Selasa, 2 Ogos 2011

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


Status PR: Pakatan desak sidang parlimen tergempar

Posted: 02 Aug 2011 10:45 PM PDT

PETALING JAYA: Ahli Parlimen Pakatan Rakyat mendesak Perdana Menteri untuk memanggil sidang Parlimen tergempar bagi membincangkan isu berhubung sistem keselamatan negara.

Ini kerana pendedahan media semalam mengenai pendaftaran pemegang kad pengenalan bertaraf penduduk tetap kepada warganegara dalam tempoh sehari.

"Kita akan hantar surat kepada Perdana Menteri dalam 2-3 hari ini.

"Kami mendapat bukti ini melalui laman web Jabatan Pendaftaran Negara sendiri.

"Bagaimana seseorang itu boleh menjadi warganegara dalam masa dua jam?" kata Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub pada sidang media di Petaling Jaya hari ini.

Berita Lanjut menyusul

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=18129

ZAHRAIN GANTI ANWAR SEBAGAI KETUA PEMBANGKANG ?

Posted: 02 Aug 2011 11:33 AM PDT

Oleh: WFAUZDIN NS

NAMPAKNYA Zahrain katak sudah tertekan apabila segala perancangan beliau untuk memburukkan imej DS Anwar khususnya, dan PKR amnya semuanya gagal dan menemui jalan buntu. Langkah Zahrain mudah dibaca kerana semua orang tahu punca mengapa Zahrain menjadi `katak' dan mengapa beliau terlalu berdendam dengan Anwar.

Apabila Zahrain katak ini membuka cerita kononnya Tuan Guru Nik Aziz ada berbincang dengan Ku Li untuk melantik Ku Li sebagai pengganti Anwar jika Ketua Pembangkang ini dipenjarakan, cerita yang dibawa oleh Zahrain katak ini langsung tiada nilai berita kerana Tuan Guru Nik Aziz telah menjawabnya secara terbuka dan dipetik oleh akhbar Sinar sebagai `Lawak Jenaka'. Sememangnya Zahrain katak suka membuat lawak bodoh dan lawaknya hanya laku di Utusan Meloya dan TV 3 suku sahaja.

Semalam, Zahrain katak buat sambungan lawak jenakanya lagi. Beliau mencabar Tuan Guru Nik Aziz buat kenyataan terbuka tentang isu tersebut. Baca di sini. Apakah Zahrain katak buta tidak membaca apa yang tersiar oleh akhbar? Jika Zahrain katak cuma `beriman' dengan Utusan Meloya, memanglah beliau tidak akan tahu sampai kiamat. Akhbar Sinar telah pun memetik kenyataan Tuan Guru Nik Aziz berkaitan isu tersebut dan kenyataan itu sudah pun dikira terbuka. Mahu terbuka bagaimana lagi, wahai zahrain katak?

Amat jelas, Zahrain katak merasa tertekan sekarang kerana segala tipu daya beliau mudah dapat dihidu dan paling memalukan ianya menjadi bahan lawak jenaka. Kita tunggu apakah lawak jenakanya selepas ini. Jangan terperanjat jika Zahrain katak akan mendakwa Anwar mahu Zahrain katak sendiri menggantikannya sebagai Ketua Pembangkang. Ha ! Ha ! Ha ! /wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan: