Khamis, 29 September 2011

MiLo SuaM

MiLo SuaM


Budaya salam BONAMA (Bodek Nak Mampos) dalam Umno

Posted: 29 Sep 2011 12:52 AM PDT

SEBELUM ini telah ditimbulkan isu salam bodek wanita Umno yang disiarkan di MiLo SuaM dalam artikel lalu, rujuk sini [Cium tangan].

Susulan dari artikel tersebut, salah seorang sahabat pembaca yang mendakwa dirinya bekas ahli Umno mengirim sekeping gambar yang menunjukkan gelagat yang dinamakan oleh beliau sebagai salam BONAMA(Salam Bodek Nak Mampos).

Menurut pengirim, budaya khurafat salam BONAMA ini telah lama wujud di dalam Umno kononnya untuk mengambil berkat, mudah-mudahan bakal diangkat jadi pemimpin seperti orang yang dicium tangannya itu(ambik tuah kononnya).

Di bawah ini gambar yang dimaksudkan. Bagi mereka yang nak jadi ahli Umno kena belajar teknik salam macam ni. Tengok baik-baik, dah macam nak nyonyot tangan Najib pun ada kah kah kah.


Perhatikan juga, tangan kiri Najib menepuk-nepuk bahu si pencium tangannya, sebagai simbolik memberi restu. Di bawah ini screenshot email yang dihantar oleh beliau.



ReJaM© "Hodoh benor rupanya..."

Wanita Umno bodek cium tangan Khir Toyo

Posted: 28 Sep 2011 03:30 PM PDT

BUDAYA cium tangan ahli politik di dalam United Malays No Otak memang sudah menjadi kebiasaan. Mungkin niatnya sebagai tanda menghormati, atau bodek taktaulah.

Biasanya kita lihat lelaki cium tangan pemimpin lelaki. Kelmarin siap disiarkan di dalam Buletin Utama bagaimana Wanita Umno bersalaman dan mencium tangan Khir Toyo. Tengok betul-betul wanita umno cawangan mana tu?


Nak tengok adengan cium lebih teruk di khalayak ramai, tengok video kat bawah ni. Laki orang dia cium tanpa rasa bersalah. Kalau bini korang cium laki orang di depan khalayak ramai, apa korang buat? Apa nak buat suami dia takut bini...



Dalam Islam, bersentuhan antara lelaki dan perempuan bukan mahram haram hukumnya. Maka bersalaman juga haram, apa lagi bercium tangan. Cium pipi jangan tanyalah, kambeng pun malu.

Kepada Wanita Umno yang berkenaan, jangan haraplah Khir Toyo nak kongsi duit rasuah dengan korang. Hentikanlah buat kerja bodoh membodek siap cium tangan bagai...

ReJaM© "Cikgu ajar, cium tangan ibu, ayah dan guru je, ahli politik tak payah..."

Tiada ulasan: