Isnin, 26 September 2011

Cursing Malay : Terus Terang

Cursing Malay : Terus Terang


Najib, Adakah Tuhan Itu Science Fiction?

Posted: 26 Sep 2011 05:53 PM PDT

Ada baca Sinar Harian hari Ahad hari tu? PM Kesayangan ramai admit... "Undang-Undang hudud, tidak akan laksanakan di Malaysia ini tetapi kita terima ini adalah undang-undang Tuhan dan sebagai sebuah parti yang terdiri daripada orang Islam, kita terima hakikat ini tetapi jika ia hendak dilaksanakan ia mesti berpaksikan kepada realiti."

Kah Kah Kah Kah Kok Kok Kok Kok!Apa benda lu merepek ni. KAH KAH KAH!

Adakah "undang-undang Tuhan" ini hanya sesuai dilaksanakan di dalam;

a. Filem fantasi
b. Karya fiksyen
c. Imaginasi nakal

Undang-undang British yang kita sedang pakai sekarang ni atau undang-undang Tuhan?Pergh..tough choice....mana satu nak pilih.

Minggu lepas...aku borak dengan seorang minah Iran.Dia kata dia suka duduk Malaysia ni. Sebab kat Iran dia takleh nak pakai seksi-seksi. Aku akui..waktu dia berborak dengan aku...dia pakai singlet dan seluar jeans ketat.

Sambung dia...(aku translatekan) "tapi nasib baik saya orang Iran. Kalau saya orang Arab Saudi lagi teruk. Perempuan tak boleh drive kereta. Perempuan takleh ambik lesen memandu. Paling saya tak suka,balik sana panas tapi terpaksa pakai purdah.."

Aku tak tau macam mana perbualan aku tu boleh masuk pasal undang-undang negara dia.Mula-mula sekali aku tanya dia pasal tulisan dia sebab aku perasan dekat buku nota dia, dia tulis pakai huruf yang aku tak kenal. Bukan Jawi..tapi Parsi...dari situ terus bersambung-sambung sampai lah dia komplen pasal undang2 negara Arab yang dikatakan agak menekan kaum wanita.

Dalam fikiran aku,pergh..kau datang Malaysia pakai camni...

Kemudian,bila aku baca paper Sinar Harian pasal statement Najib yang kata undang-undang Islam itu tidak berpaksikan realiti...aku pun melakukan proses connect the dot.

Frasa A : Wanita Iran datang Malaysia tayang cleavage kerana tidak boleh berbuat begitu di negara sendiri

Frasa B : Najib berkata undang-undang Islam tidak sesuai dilaksanakan di Malaysia kerana tidak berpaksikan realiti

Kesimpulan yang aku dapat ; Najib suka cleavage kerana cleavage adalah suatu anggota badan yang sepatutnya diterjemahkan ke dalam bentuk realiti dan bukan sekadar dalam fantasi. (Link)

ps - Sejak bila Tuhan itu fantasi?
 

Tiada ulasan: