Khamis, 15 September 2011

Briged Al-Akhdor LR2

Briged Al-Akhdor LR2


Sakit kepala utk M'sia: Najib dan Rosmah, perbelanjaan seperti Bonnie dan Clyde

Posted: 15 Sep 2011 02:30 AM PDT


Bertahun lamanya dia telah dikritic oleh orang awam, mukanya yang disolek sempurna, bulu keningnya yang tiada cacat celanya, gaya rambutnya yang ala 80 an dan juga beg tangannya yang selalu sahaja dikemukan pada ruang blog Malaysia.
Ya, kami sedan bercakap tidak lain dan tidak bukan mengenai Wanita Pertama Malaysia Rosmah Mansor atau kadang kala lebih dikenali sebagai FLOM, nama singkatan untuk unit enam orang yang ditubuhkan khas untuk melayan segala kerenah Rosmah.

Gaya hidup mewahnya telah mencuri tumpuan rakyat dan ada ketikanya dikatakan mengaburi status politik suaminya.

Perbandingan Antara Michelle Obama

Memang, rasa tidak puas hati lahir apabila Rosmah dipercayai telah membeli sebentuk cincin bernilai USD 24.4 juta daripada Jacob & Co dan koleksi beg Birkinnya telah pun mendominasi dunia media Malaysia untk berbulan lamanya, kemungkinan Najib untuk keluar dari UMNO dalam pilihan raya umum ini kian jelas namun gaya hidup mewah dan terkenal lebih diberi tumpuan berbanding kisah politik yang suram.

Michelle Obama Wanita Pertama America juga menerima kritikan yang dia lebih menyerlah daripada suaminya namun populariti Michelle adalah kerana dia berjaya mendapatkan lebih banyak dana dan sokongan untuk Parti Demokratik. Rosmah pula hanya membuat kontroversi dan mengurangkankan rasa hormat untuk Perdana Menteri Najib Razak dan kabinetnya.

Rosmah kononya dikatakan sebagai slauran untuk menyokong Najib, namun ramai yang melihat Rosmahlah yang mengawal hubugan suami isteri mereka di rumah dan lebih mengeruhkan lagi untuk Malaysia di Kabinet. Dengan alas an mememani Najib dalam acara antarabangsa, Rosmah telah mmengambil kesempatan untuk menikmati pervcutian mewah diseluruh negara, setiap kali ditemani oleh rombangan yang boleh disamakan bintang terkenal remaja dan bukan seorany wanita yang dihormati FLOM, yang selalu dikatakan.

Percutian extravagant tidak salah kerana kita perlu dimanjakan sekali sekala. Apa yang menimbulkan rasa marah rakyat Malaysia ialah percutian beliau dibayar oleh duit kerajaan, a.k.a duit pembaya cukai, a.k.a duit saya, duit kamu, duit kita.

Kebajikan Wanita tidak banyak Dipedulikan

Walaupun beliau kononya mengatakan yang beliau komited dalam kemajuan manusia namun tidak banyak yang Rosmah lakukan untuk membantu wanita yang berjuang untuk disama tarafkan dengan pekerja lelaki. Sebuah report oleh UNDP menganggarkan yang tenaga buruh wanita telah meningkat sebanyak 70% dan ini adalah dua kali ganda Gross Domestic Product (GDP) dari 2% kepada 4% setahun. Ketua Wanita PKR Zuraidah Kamaruddin pernah persoalkan kenyataan UMNO yang bilangan wanita yang bekerja adalah 43, pada tahap apa?

Memang, pada tahun lepas 10.8% yang diundi adalah wanita. Selain itu Malaysia telah jatuh sebanyak 29 tangga dari 72 to 101 diantara 130 negara dalam Global Gender Gap Index dalam hanya tiga tahun. Daripada mengajar wanita Malaysia mengenai beg tangan dan cincin berlian, beliau harus mengajar mereka betapa bernilainya negara mereka.

Semuanya Melalui Dia

Selain sikapnya yang boros dan beg tangan Birkin, Rosmah dikatakan terlibat dalam pembunuhan seorang wrganegara Mongolia Altantuya Shariibuu. Walaupun pasangan suami isteri ini menafikan bahawa mereka mempunyai pengetahuan mengenai Altantuya, ia telah menjadi buah mulut orang kerana cubaan untuk menutupi kes ini dan kesangsian bahawa Rosmah tidak bersalah belem lagi terhenti.

Gelaran Wanita Pertama yang diberi pada dirinya juga tidak diterima oleh rakyat Malaysia yang lebih suka gelaran itu dimiliki hanya oleh Ratu,kerana Rosmah tidak mempunyai rekod yang membanggakan. Tetapi lebih kepada bagaimana beliau sedang mepengaruhi kerjaya Najib yang sudah dipenuhi dengan scandal korupsi.

Bukankah Perdana Menteri perlu bertanggungjawab terhadap sikap isterinya yang pemboros? Kerana bukan dia yang sedang berjalan dengan bag bernilai RM 1 million, atau diliaht dengan cincin berlian yang bernilai dua kali ganda GDP negara pulau Niue( walaupun beliau dipercayai disebalik pembunuhan Altantuya. Misteri itu hanya layak diselesaikan oleh Sherloc Holmes)

Ada juga desas desus yang meghantui dirinya sejak Najib mengambil alih sebagai Ketua UMNO. Sesiapa sahaja, walaupun ketua bahagian dari pendalaman atau kontractor berkelas F, memerlukan persetujuan beliau sebelum mendapat paa yang dikehendaki. Dan tiada siapa tahu apa yang diperlukan untuk membayarnya.

Peminat atau musuh tiada yang dapat menyangkalkan yang NAjib adalah ketua negara ini, sama ada dia bebas rasuah atau dipenuhi rasuah. Jika Najib gagal memimpin isterinya bagaimana pula beliau ingin memimpin negara ini? Ini la tema dalam spekulasi mengenai masa depan Najib dalam arena politik. Tindakan Rosmah bukan sahaja rasa tidak puas hati ornag awam terhadap dirinya tetapi juga telah megakibatkan kebolehan Najib dipertaikaikan.

Beg tangan, cincin berlian dan percutian yang mewah bukan sahaja akan bernilai berjauta ringgit, tetapi juga can mengugat kerjaya dan juga kedudukan beliau.

Bonnie Dan Clyde

Pembelian cincin berlian yang bernilai RM 24.4 juta hanya boleh dikatakan sebagai fitnah kerana Rosmah enggan memeberi sebarang pendapat mengenai isu terbabit. Tetapi "manakan pokok bergoyang jika tiada angin" dan jika betulah Rosmah difitnah, adalah sesuatu langkah yang bijak jika Najib menangani isu salah guna wang rakyat secara rasmi dan terhormat. Sebaliknya Rosmah mengatakan terus yang " Dia tidak mempunyai masa melayan isu sebegini,"

Adalah menimbulkan rasa hairan siapa Rosmah Mansor sebelum menjadi FLOM? Sebelum beg tangan Birkin, tuduhan membunuh dan fitnah yang beliau menghabiskan duit rakyay untuk gaya hidup yang mewah dan cincin berlian. Rosmah hanya seorang gadis dari Seremban dan seperti gadis Seremban yang lain beliau menghadiri sekolah menengah beliau di Kolej Tuku Kursiah, Kuala Pilah. Sebuah sekolah asrama untuk perempuan. Tidak seperti gadis Seremban yang lain Rosmah sangat berbeza.

Beliau mencapai keputusan yang cemerlang di sekolah dan melanjutkan pelajaran dalam Sarjana Muda Sociology dan Anthropology sebelum meruskan pelajaran beliau dalam Master's degree dalam Sociology dan Pertanian. Rosmah telah bekerja di Bank Pertanian sehingga tahun 1987 dimana belaiu berhubungan dengan Najib. Tidak banyak yang tahu pasangan ini bakal manjadi Bonnie dan Clyde arena politic masa kini.

Memang tidak dinafikan yang Rosmah seorang wanita yang berpendirian yang mengalahkan sikap suamianya ababila mereka bertemu. Beliau mempunyai kalaiber yang kaut akan tetapi jika tidak dikawal atau tidak diberi panduan, beliau bakal mememusnahkan semua disentuh. Persoalannya adakah kerjaya suaminya, keduakan dalam Barisan Nasional atau rakyat yang bakal menerima akibatnya? - Malaysia Chronicle

PENIPUAN SEJARAH YANG DI LAKUKAN OLEH BN !!

Posted: 14 Sep 2011 10:51 PM PDT


Dalam negara kita ada beberapa Pembohongan sejarah yang dilakukan oleh UMNO/BN yang disebarkan. Pada ketika Penipuan ini disebarkan ramai warga negara kita belum bersekolah. Maka Penipuan ini di terima bulat-bulat. Penyebaran mitos ini memang bertujuan untuk membodohkan kita semua. Tetapi dengan adanya internet kita dapat memecahkan Penipuan - penipuan ini melaui pengkajian berdasarkan fakta-fakta..



PENIPUAN PERTAMA:


Hari Malaysia bukan pada 31 Ogos tetapi 16 September. BOHONG. Sabah , Sarawak, Singapura dan Persekutuan Tanah Melayu menjadi Persekutuan Malaysia pada 16 September 1963. Singapura meninggalkan Malaysia pada 9 Ogos 1965. Tidak percaya sila tanya orang Sabah dan Sarawak.

PENIPUAN KE DUA :

Merdeka dimulakan oleh United Malays National Organisation. BOHONG. Parti yang awal memperjuangan dan melaugkan slogan MERDEKA ialah Kesatuan Melayu Muda di tubuh pada 1938. United Malays National Organisation belum wujud lagi. Apabila wujud slogan United Malays National Organisation ialah HIDUP MELAYU dan bukan MERDEKA !

PENIPUAN KE TIGA :

Kemerdekaan didapati tanpa tumpah darah. BOHONG. Parti Komunis Malaya, Angkatan Pemuda Insap, Angkatan Wanita Sedar, Hisbul Musliman, Peta, Malayan Democtaric Union, KMM dan ribuan warga telah bangun mengangkat senjata – pada mulanya melawan Jepun – kemudian melawan British. Tanpa angkat senjata British tidak akan undur.

PENIPUAN KE EMPAT :

Lagu Negara-Ku dikatakan lagu kebangsaan kita. BOHONG. Lagu ini bukan ciptaan warga Tanah Melayu. Peciptanya orang Peranchis bernama Pierre Jean de Beranger (1780-1857) Nama asal ialah Memula Moon. Bertukar menjadi Terang Bulan. Di zaman Konfrontasi - Radio Repuklik Indonesia memainkan lagu ini untuk mengejek Tunku yang dianggap budak suruhan British. Dari Terang Bulan menjadi Negara-ku.

PENIPUAN KE LIMA :

Bendera Jalur Gemilang – namanya baru 5 tahun. Ini adalah tiruan bulat bulat dari bendera Amerika Syarikat yang bernama Star SpangledBanner, Stars and Stripes dan Old Glory. Nama jalur gemilang pun di ciplak dari nama bendera Amerika. Buktinya : lihat Jalur Gemilang tidak ada motif Nusantara/Melayu – warna merah dan putih adalah motif Nusantara - merah darah rakyat - putih hati rakyat.Motif Nusantara ini wujud dalam bendera sang saka merah putih yang di gunakan oleh Singapura dan Indonesia juga menjadi latar belakang bendera UMNO dan PAS.



PENIPUAN KE ENAM :


Wujud perpaduan Melayu. BOHONG. Tidak ada perpaduan Melayu. Tidak pernah terjadi perpaduan Melayu semenjak konsep Melayu itu wujud. Tidak mungkin adanya perpaduan Melayu seperti mustahilnya lahir perpaduan China, perpaduan Arab, perpaduan Itali , perpaduan India.

Penipuan tentang perpaduan Melayu bergerak dengan menakut-nakutkan orang Melayu dari di'telan' oleh China dan India. Apabila Melayu jadi takut maka akan datang pembantu. Seperti mitos pokok ada hantu. Orang kampong takut pada hantu lalu memanggil bomoh untuk menghalau hantu. Ini cara klasik mitos bergerak. Takut-takut orang ramai. Apabila orang ramai takut maka mereka akan mencari perlindungan. Maka muncul United Malays National Organisation menjadi perlindung walhal yang menimbulkannya adalah geng ini.

PENIPUAN KE TUJUH:

Malaysia negara unik. BOHONG. Penipuan ini disebarkan untuk membodohkan rakyat negara ini yang malas membaca dan hanya suka mendengar. Mitos ini bertujun untuk menunjukkan hanya Geng algojo United Malays National Organisation sahaja yang dapat memerintah kerana Malaysia unik.

Hakikatnya Malaysia tidak unik – bukan Malaysia sahaja dalam dunia ini yang berbilang kaum , yang berbilang bahasa, pelbagai agama dan budaya. Tidak ada negara yang monolith dalam dunia ini – semua ada kepelbagian. Setiap negara dalam dunia ini ada kepelbagaian.

TEKNOLOGI TELAH MEMBONGKAR PENIPUAN UMNO/BN

Lihatlah betapa teknologi dan ilmu pengetahuan telah memecahkan penipuan - penupuan sejarah ini. Betapa internet telah membolehkan kita bersama-sama mencari fakta dan menilai dokumen sejarah.

Kalau dulu kita tidak tahu asal usul lagu Negara-ku – hari ini gambar dan riwayat hidup pembuat lagi ini kita kenali. Kalau dulu ada yang menerima penipuan tentang kemerdekaan dicapai tanpa tumpah darah. Hari ini penipuan ini telah terbongkar pecah. Dokumen-dokumen sejarah semuanya boleh kita baca melaui internet.

Kemajuan manusia akan terus memecahkan penipuan - penipuan yang lapuk dan berkarat ini. Teknologi akan membebaskan manusia dari di perangkap dan di belenggu oleh penipuan - penipuan. Tanpa penipuan manusia akan jadi berani. Insan yang berani bebas adalah insan yang berfikir. Manusia yang berfikir tidak akan tunduk kepada sesiapa sahaja kecuali fikrahnya yang tidak rasional.

(Video)Kesian Budak-Budak Ini ..Tak Sedar yang mereka nie mengundang bala..

Posted: 14 Sep 2011 03:33 PM PDT


ASTARGHFIRULLAH AL AZIM......
aper ker hal nyer adakah mereka memang jahil ataupun buat2 jahil ..serius menyakitkan hati
mellihat telatah bebudak nie .Apakah sistem pendidikan kita tidak dapt memahamkan mereka tentang adab2 dalam berzikir,sedarkah haram kita berzikir sebegini seolah2 menyndir dan cuba mempermainkan amalan zikir itu sendiri..

Tiada ulasan: