Ahad, 28 Ogos 2011

Addin

Addin


Panas!! Dakwaan Chegubard Benar, SPRM Siasat Pengurus Hingga 3 Pagi Berkaitan Cincin Rosmah

Posted: 28 Aug 2011 07:00 AM PDT

Pemimpin PKR Badrul Hisham Shahrin telah menggugurkan bom dalam pos terbaru blog beliau. Pegawai-pegawai SPRM telah pergi ke Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur dan menemubual seseorang, A, Krishnan, yang namanya telah muncul di paparan gambar pangkalan data Kastam yang menunjukkan pembelian cincin berlian RM24.4 juta yang didakwa sebagai dibeli oleh Wanita Pertama itu. Walaubagaimanapun, adalah tidak jelas mengapa SPRM menemubual Pengurus Operasi itu, sama ada untuk mengetahui siapa yang membongkar cerita urus niaga atau untuk menyiasat jika cincin itu memang telah dipesan oleh Rosmah dan mengapa cukai tidak dikenakan ke atasnya.

"Saya mendapat tahu dari sumber-sumber saya bahawa berikutan laporan saya, pegawai-pegawai SPRM pergi ke KLIA untuk menyiasat perkara itu. Mereka telah menahan A Krishnan selama berjam-jam sebelum melepaskan beliau pada pukul 3 pagi" kata Badrul dalam blognya (skrol ke bawah). "Laporan saya mestilah tepat, jika tidak, mengapa pegawai-pegawai SPRM mahu menyiasat perkara itu di KLIA dan membawa masuk pegawai itu untuk disoal siasat?"

Wujudkan penipuan yang baru

Badrul juga menegaskan bahawa beliau akan terus mendedahkan maklumat lanjut dan apabila sudah tepat pada masanya, akan ada usaha-usaha oleh pentadbiran Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak untuk menutup skandal tersebut.

"Saya bukan hendak angkuh dengan mengatakan 'samanlah saya' tetapi jika ia berlaku, saya akan melihat ia sebagai peluang untuk mendedahkan lebih banyak lagi perihal barang kemas yang mahal Rosmah," tulis Badrul.

Walaupun cantik, cincin berlian yang indah yang diimport dari sebuah kedai yang berpangkalan di New York-tukang emas Jacob & Co telah juga membawa longgokan skandal dan imej buruk untuk Rosmah dan Najib.

Wanita berusia 60 tahun itu, yang Badrul yang sebut sebagai 'Imelda' Rosmah kerana menyerlahkan kecintaannya kepada barang-barang mewah, telah mengelak persoalan sama ada cincin itu kepunyaannya. Najib, pada hujung minggu lepas telah menafikan isterinya dan keluarganya mempunyai apa-apa kaitan dengan cincin tersebut.

Tetapi ramai rakyat Malaysia percaya bahawa beliau mencipta penipuan baru untuk menutup penipuan lama. Pada hujung minggu lepas, orang kuat beliau meminta akhbar Kompas memohon maaf kepada Najib atas cincin itu. Kompas pada 4 Ogos telah melaporkan cincin itu sebagai milik Rosmah dan juga melaporkan bahawa Maira Nazarbayey, ibu Kazakh, menantu Najib mempunyai hubungan dengan mafia Rusia.

Media kerajaan Malaysia, dengan segara mengambil kesempatan menyiarkan permohonan maaf akhbar itu justeru memberi gambaran bahawa laporan berita itu adalah fitnah. Namun Kompas tidak pernah mengeluarkan apa-apa permohonan maaf secara rasmi dan tidak pernah menarik balik laporan Ogos 4 itu.

Editor dan Reporter Kanan akhbar tersebut yang sebenarnya meminta maaf apabila mereka diterbangkan dari Jakarta untuk menemu bual Najib yang jarang dilakukan beliau. Adalah dipercayai bahawa mereka kesal disebabkan rasa malu terhadap Najib dan keluarganya dan tidak pula menyatakan bahawa laporan mengenai cincin itu palsu begitu juga mengenai Maira.

Ini bukan kali pertama Najib dan Rosmah telah terperangkap dalam situasi sedemikian, dan mengakibatkan kehilangan kredibiliti mereka.

Sejak semalam che'GuBard dihubungi ramai wartawan dan teman khususnya apabila media arus perdana digunakan untuk 'menyerang' che'GuBard dalam isu pendedahan berlian bernilai RM24.45 juta yang dikaitkan dengan Rosmah Mansor.

Che'GuBard dituntut mohon maaf dan dituduh diam dan gagal menjawab apabila kononya didedahkan menipu. Persoalan penting ialah adakah media arus perdana berani mengeluarkan kenyataan che'GuBard mengenai perkara ini.

Sudah hampir sebulan pendedahan mengenai wujud satu kemasukan berlian bernilai RM24.45 j terkait nama 'Imelda' Rosmah. Sejak itu dia diam dan membisu cuma 'pengampu-pengampu' dia yang sibuk bertungkus lumus menjawab. Cuma sekali dia menjawab itupun hanya menuduh ia fitnah tanpa sebarang penjelasan.

Menarik perlu diperhatikan di sini. Mulanya pengampu Imelda mengatakan bukti tersebut palsu dan akhirnya sudah tidak boleh menyangkal setelah SPRM mengesahkan dokumen tersebut maka muncul pula borang kastam kedua kononya belian itu dibawa keluar 4 hari selepas itu. Kononya belian itu untuk satu pameran berlian yang diadakan secara sulit, di tempat yang sulit dengan tetamu-tetamu yang sulit. Semua yang sulit itu sedang diusahakan dan disusun skripnya.

Mungkin gagal menyusun skrip pameran sulit maka seorang lagi pengampu muncul dan mengatakan belian tersebut bukan milik Rosmah tetapi milik besannya. Jadi mana yang betul sebenarnya.

Klik bahan - bahan di bawah untuk membaca mengenainya.

* Pendedahan antara bukti yang diperolehi "gambar screen komputer kastam" yang mengandungi maklumat kemasukan belian bernilai RM24.45 j. Nilai ini saya sebut dari awal dalam RM bukan USD cuma mungkin ada blogger terkeliru dan menukarnya dalam USD. klik http://chegubard.blogspot.com/2011/07/imelda-rosmah-dan-cincin-nilai-rm244.html sebaik sahaja bukti ini disiarkan pengampu - pengampu Imelda terus mengatakan ia gambar photoshop palsu.

* Tidak kurang juga yang konon cabar kalau berani che'GuBard tampil buat laporan SPRM. maka pada 13 Jul. che'GuBard bersama teman-teman SAMM Pulau Pinang bersama juga wakil Dewan Pemuda PAS dan AMK P.Pinang hadir ke SPRM P.Pinang untuk membuat laporan SPRM dengan menyerahkan juga bberapa bukti yang masih belum disiarkan. klik http://chegubard.blogspot.com/2011/07/samm-tampil-buat-laporan-sprm-isu.html

* Ketika membuat carian mengenai barang-barang kemas Imelda Rosmah terjumpa pula gambar Rosmah Mansor yang sedang menggayakan gelang tangan yang sememangnya dari Jacob & co yang merupakan syarikat pengeluar belian RM24.45j tersebut. klik http://chegubard.blogspot.com/2011/07/imelda-rosmah-memang-penggemar-jacob-co.html ini menguatkan hujah bahawa Imelda Rosmah memang peminat barangan Jacob & co.

* Pengampu makin hilang punca dan menyerang yang kononya tidak masuk akal belian bernilai RM24.45 j wujud. Posting ini hanya untuk buktikan bahawa belian lebih mahal juga wujud dalam dunia yang mana manusia rakus mengejar kemewahan ini. klik http://chegubard.blogspot.com/2011/07/masuk-akal-atau-tidak-cincin-bernilai.html

* SPRm tidak boleh berdolak dalih perlu tampil untuk nyatakan pendirian mengenai kewujudan belian ini. Klik http://chegubard.blogspot.com/2011/07/sprm-kena-muncul-menyatakan-pendirian.html posting ini membuktikan bahawa sememangnya beberapa hari sebelum belian ini masuk ke Malaysia, Rosmah dan suaminya Najib baru sahaja pulang dari New York untuk lawatan ke sana.

* Sah bukan dipalsukan bukti tersebut kerana SPRM telah menyerbu KLIA dan menurut sumber kami di sana A.Krishnan (yang tidak bersalah) diambil dari petang hingga subuh. Siasatan SPRM pula tumpu kepada bagaimana cukai boleh kosong. nampak sangat SPRM tidak buat kerja rumah. Najib pada belanjawan yang lepas sememangnya telah menghapuskan cukai perbagai perkara seperti pakaian, perhiasan dan seumpamanya. Kini baru rakyat sedar bahawa pemasuhan cukai itu mungkin ada kena mengena dengan perangai Imelda Rosmah yang akan bawa masuk perbagai barang hiasan mewah. Sistem kastam juga telah 'diganggu' selama tiga jam. http://chegubard.blogspot.com/2011/07/sistem-kastam-down-3-jam-semalam-dan.html dalam posting ini juga dinyatakan rupanya gelang Rosmah yang dibeli dari Jacob & co itu bernilai RM1.6 juta (paling murah) berdasarkan respon email Jacob & co sendiri yang di qoute dari sebuah laman portal klik http://www.freemalaysiatoday.com/2011/07/14/41834/ juga http://www.freemalaysiatoday.com/2011/07/13/now-rosmahs-diamond-bangles/

* Pengampu panik bukti tersebut bukan palsu dan ternyata benar belian RM24.45 j masuk dan ada terkait Rosmah di dalam dokumen tersebut maka mereka masuk fasa baru dalam mengampu berkenaan isu ini. maka muncul borang kedua kononya belian itu dibawa keluar dari Malaysia ke Singapura pula selepas 4 hari di Malaysia. Konon belian itu untuk pameran di tempat rumah VVIP rahsia dengan tetamuVVIP rahsia. Semua sedang bertungkus lumus menyiapkan skrip. Namun borang kastam kedua itu banyak kelemahan klik http://chegubard.blogspot.com/2011/07/usaha-terdesak-untuk-lindungi-imelda.html

* Tiba - tiba jumlah pelayar blog ini meningkat mendadak, jumlah komen juga meningkat. Hampir semua komen diluluskan kecuali yang mencarut dan lucah melampau. ternyata pengampu Umno terpaksa bertungkus lumus menjawab. kebanyakan komen dari IP yang sama termasuk yang mencarut kemudian hantar pula hadis nabi. Ini pula posting yang menyatakan komen seorang orang lama dalam Kastam mengenai kewujudan pembelaan kononya barang tersebut untuk pameran klik http://chegubard.blogspot.com/2011/07/maklumat-dari-orang-kastam-edyess.html

* terbaru mereka guna media perdana termasuk Buliten Utama TV3 untuk menyerang che'GuBard. Kenyataan Anuar Shaari yang lagaknya umpama setiausaha sulit 'FLOM' menyatakan kononya berlian itu bukan milik Imelda Rosmah sebaliknya milik besannya. Ini menjadikan rakyat tertawa dengan semua hujah mengampu bela Imelda Rosmah dan lebih sedih dan marah dalam kesempitan hidup seharian.

Persoalanya mula - mula tuduh pendedahan palsu, kemudian tuduh pula untuk pameran dan terbaru mengakui bukan sahaja berlian itu wujud masuk tetapi pusing cakap pula kata kononya berlian itu milik besannya tetapi Imelda Rosmah tetap diam.

Ada pula geng pengampu Imelda yang tuduh kononya komplot serangan ini ada kaitan dengan Khairy Jamaluddin jawapanya ialah ia tidak ada kena mengena. Kalau mereka ada masalah antara mereka pun che'GuBard tak minat campur. 

Ingat che'Gubard tidak menuduh sesiapa tetapi kewujudan borang kemasukan berlian bernilai tinggi itu dan tertera dengan jelas nama orang yang menyamar wanita pertama negara ketika rakyat susah dihimpit kenaikan kos hidup perlu diperjelaskan. Dia bukan pegawai kastam, dia bukan pegawai syarikat penghantaran dan adakah dia membuat kerja 'part time' sebagai penganjur pameran ? Adakah sesuai dengan imejnya yang menyamar sebagai wanita pertama dan membuat kerja part time ?

Ada beberapa pengampu yang kononya sejak minggu lepas mendendangkan yang che'GuBard akan disaman, tetapi yang lucunya bukan disaman oleh Imelda Rosmah tetapi oleh syarikat yahudi Jacob & co.

Tidak ada keperluan untuk che'GuBard mohon maaf. che'GuBard tidak ada kena mengena dengan permohonan maaf KOMPAS atau Pengarah Komunikasi PKR. Sebaliknya imelda Rosmah yang seharusnya tampil untuk menjelaskan duduk perkara sebenar.

Kepada pengampu - pengampu lebih baik kamu semua diam dan nasihat Rosmah untuk jawab kerana lagi banyak pengampu ini jawab makin berbelit isu berlian ini. Cubaan kamu semua mengampu sebenarnya meletakkan Imelda Rosmah dalam keadaan lebih sukar. 

Sila baca artikel Chegubard di sini, sini, dan sini.

(Video) Perbandingan Kelajuan Kereta F1 Dan GT

Posted: 28 Aug 2011 05:00 AM PDT

Kalau kita melihat acara kejuaraan F1 mahupun GT di televisyen, kita pasti setuju dua kereta ini sama-sama cepat, tapi apakah mereka memiliki kecepatan yang sama? Tentu tidak, F1 secara teknik jelas lebih cepat, tapi kita mungkin selama ini tidak menyedari betapa jauh perbezaan kecepatan antara keduanya setelah melihat Video berikut ini.




Panas!! Kerajaan BN Hina Mahkamah

Posted: 28 Aug 2011 02:46 AM PDT

Walaupun Mahkamah sudah mengiktiraf sebagai hak pemilikan tanah adat (NCR) secara sah, namun malangnya kerajaan Barisan Nasional masih berdegil dan langsung tidak mengendahkan keputusan Mahkamah; malah bertindak lebih ganas dan memberi tekanan yang cukup berat untuk ditanggung oleh semua pemilik tanah adat terbabit.   Aktivis Masyarakat, Galus Ahtoi yang sentiasa mengikuti perkembangan mengenai pembicaraan kes tanah adat yang sering menjadi mangsa rampasan oleh pihak yang bernafsu serakah, tamak dan rakus; menjelaskan bahawa kelmarin (26 Ogos 2011), Hakim Mahkamah Tinggi Kota Kinabalu, Datuk Rahman Sebli telah memberikan kemenangan kepada para pemilik tanah adat (NCR), orang asal khususnya; penduduk kampung Lakang Paitan, Beluran dalam kes pembicaraan tersebut.

Galus yang menghubungi Sabahkini.Net Wilayah Sandakan kelmarin antara lain menjelaskan Pejabat Pemungut Hasil Tanah (PPHT) Beluran telah mengakui bahawa penduduk Kampung Lakang mempunyai hak melalui Tanah Adat (NCR) tetapi kemudian 'Diterbalikkan' atau diputar belitkan oleh keputusan Pengarah Tanah dan Ukur dengan menggunakan Seksyen 42, Ordinan Tanah Sabah Bab 68.

Justeru itu sebuah syarikat yang terbabit dalam pencerobohan tanah tersebut kemudiannya masuk ke kampung dan memusnahkan tanah adat kepunyaan penduduk-penduduk kampung tersebut.

"Saya bagi pihak pemilik tanah adat yang menjadi mangsa rampasan oleh lanun-lanun darat mengucapkan jutaan terima kasih kepada Datuk Kong Hong Ming yang sentiasa bersama-sama berjuang habis-habisan untuk membela nasib penduduk kampung dalam menegakkan keadilan untuk mengembalikan hak-hak kepada pemilik asal tanah tanah tersebut tersebut," tambah Galus.

Sebagai anak watan Sabah, kata Galus, mangsa terbabit telah bersumpah dengan darah binatang yang dikorbankan bahawa mereka tidak akan mengundi calon Barisan Nasional (BN) pada pilihanraya umum ke 13 nanti, kerana wakil rakyat yang ada sekarang jelas bersekongkol dengan orang-orang Semenanjung untuk membolot semua harta dan hak rakyat Sabah terutama sekali di kawasan Beluran, khususnya tanah-tanah adat," jelas Galus lagi.




Sabahkini


Muammar Gaddafi Melarikan Diri Ke Zimbabwe

Posted: 27 Aug 2011 11:09 PM PDT

Muammar Khadafy telah melarikan diri dari Libya ke Zimbabwe dengan menggunakan sebuah jet yang disediakan oleh Presiden Zimbabwe Robert Mugabe saat pasukan pemberontak bergerak menuju wilayah asal pemimpin Libya yang digulingkan dari kekuasaannya ini. Lawan politik Mugabe mengklaim mata-mata mereka melihat kedatangan Khadafy di Zimbabwe dengan menumpangi pesawat Angkatan Udara Zimbawe Rabu (24/8/2011) pagi. 


"Tidak diragukan lagi Khadafy merupakan tamu khusus Mugabe," kata juru bicara Gerakan Perubahan Demokrasi oposisi kepada harian The Sun.  

Apabila meninggalkan Libya, Khadafy diperkirakan bertolak dari pangkalan udara dari wilayah asalnya di kota Sirte yang telah dibombardir oleh pesawat pasukan Pakta Pertahanan Atlantik Utara, NATO, dalam beberapa hari terakhir. 

Bunker persembunyian Khadafy di kota pesisir tersebut telah dihancurkan dengan hujan rudal rudal yang dimuntahkan oleh beberapa jet Tornado Inggris, Jumat (26/8/2011)/kompas

Tiada ulasan: