Sabtu, 23 Julai 2011

Pulakdah!

Pulakdah!


TAHNIAH DS Anwar Ibrahim Kerana Terima MENANTU

Posted: 23 Jul 2011 09:54 AM PDT

Nurul Ilham dan Muhd Reza M Rafie 

Tahniah kepada DS Anwar dan DS Dr Wan Azizah kerana mendapat menantu baru pada 23 Julai. Menurut sumber dari Facebook Faekah Husin, majlis diadakan secara sederhana dan membabitkan kelurga terdekat sahaja. Menurut DS Anwr Ibrahim, Majlis Aqad Nikah anakanda Nurul Ilham dan Muhd Reza M Rafie dibuat di rumah Segambut.

Majlis keraian akan dibuat pada bulan Disember nanti. Sekalung tahniah juga kepada pasangan pengantin baru ini.

Karya EROTIK Zaman Batu DITEMUI Di Jerman

Posted: 22 Jul 2011 08:51 PM PDT

PENYELIDIK di Jerman telah menemui gua karya seni zaman batu di negara ini buat kali pertama termasuk ukiran wanita bogel yang mungkin telah digunakan dalam upacara kesuburan.

Ahli-ahli arkeologi yang bekerja di Pejabat Negeri Bavaria bagi Pemeliharaan Sejarah telah menemui ukiran primitif di dalam sebuah gua berhampiran bandar selatan Bamberg selepas sedekad mencari, kata seorang jurucakap bagi pihak berkuasa.

Jurucakap, Zarges Beate, mengesahkan laporan yang keluar dalam akhbar mingguan Die Zeit bahawa ukiran yang dipercayai berusia kira-kira 12,000 tahun, akan menjadikan kerja seni Zaman Batu yang pertama yang pernah dijumpai di Jerman.

"Ia termasuk gambaran skema badan wanita dan simbol lain yang belum dapat dikenal pasti," katanya.


Artis purba nampaknya mendapat inspirasi untuk imej erotik dari pembentukan batu dalam gua yang menyerupai buah dada dan zakar dan kemudiannya mengukir imej tersebut pada dinding gua, Zarges berkata.

Dipetik dari Die Zeit , arkeologi Bernhard Haeck berkata, bahawa kebuk sepanjang lima meter di dalam gua tersebut mungkin telah digunakan untuk upacara kesuburan.

"Ia adalah tempat yang penuh dengan sihir," katanya.

Zarges Cik berkata peperiksaan di tapak tersebut masih berterusan dan ditutup kepada orang ramai.

TERJEMAHAN Artikel WASHINGTON POST Mengenai PENAHANAN Peguam Perancis Di MALAYSIA

Posted: 22 Jul 2011 06:53 PM PDT


KUALA LUMPUR, Malaysia - Seorang peguam Perancis dikatakan telah dihantar pulang dari Malaysia pada hari Jumaat, dan kumpulan hak asasi manusia yang diwakilinya menuduh kerajaan menjadi paranoia selepas dia bercakap mengenai perbicaraan kes rasuah yang belum selesai di atas urus niaga kapal selam bernilai USD 1.2 bilion.

William Bourdon tiba di Pulau Pinang pada hari Khamis dan telah berucap pada majlis makan malam mengenai kes mahkamah Perancis yang telah menetapkan untuk perbicaraan pada bulan September ini, kata Cynthia Gabriel dari Suaram, kumpulan hak asasi Malaysia.

Apabila Bourdon tiba di Kuala Lumpur pada hari Jumaat, "seorang pegawai polis telah datang untuk mendapatkan saya di dalam pesawat itu, dan kemudiannya mengiringi saya ke pejabat imigresen," Bourdon memberitahu kepada The Associated Press.

Selepas menunggu selama dua jam, beliau telah diberikan perintah pengusiran dan disuruh untuk mendapatkan tiket kapal terbang pulang di atas perbelanjaannya sendiri, dan akan di tahan di pusat tahanan lapangan terbang sementara waktu, katanya.

Pegawai-pegawai kerajaan tidak dapat dihubungi untuk mendapatkan komen pada hari Jumaat.

Suaram memfailkan aduan kepada pihak pendakwaan di Perancis pada tahun 2009 di atas tuduhan rasuah sebanyak 114 juta euro (USD 164 juta) kepada DCNS pembuat kapal yang dibayar oleh firma Malaysia Perimekar Sdn. Bhd. bagi memudahkan urus niaga kapal selam.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak telah menafikan tiada sebarang rasuah. Beliau adalah Menteri Pertahanan pada tahun 2002, ketika Malaysia membeli kedua-dua kapal selam Scorpene diesel elektrik sebagai sebahagian daripada penambah baikan untuk tentera laut. Kedua-dua kapal selam tersebut telah diterima.

Dalam ceramah Khamis itu, Bourdon memberi penerangan perkembangan terkini tentang status kes itu, tentang sistem kehakiman Perancis dan apa yang diharapkan dari perbicaraan itu, kata Gabriel.

"Dia tidak mendedahkan apa-apa yang berat. Ianya adalah suatu perbuatan paranoia, satu lagi tindakan tidak rasional oleh kerajaan. Mereka takut kepada bayang-bayang mereka sendiri," katanya.

Bourdon berkata telah memberitahu polis dia tidak memahami arahan pengusiran ini dan keputusan itu tidak mempunyai sebarang justifikasi. "Tiada penjelasan yang telah diberikan kepada saya," atau kepada wakil Kedutaan Perancis yang mengiringi, katanya.

"Saya memberitahu mereka bahawa saya bertindak sebagai peguam yang bertanggungjawab penuh dengan tugas-tugas saya dan peraturan profesion saya, serta dengan undang-undang antarabangsa dan undang-undang negara," katanya dalam satu temu bual telefon.

Pegawai pertahanan Malaysia telah berkata bayaran yang telah dibayar kepada Perimekar adalah untuk perkhidmatan koordinasi dan sokongan. Tetapi ramai pengkritik berhujah bahawa Perimekar hzny ditubuhkan beberapa bulan sebelum kontrak itu ditandatangani, ia tidak mempunyai rekod dalam perkhidmatan kapal selam dan tidak mempunyai keupayaan kewangan untuk menyokong kontrak.

Suaram berkata ia merancang untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap Perimekar dan kerajaan Malaysia jika keoutusan mahkamah Perancis mengesahkan berlakunya rasuah oleh DCNS.

Ini boleh memalukan Najib dan menjejaskan usaha parti pemerintah untuk memperkukuh sokongan menjelang pilihan raya umum yang dijangka yang akan diadakan tahun depan.

Perimekar dimiliki oleh isteri kepada Abdul Razak Baginda, seorang tokoh kontroversi yang pernah menjadi pembantu dan teman rapat Najib.

Abdul Razak yang telah dibebaskan pada tahun 2008 telah bersubahat dalam kes pembunuhan bekas perempuan simpanan, seorang wanita Mongolia. Dia mengaku mempunyai hubungan sulit dan berkata wanita itu telah memeras ugut beliau. Wanita itu telah ditembak dan badannya diletupkan dengan bahan letupan tentera pada bulan Oktober 2006.

Dua anggota polis kemudiannya disabitkan kesalahan dan dihukum mati kerana membunuh wanita Mongolia itu, walaupun pendakwa raya gagal untuk menunjukkan apa-apa motif. Suaram telah berkata siasatan awal oleh peguam Perancis menunjukkan wanita Mongolia itu telah bekerja sebagai penterjemah untuk Abdul Razak dalam urus niaga kapal selam.


-- Penulis Associated Press, Pierre-Antoine Souchard telah menyumbangkan laporan ini dari Paris.

Wanita Jatuh Dari TINGKAT 5 TERSELAMAT Kerana TINGKAP

Posted: 22 Jul 2011 05:14 PM PDT

Wanita ini terjatuh dan melanggar beberapa tingkap yang terbuka


Seorang wanita terselamat selepas jatuh dari tingkat lima selepas sebilangan tingkap yang dilanggarnya ketika terjatuh telah menjadi penyelamat nyawanya.

Sebilangan saksi kejadian telah melihat wanita itu melompat selepas dipercayai seseorang telah mengancamnya.

Dia kemudiannya telah jatuh dan melanggar beberapa tingkap yang terbuka, lalu menyebabkan dirinya berpusing-pusing sebelum tiba ke bawah.

Wanita itu berpusing-pusing kerana terlanggar tingkap yang terbuka

Wanita yang tidak dikenali itu kemudiannya telah dikejarkan ke hospital di Shanghai, China, dan sedang pulih dari kecederaan.

Kejadian ngeri itu berlaku hanya beberapa hari selepas wanita itu telah didiagnosis mempunyai penyakit skizofrenia.

Tiada ulasan: