Nuffnang

Pengikut

Era Pasca

sumber :-

Era Pasca


2 KALI DI ROGOL TEMAN FACEBOOK! BODOH LAH WEH...

Posted: 26 Sep 2011 02:32 AM PDT


Gara-gara keluar bersama teman lelaki baru dikenalinya dua bulan lalu menerusi Facebook, seorang remaja perempuan 14 tahun dirogol suspek sebanyak dua kali. Menurut Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Azham Othman, kejadian berlaku Sabtu lalu, selepas pelajar sebuah sekolah agama di sini itu keluar makan bersama suspek berusia 17 tahun.Katanya, suspek datang menjemput mangsa di rumahnya di Kampung Panji pada pukul 8.30 malam. 

"Hasil siasatan mendapati suspek menghantar mesej melalui khidmat pesanan ringkas (SMS) untuk mengajak mangsa keluar makan. 

"Selepas makan, kira-kira pukul 11 malam, mangsa dibawa oleh suspek ke rumahnya di Pengkalan Chepa lalu merogolnya. Semasa kejadian, kedua-dua ibu bapa suspek sedang tidur," katanya ketika ditemui di sini hari ini. 

Katanya, mangsa kemudian dibawa suspek ke rumah rakannya di Jalan Pekeliling di sini, sebelum dia dirogol kali kedua.

"Mangsa kemudian dihantar pulang oleh suspek kira-kira pukul 4 pagi menyebabkan ibunya mengesyaki sesuatu berlaku dan mendesaknya untuk menceritakan perkara sebenar.

"Selepas menceritakan kejadian berlaku, mangsa membuat laporan polis pukul 11 pagi keesokannya," ujarnya. Bertindak atas laporan tersebut, Azham berkata, suspek telah ditahan di rumahnya kira-kira pukul 11 pagi semalam.





woi hindu, lu jgn nak pandai2 suka sama hudud ok! kah kah kah

Posted: 26 Sep 2011 12:04 AM PDT

KAUM BANGSAWAN UMNO APCO DAN SEKUTUNYA..
BUKAN TIDAK MAHU MENERIMA HUKUM ISLAM HUDUD..

TETAPI RAKYAT MARHAEN DAN ANAK ANAK MUDA..
PERLU FAHAM..
MEREKA ADALAH KOMUNIS DAN ZIONIS..
TAK PERCAYA?
INI BUKTINYA..
KAH KAH KAH

KUALA TERENGGANU 26 sept – Pengerusi Dewan Himpunan Penyokong Pas Terengganu, Dr B Chandran menganggap DAP, MCA dan Gerakan yang menentang pelaksanaan hukum hudud sebagai jahil.


Menurutnya, mereka berbuat demikian bukan kerana sengaja, sebaliknya tidak mendapat penjelasan sewajarnya dan ditakut-takutkan dengan kenyataan pihak tertentu yang berkepentingan, sehingga hudud digambarkan sebagai hukum yang zalim.... Artikel SETERUSNYA: SiNi Blog!!


DARI MULUT NAJIB SINDRI! -UMNOK AKAN TOLAK HUDUD

Posted: 25 Sep 2011 08:23 PM PDT


Puas pasal ZAHID HAMIDI mengesahkan BN tak akan buat hudud dengan berfatwa MALAYSIA tak sesuai, kali nih NAJIB pulak menambah perasa dan mengesahkan apa yang di katakan oleh Pak Menteri sindri..

Terlupa pula nak tambah pasal Pelakon PORNO CSL... senang citer kat SINI POPE JIB lebih takut CSL dari ALLAH... kahkahkah

NAJIB kata BN TAK AKAN BUAT HUDUD!! Puas hati semua pencacai UMNOK yang ngok sekalian? kahkahkah


Dapat dilihat di sini para PEMIMPIN BN tak pandai berbohong bab beri kenyataan berkenaan HUDUD tapi pandai bab mengelak nak buat... kahkahkah


UMNOK dulu KINI SELAMANYA SEKULAR!! kahkahkah

\
Jelas kah sekalian makhluk semua di bumi Malaysia tentang pendirian POPE JIB???



PILIHAN di tangan ANDA!!!

Posted: 25 Sep 2011 06:08 PM PDT

WAJIB BACA: KENYATAAN DSAI TENTANG ISU HUDUD

Posted: 25 Sep 2011 08:49 AM PDT

Isu Hudud: Penjelasan Lengkap Ucapan Dato' Seri Anwar Ibrahim di Terengganu 24hb September 2011 

Saya tegaskan bahawa Pakatan Rakyat merupakan suatu muafakat utuh dan berlandaskan kejujuran mahukan Perubahan buat rakyat negara Malaysia. Oleh kerana itu, isu yang menyentuh kepentingan rakyat pastinya dibincangkan bersama kesemua wakil dari parti komponen serta keputusan yang dibuat merupakan pendirian bersama. Pun demikian Pakatan Rakyat berpendirian, setiap dari parti komponen sewajarnya mempunyai ruang untuk mengungkapkan keyakinan, faham serta ideologi terutamanya kepada pendokong mereka. Saya sendiri telah merujuk ke mahkamah syariah berkaitan tuntutan qazaf, dan pimpinan Pakatan Rakyat tidak pernah pula menghalang. Hakikatnya hanya Menteri Hal Ehwal Agama Umno yang bertindak menghalang saya dari meneruskan tuntutan qazaf tersebut. Selain itu Dato' Jamil Khir terpalit dengan tuduhan bahawa beliau menggunakan dana zakat bagi membiayai kos guaman kerana tidak memulakan pendakwaan terhadap Saiful Bukhari dalam tuntutan Qazaf saya. Permuafakatan Pakatan Rakyat bukanlah suatu bentuk usahama seperti Umno-BN yang sekadar mahu mendapat laba politik sehingga menafikan hak serta suara mereka yang tidak sehaluan.

Berkaitan hasrat Negeri Kelantan mahu melaksanakan hudud, saya berpandangan kita sewajarnya menghormati keputusan tersebut, namun pastinya ia tertakluk kepada beberapa perkara. Pertamanya persoalan Maqasid al Syariah, Matlamat Utama Syariah, iaitu menjamin keadilan untuk semua. Malah dalam karya saya yang berjudul Gelombang Kebangkitan Asia, tuntas saya ungkapkan keutamaan Maqasid al Shariah demi menjamin keadilan untuk semua. Justeru adalah baik untuk kita merenung beberapa aspek perundangan syariah yang berjaya dilaksanakan di Kelantan, maka tidak wajar buat saya menempelak atau meremehkan langkah tersebut.

Sebagai seorang Muslim, pastinya saya menjunjung tinggi perintah Allah SWT serta pesan-pesan Nya yang terkandung di dalam Al Quran. Apabila ditanya, apakah pandangan saya mengenai hudud di Malaysia dan isu berkaitan undang-undang syariah serta perlaksanaannya oleh mahkamah syariah di negara ini, jawab saya, dalam konteks masyarakat Malaysia, kita semua tertakluk kepada peruntukan Perlembagaan Persekutuan. Oleh kerana itu perlaksanaan hukum Islam sewajarnya mengambil kira keberkesanan pentadbiran mahkamah syariah negara ini memastikan keadilan untuk semua. Menyentuh persoalan keadilan untuk semua, perlaksanaan undang-undang syariah semestinya menjamin hak bukan Islam tidak dicerobohi serta dizalimi. Saya menasihati rakan-rakan untuk meneliti kenyataan saya ini berasaskan muafakat yang tertera dalam Buku Jingga:
"Mempertahankan Perlembagaan Persekutuan, Islam sebagai agama bagi Persekutuan dan agama-agama lain boleh diamalkan dengan aman dan damai di mana-mana di negara ini serta melindungi kedudukan istimewa orang Melayu dan anak negeri mana-mana antara Negeri Sabah dan Sarawak dan kepentingan sah kaum-kaum lain sejajar dengan Perkara 153." 

Namun apa yang saya kesalkan adalah hipokrisi Umno-BN memperalatkan isu hudud ini sebagai permainan politik. Pimpinan Umno-BN tidak pernah berhasrat membincangkan isu ini secara tuntas dan serius. Mantan perdana menteri, Dr Mahathir menolak bulat-bulat malah mempersendakan peranan undang-undang syariah serta beberapa pesan yang dianggap sebahagian dari sunnah Rasulullah SAW. Media yang dikuasai pemerintah pula mencanangkan kononnya undang-undang syariah sebagai suatu warisan zaman primitif. Harus diingat, pandangan beberapa kerat pimpinan Umno yang mempersenda hukum Islam ini sesungguhnya tidaklah mewakili umat. Waima mutakhir ini beberapa pimpinan Umno memperlihatkan diri sebagai jagoan memperjuangkan Islam, manakala seringkali pula mereka menuduh pimpinan Pakatan Rakyat sebagai pengkhianat agama dan bangsa, sedangkan yang sering dilaung-laungkan oleh pimpinan Umno-BN sekadar retorika membakar sentimen serta sering tersasar dari kehendak syariah yang mahukan kemaslahatan untuk rakyat.

ANWAR IBRAHIM



Psssssstttt... Apa kata PM Pak Jib? kikikiiiiiiiiii... 

DVD Lucah MCA tak laku kalau Hudud Dilaksanakan

Posted: 25 Sep 2011 04:03 AM PDT

Bukan main garang lagi puak2 MCA dan Gerakan bagi warning kat UMNO suruh jangan buat hukum hudud. Bantahan terus-menerus sehinggakan nak keluar Pakatan BN . Nak tergelak tertungging pun ada bila tengok puak2 ni bertelagah sesama sendiri pasal isu yang pada mulanya hanya berkaitan antara PAS dan DAP saja. Mula2 seingat Naruto isu ini hanya berkisar bila Tuan Guru dan Karpal Singh saja yang berselisih pendapat, tapi takdelah sampai nak keluar dari Pakatan Rakyat.

Bila diamati semula, akhirnya isu ini kembali kepada tuan punya senjata iaitu BN sendiri.. ha ha ha.. tetiba pulak MCA ngan Gerakan sound UMNO gara2 hujah bodek berkenaan hudud untuk undi Melayu oleh Muhyiddin sembab. Mak ooi sampai nak keluar BN tu.. Ganas2....ha ha ha. Yang lawak tu betul ke MCA nak keluar BN..? Agak2 boleh menang ke MCA kalau takde sokongan BN untuk menang.. Naruto berani kerat rambut lah dah tentu takdenye nak keluar BN.. Ni semua auta cina dan melayu BN..ha ha

Cuba kita pikir apahal cina2 MCA dan Gerakan ni melenting pasal hukum hudud yang takde kena mengena dengan mereka ni..? oooii apek apahal lu sibuk2 pasal hukum orang2 Islam.. lu ada saham ke dalam hidup orang islam. lu ada hutang apa dengan hukum orang Islam.. Lu tau kan apek kat Kelantan mana ada MCA punya DUN.. Bila MCA ada menang di Kelantan.. Yang lu sibuk2 pasal hudud yang bukan dinegeri lu apahal apek..?? Lu jaga apa sampai lu marah orang mau buat hukum yang baik dan tegas untuk jaga orang Islam apek.. OOii Apek OOii..

Naruto tau puak ni lah yang paling banyak memerlukan orang Islam untuk kerja2 maksiat mereka. Cukong2 DVD lucah pasti bangkrap sebab pembeli utama mereka adalah orang Melayu Islam dah tak berani beli benda alah tu. Tokey disko, no.ekor dan arak akan gerun bila umat Islam kembali kepada fitrah asal, bila kita dijaga oleh hukum yang ketat dan tegas demi kebaikan Umat Islam.. Dah tentulah tokey2 Disko, no.ekor dan arak akan rugi beb.!! Puak-puak nilah yang berselindung disebalik MCA dan Gerakan.. Bukan tekaan tetapi pernah disahkan dulu Di Pulau Pinang apabila dikatakan pemilihan MCA dan Gerakan terpalit dengan kongsi gelap. Korang taukan siapa dibelakang tokey2 DVD nih..?

Sebab tu MCA kadang2 kurang ajar dan tak hormat kita sebagai orang Islam. Mereka tau kuasa umat Islam cukup kuat sebab kitalah yang mengkayakan mereka dengan membeli barangan halal dan haram jualan orang2 Cina. Tapi bila hukum ini dikuatkuasakan dah tentulah barangan halal saja yang mereka boleh jual lepas ni.. Yang haram kalau lu nak sangat merasa Hudud lu juallah apek.. ha ha ha. Sebab itu bagi Naruto MCA ni perosak bangsa Islam no 1 di Malaysia. Lihatlah pemimpin mereka si Chua ni.. Tak malu ke orang2 cina yang bernaung dibawah MCA punyai pemimpin yang berlakon dalam DVD lucah. Mana Moral orang Cina dan Melayu UMNO yang bersekongkol dengan Soi Lek ni .. Sebab tu dia marah sangat nanti DVD dia takde siapa nak beli daaa.. Kah kah kah... Sebab tu dalam kes Video Anwar dia senyap saja sebab kemungkinan puak2 ni jugalah punya angkara reka video tu ha ha ha..laku beb UMNO duplicate banyak2.. Yang kaya tokey DVD jugak. Puak2 tokey DVD marah  macam budak2 da.. ha ha ha..


Naruto : Yang jadi mangsa orang2 Islam yang nak kembali ke jalan Allah swt. UMNO apa peduli yang penting bagi mereka kuasa. Ini yang katanye UMNO Islam..Thuih.





Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT