Nuffnang

Pengikut

PENYAPU SIAL

sumber :-

PENYAPU SIAL


pukimak punya bini jantan celaka...mintak peruntukan lebih untuk beli barang kemas lebih banyak lagi ke..???....betina pundek nie ADUN /MP mana...????

Posted: 29 Jul 2011 05:44 AM PDT

Selepas mendapat peruntukan RM211 juta bagi tahun 2010 dan 2011, isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor mahu peruntukan yang lebih untuk Program Permata Negara (Permata).

Bernama hari ini melaporkan Rosmah yang juga pengerusi Jawatankuasa Kerja Penyelerasan Permata Negara berkata, peruntukan itu kononnya bagi memperluaskan pembangunan pusat berkenaan di kawasan memerlukan, terutama di luar bandar.

Rosmah juga berkata penubuhan pusat itu untuk 'memastikan' kanak-kanak terutama di bawah usia empat tahun, dapat mengikuti proses pembelajaran terbaik, lebih sistematik dan saintifik.

Sebelum ini, Pakatan Rakyat menyelar peruntukan RM211 juta yang disifatkan tidak wajar ketika rakyat menanggung kesengsaraan berikutan kenaikan kos kehidupan akibat kenaikan harga barang dan harga minyak.

Kuasa yang diberikan kepada Rosmah yang menggelar dirinya sebagai 'Wanita Pertama Malaysia' mengendalikan program Permata juga dianggap tidak relevan.

Ini kerana ia sepatutnya diletakkan di bawah kendalian Kementerian Pelajaran yang menterinya Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Pada Mei lalu, kerajaan memberi alasan menaikkan harga gula sebanyak 20 sen sekilogram, bagi menjimatkan wang negara sebanyak RM116.6 juta, sedangkan Permata memperoleh peruntukan yang hampir sama dengan jumlah subsidi berkenaan untuk tahun ini.

Rosmah baru-baru ini menimbulkan kegemparan berikutan pendedahan bahawa beliau membeli sebentuk cincin berlian berharga RM24.45 juta dari syarikat pengeluar berlian terkenal Amerika Syarikat, Jacob & Co.

Sebelum ini, Rosmah yang digelar 'Imelda Marcos Malaysia' membelanjakan sebanyak RM4,498,0949.99 juta wang rakyat untuk mengadakan Sidang Kemuncak Wanita Pertama di Ibu negara Oktober tahun lalu.

Dalam rangka lawatan ke Arab Saudi, Oman dan Bangladesh, beliau membelanjakan sebanyak RM134,317.76, selain suaminya sendiri Najib Razak membelanjakan RM8.7 juta untuk mengadakan lawatan ke 42 negara seluruh dunia..

Malah, Rosmah turut berbelanja mewah dengan menghabiskan lebih RM100,000 bagi penginapan hotel mewah, Atlantis di Dubai hanya untuk tempoh semalaman.

bukan mabuk kerana todi aje...si jantan celaka nie rupanya tercekik najis babi...!!!

Posted: 29 Jul 2011 05:26 AM PDT

 

 

Bila PM 1 Malaysia kesal tentang orang Cina dan India lupa akan sejarah, tertanya pulak kita  PM 1 Malaysia ni fahamkah tentang sejarah? Bercakap tentang sejarah, ia punya falsafahnya tersendiri.

Kita masih teringat akan kata-kata guru sejarah , bahawa orang yang tak tahu akan sejarah seumpama orang yang telah pitam, tak sedar diri dan mungkin telah hilang akal. Biasanya orang yang sedar dari pitam akan bertanya, mengapa aku pitam dan apa puncanya. Begitu juga dengan orang yang baru nak pulih ingatan, akan cuba menyorot kembali apa yang telah berlaku. Itulah huraian mudah tentang sejarah.

Bagi PM 1 Malaysia perspektif sejarah mengikut falsafah BN yang memegang kuasa kini mungkin berbeza dengan apa yang sebenar. BN mungkin terasa bahang sokongan orang Cina dan India selama ini semakin merosot dan sehari demi sehari telah menunjukkan penurunan.
Tak hairan bila Presiden MIC sendiri sedar bahawa sebagai minoriti rakyat Malaysia, orang India tak begitu yakin untuk mengekalkan sokongan terhadap BN. MIC juga yakin bahawa BN yang ditunjangi UMNO semakin lari dari konsep seperti mana Parti Perikatan yang mula diwujudkan dulu.

MCA pula sudah lama sedar akan perkembangan yang kurang sihat berlaku dalam BN. Selain berpandangan serupa dengan MIC, mereka juga sedar bahawa konsep parti perikatan yang diberi jenama baru dalam Barisan Nasional telah hilang. Apa yang diamalkan kini jelas bertentangan dengan konsep perikatan yang sebenarnyaa.

Jadi untuk PM 1 Malaysia mengulas (selain mengugut) terhadap sokongan orang Cina dan India yang tak mengenangi sejarah, supaya segera sedar. Tetapi dalam masa yang sama mereka sedar bahawa apa yang PM 1 Malaysia cakap, serupa jugaklah dengan orang yang telah pitam mengatakan dia tak pitam. Atau seorang yang telah mabuk todi, perasan dia tak mabuk-mabuk, padahal dia dah langgah (teguk) berbotol-botol dah...kalau tak pun mabuk tersangat mabuk kerana banyaknya tercekik najis babi....

patut lah mencanak pengundi hantu..rupanya dapat kelulusan UMNOPORNO...JPN dah jadi sayap kanan UMNOPORNO...lepas nie nak beranak mintak aje kelulusan UMNOPORNO...!!!

Posted: 29 Jul 2011 05:15 AM PDT

Notis:

"Info Prihatin JPN:

Jika anda kehilangan MyKad akibat tercicir tanpa disedari kecuali yang berumur dibawah 18 tahun atau melebihi 60 tahun dan kes kecurian, kemalangan serta bencana alam.

Sila dapatkan surat sokongan daripada Pejabat UMNO (Di tingkat 1 atas Restoran Nasi Kandar Pelita) untuk permohonan pengurangan separuh daripada denda asal kehilangan MyKad."

Kalau "Prihatin" sangat, kenapa nak kena isi borang..? bagi je lah Diskaun... JPN ni sayap kanan UMNO ke sampaikan nak bagi Diskaun pun nak kena tunggu kelulusan UMNO..?

3-0....Agenda Rakyat Tawan Malaysia PRU-13.....jommmmmm.....!!!!

Posted: 28 Jul 2011 11:41 PM PDT



INI BUKAN SEKADAR 3-0 MALAYSIA WAJAR  KALAHKAN SINGAPURA. MALAM TADI....!!!

POSTER INI MAKNA NYA ;

ANAK MUDA SIAP SEDIA UNTUK


BERSIH 3.0 !

BERSIH 3.0 !

BERSIH 3.0 !



BERSIH 3.0 ADALAH MATLAMAT ANAK MUDA MALAYSIA !!!....JOM AYUHHHHH....KITA SEMUA MEREALISASIKAN SUPAYA REGIM UMNOPORNO DOKONGAN BAPAK ANJING 1 MALAYSIA DI TUMBANGKAN....!!!

Bukan Mat Sabu yang membakar....HKL terbakar tiada berita di TV

Posted: 28 Jul 2011 11:12 PM PDT

 

Seorang lelaki warga Indonesia yang mendapat taraf penduduk tetap (PR) rentung dalam kebakaran di unit kecemasan Hospital Kuala Lumpur (HKL) di sini, awal pagi tadi.

CEMAS...kelihatan orang awam menunggu di luar bangunan Hospital Besar Kuala Lumpur manakala jentera Bomba dan Penyelamat menghampiri pintu masuk bahagian kecemasan zon kuning berikutan kebakaran sebuah bilik yang menempatkan pesakit di ICU. Foto: Mohd Yusni Ariffin

Dalam kejadian kira-kira jam 12.30 pagi, mangsa, Dedy Mulia Abdul Ghani, 33 yang dipercayai menghidap sakit mental sedang dirawat di hopsital berkenaan gagal diselamatkan selepas terperangkap di dalam bilik di wad terbabit.

Pengarah Penguat Kuasa Bomba Kuala Lumpur, Azizan Ismail, berkata, anggota bomba menerima panggilan pada jam 12.34 pagi dan sampai ke tempat kejadian tujuh minit selepas itu.

Menurutnya, dua jentera bomba dari Balai Bomba Chow Kit dan Sentul dikerahkan ke tempat kejadian untuk memadamkan kebakaran.

“Ketika sampai di HKL, kita dapati kakitangan hospital sedang berusaha memadam kebakaran itu menggunakan alat pemadam api.

“Kami mengambil alih memadamkan kebakaran di wad terbabit yang diselubungi asap tebal,” katanya ketika dihubungi awal pagi tadi.

Menurut Azizan, bomba berjaya mengawal kebakaran daripada merebak ke tempat lain dan api dapat dipadam sepenuhnya dalam tempoh setengah jam.

“Kakitangan hospital juga berjaya memindahkan seramai 15 pesakit ke wad lain. Bagaimanapun, Dedy yang terperangkap di dalam bilik terbabit gagal diselamatkan,” katanya.

Beliau berkata, pihaknya sedang menjalankan siasatan lanjut kejadian terbabit bagi mencari punca kebakaran dan bagaimana mangsa terperangkap di dalam bilik itu. -hm

penyapu sial

muakakakaka....kalau mat sabu yang bakar...bukan tunggu malam baru masuk TV...berita pukol 6.30 pagi.4.30 ptg dan pukol 5.30 petang dah merapu di siarkan dek tv pengampu nie...biasala tak ada modal politik...

anjing pengampu yang jelas menipu....

Posted: 28 Jul 2011 05:33 PM PDT

Pihak Polis mengatakan Mat Sabu berlakon dan berbohong dilanggar land rover Polis. Masaalahnya adalah video di bawah ini tidak mengandungi muka ataupun wajah Mat Sabu. Cuma yang kelihatan adalah dua orang membonceng motorsikal sahaja.

Apa yang bolehkita katakan  bahawa video dibawah hanya lakonan semata-mata selepas berlakunya peristiwa itu...jadi jangan percaya  cakap  polis anjing pengampu UMNOPORNO....!!!


muhyiddin nak guling najib.....jumpa 100 MP BN

Posted: 28 Jul 2011 04:57 PM PDT

 

Datuk Seri Najib Razak bakal menerima nasib sama dengan Tun Abdullah Ahmad Badawi yang disingkirkan sebagai Perdana Menteri.

Ia berikutan pertemuan Timbalan Perdana Menteri bersama 100 ahli parlimen BN semalam yang dilihat sebagai langkah awal Tan Sri Muhyiddin Yassin meluaskan pengaruhnya.

Malah Muhyiddin juga meluluskan geran segera sebanyak RM100,000 bagi setiap ahli parlimen BN yang ditemuinya- satu tindakan yang dianggap membelakangkan Najib.

Kita  tidak menolak kemungkinan bahawa wujudnya konspirasi antara Muhyiddin Yassin bersama ahli parlimen BN (berkenaan)..

Ia merupakan proses awal untuk menyingkirkan Najib kerana dianggap gagal memperbaiki rekod buruk BN sejak zaman kejatuhan Paklah, malah dianggap lebih teruk dari mantan PM itu.

Pertemuan untuk meluluskan geran berkenaan hanyalah alasan Muhyiddin untuk mendapat sokongan.

Beliau serterusnya meningkatkan  usaha untuk memerangkap Najib yang dibuat secara tersirat, termasuk mengheret namanya dalam perbicaraan skandal Scorpene di mahkamah Perancis.

Sebenarnya  Umno telah berpecah kepada dua kumpulan iaitu Najib yang disokong sepupunya, Datuk Seri Hishamuddin Hussein, manakala Muhyiddin mendapat sokongan Menteri Pertahanan, Datuk Zahid Hamidi dan Ketua Pemudanya, Khairy Jamaluddin.

Zahid Hamidi juga pernah mengumumkan kesedian kerajaan untuk menjadi saksi perbicaraan Scorpene di mahkamah Perancis, yang disifatkan sebagai cubaan untuk mengenakan Najib.

Ia termasuk pendedahan Zahid mengenai kehilangan enjin pesawat TUDM ketika Najib menjadi menteri pertahanan dan timbalan perdana menteri.

Melalui sumber dalaman umno yang diperoleh mengesahkan bahawa Najib dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor kini dianggap sebagai liabiliti kepada parti itu.

Kerajaan UMNO-BN tidak boleh lagi berselindung dengan pergeseran yang jelas berlaku di dalam pentadbiran mereka..Polemik ini dilihat semakin tajam didalam pentadbiran kerajaan UMNO-BN..

Sebelum ini Paklah pernah dipersalahkan apabila lima negeri jatuh ke tangan Pakatan Rakyat dan meletakkan jawatannya sebagai perdana menteri dan presiden Umno selepas Pilihan Raya umum Mac 2008.

Paklah mengumumkan keputusannya melepaskan jawatan berikutan tekanan hebat dari dalam Umno yang memintanya menyerahkan kuasa kepada Najib yang ketika itu merupakan timbalannya.

pukimak punya najib ...peralatkan budak budak PKLN...!!!

Posted: 28 Jul 2011 04:18 PM PDT

 

Najib dan gerombolannya  telah menaiki kereta api laju Express Rail Link, dari Putrajaya menuju ke stesen KL Sentral bagi mengedarkan bendera Jalur Gemilang menjelang sambutan hari kebangsaan pada 31 Ogos ini dan ketibaannya pada 2.10 petang dikatakan disambut 1,000 orang yang menunggu sejak 11 pagi.

Gambar diatas adalah sekeping gambar yang membuktikan Najib masih mempunyai sokongon yang kuat dari Rakyat Malaysia… tapi jika diperhatikan betul-betul yang menjadikannya ramai adalah Pelatih PLKN

Demi menggembirakan Najib, pelatih-pelatih PLKN telah diangkut dan dibariskan bagi menyambut ketibaannya disepanjang laluan untuk beliau merasmikan kempen Kibarkan Jalur Gemilang di KL Sentral..

OBJEKTIF

Program Khidmat Negara akan dilaksanakan bagi mencapai objektif yang telah digariskan seperti berikut:

1.Meningkatkan semangat patriotisme di kalangan generasi muda.
2.Memupuk perpaduan kaum serta integrasi nasional.
3.Membentuk perwatakan positif menerusi nilai-nilai murni.
4.Menyemarakkan semangat kesukarelaan.
5.Melahirkan generasi muda yang lebih cergas,cerdas dan penuh keyakinan diri.

Tak ada pun dikatakan Program Khidmat Negara akan dilatih untuk menyambut kenamaan.....

Ia sudah menjadi satu tabiat  bangsat bangsat dan pukimak pukimak  UMNOPORNO  BN... menggunakan pelatih PLKN, pelajar sekolah, penjawat awam... untuk beratur, berbaris.. nak tunjukkan huh betapa ramainya yang datang sokong atau sambut Najib.

 "auta" dan "temberang" lama UMNO. Kemudiaan disusuli dengan BERNAMA dan sekalian wartawan pencacai melaporkan ribu-ribu yang hadir (semua didarab 10, jika yang datang 300 maka ditulis 3,000).

Rakyat sudah masak "kelentong" kewartawanan darjat longkang ini.

Dan PM itu, memang tidak bermaruah kerana memaksa pelatih PLKN untuk menyambut kedatangannya.

Dan mungkin dengan sebab itu juga beliau akan jatuh dari kerusi PM dengan tidak bermaruah juga.wa yakin rakyat pasti akan pancung dia punya kepala yang sudah goyang...dia punya barang ksi anjing liar makan... di PRU 13 nanti....!!!!

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT