Jumaat, 30 September 2011

A Mum Of Three Mohd

A Mum Of Three Mohd


Salam BONAMA

Posted: 29 Sep 2011 07:03 PM PDT

Semalam aku seronok membaca N3 di dalam blog Milo Suam. N3-nya adalah tentang budaya bersalam dalam UMNO.

Dia menamakan cara bersalam itu sebagai BONAMA. BO for Bodek... NA for Nak dan MA for Mampus. Hahahaha.... Budaya salam Bodek Nak Mampus!!

Tapi kan.... antara banyak-banyak salaman BONAMA dalam UMNO, yang paling klasik ialah ini....



Fulaamaakk....!! Sikit punyer kusyuk ke ciuman yang diberikan.... sampai terlentok, lembut tengkok, beb!!

Fuuhhh....!! Cer tengok.... Najib dan Muhyiddin punyer ler teruja dan terpesona dengan cara salaman dan ciuman mereka. Oleh itu, sesiapa yang nak belajar cara salaman ini,
especially daripada UMNO@BN.... bolehlah berguru dengan Shahidan Kasim dan YB Hulu Selangor tu. Lu orang bolehlah kontek mereka. Juak-juak UMNO tentu tahu di mana nak cari mereka, kan?? Senang jer.... Lu orang satu tong taik.... senang cari punyer ler!!

Sebelum aku terlupa.... aku nak congratulate Shahidan for the excellent job yang dia dah buat.... iaitu coaching YB Hulu Selangor ini hingga dia begitu pakar dalam cara salaman BONAMA ini. Well done bro!! Cer komer tengok.... Shahidan memerhatikan anak didiknyer mempraktikkan salaman BONAMA tersebut. Hahahahah... He looks very happy dan begitu puas hati sekali.

Apa-apa pun..... sedikit nasihat dan peringatan kepada pihak yang dulunya berada dalam UMNO tetapi sekarang sudah berada di luar UMNO. Budaya bersalam BONAMA ini tidak sesuai diamalkan kerana ia dibenci oleh rakyat. Rakyat getik dan meluat dengan budaya ini. So... buangkan budaya ini jauh-jauh.

Tetapi.... kalau cium tangan pemimpin yang bertaraf Tok Guru ketika bersalam, tak per. Terhadap pemimpin lelainnya.... jangan komer buat. Ada paham....???

Tiada ulasan: