Rabu, 3 Ogos 2011

Ajijoi

Ajijoi


Lagi 52 'Kesilapan Teknikal' SPR dan JPN Didedahkan !! (Wajib Baca!!!)

Posted: 02 Aug 2011 08:59 PM PDT

Saya ucap setinggi-tinggi tahniah kepada pemuda PAS dan Lujnah IT PAS kerana langsung tidak leka dalam mendedahkan Komplot SPR-JPN-UMNO-BN ! 

Semalam, seorang pemegang Kad Pengenalan Malaysia warna merah 'Pemastautin Tetap' didapati sebagai pengundi baru dalam sistem SPR. Berikutan pendedahan tersebut, pada sebelah petangnya nama pemegang kad pengenalan MyPR (Merah) iaitu Mismah telah diubah menjadi warganegara. 

Pembongkaran Mismah bersama IC Merah pada sebelah pagi itu telah menerbitkan perasaan panik di kalangan mereka yang membuat kerja-kerja jahat memastikan kemenangan BN pada PRU akan datang. Oleh kerana panik, terus 'mereka' tukar status IC Merah kepada IC Biru sepertimana yang dipunyai oleh rakyat Malaysia secara mutlaknya. Dengan pertukaran ini, Mismah telah dibenarkan mengundi, dan ia berlaku sekelip mata! Nampaknya, program Pemutihan yang dilaksana kerajaan kononnya untuk sistem biometrik akhirnya menunjukkan tanda-tanda awal betapa ia satu muslihat yang besar!

Namun demikian, hari ini telah dijawab oleh SPR bahawa ini adalah kesilapan teknikal JPN kononnya sistem tersebut tidak dikemaskini sepenuhnya. Kita boleh saja terima jika kesilapan ini berlaku sekali, tetapi bagaimana jika 'kesilapan teknikal ini berlaku berkali-kali, berpuluh kali, beratus kali dan beribu kali ? Rakyat mahukan jawapan yang lebih detail, rakyat sekarang sudah bijak menafsir penipuan.

Hari ini juga telah didedahkan oleh Lujnah IT PAS bahawa lebih 52 kes telah dapat dikesan di seluruh Selangor. Ini kes-kes yang berjaya dikesan, di atas keterbatasan pastinya lebih banyak kes seperti Mismah yang tidak dapat dikesan. Tidak keterlaluan jika dikatakan telah banyak kes yang selesai 'urusniaga MoU' di antara warga asing yang diberi IC biru dan si penyangak SPR-JPN-UMNO supaya warga asing yang mendapat kewargenegaraan segera itu mengundi BN dalam PRU akan datang sebagai syarat asasnya.

Bayangkan jika setiap DUN yang jumlah majoriti kemenangan Pakatan Rakyat di bawah seribu, diletakkan pula pengundi warga asing seramai seribu setiap DUN tersebut, maka tewaslah Pakatan Rakyat mengikut perkiraan logik. Ini bermakna, pertembungan sebenar sudah menjadi di antara rakyat dan penggadai bangsa yang dibantu oleh warga asing. FAKOF!!

Di bawah ialah laporan kes pasca Mismah-gate !

Jangan terkejut jika bukan Mismah sahaja yang statusnya penduduk tetap disebelah pagi bertukar menjadi warganegara sebelah petang, malah pertukaran serupa turut melibatkan ramai lagi.

Selepas heboh laporan menceritakan "kecekapan luar biasa" Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) menukar taraf kewarganegaraan Mismah dalam masa empat jam, 52 lagi kes serupa ditemui PAS Titiwangsa.

Dalam satu kenyataan kepada Harakahdaily hari ini, Timbalan Yang Dipertua PAS Titiwangsa Khairul Anuar Manap mendedahkan perkara itu dikesan kira-kira jam 2.30 petang.

Menurutnya, kira- kira jam 9.15 pagi tadi, petugas IT PAS Wilayah Persekutuan dan Titiwangsa berjaya mengesan 52 orang pemilih yang berstatus penduduk tetap di dalam Rang Daftar Pemilih suku ke-2 bagi tahun 2011.

Kemudiannya senarai tersebut dikeluarkan dan disemak di dalam sistem semakan MyKad dan MyPR Jabatan Pendaftaran Negara di alamathttp://www.jpn.gov.my/semakic/ dan mendapati kesemua 52 orang tersebut berstatus Permastautin Tetap atau PR.


Senarai status penduduk tetap yang di kesan itu ialah, 28 nama di parlimen Titiwangsa, Segambut (5), Batu (8), Wangsa Maju (4), Bandar Tun Razak (1), dan Lembah pantai (6).

"Petugas IT PAS wilayah terus mencetak atau "print screen" semua gambar kad penduduk tetap tersebut daripada sistem semakan JPN dan menyertakan senarai nama dan dibawa ke pejabat Suruhanjaya Pendaftaran Negara (SPR) Wilayah Persekutuan di Bangunan Yayasan Selangor, Jalan Raja Muda Abd Aziz untuk tujuan bantahan.

"Kira-kira jam 2.30, iaitu sebelum mengisi borang bantahan senarai Rang Daftar Pemilih, pegawai SPR mengesahkan kesemua senarai 52 orang itu adalah warganegara melalui sistem semakan JPN. 

"Petugas PAS cuba mengesahkan semula dan ternyata semua nama tersebut telah bertukar menjadi warganegara hanya selepas berberapa jam," ceritanya.

Lebih pelik katanya, bagaimana semua 52 nama itu boleh terlepas masuk dalam rang daftar pemilih sedangkan semuanya berstatus penduduk tetap atau soalnya, apakah ada suatu komplot antara SPR dan JPN dalam usaha memenangkan parti Umno BN.

Sehubungan itu, beliau berharap agar perkara ini tidak dipandang remeh oleh pihak berkuasa dalam negara dan dapat menyelesaikan dengan kadar segera sebelum tindakan yang lebih drastik diambil.

Petang tadi, negara digemparkan dengan seorang penduduk tetap (PR), Mismah yang memegang kad MyPR merah telah didaftarkan sebagai pengundi baru, bertukar menjadi warganegara dalam masa beberapa jam.

Dia kini mempunyai MyKad biru, berdasarkan semakan pada sistem dalam talian yang sama JPN di mana butiran identifikasi dirinya direkodkan.

Pendedahan dan penemuan terbaru itu bakal memberi tekanan baru kepada SPR yang selama ini mendakwa tiada manipulasi dalam daftar pemilih dan senarai pemilih sudah dibersihkan.

Menjelang PRU ke-13, dijangkan lebih banyak lagi pendedahan akan dibuat Pakatan Rakyat berhubung penyelewengan pihak tertentu dalam usaha memenangi pilihan raya dengan cara yang tidak demokratik. 
sumber: edyesdotcom blog

Tiada ulasan: