanya sekarang ini amat memalukan.

Media massa pula melapurkan kehadiran hampir 15,000 orang telah hadir pagi hari tersebut, tetapi sebenarnya ianya kurang daripada yang dilapurkan dan kurang mendapat sambutan sebenarnya. Dan melucukan gambaran baru seolah-oleh pimpinan Datuk Seri Najib yang menjiwai rakyat apabila menaiki bas yang dilakukan lebih awal pimpinan Pakatan Rakyat (PR) Negeri Perak menjadi bahan ketawa setelah mendapati bas yang dinaiki oleh pimpinan Umno / BN adalah sebuah bas mewah yang tidak pernah rakyat nikmati selama ini sebenarnya. Nampaknya kelihatan kegagalan Datuk Seri Najib amat memalukan Umno / BN Perak yang mulai kalut sekarang ini.


SAFARIZAL SALEH
Penolong Setiausaha,
Dewan Pemuda PAS Negeri Perak.

Peringatan Buat Pemimpin Politik Malaysia

Posted: 29 Sep 2011 10:00 AM PDT


"PRU-13 : PERINGATAN BUAT PEMIMPIM POLITIK MALAYSIA Saya menyeru kepada semua kaum muslimin khususan para pemimpin politik di Malaysai. Jadilah seorang pemimpin yang bersifat ADIL  dan BERIMAN dan TAUHID berpandukan hadith di bawah nescaya tuan/puan akan selamat di dunia wal akhirat:


 KeadilanRasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: Takutlah doa orang yang dizalimi sekalipun ia seorang kafir kerana sesungguhnya tidak ada halangan di antara doanya dengan Allah. INTISARI : Jangan berbuat zalim kepada rakyat dan pengundi yang telah memilih anda menjadi pemimpin kerana doa mereka amat mustajab. Memadai 40 orang mendoakan akan Nampak hasilnya segera.

Gambaran Kehidupan Orang Yang BerimanSabda Rasulullah s.a.w yang maksudnya:
Gambaran kehidupan orang yang beriman dari segi kasih sayang , saling bersimpati dan saling cinta mencintai samalah seperti anggota tubuh yang jika salah satu daripadanya mengadu kesakitan, ia melibatkan seluruh anggota lain yang tidak tidur malam dan demam. INTISARI : Jangan berbuat maksiat dan menonjolkan maksiat. Jangan membenci walaupun lain-lain parti dan idealogi. Jangan menghina umat sesama Islam. Jangan hina hokum Islam. Jangan main-main dengan HUDUD. Jangan halang perlaksanaan HUDUD. Jangan bersifat JAHILIAH MODEN  Membersihkan Tauhid Dari Sebarang SyirikRasullah s.a.w bersabda: " Sesiapa mati dalam keadaan ia melakukan sebarang syirik terhadap Allah, masuklah dia ke dalam neraka." INTISARI : Jangan tolak ketetapan HUKUM ALLAH.  Jangan membenci parti yang ingin menegakkan syariah.  Jangan menghina umat Islam. Belajar dan fahami RUKUN ISLAM dan RUKUN IMAN.Jangan minum Arak. Jangan bercakap BOHONG, Jangan dedahkan AURAT, Jangan makan RASUAH. Jangan main JUDI. Jangan ganggu wanita dan BERZINA. Jangan lambat-lambatkan SOLAT.  Jangan TINGGAL SOLAT

Tiada ulasan: