Rabu, 17 Ogos 2011

Era Pasca

Era Pasca


IKLAN Jawatan Kosong Suruhanjaya Sekuriti

Posted: 17 Aug 2011 02:56 AM PDT


JAWATAN KOSONG AT SURUHANJAYA SEKURITI

This application is opened to all Malaysian citizens who are qualified to fill jawatan kosong at Suruhanjaya Sekuriti.

1. Assistant Manager/Manager, Investor Affairs & Complaints
2. Assistant Manager, Transaction Disclosures

Closing Date : 27 August 2011

Location : Entire Malaysia.





[N/C-2] Main dan Amal. Daftar contest Maybank ini secara Online tanpa modal, Setiap penyertaan Maybank akan dermakan sebanyak RM2 kepada fakir miskin

kelmarin indon bangla burma, kini pengundi hantu yg benar2 hantu pun boleh keluar membuang undi?

Posted: 17 Aug 2011 02:17 AM PDT

INGAT ANAK MUDA SEMUA BEB.. INDON BANGLA DAN BURMA JADI WARGANEGARA!
SETIAP UNDI LU ORG AKAN MEMBAWA PADAH JIKA LU UNDI UTK MELAYU NO OTAK INI. KATAKAN TAKNAK PADA UMNO APCO BEE END!
kah kah kah kah kah

NAK MENANG PUNYA PASAL... YG TAKDA DALAM SENARAI PUN DI ADA ADAKAN?
HANTU PUN MEMANG BOLEH MENGUNDI? SUNGGUH DASAT WAL BANGSAT LU ORG!
kah kah kah kah kah

INGAT BEB.. JIKA TIDAK MENIPU DAN PEMBOHONG.. BUKAN UMNO APCO LAH NAMANYA.. kah kah kah kah kah kah



NONEPenemuan terbaru oleh seorang penyokong PAS menunjukkan
beberapa pengundi berdaftar di Kedah mempunyai MyKad dengan nombor yang tidak wujud.

Maklumat tersebut berserta imej skrin (kiri) lamanweb Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dipaparkan di halaman Facebook yang didaftarkan kepada 'Pengundi PAS Kedah'.

Ia menunjukkan bahawa angka ketujuh dan kelapan nombor MyKad tiga orang pengundi dicatatkan sebagai '00 '. Secara umumnya, angka itu digunakan untuk menunjukkan negeri lahir pemegang MyKad.

Menurut lamanweb Jabatan Pembohong Negara (JPN) yang menyenaraikan kod bagi negeri-negeri di Malaysia dan negara-negara asing, kod '00 'tidak wujud.

 pegawai perkhidmatan pelanggan JPN mengesahkan tidak ada kod itu dan meminta membuat laporan rasmi kepada jabatan berkenaan? kah kah kah kah? kah kah kah kah? kah kah kah?

Semakan dengan portal JPN - yang membolehkan orang ramai menyemak status dokumen pengenalan mereka - menunjukkan tidak ada rekod tiga MyKad terbabit.

Apabila mengakses pagi ini, sistem pengesahan dalam talian SPR (Suruhpurapura Penipu Rakyat)
mengesahkan butiran pengundian ketiga-tiga mereka:

1. Hasrullizam bin Halim
MyKad no: 800604002563
Kawasan mengundi: Bukit Pinang (negeri), Pokok Sena (Prliament)

2. Rosmadi bin Chik
MyKad no: 801111002544
Kawasan mengundi: Kota Siputeh (negeri), Jerlun (Parlimen)

NONE3. Shapiza binti Ghazali
MyKad no: 811020002568
Kawasan mengundi: Bukit Lada (negeri), Pokok Sena (Parlimen)

Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Yusof (kanan) telah berkali-kali menjelaskan bahawa setiap pendaftaran pengundi akan diperiksa dengan pangkalan data JPN.

Oleh itu, tidak diketahui bagaimana tiga pengundi tersebut telah didaftarkan dalam daftar pemilih walaupun nombor MyKad mereka tidak sah.



kah kah kah kah kah kah kah


sungguh lucu lagi mencuit hati..
pertama tamanya kali gua dgr perkara yg sebegini...
bagaimana seorang pengerusi SPR tidak mengetahuinya?
utk apa lu di bayar gaji.. kah kah kah kah
utk memenangkan Babi Negara(BN) ke?
atau hanya umno apco lah saje yg boleh memerintah malaysia? kah kah kah
dgn menjadikan betul2 pengundi anak HANTU benar2 wujud? kah kah kah

LU BETUL2 ANAK HANTU LER..

kah kah kah kah kah

ULAR MAK. AGAMA UMNO APCO.

SAUDAGAR SAUDAGAR AGAMA INI ADA JAWAPANNYA KEPADA PERSOALAN DI ATAS..

KAH KAH KAH KAH KAH KAH


[N/C-2] Main dan Amal. Daftar contest Maybank ini secara Online tanpa modal, Setiap penyertaan Maybank akan dermakan sebanyak RM2 kepada fakir miskin

POPE GOMO WILL DEAD MAN!! kahkahkah

Posted: 16 Aug 2011 11:32 PM PDT

Majlis Bandaraya Petaling Jaya membuat laporan polis hari ini ke atas seorang penulis blog berhubung dakwaan berkaitan "Ops Sita" ke atas Damansara Utama Methodist Church.

Pengarah bahagian penguatkuasa dan keselamatan MBPJ, Mohd Fauzi Maarop (gambar) berkata, laporan itu dibuat memandangkan pihak berkuasa itu tidak pernah mengeluarkan apa-apa laporan berhubung Ops Sita, seperti yang didakwa.

Dokumen yang dimuatkan di laman papagomo.com itu juga merupakan "satu dokumen palsu," katanya lagi dalam laporan polis yang dibuat di IPD Petaling Jaya petang ini.

"Laporan palsu itu dipaparkan sebagai kononnya yang dikeluarkan oleh pihak jabatan saya," tambahnya yang turut menafikan wujudnya penyalahgunaan kuasa beberapa orang pemimpin Pakatan Rakyat yang dinamakan dalam tulisan yang dimuatkan di laman berkenaan.

Katanya, dokumen didakwa palsu itu turut mengaitkan tuduhan ke atas ahli parlimen Shah Alam, Khalid Samad barisan exco – Teresa Kok, Ronnie Liu, Elizabeth Wong – serta ADUN Seri Setia Nik Nazmi Nik Ahmad.

Dokumen berkenaan menuduh Pemimpin Pakatan Rakyat berkenaan telah menyalahgunakan kuasa melalui campurtangan secara langsung dalam tugasnya sebagai pegawai MBPJ.

"Saya tegaskan di sini, tiada salah seorang pimpinan yang dinamakan di atas telah membuat panggilan kepada mana-mana pegawai MBPJ (pada 11 Ogos seperti didakwa)," kata Mohd Fauzi lagi dalam laporan polisnya.


Dalam dokumen yang dimuatkan di papagomo.com bertarikh 13 Ogos itu, pemimpin berkenaan didakwa telah menghubungi pegawai MBPJ, antaranya Khalid Samad yang didakwa telah meminta supaya operasi sita ke atas gereja berkenaan dibatalkan.

Seorang lagi pemimpin berkenaan, Ronnie Liu didakwa telah membuat panggilan telefon dan mengancam untuk menukar pegawai berkenaan sekiranya operasi itu diteruskan.

Mohd Fauzi membuat laporan polis berkenaan hari ini dengan ditemani seorang ahli majlis, Latheefa Koya yang berkata, penulis blog berkenaan boleh disiasat mengikut kanun keseksaan kerana membuat dakwaan palsu.

Turut hadir ialah Khalid yang turut menafikan bahawa beliau telah membuat panggilan telefon pada tarikh tersebut seperti didakwa dalam dokumen berkenaan.

Bercakap kepada wartawan selepas laporan itu dibuat, Khalid berkata masyarakat sepatutnya dapat menilai bahawa penulis blog yang berkenaan tidak berkredibiliti.

Penulis blog pro-Umno yang enggan mendedahkan identitinya itu mendakwa telah menerima "laporan" yang bertanda "sulit" daripada seorang pegawai MBPJ melalui emel pada Jumaat lalu.
(Jalan Pulang)




[N/C-2] Main dan Amal. Daftar contest Maybank ini secara Online tanpa modal, Setiap penyertaan Maybank akan dermakan sebanyak RM2 kepada fakir miskin

Kek Coklat Kukus

Posted: 16 Aug 2011 09:51 PM PDT

Bahan-bahan:

1 ¼ cawan tepung gandum
1 sudu teh soda bikarbonat
1 sudu teh baking powder
1 cawan gula perang
1 cawan susu perisa coklat
1 cawan minyak
¾ cawan serbuk koko
½ cawan susu pekat manis
3 biji telur

Cara Penyediaan:

Panaskan kukusan.

Ayak tepung gandum bersama soda bikarbonat dan baking powder. Ketepikan.

Satukan gula perang, susu coklat, minyak dan serbuk koko dalam sebuah periuk kecil. Panaskan atas api kecil sambil dikacau sehingga semua bahan larut. Tutup api dan biarkan sejuk seketika. Sementara itu, pukul telur hingga kembang.

Tapis campuran coklat ke dalam mangkuk adunan. Kemudian masukkan telur yang telah dipukul. Kacau hingga mesra. Seterusnya masukkan campuran tepung yang telah diayak sedikit demi sedikit sambil dikacau hingga sebati.

Tuangkan adunan ke dalam loyang 8" yang telah digris dengan minyak atau dilapik kertas minyak. Tutup loyang dengan kerajang aluminium untuk elakkan air dari wap kukusan masuk ke dalam kek.

Masukkan Loyang ke dalam kukusan dan kukus selama satu jam.

Tutup api, keluarkan loyang dari kukusan dan biarkan sejuk sebelum dihidangkan.



[N/C-2] Main dan Amal. Daftar contest Maybank ini secara Online tanpa modal, Setiap penyertaan Maybank akan dermakan sebanyak RM2 kepada fakir miskin

BENDERA DAPAT FREE! UMNO JUAL PADA BUDAK SEKOLAH...

Posted: 16 Aug 2011 06:36 PM PDT

Bendera yang di maksudkan.. (Bendera Baru Malaysia atau di panggil Jalur Gemilang 1Monggol) kehkehkeh

UMNO CAWANGAN DAH X ADA DIUT SANGGUP JUAL BENDERA FREE PADA ANAK-ANAK SEKOLAH.
sumber [MulutPanas]


[N/C-2] Main dan Amal. Daftar contest Maybank ini secara Online tanpa modal, Setiap penyertaan Maybank akan dermakan sebanyak RM2 kepada fakir miskin

KERJA GILA NI IDEA SIAPA?

Posted: 16 Aug 2011 10:21 AM PDT


Borang sumpah dibongkar, Umno bagi warganegara pada PATI. Apa cerita Puak Gerombolan Songkok Tinggi Ketuanan Melayu (x tulen) UMNO-APCO dah main gila! Gadai maruah BANGSA MELAYU, khianat pada RAKYAT Malaysia, derhaka pada RAJA RAJA MELAYU. ni dah kantoi, nak spin apa lagi? PATI pun dah ada AKUJANJI... kah kah kaaaaaaaaaaaaahh!!!
Ketua Wanita KEADILAN, Zuraida Kamaruddin mendedahkan pengkhianatan Umno-BN yang memberikan kewarganegaraan kepada Pendatang Asing Tanpa Izin (PATI). Ketika mengadakan sidang media di Ibu Pejabat KEADILAN semalam, Zuraida tampil dengan skrip bersumpah yang digunakan Umno-BN untuk diberikan kepada warga asing berkenaan.Menurut Zuraida, pihaknya berjaya menyusup masuk sebagai PATI dan memperoleh skrip atau borang sumpah itu. Skrip itu antara lain memerlukan seseorang PATI menyokong dan mengundi Umno-BN bagi mendapat kerakyatan- selain menyatakan ikrar taat setia kepada Yang di Pertuan Agong, sultan dan negara Malaysia.
Skrip itu berbunyi " Saya ….dengan nama Allah berikrar dan berjanji akan taat setia kepada Yang di Pertuan Agong, Sultan-sultan dan negara Malaysia. Saya/suami/isteri/anak-anak, tanpa berbelah bagi akan menyokong dan mengundi Umno/Barisan Nasional. Saya juga akan terus memperjuangkan Islam dan bangsa Melayu. Saya berjanji akan menyimpan RAHSIA ke atas perkara ini dan jika saya ingkar saya akan menerima padahnya"

Legendary Oren

[N/C-2] Main dan Amal. Daftar contest Maybank ini secara Online tanpa modal, Setiap penyertaan Maybank akan dermakan sebanyak RM2 kepada fakir miskin

IKLAN Jawatan kosong Agrobank

Posted: 16 Aug 2011 08:00 AM PDT


IKLAN Jawatan kosong Agrobank

Close Date : 23 August 2011

Qualified Malaysian citizen are invited to apply job vacancies in Agrobank to fill the following

Position: HR MANAGER - INDUSTRIAL RELATIONS

Responsibilities
Manage and addressing IR related matters among employee by provising advisory and consultancy role related to employment issues.

Responsible in handling Collective Agreement (CA) related matters by conducting regular meetings with Unions pertaining to unionised issues.

Handle trade disputes (if any) pertaining to any breach of fundamental terms of the CA

Managing disciplanary issues, misconduct, grievances, domestic inquiries and other activities. Preserving good industrial harmony and industrial relations amongst employees of the company.
Provide advice and counselling in all disciplanary issues and ensures that actions taken by the company are in conformity with the labor laws, the employees' individual contracts and the company's rules and regulations.

Representative for the company in cases involving staff i.e conciliation at IR Department, Hearing of IR cases and Hearing of Civil cases.

Liase with relavant authorities pertaining to IR matters i.e Malaysian Employers Federation (MEF), Panel Solicitors, IR Department, Labour Department and Ministry of Human Resource.


dapatkan lebih banyak maklumat Jawatan kosong di Agrobank


[N/C-2] Main dan Amal. Daftar contest Maybank ini secara Online tanpa modal, Setiap penyertaan Maybank akan dermakan sebanyak RM2 kepada fakir miskin

PANEH! SEKITAR ANGKAT SUMPAH UMMI HAFILDA SIANG TADI...

Posted: 16 Aug 2011 05:22 AM PDT

Ehh... Ehh.. Ini terbalik kowt dah nih... kihkihkih... kalau ikut hukum UMPORNO yang menuduh akan bersumpah Mubahalah, Sumpah dengan menuduh si penuduh... kali nih terbalik plak, orang kene tuduh plak sumpah... kihkihkih

Anyway pesan aku, Orang munafik nih kalau die nak tegakkan benang yang basah atau kering cara nya dengan BERSUMPAH dan berharap orang ramai akan percaya kate mereka tanpa mengikut nas-nas dalam membuat tuduhan.. ini ajaran agama ISLAM.. kalau ajaran ISLAM UMPORNOS sesiapa bersumpah die lah betul.. kihkihkih Kitab Lord Reid pun tak ajar, kita mana die amik aku tak tau.. munggkin kitab 1Monggol kowt... kihkihkih
anda berminat?? dengan beliau?? free advertise.. masih mencari calon yang sesuai dan sehensem DSAnwar... kihkihkih

Baca berita,
Ummi Hafilda hari melafazkan sumpah laknat mendakwa dirinya tidak pernah mengadakan hubungan seks dengan Nor Azman Abdullah @ Baginda Minda seperti yang didakwa oleh lelaki itu.

Sumpah itu dilafazkan di mahkamah Kuala Lumpur setelah memfailkan permohonan penghakiman ingkar terhadap Baginda hari ini.

"Wallahi, Wabillahi, Watallahi...

"Saya buat sumpah ini di bulan Ramadan yang suci bahawa saya tidak pernah mengadakan hubungan seks dengan Baginda Minda.

"Jika saya menipu, maka saya akan dilaknat," katanya.

Ummi Hafilda diiringi oleh Penasihat Undang-undang Mohd Khairul Azam Abdul Aziz.

Beliau mengemukakan permohonan itu setelah Baginda gagal menghadirkan diri di mahkamah seperti yang disyaratkan pada 8 Ogos lalu.

Menurut Mohd Khairul, Malaysiakini, yang dinamakan oleh Ummi Hafilda sebagai defenden kedua, hadir apabila kes itu disebutkan.

"Kami telah failkan dokumen berkaitan ke atas dirinya termasuk mengiklan di Harian Metro tetapi dia (Baginda) gagal hadirkan diri," katanya.
Pada 25 April lalu, Ummi Hafilda memfailkan semula saman fitnah yang sebelum ini dibatalkan oleh Mahkamah Tinggi 13 April lalu, selepas peguam kedua-dua pihak tidak hadir ketika ia pertama kali disebut.

Dalam saman itu beliau mendakwa Baginda dalam satu temuramah di lobi Parlimen telah mengeluarkan kenyataan bersifat fitnah serta menyerangnya secara peribadi.

Ummi Hafilda mendakwa kenyataan Baginda itu dibuat untuk memalukannya dan berniat jahat seolah-olah beliau seorang wanita yang mempunyai banyak skandal serta amat tidak jujur, selain terlibat dengan bekas pembantu peribadi Datuk Seri Anwar Ibrahim iaitu Mohd Saiful Bukhari Azlan, yang mengakibatkan pertuduhan liwat terhadap ketua pembangkang itu.

Mkini Dotcom Sdn Bhd pula didakwa telah secara cuai membenarkan penerbitan, penulisan dan penyiaran artikel bersifat fitnah itu di lamanweb www.malaysiakini.com pada 15 Mac lalu.

Beliau menuntut gantirugi am RM100 juta dan perintah injunksi bagi menghalang kedua-dua defendan daripada terus membuat kenyataan fitnah terhadapnya. [MK]


[N/C-2] Main dan Amal. Daftar contest Maybank ini secara Online tanpa modal, Setiap penyertaan Maybank akan dermakan sebanyak RM2 kepada fakir miskin

Tiada ulasan: