Rabu, 13 Julai 2011

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


KABINET BOHONG SAMA SEPERTI TUANNYA

Posted: 13 Jul 2011 07:00 PM PDT

Oleh: WFAUZDIN NS

MENGAPA semua Pak Menteri berpakat menipu kesemuanya berkaitan kesan daripada Perhimpunan BERSIH 2.0 pada 09 Jul baru-baru ini? Menteri Dalam Negeri, Hishamuddin kata PDRM tidak bertindak ganas seperti yang dilaporkan melalui media pro Pembangkang termasuk media asing walaupun jelas dibuktikan melalui gambar dan video.Link
Semalam, Menteri Kesihatan Liow Tiong Lai pula berkata tiada semburan gas atau bom asap yang menghala ke dalam kawasan Hospital semasa rejim menggempur pejuang-pejuang BERSIH. Malaysiakini melaporkan 11 orang Doktor bersedia untuk membuat akuan bersumpah bahawa sememangnya Hospital Tung Shin dan Hospital Bersalin Cina di Jalan Pudu telah diserang dengan bahan-bahan merbahaya yang digunakan oleh kumpulan rejim. Siapa yang berbohong sebenarnya?

bersih rally 090711 police shooting into tung shin hospitalTindakan polis pada Sabtu lalu jelas mencabul pengiktirafan antarabangsa apabila hospital sebagai tempat santuari diserang dan ini membuktikan negara ini tidak bertamaddun samasekali. Kuno.

Malahan, di dalam peperangan sekalipun kawasan Hospital adalah kawasan yang diharamkan untuk diserang apatah lagi hanya kerana satu perhimpunan yang mulanya aman tetapi akibat sombong, rakus dan zalim Sang Penguasa maka mereka bebas melakukan apa sahaja.

tear gas fire at tung shin hospital 090711 3"Apa yang paling menakutkan dan disaksikan ramai bahawa serangan yang tidak dihasut itu berlaku di kawasan hospital dan beberapa peserta masuk ke hospital bagi mencari perlindungan daripada tembakan gas pemedih mata dan pancutan meriam air," kata mereka (Malaysiakini).

Mungkin Menteri Kesihatan ingin mengampu dan membodek pemimpin Kerajaan, tetapi kita tidak terfikir sehingga sanggup menggadai nyawa pesakit-pesakit di Hospital berkenaan. Oleh kerana Hospital tersebut majoriti pesakitnya adalah terdiri dari kaum Cina, saya yakin kaum Cina semakin meluat dan marah dengan pemimpin MCA yang membodek ini.

azlanKalau Tok Jib laknatullah kata Anwar berpura-pura sakit, Hishamuddin pula berkata PDRM tidak bertindak ganas, Liow pula berkata asap yang memasuki ruang kawasan Hospital itu sebenarnya dibawa oleh angin. Katanya, dakwaan yang berlegar di media internet berhubung tembakan ke arah hospital itu adalah tidak benar.

Lupakah beliau sekarang ini zaman IT, zaman canggih di mana kita di bumi boleh nampak dan lihat Angkasawan yang berada di bulan. Apatah lagi kejadian yang berlaku di depan mata dan di negara kita sendiri. Beberapa rakaman video dan gambar yang dikemukakan terus diperlekehkan oleh kerajaan termasuk anggota jemaah menteri.

Menurut kesebelas-sebelas doktor berkenaan, pihak berkuasa tanpa rasa malu terus menafikan serangan itu di sebalik pelbagai bukti yang dikemukakan dan ramai saksi yang tampil membuat pengakuan. Di antara Doktor-Doktor yang bersetuju untuk membuat pengakuan itu adalah Dr Musa Nordin, Dr Sheikh Johari Bux, Dr Ng Kwee Boon, Dr Ng Swee Choon, Dr Ronald Macoy, Dr David Quek, Dr Mary Cardozo, Dr Farouk Musa, Dr Mazeni Alwi, Dr Pixie Low dan Dr Steve Wong.

tear gas fire at tung shin hospital 090711 1"Adalah menjijikkan pihak berkuasa yang diamanahkan tanggungjawab kepolisian menjaga negara dan melindungi mereka yang lemah, tanpa rasa malu menafikan perbuatan mereka secara umum, di sebalik kejadian itu disokong banyak gambar, video dan pengakuan saksi termasuk pemerhati berkecuali," kata mereka.

`Bangkai gajah boleh di sorok'. Kerajaan tiada pilihan lain kecuali mengaku bersalah dan bertindak segera untuk mengambil tindakan kepada pihak yang tidak bertamaddun itu. Kejadian ini amat memalukan negara ini dari pandangan dunia luar yang lebih bertamaddun.

Selepas ini, kita tidak tahu mana satukah Menteri yang akan bertindak berbohong sepertimana tok Jib laknatullah, Hishamuddin dan Liow. Jika sebelum ini mereka mendakwa Anwar kaki bohong, nah, sekarang kita sudah tahu kabinet yang ada sekarang adalah kabinet `kaki bohong'. Kita akan terus membongkar kejelekan dan kezaliman mereka walau dengan apa cara sekalipun kerana kita tidak mahu negara ini dipimpin oleh pemimpin atau puak yang zalim. /wfauzdin.blogspot.com

ANWAR BERBOHONG ?, SPR JANGAN JADI LEBIH LEMBU DARI LEMBU

Posted: 13 Jul 2011 06:49 AM PDT

Oleh: WFAUZDIN NS

HARI ini seperti biasa TV 3 suku meroyan lagi pasal Perhimpunan BERSIH 2.0 yang baru-baru ini berjaya memalukan Tok Jib laknatullah. Maka berkatalah media lidah syaitan ini bahawa Anwar pembohong tentang cerita penangkapan Tok Guru Hj Hadi. Sebelum itu saya mahu bertanya, semenjak bila TV 3 suku menyebut Anwar tidak berbohong?


Anwar dan Pengawal Peribadinya berpura-pura kena pukul dan sakit...

Untuk menguatkan hujah bodohnya itu, maka dibawalah beberapa pak yek-pak yek yang lapar duit dan lapar publisiti yang sanggup jadi pencacai murahan untuk menunjukkan Anwar itu pembohong. Berebut-rebutlah umpama anjing dapat tulang beberapa pencacai termasuk seorang India mabuk bernama Nalla memberikan ulasan. Sudah lama kita kenal muka-muka pencacai tu semua.

Hj Hadi `sukarela' bukan diseret ke Balai.... dibawa dengan
kenderaan `pacuan 4 roda' seperti KJ naik?

TV 3 suku pun menyiarkan sedutan ceramah Anwar yang menyebut betapa tidak patutnya Tok Guru Hj Hadi ditangkap dan diseret sewaktu Perhimpunan BERSIH 09 Jul lalu. Seorang Ulamak dilayan sedemikian hina oleh puak rejim. Kemudiannya, TV 3 suku siarkan pula ucapan Hj Hadi yang mengucapkan `terima kasih' kepada pihak rejim yang `melayani'nya dengan baik sehingga `hantar sampai ke rumah'. Itulah hujah TV 3 suku untuk menunjukkan Anwar berbohong. Maksudnya, Tok Guru Hj Hadi memang dilayan baik oleh rejim.


Foto di atas sekadar hiasan, tiada kena mengena dengan negara kita. Negara kita pihak keselamatan berbudi bahasa dan sentiasa melayan rakyat dengan baik...

Benarkah Anwar berbohong? Apakah bohong jika Anwar menyebut Tok Guru Hj Hadi tidak patut dilayan sedemikian kerana apa salah Presiden PAS itu? Usahkan disakiti atau dipukul, jika ditangkap dan dipaksa ke Balai Polis sekalipun memang tidak wajar dan zalim kerana Tok Guru Hj Hadi tidak melakukan kesalahan. Apakah seorang Ulamak seperti Tok Guru Hj Hadi layak untuk ditangkap seperti penjenayah? Adakah Anwar berbohong bahawa Tok Guru Hj Hadi `diseret' ke Balai Polis? Bukan seorang dua saksi yang menyaksikan betapa Tok Guru Hj Hadi `dipaksa' untuk ke Balai Polis. Diseret ertinya di`paksa' ke Balai Polis, bukannya dengan sukarela. Adakah TV 3 suku ingin gambarkan bahawa Tok Guru Hj Hadi `menawarkan' diri untuk ditahan? Jika KJ, Ketua Patriot mungkin lojik juga beliau `sukarela' untuk ditangkap akibat tidak tahan dengan semburan gas.

TV 3 suku siarkan pula ucapan Tok Guru Hj Hadi yang menyebut `berterima kasih atas layanan Polis yang baik sehingga menghantar sampai ke rumah". Nampaknya TV 3 suku begitu bodoh untuk memahami sindiran Tok Guru Hj Hadi. Anwar sendiri berkali-kali pernah menyindir betapa beliau amat berterima kasih kepada pasukan keselamatan yang 24 jam melindunginya sewaktu beliau menjadi TPM sehingga sekarang beliau menjadi Ketua Pembangkang. Anwar selalu menyebut, ke mana pun beliau pergi sekarang akan sentiasa diekori oleh SB-SB atau pasukan keselamatan. Sindiran sebegitu pun boleh membuatkan TV 3 suku perasan?

Hakikatnya, mereka ingin rakyat lupakan kezaliman pihak rejim. Mereka mahu tonjolkan kebaikan dan kemuliaan mereka dengan menceritakan kisah layanan baik terhadap Tok Guru Hj Hadi, layanan terhadap tahanan yang kununnya makan enak sehingga berbelanja RM25 setiap satu kepala. Setelah kita `belasah' orang, kemudian kita kasi dia makan dan hantar balik ke rumah, itu tanda kita baikkah?


Gambar Hiasan untuk membezakan `manusia dan lembu'

Bukankah kita selalu dengar Perogol akan menghantar mangsa rogolnya balik ke rumah? Baik sungguhkah perogol itu? Fokus kita sekarang bukan kepada berapa banyak makanan yang diberi samada lazat atau tidak, sebab kita hadir puluhan ribu bukan untuk makan sedap di Balai Polis. Kita hadir untuk menyuarakan hak kita, kita berhimpun untuk mendesak agar SPR tidak menjadi lebih `lembu dari lembu'. /wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan: