Ahad, 18 September 2011

Pahang Daily Online

Pahang Daily Online


Panas: Aneh, Kenyataan PM Bangladesh Hilang Dari Laman Rasmi NGO Negara Itu Selepas Ia Di Bongkar Kepada Umum Oleh Blog Pembangkang

Posted: 18 Sep 2011 01:05 AM PDT

Baru semalam, dilaporkan dalam sebuah laman blog rasmi Pertubuhaan Bukan Kerajaan (NGO) Bangladesh. bahawa Perdana Menterinya Sheikh Hasina (foto) mendapat pengesahan dari beberapa rakyat negara itu yang bekerja di beberapa sektor di Malaysia sejak tahun lepas bahawa mereka telah diberikan kewarganegaraan oleh Kerajaan Malaysia. Malah mereka juga telah diberi hak untuk menjadi pengundi akan datang pilihan raya umum Malaysia. Tiba-tiba hari ini, laporan tersebut telah dipadamkan dari laman berkenaan. Sungguh menggejutkan, sekejap ada sekejap tiada. Bagaimana ia boleh hilang begitu sahaja tanpa dapat dikesan?. Paparan yang keluar bila kita masuk ke laman web berkenaan ialah "No item to show" sedangkan "laman utama" ia masih berfungsi seperti biasa. Sila klik sini, untuk buktinya. Apakah yang berlaku sebenarnya?. Kenapa ia hilang secara tiba-tiba sedangkan laman itu sendiri masih wujud. Malah, ketika pemimpin pembangkang dari Parti Keadilan Rakyat (PKR) mendesak Kerajaan Malaysia menyiasat dan mengeluarkan kenyataan tentang isu ini. Apakah ada tekanan yang dibuat terhadap Kedutaan Bangladesh di ibunegara supaya mengarahkan pengendali laman berkenaan mengeluarkan kenyataan tersebut. Kemungkinan besar memang ada desakan oleh Kerajaan Malaysia terhadap isu ini berlaku kerana ia telah dihebohkan oleh kebanyakkan media alternatif. Sebagai antara beberapa buah blog terawal yang memaparkan isu ini, kami juga terkejut melihat apa yang berlaku. Seolah-olah ada usaha untuk memadamkan bukti berkenaan, sedangkan ramai pihak termasuk kami sudah membuat salinan "print screen" terhadap laporan awal tersebut.


Laporan awal yang sempat kami dedahkan tentang isu ini semalam

Bukti, ini pula paparan laman tersebut yang diperolehi pada hari ini

[Melihat kepada apa yang berlaku ini, ternyata ia sungguh melucukan. Nampak benar betapa tidak profesionalnya pihak-pihak berkenaan untuk menafikan laporan berkenaan. Sepatutnya, mereka hanya perlu mengarahkan laporan tersebut diubah tanpa menghilangkan atau memadam kenyataan keseluruhannya. Namun, anehnya kesemua kenyataan itu dihilangkan secara tergesa. Adalah lebih baik mainpage laman web berkenaan terus dihilangkan agar ia tidak boleh diakses. Tapi, bila kerja dilakukan dalam tekanan untuk menutup kebenaran akhirnya inilah yang berlaku. Benarlah kata sesetengah pihak, jika rekod perjalanan Altantunya Shariibuu ke Malaysia pun boleh dihilangkan, maka apatah lagi laporan sedemikan. Ternyata begitu mudah pihak terbabit cuba menutup isu ini. Sama seperti apa yang dilakukan oleh pihak Suruhanja Pilihan Raya (SPR) terhadap rakyat asing yang didapati berdaftar sebagai pengundi di negara ini. Selepas didedahkan ia terus dihilangkan dan diperbetulkan secara tiba-tiba bagi membuktikann kononnya mereka tidak pernah malukan kesalahan terbabit. Walhal rakyat secara keseluruhannya sudah tersangat tahu penipuan mereka itu sejak dulu, kini dan buat selamanya].

Panas: Pendedahan CCTV Anwar Serta Eskay Oleh Papa Gomo, Ternyata Memang 'Banyak' Keraguan Dari 'Kebenaran Yang Di Cari Beliau' Sebenarnya !

Posted: 17 Sep 2011 11:04 PM PDT

Nampaknya, isu "video seks" yang dikatakan melibatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim kini nampak semakin panas apabila ada blogger pro kerajaan mendedahkan satu rakaman Kamera Litar Tertutup (CCTV) yang kononnya kelibat Anwar bersama sahabat karibnya Datuk Eskay, ketika memasuki apartmen di Ampang lokasi kejadian seks yang dihebohkan sebelum ini. Malah adengan Anwar dan Eskay masuk dan keluar dari lif apartmen berkenaan telah diulang-ulang oleh TV3 berdasarkan kepada sumber dari blog Papa Gomo. Ulangan itu bagi mengesahkan bahawa pelaku seks berkenaan adalah Anwar Ibrahim. Maka terkejutlah seluruh rakyat Malaysia yang menyaksikan Buletin Utama TV3 malam tadi. Ada yang percaya dan ada juga yang sangsi dengan pendedahan terbaru itu. Sekali imbas memang nampak jelas wajah dan susuk tubuh Anwar bersama Eskay. Malah, gambar CCTV berkenaan juga dalam keadaan berwarna yang memudahkan lagi untuk kita melihat raut wajah kedua-dua individu berkenaan. Namun persoalannya, benarkah apa yang dilihat itu adalah Anwar dan benarkan adengan itu telah dirakamkan ketika hari kejadian seks yang dilaporkan oleh Datuk T sebelum ini. Semua ini mengundang seribu kemusykilan kerana banyak perkara sebenarnya. Masalahnya, kenapa dalam keadaan sekarang masih ada lagi cerita video seks Datuk T ini dimainkan. Bukankah ia sudah menjadi siasatan pihak polis?. Jika benar pun ada bukti kelibat kedua-dua individu terbabit seperti yang didedahkan oleh Papa Gomo, kenapa video CCTV itu tidak dijadikan bahan bukti di mahkamah?. Kenapa perlu didedahkan lagi kepada umum. Bukankah ini menunjukkan dengan jelas kepada kita bahawa Papa Gomo, berpakat dengan pihak tertentu dan dibayar untuk menghasil serta mendedahkan apa jua maklumat baru sama ada yang diperolehi secara sah atau direka bagi didedahkan kepada pihak media terutamanya TV3. Maknanya TV3 dengan mudah menyiarkan "berita sampah" itu, tanpa ada tapisan semata-mata mengikut arahan orang kuatnya yang khabarnya telah dipinjamkan ke Jabatan Perdana Menteri sejak awal tahun ini. Cuba lihat rakaman video terbaru kononnya melibatkan perbuatan seks Anwar Ibrahim dengan pelacur Cina terbabit.


Inilah dia wajah si Papa Gomo yang diberi hak terbitkan video seks Anwar
Dan sekarang, mari kita lihat betapa Papa Gomo telah gagal menyiapkan skrip dan jalan cerita adengan ini dengan baik sebenarnya. Banyak kekeliruan dan penipuan yang telah dilakukan bagi membuktikan kononnya pelaku seks itu 100% adalah Datuk Seri Anwar Ibrahim. Kami bukan mahu berpihak kepada sesiapan dalam hal ini. Namun, kebenaran perlulah ditegakkan demi Islam dan keadilan. Tambahan pula sekarang umat Islam masih berada di bulan Syawal yang mulia ini. Makanya, amatlah tidak wajar Papa Gomo mendedahkan video ini dengan kerjasama TV3, sedangkan dia sendiri terkeliru dengan beberapa adengan yang jelas mengelirukan serta tidak kena pada tempatnya. Sama ada beliau sedar atau tidak, hanya mereka yang celik mata dan hati sahaja dapat menilai kebenarannnya. Banyak kekeliruan daripada kebenaran yang dicari oleh Papa Gomo berlaku terhadap adengan yang dipaparkan. Antaranya ialah:-


Cuba lihat masa Anwar dan Eskay tiba pada lif iaitu 22:09:30 (kiri atas) dan 22:09:31 (kanan atas) ketika mereka berdua memasuki lif berkenaan. Kemudian cuba tengok ketika pintu lif itu ditutup tiba-tiba tertera masa 22:52:19 (anak panah kuning pintu lif tertutup). Kemudian cuba lihat masa seterusnya gambar yang terakhir (kanan bawah) ketika Anwar dan Eskay keluar dari lif masa yang tertera ialah 22:52.25. Ini bermakna , Anwar dan Eskay dipercayai masuk lif dan naik ke atas sekitar 6 saat sahaja lamanya. Bagaimana ini boleh berlaku?. Ini kerana kaunter masa yang disediakan itu adalah diedit sedemikian rupa pada video berkenaan untuk menunjukkan seolah-olah kejadian itu berlaku mengikut masa yang telah ditetapkan. Sekarang cuba kita lihat pula masa ketika Anwar berada dalam bilik dengan bertuala (bawah kanan), masa yang ditunjukkan ialah 22:26:10 iaitu jarak masa yang terkurang daripada ketika mereka menaiki lif. Maknanya masa sudah berundur ke belakang pula. Kesilapan ini walau pun kecil kata Papa Gomo, namun ia sungguh melucukan. Persoalannya juga, jika ada CCTV menunjukkan Anwar dan Eskay masuk lif dan keluar lif maka sepatutnya mestilah ada juga CCTV "pelacur Cina" yang dikatakan itu masuk serta keluar lif?. Kenapa Papa Gomo tidak menayangkan CCTV wanita tersebut jika benar beliau berada bersama Anwar semasa kejadian.

Satu persoalan penting yang perlu dijawab juga ialah berkenaan dengan pakaian Eskay itu sendiri. Cuba lihat ketika dia mula-mula masuk ke dalam lif dimana beliau berbaju gelap, tidak bertalipinggang dan baju tanpa kolar (T-Shirt ala baju yang sering dipakai oleh lelaki India). Namun, anehnya keetika tiba di dalam bilik berkenaan baju Eskay telah bertukar menjadi putih berkolar dan kelihatan dia bertalipinggang dengan baju masuk ke dalam. Begitu juga dengan rambut Anwar ketika mula-mula masuk ke lif yang jauh berbeza dengan rambut bergunting ala askar ketika berada di dalam bilik tersebut. Semua ini menimbulkan keraguan dan kemusykilan apakah benar video yang dipaparkan itu adalah Datuk Seri Anwar Ibrahim.


[Dengan beberapa penjelasan ini, diharap ianya dapat meredakan sedikit kekeliruan akibat pendedahan yang dibuat oleh Buletin Utama TV3 malam tadi. Laporan yang hanya dibuat berdasarkan kepada rujukan blog Papa Gomo itu adalah satu tindakan biadap terhadap media arus perdana seperti TV3 sebenarnya. Mereka langsung tiada etika dalam penyiaran dan sewenangnya melakukan tindakan atas arahan pihak tertentu dalam usahan menjatuhkan musuh politik pemimpin negara. Lantaran itulah kita tidak hairan bloh Papa Gomo dijadikan bahan rujukan ilmiah oleh TV3 dalam keadaan ia jelas menimbulkan keraguan. Tindakan TV3 juag mencerminkan bahawa media itu kini 100% dikuasai oleh kerajaan UMNO BN, selain RTM. Sepatutnya mereka perlu ada panel penilai untuk melihat kualiti dan kesahihan berita yang mahu dipaparkan. Jika itulah caranya, maka tidak hairan selepas ini lebih banyak ceramah pembangkang akan dipantau oleh TV3. Malah, banyak lagi kes-kes kecil akan diperbesarkan bagi menjatuhkan imej para pemimpin tertentu di dalam Pakatan Rakyat].

Perdana Menteri Malaysia, Bakal Berada Di Majlis Rumah Terbuka Aidil Fitri Kawasannya Hari Ini !!

Posted: 17 Sep 2011 04:53 PM PDT

PEKAN, 18 Sept - Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Tun Razak (foto) dijangka mengadakan Majlis Rumah Terbuka Aidil Fitri di kawasan parlimennya di Pekan hari ini. Majlis akan diadakan di Taman Tasik Sultan Abu Bakar bermula jam 10.00 pagi hingga 2.00 petang. Ribuan rakyat terutamanya para penduduk Pekan dijangka hadir untuk memeriahkan lagi majlis tersebut. Justeru itu, orang ramai diminta datang lebih awal bagi mengelakkan kesesakan lalulintas di kawasan terbabit. Ini kerana, kehadiran ramai tetamu bakal dilihat menghala ke rumah terbuka Perdana Menteri bermula awal pagi ini. Selain orang awam, turut hadir dijangka beberapa orang kenamaan diperingkat pusat dan juga negeri, bagi memeriahkan majlis itu hari ini.


Kain rentang majlis rumah terbuka yang dipasangkan di sekitar Pekan


Inilah lokasi tapak majlis di Taman Tasik Sultan Abu Bakar di Pekan itu


Video ucapan Mahathir eshan dari blog www.semuthitam.blogspot.com


[Pahang Daily Online mengucapkan selamat Hari Raya Aidil Fitri buat seluruh rakyat Pekan. Kehadiran Perdana Menteri hari ini dijangka meriah kerana semangat raya dan juga beberapa keputusan beliau mutakhir ini yang dilihat boleh diterima oleh sebahagian rakyat itu sendiri. Namun, dalam sedar atau tidak rakyat Pekan sebenarnya masih jauh terkebelakang dari segi menikmati limpahan projek-projek kerajaan yang dibawa ke Pekan lantaran orang luar yang lebih banyak diberi keutamaan sekarang ini. Malah difahamkan hatta projek kecil kelas F sekali pun rakyat bekas tidak merasa. Mereka hanya dapat tempias dari hasil limpahan projek pembangunan tersebut. Soalnya kenapa ini berlaku?. Maka Perdana Menteri harus menjawabnya demi keadilan buat rakyat Pekan itu sendiri].

Tiada ulasan: