Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


SIAPA KENA NASI KANG KANG

Posted: 03 Aug 2011 12:46 PM PDT





MAT MONGOL SUDAH KENA



GADAI KESELAMATAN NEGARA - harakah daily

Keselamatan negara kita akan tergadai sekiranya rakyat asing boleh menjadi warganegara dalam masa beberapa jam sahaja, malah dibenarkan untuk mendaftar sebagai pengundi.

Setiausaha Publisiti Kebangsaan DAP Tony Pua berkata, berdasarkan bukti-bukti tentang penipuan yang sedang berlaku dalam senarai pengundi, pilihan raya umum ke-13 akan datang bakal menjadi pilihan raya paling kotor dalam sejarah Malaysia, lapor Roketkini.

Katanya, penipuan terbaru terbongkar apabila Malaysiakini melaporkan bahawa pemastautin tetap (PR) rakyat asing telah dibenarkan mendaftar sebagai pengundi.

"Malah yang lebih mengejutkan ialah dalam masa empat jam sahaja, status pengundi baru yang menimbulkan kecurigaan itu telah ditukar daripada pemastautin tetap kepada warganegara Malaysia, mengikut pangkalan data Jabatan Pendaftaran Negara (JPN)," katanya di sini hari ini.

Beliau mengulas laporan Malaysiakini petang semalam mengenai seorang individu bernama "Mismah" dengan kad pengenalan bernombor 640704-71-5238 yang mempunyai PR yang mendaftarkan diri sebagai pengundi. Dalam laporan yang dikemaskini kemudian, Malaysiakini melaporkan "Mismah" sudah menjadi warganegara, tidak sampai empat jam selepas laporan berita asal disiarkan.

Pua mendakwa penipuan itu membuktikan wujudnya konspirasi keji di antara Barisan Nasional, Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan JPN untuk menipu secara besar-besaran dalam PRU akan datang.ai keselamatan negara demi secebis kertas undi.

NOTA:
telah sampai masanya
orang melayu berfikir secara waras
memikirkan masa depan tanah air mereka

satu ketika dahulu dizaman orang melayu kureng ada pelajaran
orang puteh telah membawa masuk buruh dari india dan china
yang mengubah lanskap tanah melayu untuk selamalamanya

ini fakta sejarah negara bangsa
ini lahir ketika orang melayu kurang ilmu pengetahun
ketika orang melayu dibuli oleh british

kali ini tidak ada sesiapa memberi tekanan
kali ini tidak ada british membuli
jadi kenapa bodoh sangat beri hak kerakyatan
pada mat indon
pada mat bangla
pada mat myamar

kenapa sempit kan negara ini
kenapa bawa masaalah
warga asal masih miskin dan terbengkali
warga asal masih jauh ketingalan
kenapa bawa pendatang haram

mana dia ngo melayu
mana dia pesilat melayu
mana dia wira melayu
mana dia ketuanan melayu

kenapa melayu jadi bodoh amacam ini
cukuplah mat mongol seoarang kena nasi kang kang'
tak kan semua bani melayu pun kena nasi kang kang
kang kang kang


PAKATAN RAKYAT AKAN KALAH KERANA DITIPU

Posted: 03 Aug 2011 12:25 PM PDT




HANTU DAN HANTU





PR JADI WARGANEGARA, KONSPIRASI TERANCANG
- harakah daily

Dewan Pemuda PAS yakin penemuan dan pendedahan penduduk tetap (PR) yang didaftar sebagai pengundi dan kemudiannya ditukar menjadi warga negara bukanlah kesilapan teknikal seperti dijelaskan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), namun ia adalah satu konspirai terancang.

Pengerusi Pemulihan Demokrasi & Mobilisasi Pemuda PAS Malaysia, Suhaizan Kaiat berkata, jika ia kesilapan teknikal, mana mungkin boleh berlaku sepantas itu dan mlibatkan bukan seorang penduduk tetap, malah ribuan lagi.

"Memang tak logik la kalau kesilapan teknikal. Benda sebesar tu boleh silap, bukan satu pulak tu tapi beribu.

"Saya yakin ini bukan silap, ini mesti disengajakan," katanya menempelak penafian yang dibuat pengerusi SPR, Abdul Aziz Yusof.

Abdul Aziz dalam responnya berhubung kontroversi pertukaran status PR ditukar menjadi warganegara bagi membolehkan mereka mengundi yang dilapor semalam memberi alasan, apa yang berlaku mungkin berpunca akibat kecuaian teknikal Jabatan Pendaftaran Negara (JPN).

Beliau juga mendakwa kemungkinan senarai nama PR di laman web Jabatan Pendaftaran Negara adalah senarai lama yang belum dikemaskini.

Menurutnya lagi, hanya penduduk tetap yang mendapat kelulusan Kementerian Dalam Negeri (KDN) sahaja yang boleh ditukar menjadi rakyat Malaysia.

Mengulas lanjut Suhaizan melahirkan rasa hairan mengapa SPR menjadi "tukang jawab" bagi pihak JPN.

"SPR jangan nak tolong jawab bagi pihak JPN la. Kita tahu SPR terima senarai yang salah, tapi kenapa terima juga...

"Tidak mustahil SPR, JPN dan KDN berkomplot dalam perkara ini," telahnya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... KESILAPAN TEKNIKAL?.... kah kah kah..

kah kah kah...TEKNIKAL KEPALA BANA APA?.... kah kah akh...

woit... KALAU LOJI NUKLEAR ADA KESILAPAN TEKNIKAL... SEMUA DAH MELETUP.... kah ah kah...

nota:
tidak ada kesilapan teknikal
ini perancangan licik dan tersususn
kesilapan teknikal ialah teknikal dimana
kes menipu ini ini diketahui umum

rancangan ini termasuk pemutihan pendatang haram
pendatang haram ini didaftarkan agar mereka juga
boleh mengundi

persoalan?

apa langkah pakatan rakyat?
apa tindakan seterusnya?

jeas pru 13 ini pakatan rakyat akan menang
tetapi dengan perancangan ini maka pakatan
akan ditipu

jelas : kalau pilihanraya boleh mengubah sesuatu
maka pilihanraya ini telah diharamkan

KONPIRASI GEROMBOLAN UNTUK MENANG PILIHANRAYA

Posted: 03 Aug 2011 12:05 PM PDT



INI BUKTI UNDI POS TIPU




nota:
selagi undi pos
tidak dihapuskan
pakatan tidak akan menang

pru 13 nanti pakatan mendapat sokongan ramai
tapi tidak akan dapat menaawan puterajaya
ini kerana undi pos akan memnyelamatkan gerombolan

sampai kiamat pun pakatan tak akan menang
jika ada undi pos untuk gerombolan





PENGUNDI CINA DIDAKWA RAMAI CICIR DARI DAFTAR SPR
- mkini

PAS Selangor mengemukakan sebanyak 1,860 bantahan kepada Suruhanjaya Pilihanraya Selangor (SPR) dalam proses bantahan Rang Daftar Pemilih Tambahan (RDPT) bagi suku ke-2 tahun 2011 yang berakhir semalam.

Setiausahana Mohd Khairuddin Othman berkata, mereka menemui beberapa perkara penting, antaranya RDPT didakwa dengan sengaja tidak disertakan alamat lengkap pengundi.

"Ini menyukarkan jentera pilihanraya PAS untuk mengesan lokasi mereka-mereka yang mendaftarkan diri sebagai pengundi baru," kata Khairuddin.

Beliau juga mendakwa, rang tersebut juga disalahguna oleh pihak tertentu untuk membawa masuk pengundi yang jelas tidak berkelayakan sebagai pengundi di Selangor.

Khairuddin juga mendakwa SPR gagal memasukkan nama pengundi yang berkelayakan di dalam RDPT, yang kebanyakannya pengundi Cina.

Sementara itu, PAS awal petang tadi mendakwa mengesan 1,100 penduduk PR di Selangor yang dimasukkan ke dalam daftar pemilih layak mengundi.

Pengarah Jabatan Pilihan Raya Pemuda PAS Mohd Sany Hamzah berkata, maklumat itu mengukuhkan dakwaan bahawa masalah itu mungkin lebih daripada 'kecuaian teknikal' Jabatan Pendaftaran Negara (JPN).

NOTA:
rancangan licik sendang disusun
dari awal lagi blog ini telah memberitahu
bahawa mat indon mat bangla mat myamar sedang didaftar
yang kelihatan hari ini ilah bukti bukti saheh

persoalan?

apa yang wajib dilakukan untuk dapat mengalahkan
rancangan melahirkan pengundi segera ini?


apa yang harus dilakukan?
apa tindakan patut diambil?
apa langkah untuk melawan kembali?


tahu - memang orang ramai telah tahu
bukti? semua bukti telah di depan mata

apa tindakan seterusnya
ini yang patut di bincangkan

SELAMAT BERBUKA PUASA

Posted: 03 Aug 2011 02:37 AM PDT




HARI KETIGA


hari ke tiga
senang dan santai

seperti telah berjanji dengan alam
seperti telah berjanji dengan awan
seperti telah berjanji dengan matahari
seperti telah berjanji dengan angin
seperti telah berjanji dengan unggas

awan pun mengembang
matahari menguncup sinar
angin bertaburan meniup
unggas unggas terus menyanyi

aku dibilik melihat waktu
melihat masa berjalan meninggalkan hidup

lalu aku teringat
kasut kasut raya yang telah aku pakai
lalau aku teringat
baju baju raya yang telah aku sidai
lalu aku teringat
kekasih kekasih yang telah aku tinggalkan
lalu aku teringat
kota kota yang aku tiduri

lalu aku teringat
ayah dan bonda
yang tidak ada lagi di dunia ini

lalu aku sedar
masa yang berjalan
lalu aku sedar
waktu yang tidak menunggu


nota:
aku hanya memanaskan gulai kelmarin
tidak membeli apa apa
aku hanya memanaskan kueh kelmarin
yang sejuk di dalam frigo

SILA TEKA - SIAPA TAKUT SIAPA BERANI

Posted: 03 Aug 2011 02:21 AM PDT




KENAPA RASA TAKUT




HOSNI MUBARAK HADAPI TUDUHAN MEMBUNUH – berita hairan

KAHERAH: Bekas Presiden Mesir, Hosni Mubarak dibicarakan di mahkamah hari ini atas tuduhan membunuh sekali gus menjadi saat bersejarah buat negara Arab apabila pemimpin jarang dihadapkan ke mahkamah.

Mubarak tiba di Akademi Polis di Kaherah, berdepan tuduhan membunuh dan penyelewengan selepas dibawa dari lapangan terbang tentera Almaza di sini.

Sedutan televisyen menunjukkan ambulans tiba di mahkamah yang dikawal ketat serta kehadiran askar bersenjata.

KAH KAH LAJH
KAH KAH KAJH
KAH AKH AKJH

woit..CUBA TEKA…DI MALAYISA IN SIAPA TAKUT BACA BERITA INI?.... kah kah kah..

kah kah kah… DI MALAYSIA INI CUBA TEKA….. SIAPA SUKA BACA BEITA INI?.... kah kah kah

kah kah kah….KENAPA ORANG ITU TAKUT?.... kah kah kah..

kah kah kah… KENAPA ORANG ITU SUKA DAN TERSENYUM…. kah kah kah…

KENAPA SENYUM



kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah

senyum sampai ke telinga
kah kah kah

SELAMATKAN NEGARA INI DARI SUWEI FLOM

Posted: 02 Aug 2011 10:41 PM PDT



SUWEI SUDAH NAIK KE KEPALA







nota:

suwei dan sial
yang melanda mat mongol
telah naik ke kepala
kerana itu mat mongol
kelihatan semakain gila
tuduh itu
tuduh ini
tak tentu hala
kah kah kah



NAJIB, ROSMAH ENGGAN DITEMUBUAL OLEH PEGUAM ANWAR
- mikini

Najib Razak, suaminya, Rosmah Mansor, Musa Hassan dan bekas ketua polis Melaka Mohd Rodhwan Yusof akan hanya diinterbiu jika mereka disepina.

Perkara itu dimaklumkan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini oleh Peguam Cara Negara II, Datuk Mohamed Yusof Zainal Abiden.

"Menurut afidavit (DPP Mohd) Hanafiah (Zakaria), mereka enggan datang kerana mereka bukan saksi utama," kata Yusof.

"Justeru, mereka akan hanya ke mari jika disepina sebagai saksi."

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH AKH AKH


woit…INI SAMA MACAM MADEY PANDDY KUTTY…. kah kah kah..

kah kah kah..SEBELUM BICARA…. BANYAK CAKAP…. kah kah kah..

kah kah kah…BILA BICARA BERMULA… TAKLNAK DATANG MAHKAMAH….. kah kah kah..

kah kah kah..INI LAH NAMANYA PELAKNAT NEGARA…. kah kah kah..

nota:
selamat kan negara ini dari rosmah mansor
selamatkan najib razak dari rosmah mansor
selatakan najib razak dari sial dan suwei rosmah mansor
kah kah kah

PENGUMUMAN - PROJEK GAMBAR - BACA SEKALI LAGI

Posted: 02 Aug 2011 09:26 PM PDT



BACA INI DULU - SEKALI LAGI:


banyak gambar telah diterima
ucapan terima kaseh

tetapi:
ada perubahan


sila hantar 5 keping sahaja setiap kali pos
boleh hantar sebanyak mana yang boleh
ertinya jika banyak gambar
sila hantar berulang ulang

jika lebih dari lima keping sekali hantar
amat susah untuk di uruskan

nyatakan dengan jelas
gfakta dimana gambar itu diambil
ini untuk dijadikan fakta sejarah

nota:
yang telah menghantar kelmarin
sila hantar sekali lagi
lima keping sekali hantar

pihak pengurusan projek
memgucapkan terima kaseh!

NOTA:
hantar dalam jpeg sahaja


BUKU BERGAMBAR BERSIH 2.0










PENGUMUMAN PROJEK BUKU BERGAMBAR BERSIH 2.0

adalah di beritahu
kepada semua warga
kepada semua anak muda
kepada semua jurugambar
yang amatur dan yang profesional

bahawa:
satu projek buku bergambar
tentang BERSIH 2.0 sedang diusahakan

sesiapa sahaja yang memiliki
gambar gambar sebelum atau sesudah 9 julai
atau gambar yang bersangkutan dengan BERSIH 2.0

gambar gambar ini sedang dikumpulkan
gambar yang dikumpulkan ini akan di cetak
dalam sebuah buku sebagai tanda sejarah
buku ini akan dihadiahkan kepada warga malaysia
anak semua bangsa dengan percuma

tuan empunya gambar ini boleh menghantar
gambar gambar ini ke: bersih97@gmail.com

syarat:
1 – sila nyatakan nama pemilik/jurugambar ini
2 – sila berikan hak untuk di cetak
3 – sila huraikan sadikit latar belakang dimana gambar ini diambil
4 – tuan empunya boleh menghantar gambar ini dalam bentuk jpeg sahaja
5 - boleh menghantar seberapa banyak
6 – gambar asli dan tidak boleh di reconstruk
7 – gambar gambar akan dipilih dan yang tidak dipilih akan tidak dipulangkan





SILA HANTAR SEKARANG KE: bersih97@gmail.com

TARIKH TUTUP 15 OGOS

NOTA
projek ini adalah projek untuk nusa dan bangsa
ini tidak ada keuntungan yang akan dibuat
malah ini BUKAN projek perniagaan bumiputera

SIAL DAN SUWEI - BERGANDA- GANDA

Posted: 02 Aug 2011 09:04 PM PDT




SIAL DAN SUWEI UNTUK NAJIB


sial dan suwei ini tidak dapat dielakkan
ianya telah tertulis
ianya adalah hukum karma

akhir akhir ini kita lihat
sial dan suwei ini
sedang menghimpap dan melanda najib
sesudah 9 j
ulai lalu suwei dan sial najib semakin jelas kel;ihatan

1 – 120 ribu warga turun jke jalan raya – anak muda tak ambil pot tentang najib

2 - tak cukup dengan ini di london kena tibai dijalan raya oleh penyokong bersih

3 - tak cukup dengan ini bila jumpa ratu elizebeth – baginda pakai baju kuning

4 – lagi sail bila jumpa pope – langsir bilik pope warna kuning

5 – tak cukup sial lagi - kena balik cepat kerana muhyiddin dah mula merancang

5 – sampai di kuala lumpur – padri kata fuk you no deal

6 - pergi perlis – najib bawa sial - perlis jatuh banjir

7 – pergi port dickson – najib bawa suwei - port dickson dilanda ribut

8 – tuduh mat sabut tipu – suwei datang - lutut sendiri jadi mamai


suwei datang bertalu talu tanda tanda hari akhir untuk mat mongol

9 – tak cukup dengan ini puak kastam bocor kes cincin rosmah

10 – tak cukup dengan ini munyiddin kumpul 100 yb

11 – tak cukup dengan ini kempen DIAMLAH di facebook

12 – tak cukup suwie ini - utusan bocor cerita cincin rosmah

13 – suwie bertambah lagi bila mahasiswa tanya soalan satu malaysia

siapa yang suwei dan siapa bawa sial?
suwei sial suwei sial kah kah kah

14 – hari ini semua sedang bercerita: bila .. bila .. bila?
bila apa? bila najib nak kena tendang kah kah kah

FLOM AKAN TETAP FLOM





kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah

bila malikul sembab dinobatkan
flom masih lagi flom
kah kah kah

PENIPUAN SEDANG MERANCANG

Posted: 02 Aug 2011 08:17 PM PDT




INI RANCANGAN UNTUK MENANG





MYPR-MYKAD: PAS DAKWA SINDIKET DILINDUNGI BN HADAPAI PRU -13
- minsider

PAS mendakwa Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) menukar status kewarganegaraan dalam kadar yang cepat sambil menyifatkan ia dilakukan oleh "sindiket" yang dilindungi Barisan Nasional (BN) demi mengekalkan kemenangan pada pilihan raya umum ke-13.
Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub berkata, langkah JPN "membenarkan" pemastautin tetap menukar status kepada warganegara adalah amat tidak bertanggungjawab.

Selain itu, beliau percaya Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) turut terlibat dalam "sindiket" itu.

"Perbuatan ini amat tidak bertanggungjawab dan saya tidak tahu bagaimana JPN boleh menukar status pemastautin tetap dalam tempoh hanya beberapa jam.

"Saya percaya ia dilakukan oleh sindiket, yang mana SPR, JPN dan sindiket ini yang beri laluan (untuk menukar status) selain diberi perlindungan oleh BN," katanya kepada The Malaysian Insider.

Ahli Parlimen Kubang Kerian ini menambah, pihaknya masih mengumpulkan maklumat lanjut mengenai perkara itu sambil menambah, ia juga berlaku di negeri-negeri lain sebagai persediaan BN dalam menghadapi pilihan raya umum ke-13, yang dijangka diadakan penghujung tahun ini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… AL AYUBI INI PUN SALAH BUAT KENYATAAN…. kah kah kah…

kah kah kah….MANA ADA SINDIKET YANG DI LINDUNGI GEROMBOLAN…. kah kah kah…

kah kah kah…TAK ADA SINDIKET...MANA WUJUD SINDIKET….. kah kah kah..

woit… TAK KAN TAK NAMPAK….. kah kah kah…

woit…. INI BUKAN SINDIKET…kah kah kah...

kah kah kah.....INI PROJEK GEROMBOLAN YANG DIRANCANG..…. kah kah kah…

kah kah kah…PROJEK YANG AKAN MEMASTIKAN GEROMBOLAN MENANG…. kah kah kah…


nota:

pru 13 pakatan rakyat akan menang besar
tapi
akan ditipu

persolannya apa yang perlu dilakukan?
kah kah kah

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT