Sabtu, 10 September 2011

dollah yankee

dollah yankee


Ayuh! kita pakat-pakat 'maki' Najib!

Posted: 10 Sep 2011 12:53 AM PDT


Dalam pada rakyat sedang mengikat perut akibat inflasi kerana perbelanjaan telah melebihi dari pendapatan, MEREKA telah datang dengan idea GILA ini untuk 'merampok' kita semua...


GILA dan HARAMJADAH! hanya itu yang gurkah-gurkah di'port' boleh cakap dekat syarikat telekomunikasi yang ada dalam Malaysia, dan GILA dan 'pukimak' punya menteri! kepada Najib sebagai Menteri Kewangan yang kata dia tak tau menahu tentang cadangan untuk mengutip cukai perkhidmatan 6% daripada pengguna-pengguna 'prepaid mobile phone'. Betul lah apa yang rakyat dok cakap yang Najib telah mewarisi kebodohan dan kebangangan Pak Lah, sebab dia tidak tahu 'kepala dan ekor' tentang rancangan syarikat telekomunikasi mahu mengutip cukai perkhidmatan ini bermula pada 15 september nanti.

Hairan dan ajaib sebab syarikat telekomunikasi ini telah suka-suka hati mahu mengutip cukai perkhidmatan ini daripada pengguna-pengguna 'hand-phone', seolah-olah Malaysia ini kepunyaan 'pak tiri laki mak depa' punya.

"...Lihat lah rakyat jelata sekalian bagaimana anda semua telah bulat-bulat di 'buli' oleh syarikat telekomunikasi dan menteri kewangan anda..."

Bila saja ada apa-apa juga kenaikan harga barangan, semua pihak akan memberikan alasan dan penjelasan dengan panjang lebar kecuali penjelasan dari rakyat dan  pengguna, dan pengakhirannya ialah rakyat selaku pengguna yang di-paksa untuk membayar.

dollah yankee -
Najib nie dah tak lama lagi dahhhh...

Tiada ulasan: