Isnin, 19 September 2011

Era Pasca

Era Pasca


GEMPAR!!!! LANGSUNG DARI MAHKAMAH!!! semakin cacamarba kes liwat terkini!! KAH KAH KAH

Posted: 18 Sep 2011 10:22 PM PDT

MAHKAMAH MALAYSIA..
MAHKAMAH KANGGARU!
JADI KANGGARU SEBAB DI PERINTAH OLEH..
BANGSAWAN HARBI..
UMNO - UNITED MUNAFIKUN NUMBER ONE!
KAH KAH KAH


KUALA LUMPUR: Peguam Datuk Seri Anwar Ibrahim, Ram Karpal menyambung semula soal periksa terhadap pakar DNA dari Australia, Dr Brian Mc Donald dalam perbicaraan kes fitnah membabitkan ketua pembangkang itu.

McDonald, yang merupakan saksi pembela keempat, dijangka mengambil masa dua hari bagi memberi keterangan beliau dengan pemeriksaan balas oleh pihak pendakwa.

Berikut perbicaraan pada pagi ini:


8.55 pagi: Peguam Sankara Nair dan CV Prabhakaran tiba di mahkamah bersama pakar DNA Dr Brian Mc Donald.

Pendakwaraya diketuai Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden juga dilihat di mahkamah. DPP Noorin Badaruddin dijangka menyoal balas Mc Donald. Ahli kimia, Dr Seah Lay Hong yang juga saksi pendakwa duduk berhampiran Noorin.

9.33 pagi: Datuk Seri Anwar ibrahim dan isterinya Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail tiba di mahkamah. Turut kelihatan hadir di mahkamah bekas Ahli Parlimen Bukit Bintang, Dr Lee Chong Meng.

9.34 pagi: Karpal Singh tiba ke di mahkamah. Selain itu Ahli Parlimen batu, Tian Chua turut hadir. Bersama beliau ialah Baginda Minda, bekas rakan kongsi perniagaan Ummi Hafilda yang terbabit dalam konspirasi 1 terhadap Anwar.... SELANJUTNYA SILA KLIK SiNi Blog!!





Wajib Baca!!!! Gadis Gadis pun elok juga Baca!!!!

Posted: 18 Sep 2011 07:31 PM PDT

BUKU JINGGA PENGHAPUS AKTA ZALIM..
DARI PEMERINTAH KUKU BESI BANGSAWAN UMNO APCO SELAMA INI..
DARI RAKYAT KEPADA RAKYAT!
ANAK MUDA PENERAJU PEMERINTAHAN RAKYAT!
BERSAMA KITA JAYAKANNYA!


DARI ANAK ANAK MUDA KEPADA ANAK ANAK MUDA..
DARI GOLONGAN MISKIN KE GOLONGAN KAYA..
BUKAN DARI BANGSAWAN KEPADA RAKYAT..
KERANA KAUM BANGSAWAN HARBI UMNO APCO..
HANYA PANDAI MENGKIANATI DAN MENGANIAYA..
RAKYAT MALAYSIA DAN ANAK ANAK MUDA..
DULU KINI SELAMANYA..
KAH KAH KAH


Kuala Lumpur 19 sept - JANGAN BAGI MUKA LAGI PADA BANGSAWAN UMNO!

Perisytiharan penghapusan akta zalim ISA pada 15 September telah memenuhi dada-dada akhbar.

Seperti lazimnya, gerombolan gerombolan Umno Apco, yang dulunya lantang melaungkan dan memperjuangkan pentingnya ISA dikekalkan, telah menebalkan muka dan memuji bertubi-tubi Perdana Menteri Najib Razak sebagai seorang yang berani, tegas dan hebat.

Jika pujian itu diterima, secara logikanya - bukankah itu bermaksud dulu semua pemimpin Umno Apco ini penakut, tiada ketegasan dan tiada kehebatan? Cuma sekarang saja ada keberanian.

Pada tahun 2009, kerajaan Babi Negara berkali-kali menegaskan bahawa dasar dan pendirian kerajaan adalah untuk mengkaji dan "bukannya memansuhkan ISA.

Malah pada bulan Disember 2009, Hishammuddin Hussein bahawa semua pihak sepakat Akta Keselamatatan Dalam Negeri (ISA) dikekalkan.

KEZALIMAN PEMERINTAH MALAYSIA..
DI BAWAH TERAJU BANGSAWAN DERHAKA..
ANAK ANAK MUDA WAJIB MENGHUMBANNYA..
KE PINTU MUZIUM NEGARA!
Pakatan Rakyat pula dalam Buku Jingganya pula menyatakan akan memansuhkan ISA. Apabila Pakatan Rakyat kata penghapusan akta zalim ini meniru idea dalam Buku Jingga, tiba-tiba bangkitlah beberapa orang menteri Umno Apco amnesia yang menyatakan bahawa ini idea asli perdana menteri, bukannya tiru idea Buku Jingga.

Malah, Najib Altantuya menyuarakan bahawa inisiatif untuk memansuhkan ISA adalah keputusan dibuat kerajaan Babi Negara dan bukan perjuangan mana mana pihak lain.

Mana ia penghargaan kepada jasa-jasa pejuang-pejuang memansuhkan ISA selama ini? Tak akanlah disebabkan mereka ini rakyat jelata yang menyokong perjuangan samada dalam wadah pembangkang ataupun tidak, dalam menuntut memansuhkan ISA tiada kredit?

Siapakah pencetus inisiatif tersebut kalau bukan rakyat yang membantah kerajaan dalam isu ISA, terutamanya barisan pembangkang dulu, sehinggalah Pakatan Rakyat kini yang menyerang habis-habisan ugutan dan salahguna ISA oleh puak-puak kanan di dalam Umno Apco, dan adik mereka PERKASA selama ini yang menggunakan akta ini demi kepentingan politik semata-mata?

Tetiba, pejuang-pejuang yang dulunya bermati-matian nak kekalkan ISA hendak menjadi hero, yang hendak mansuhkan ISA sejak dulu pula sengaja diketepikan. Tindakan ini terus mengingatkan rakyat kepada nasib yang menimpa pejuang-pejuang haluan kiri pra-kemerdekaan sejarah seolah-olah diulang tayang untuk membuka mata rakyat marhaen dan anak anak muda.

Tiru idea....

Cukup marah nampaknya perdana menteri dan para pimpinan Umno Apco apabila dikatakan mereka telah meniru idea orang lain - barangkali itu sebenarnya punca utama di sebalik penggantungan Anwar Ibrahim dan beberapa ahli parlimen dari Dewan Parlimen dalam kontroversi APCO kerana mereka juga pernah menyatakan idea 1Malaysia adalah hasil ciplak 1Israel.

Media perdana kini terus memberikan bayangan bahawa perdana menteri sedang disanjungi kerana keberaniannya dalam menghapuskan ISA sehinggakan  Zaid Ibrahim perlu cepat-cepat memohon maaf kepada Najib Altantuya kerana tersilap membuat andaian bahawa menyangka perdana menteri tidak berani, walaupun tiada apa-apa konkrit yang berlaku lagi selain pengumuman lisan beliau.

Anak anak muda akan meneliti secara dekat hasrat murni ini dengan hati-hati kerana pada masa yang sama, Najib Altantuya turut mengumumkan untuk menggubal dua akta baru bagi menyekat golongan pengganas yang akan mencetuskan suasana huru hara dan menggugat ketenteraman awam.

Tafsiran pengganas dan ancaman ini pula luas, tak tahulah ia mengikut tafsiran Umno Apco-Babi Negara ataupun kerajaan memerintah? Semuanya masih samar dan tidak diketahui.

Anak anak muda akui keamanan negara menjadi keutamaan dan tiada pihak ingin melihat negara menjadi tidak aman.

Rakyat Marhaen sering dikecewakan....

Namun, kerajaan Babi Negara tidak boleh menyalahkan rakyat marhaen yang bersangka buruk pada pengumuman ini kerana rakyat sudah banyak kali dikecewakan.

Apa yang menjadi keraguan rakyat marhaen dan anak muda ialah kebanyakan akta digubal asalnya dengan tujuan yang sangat baik, tapi rakyat marhaen dan anak muda sedar apabila sampai sudut pelaksanaannya, ia sering kali disalahgunakan bukan untuk menjaga kepentingan negara,

tapi hanya kepentingan Umno Apco Babi Negara, terutamanya apabila hipokrisi mereka telah terlondeh dan nyawa-nyawa ikan.

Ini ditambah pula dengan pelbagai janji Umno Apco Babi Negara yang jarang ditunaikan, terutamanya janji-janji yang ditaburkan semasa pilihan raya telah menyebabkan majoriti rakyat marhaen dan anak muda serik dengan pengumuman sedemikian.

Pada masa yang sama, rakyat marhaen dan anak anak muda kini dibelenggui satu persoalan yang amat mustahak..

apakah jaminan yang boleh mereka harapkan dengan mengekalkan Umno Apco Babi Negara? selain ISA yang dijanjikan akan dimansuhkan, apakah jaminan bahawa penyelewengan, rasuah, salahguna kuasa, politik fitnah akan turut terhenti daripada terus berlaku itu?

Rakyat marhaen dan anak muda sebenarnya sedar bahawa tiada apa yang boleh dijamin dalam hal-hal sedemikian sekiranya Umno Apco Babi Negara dikekalkan......
seterusnya klik SiNi Blog!! kalau nak habiskan artikel ini.. hehe..




Bakat Muda Di cari! Tema - tajuk lagu lama NEGARAKU! tajuk lagu baru. NEGARA MALAYSIA! kah kah kah

Posted: 18 Sep 2011 06:10 PM PDT

BENDERA BARU NEGARA.


Pencarian utk sesiapa sahaja yg boleh buat lagu baru utk lagu kebangsaan.
lirik mestilah releven dgn keadaan malaysia..
melodi tidak boleh di ciplak dari lagu terang bulan..
rentak musik adalah entik malaysia klasik..

bersama anak muda menawan putrajaya.. tinggalkan saki baki bendera baru malaysia yg seakan akan bendera umno sang saka negara! kah kah kah

hadiah pertama - percutian pergi balik monggolia selama 1bulan
hadiah kedua...... klik SiNi Blog!!



Libya Tukar Bendera! Mungkin Malaysia Akan ikut Sama!

Posted: 18 Sep 2011 04:59 AM PDT

LIBYA MENUKAR BENDERANYA SETELAH REGIM GADAFI DI TUMBANGKAN..
MALAYSIA AMACAM?

KAH KAH KAH..

Gua tak sokong mana mana beb.. cuma nak sampaikan pesan dan mesej untuk anak anak muda!

Tapi sebab wartawan malaysia yg terbunuh tempoh hari di somalia.. melihat bendera malaysia seakan akan sama dgn bendera amerika.. umum tahu.. 1dunia anti amerika.. tak pasal pasal rakyat malaysia mati akibat perkara ini.. sob sob..

umum juga tahu 3 juta ahli umno apco anti dgn rakyat marhaen dan anak muda yg berjumlah 20 juta..
kah kah kah

INI BENDERA LAMA LIBYA

NOTA:
inilah contoh terbaik
inilah contoh terbaru

bendera sebuah negara di tukar





INI BENDERA BARU LIBYA.... sila klik SiNi Blog!!






Tiada ulasan: