Ahad, 18 September 2011

ANAK SENGAT

ANAK SENGAT


KELI KEMBALI KE LUMPUR?

Posted: 17 Sep 2011 05:15 PM PDT

Pengumuman memansuhkan ISA dan beberapa undang undang zalim oleh Najib Razak pada malam Hari Malaysia adalah sesuatu yang dinantikan semua pihak pencipta keadilan. Cuma segerombolan orang zaman batu yang agak terkejut dan tak bersetuju. Bagi mereka , negara akan aman tanpa maahkamah barangkali.
Antara yang nampak seronok sangat ialah bekaas menteri di jabatan Perdana Menteri yang pernah bertanding jawatan timbalan Presiden PKR, Zaid Ibrahim. Beliau yang kini mendapat jawatan yang lebih tinggi dalam parti KITA sebagai presiden berbanding timbalan presiden yang diidamkan di dalam PKR. Jawataan lebih tinggi dalam parti lebih rendah. Sekarang dilaporkan KITA sedang bermasalah dikalangan pimpinan.

Pengumuman pemansuhan ISA oleh Najib dilihat peluang terbaik Zaid untuk menjadi sirih yang pulang ke gagang. Zaid pernah digasak hebat ketika bertanding dalam PRK. Peribadi beliau digasak hebat oleh umNO... ianya hanya reda apabila Zaid mengugut akan mendedahkan nama pemimpin umNO yang tahi arak.
Zaid keluar dari umNO dulupun antara lain kerana menentang ISA. Beliau dilihat pemimpin yang ada pendirian yang tegas. Beliau pernah menjadi peguam umNO yang mengheret kerajaaan PAS ke mahkamah kerana ingin melaksanakan hudud. Apabila beliau keluar dari umNO, umno Kelantan seakan bebas mendokong biawak hidup. Namun Zaid bertindak lebih terkehadapan dengan menjual bangunan umNO di Kota Bharu miliknya kepada PAS. itu mungkin jasa terbaik Zaid didalam PR dulu.

Kini Zaid telah dilihat menyatakan kecenderungannya kepada Najib. bermula dengan pujian langkah Najib membatalkan ISA. Jika Zaid pulang kepangkuan umNO, Zaid tak rugi apa dan tetap dilihat pemimpin berprisip kerana itulah yang menyebabkannya meninggalkan umNO. Jika Zaid kembali , ia tidak dilihat seperti Ibrahim Ali katak. Zaid tidak berhutang apa apa dengan PR seperti Brahim berhutang kerusi Pasir Mas dengan PAS.

Saya sangat yakin Zaid akan meninggalkan KITA atau mengheret KITA bersama umNO menjelang PRU 13. bukan hanya Sirih pulang ke gagang...tapi mungkin juga seumpama  keli balik ke lumpur...

DAH CONFIRM TIPU...

Posted: 17 Sep 2011 02:36 AM PDT

Mungkin ramai yang pernah mendengar cerita penipu yang terus menipu. Di hikayatkan secara ringkas ada seorang penipu yang diarahkan supaya berhenti menipu...  dia memberitahu telah membuang penipuannya jauh di tempat yang tak masuk akal. Pengajaran dari kisah yang tak perlu saya ulang lagi itu ialah.... seorang penipu telah membuang tabiat penipunya melalui cara menipu rajanya...  Raja terpedaya dengan cerita penipu membuang tabiat menipunya kerana kagum dengan kesungguhan dan hebatnya cara beliau melaksanakan cerita tipu terbaru itu...
 Najib baru saja marah marah di Selangor pada sebelah pagi kononnya Selangor jatuh kerana laporan salah dan tak tepat (tipu le )... Namun di sebelah petangnya Najib dengan penuh bangga menerima apa yang dikatakan bekas penyokong PR  seramai 7000 orang... Wau banyaknya!! Najib terkesima dengan "sirih yang pulang ke Gagang " itu..

 Sedangkan pada paginya Najib dikatakan marah dengan apa yang berlaku dengan laporan sambutan..
Pengerusi BN, Datuk Seri Najib Razak menempelak pemimpin tertentu dalam parti itu yang masih menjalankan program "syok sendiri" dan memberi laporan tidak tepat berhubung sokongan masyarakat akar umbi.

Katanya, anggota parti itu sepatutnya sedar bahawa tindakan seperti itulah yang menyebabkan BN kehilangan Selangor dalam pilihan raya 2008.

najib selangor bn convention

Tambahnya, pemimpin berkenaan hanya "menipu diri sendiri" sekiranya melaporkan bahawa program yang diadakan itu merupakan satu kejayaan.

Walhal ia hanya dihadiri oleh 300 orang di kalangan mereka sendiri, katanya ketika bercakap kepada kira-kira 3,000 orang yang hadir dalam konvensyen BN Selangor di Shah Alam hari ini.

"Jangan hantar laporan, 300 orang berhimpun, berjaya. Siapa 300 orang itu?

Kalau 3000 pun tipu...takkan 7000 tu betul... lawak...lawak... 

Apakah Najib dah terlupa dengan apa yang diucapnya pagi tadi atau terpaksa menerima selamanya umNO terpaksa menggunakan budaya menipu untuk meyakinkan diri sendiri.. Jika laporan 3000 itu boleh menyebabkan kehilangan selangor... rasenya kehadiran 7000 yang pulang ke Gagang itu akan menyebabkan Malaysia pula hilang dari BN...

Ia bukan laporan dan budaya baru dalam umNO. Kalau dihitung penyokong Pakatan Rakyat memabng hanya tinggal DSAI, TGHH, TGNA dan LGE  sahaja....

Ala Najib....  Nampaknya ingatan beliau tidak diendahkan pemimpin umNO lain dan mereka sangat selesa dengan menipu pemimpin mereka...kalau tak menipu...itu bukan umNO namanya... nama pun guna bahasa Inggeris...dakwa pejuang melayu...tak menipu ke namanya tu...???

Tiada ulasan: