Isnin, 29 Ogos 2011

Biaqpila

Biaqpila


Pesanan Hari Raya dari Tuan Guru Nik Abd Aziz

Posted: 29 Aug 2011 03:00 PM PDT

SALAM AIDILFITRI

Posted: 29 Aug 2011 08:34 AM PDT



SALAM AIDILFITRI KEPADA SEMUA PENGUNJUNG BLOG BIAQPILA YANG TERUS MENERUS MEMBERI SOKONGAN PADU KEPADA KAMI SELAMA INI.
DI HARI KEMENANGAN INI PIHAK PENGURUSAN BIAQPILA INC. INGIN MENGAMBIL KESEMPATAN MENYUSUN SEPULUH JARI MEMOHON AMPUN MAAF ZAHIR DAN BATIN SEKIRANYA ADA KESALAHAN SERTA KEKHILAFAN MASA LALU. HARAPAN KAMI AGAR KITA SEMUA BEROLEH KEJAYAAN SERTA KETAKWAAN SETELAH BERLALUNYA RAMADHAN KALI INI.SELAMAT MENYAMBUT 1 SYAWAL, SALAM AIDILFITRI BUAT SEMUA.MARILAH SAMA-SAMA KITA BERTAKBIR DENGAT PENUH SEMANGAT KEMENANGAN...






KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

GUNA KANAK-KANAK JUAL MERCUN

Posted: 28 Aug 2011 07:00 PM PDT



BALING 28 Ogos 11: Sindiket penjualan mercun di bandar ini telah menggunakan kanak-kanak sebagai penjaga gerai mercun termasuk bunga api. Mercun dan bunga api ini dijual secara terbuka di kawasan tapak gerai menjual barangan perayaan berhadapan Pejabat Pos Baling.

Tinjauan mendapati terdapat dua buah gerai yang beroperasi menjual pelbagai jenis mercun dan bunga api dan dikendalikan oleh kanak-kanak.

Kanak-kanak ini pula dilengkapi dengan alat perhubungan walkie-talkie bagi memudahkan mereka untuk berkomunikasi dengan pemilik perniagaan mercun tersebut.



Walaupun terdapat pelbagai kes kemalangan akibat mercun, pihak berkuasa di negara ini masih lepas tangan dalam hal membabitkan keselamatan rakyat. Larangan penjualan mercun hanya akan dikuatkuasakan bila terjadinya sesuatu kes kematian dan ia hanyalah bersifat hangat-hangat taik ayam. Malah tindakan mereka mungkin lebih hangat dari taik ayam itu sendiri.

Ini kerana di Malaysia mercun tidak mendatangkan bahaya kepada UMNO BN.Sesuatu undang-undang itu akan dilaksanakan sepantas kilat jika ia boleh menggugat kuasa UMNO BN. Lihat sahaja kes baju kuning Bersih 2.0,di mana pihak berkuasa bekerja keras menangkap si pemakai baju tersebut,padahal dengan memakai baju tersebut sesiapa pun tidak boleh tercedera ataupun terputus kaki atau tangan.


KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

Penerbit cabul wanita diarah bayar RM9 juta

Posted: 28 Aug 2011 03:00 PM PDT

LOS ANGELES: Juri semalam mendapati penerbit filem, Jon Peters, 66, bersalah atas tuduhan mencabul dan mengarahkan lelaki itu yang terbabit dengan filem Batman supaya membayar lebih AS$3 juta (RM9 juta) kepada bekas pembantu peribadinya.

Keputusan panel juri terdiri daripada sembilan wanita dan tiga lelaki itu membolehkan Shelly Morita, 44, menuntut bayaran pampasan RM9 juta itu. Shelly mendakwa Peters merangkak ke arahnya di atas katil dan menyentuhnya ketika mereka berhenti rehat dalam penggambaran filem Superman Returns di Australia pada 2006. - Reu

HM

KONGSI CERITA INI MELALUI FACEBOOK

Tiada ulasan: