Nuffnang

Pengikut

A Mum Of Three Mohd

sumber :-

A Mum Of Three Mohd


Siapa anda percaya?? Mat Sabu atau Polis??

Posted: 24 Jul 2011 09:00 AM PDT


Polis RAJA diMalaysia terKANTOI dan terMANTOI. Kantoi-mantoi beb!!

Report Polis Mat Sabu dan Video Pengakuan Mat Sabu telah men-KANTOI-kan video penafian keluaran PRDM. [sini]

Ini sedikit sedutan daripada laporan polis Mat Sabu yang mengkantoikan penafian polis.



Itu ler padahnya kalau buat kerja.... tak buat homework terlebih dahulu tapi hentam kromo jer. Bangkai gajah susah nak dilindungi. Ini pulak video aduan Mat Sabu di Suhakam.



Sekarang, apa macam??

Mat Sabu kata dia dilanggar kereta Waja polis sedangkan polis kata Mat Sabu tidak dilanggar oleh polis. Siapa yang putar beli cerita.... Mat Sabu atau polis??

Aku rasa kalau kita buat surver, cerita siapa yang anda percaya.... Mat Sabu atau PRDM?? Pasti banyak afundi akan pergi kepada Mat Sabu. Sebabnya.... rakyat dah tak percaya pada polis dah. Integriti mereka dah hancuuuss!!

[sumber]

Jelesnya aku dengan rakyat Kelantan

Posted: 24 Jul 2011 04:46 AM PDT


Sejuk mata memandang.... Inilah yang dikatakan Sultan berjiwa rakyat. Baginda sanggup turun padang bersama-sama dengan rakyat untuk bergotong royong bagi menjaga kebersihan alam sekitar, terutama di tempat-tempat yang menjadi tumpuan para pelancong.

Aha.... inilah baru dikatakan Kepimpinan Melalui Teladan dari seorang Sultan yang disayangi rakyatnya. Semogo Allah s.w.t terus kekalkan baginda dengan sifat yang mulia tersebut dan merahmati kehidupan baginda.... amin.

Dan hari ini, baginda Sultan Kelantan telah dianugerahi Darjah Kerabat Diraja Yang Amat Dihormati (DK) daripada Sultan Perak.

KUALA LUMPUR: Sultan Perak Sultan Azlan Shah hari ini berkenan menganugerahkan Darjah Kerabat Diraja Yang Amat Dihormati (DK) kepada Sultan Kelantan Sultan Muhammad V.

Penganugerahan darjah itu diterima oleh Sultan Muhammad V daripada Sultan Azlan Shah dalam satu istiadat di Bilik Menghadap Merah, Istana Perak, Bukit Persekutuan pada 11.15 pagi.

Sultan Muhammad V kemudian berkenan menyembahkan cenderahati kepada Sultan Azlan Shah. Turut hadir, Raja Muda Perak, Raja Dr Nazrin Shah; Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir; dan Mufti Perak' Tan Sri Dr Harussani Zakaria. - BERNAMA

Alangkah baik sekiranya lebih ramai sultan-sultan di Malaysia bersifat rendah diri dan benar-benar berjiwa rakyat seperti baginda.

[sumber]

Allah s.w.t dah makbulkan doa Najib

Posted: 23 Jul 2011 11:30 PM PDT


Aaaikk.... si Zahid Hamidi, Wak Bagan Datoh, tetiba pulak datang 'bulan' dan terus meroyan sakan. Dia bagi warning kepada semua orang agar jangan sekali-kali memburukan imej negara pasal pembelian Scorpene. Mengikut kata dia.... pembelian kapal selam tu telus.

Kah kah kah kah.....

Telus?? Depa berani ler kata telus, sebab 'teloq' PRDM, SPRM, Pejabat PeguamNegara serta Mahkamah dalam genggaman depa. Kalau puak-puak ni cakap banyak jer, 'teloq' depa akan dipicit. Ouchh!!! Terus diam. Ater.... kalau dah sekat orang daripada bercakap tentang skandal itu, maknanya TAK TELUS ler wak oi. Kalau telus, apa nak ditakutkan. Hangpa nak cakap.... cakap pi la. Tapi.....??? Aha, iniler yang dikatakan telus ala 1Malaysia.

Walau bagaimanapun, 'teloq' si William Bourdon, depa tak dapat nak genggam dan kalau dah tak dapat nak genggam, bermakan tak boleh ler nak dipicit. Sebab tu, mamat ni berani cakap tentang hasil siasatan yang dilakukannya di Perancis berkaitan skandal Scorpene. Kerajaan Malaysia kata telus..... pihak di Perancis kata crooked!! Urusan pembelian amat kotor hingga ada yang maut. Ooooo..... dasatnyer!!

Sebenarnya wak... pihak yang terlibat dengan pembelian kapal selam Scorpene itu ler yang telah mencemarkan imej Malaysia di mata dunia. Jangan salahkan orang lain. Jangan gertak orang lain. Kes ini bukan lagi kes tempatan tetapi dah jadi kes yang menarik perhatian antarabangsa. Malaysia has gone GLOKAL dengan skandal Scorpene ini. Haaaiii.... bukankah itu yang Najib mahukan untuk booosstkan imej Malaysia.

Masih tergiang-ngiang lagi kata-kata Najib tu dulu. Nah... sekarang, thanks to Najib, Malaysia dah berjaya catch the world's attention, apa nak kecoh-kecoh lagi?? Allah s.w.t. dah makbulkan doa Najib, patut bersyukur ler.

Back to 'telus' yang dikatakan oleh Wak Bagan Datoh dalam skandal pembelian Scorpene tu... kita wait and see outcome court di Perancis itu nanti, okay?? Then, kita buat comparison atau perbandingan antara erti 'telus' yang sebenar dengan 'telus' ala 1Malaysia. Sebabnya...... mahkamah di sana ada integriti dan boleh dipercayai kerana 'telor' mereka tidak ada sesiapa yang genggam dan tidak ada sesiapa yang nak picit. They're FREE...!!

Hello Wak Bagan Datoh...,

Kalau anda nak tau, imej Malaysia sudah transformed menjadi begitu hodoh, terutama sekali sejak era Najib menjadi Piemnya. It has gone from bad to worse. Na'uzubillah... please don't make it worst.

Kesian tanah airku ini.... Bersabarlah dulu, okay?? InsyaAllah, jika Pakatan Rakyat memerintah, kami akan bersihkan semula imejmu, ibu pertiwiku. I love you Malaysia!!

[sumber]

Ambik kau SPR...!! Dunia sudah bersuara

Posted: 23 Jul 2011 09:55 PM PDT


SPR dikatakan sebuah badan bebas. Ia mengendalikan pilihan raya di Malaysia. Oleh itu... semestinya ia mesti bebas dan mesti dilihat bebas. Tapi.... apa berlaku??

SPR dilihat sangat tidak bebas kerana sangat condong kepada parti yang memerintah iaitu UMporNO@BN. Itu bukan lagi persepsi tetapi sudah menjadi realiti. Kini, bukan saja rakyat yang dapat melihat keadaan sonsang yang berlaku tetapi juga pihak luar yang berada di sini. Mereka berpendapat SPR sudah tidak berwibawa. Merela sudah hilang kepercayaan kepada SPR untuk melaksanakan proses demokrasi secara adil dan telus dalam aspek pengendalian proses pilihan raya di Malaysia.

Lantas.... ini tindakan yang mereka akan ambil:


KUALA LUMPUR, 24 Julai — Meskipun Putrajaya terus mempertahankan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), diplomat-diplomat Kesatuan Eropah (EU) sedang mempertimbangkan cadangan untuk menghantar kumpulan pemerhati ke Malaysia ketika pilihan raya umum ke-13 selepas mendapati agensi pengendali pilihan raya itu bukan sebuah badan yang berwibawa.

Pendirian itu dibuat susulan satu taklimat diberikan oleh suruhanjaya itu baru-baru ini.

Pilihan raya umum ke-13 disebut-sebut akan diadakan dalam waktu terdekat.

Beberapa diplomat memberitahu The Malaysian Insider, taklimat Pengerusi SPR Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof beberapa minggu sebelum perhimpunan Bersih 2.0 tidak meyakinkan mereka tentang kedudukannya sebagai sebuah badan berkecuali dengan terus mengatakan mereka sebahagian daripada kerajaan.

"Mereka tidak berwibawa. Abdul Aziz asyik mengulangi 'kami' dan 'kita' dalam kerajaan ketika taklimat," kata seorang diplomat EU kepada The Malaysian Insider.

Abdul Aziz merupakan bekas ketua setiausaha Kementerian Dalam Negeri sebelum dilantik mengetuai SPR bermula 31 Disember 2008 selepas kontraknya berakhir.

Seorang diplomat dari satu lagi negara EU mengesahkan taklimat itu dan rumusan yang mereka putuskan.

Malaysia mengadakan pilihan raya umum ke-12 pada Mac 2008.

"(Langkah) itu sensitif tetapi kami sedang memikirkan untuk mengesyorkan pasukan pemerhati agar boleh memantau pilihan raya umum akan datang," kata beliau dengan merujuk kepada misi pemantau Komanwel yang datang ketika pilihan raya umum 1990.

Pilihan raya umum 1990 merupakan yang pertama sejak krisis Umno 1986/1987 dan turut membawa kepada penubuhan Parti Melayu Semangat 46 (S46) pimpinan Tengku Razaleigh Hamzah dan kewujudan perikatan pembangkang.

Kerajaan Barisan Nasional (BN) tidak menjemput pasukan pemantau sejak itu dan enggan mendedahkan kepada umum laporan misi itu.

Terdapat beberapa badan pemantau pilihan raya tempatan tetapi menerima kerjasama yang kecil daripada SPR.

Seorang diplomat berkata mereka juga telah mengadakan pertemuan dengan pemimpin-pemimpin Bersih 2.0 untuk mendapatkan taklimat mengenai lapan tuntutan mereka.

"Kami ada satu taklimat yang diberikan oleh pengerusi Bersih 2.0 Datuk Ambiga Sreenevasan mengenai perjuangan mereka," katanya tetapi enggan memberi butiran spesifik mengenai hasil pertemuan itu.

Bersih 2.0 mengadakan perhimpunan pada 9 Julai lalu berkaitan lapan tuntutan pembaharuan sistem pilihan raya.

Walaupun dihalang dan disekat pihak berkuasa termasuk memutuskan Bersih 2.0 sebagai sebuah pertubuhan haram, penganjur mendakwa telah berjaya menghimpunkan 50,000 orang. Tetapi polis menafikan jumlah itu dengan berkata hanya 6,000 orang hadir.

So, you see.... bukan BERSIH 2.0 yang mencemarkan imej Malaysia di mata dunia tetapi SPR dan kerajaan Malaysia sendiri. Oleh itu.... jangan sesuka hati menuding jari kepada orang lain atas perbuatan durjana sendiri. Sekarang, apabila dunia luar sudah bersuara.... siapa malu??? Ha ha ha.... Besar kemaluannya tu!!

Hidup BERSIH 2.0!! Hidup Rakyat!!


Syabas Rais anak Yatim!!

Posted: 23 Jul 2011 07:55 PM PDT


Pada hari baik dan bulan baik ni, aku ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan syabas kepada Rais anak Yatim, kerana telah sekali lagi berjaya mempamerkan tahap kebangangan yang superb.

Ini adalah kerana di zaman milenium ini, dia masih percaya bahawa masih ada golongan di Malaysia ini, yang masih menyokong fahaman komunisme. La.... nampak sangat yang atuk Rais kita ni masih berkhayal dan berada di zaman darurat. Ha ha ha.... suatu khayalan yang sengaja diwujudkan untuk menghalalkan penangkapan 6 anggota PSM, di samping cuba memberi gambaran negatif kepada BERSIH 2.0.

Alahai.... Rais anak Yatim. Siapa lu mau kencing?? Ooooppss.... lupa pulak. Masih ada yang dia boleh kelentong dan perbodohkan. Aha... para makcik dan pakcik serta para atuk dan nenek yang berada, nun jauh di kawasan Felda dan luar bandar. Derang.... bolehlah ekau kelentong dan temberang, sebab derang tak terdedah kepada maklumat di internet atau pun media alternatif.

Kesian derang.... Maklumat yang derang ada, adalah daripada media-media propaganda gerombolan ekau. Hari-hari otak derang disumbat dengan satu demi satu propaganda murahan daripada korang. Camne ler otak derang nak terbukak?? Dah terlalu padat dengan propaganda. Dah jadi bonggok dan totok!! Haaa... species yang macam ni bolehler korang tipu dan terus-terusan korang perbodohkan.

In fact.... di kawasan sedemikianlah masih ada tinggalnya saki baki nadi korang. Ya.... nadi yang menjadi penyambung nyawa kepada kelangsungan hayat korang. Tapi, ingat... hari demi hari, mereka ini menjadi semakin pupus. Dan.... yang ada pun, mungkin akan di-brainwash-kan pulak oleh anak-anak mereka yang ada akai... dan yang tinggal di kawasan-kawasan bandar. Hopefully.... otak mereka yang telah dibonsaikan selam ini, akan bercambah semula. Jam tu... mampuslah korang!!

Tapi.... aku rasa ramai yang dah tak berapa nak percaya propaganda tentang ancaman komunis yang cuba dimomok-momokan oleh si Rais anak Yatim ni. Taktik lama dan itulah modal mereka. Gerombolan UMporNO hanya tahu menggunakan taktik tradisional untuk momokkan rakyat. It's soooo outdated!! Old pesen maa.... Impak not so strong la.

Tambahan pulak, semua orang tahu yang komunis dah mati kutu. Bukan saja di Malaysia, tetapi juga di dunia. Komunis yang dok ada pun dah dilute... dah cayor dek perubahan sosial dan tuntutan ekonomi. Komunisme dah tak laku dah.... Ia hanya dah tinggal nama jer, tapi... rohnya dah tiada. Jadi... usah nak cong lebih-lebih ler!!

Apa-apa pun.... bagus juga ekau buat citer bodoh tentang komunis ni, sebab ia menonjolkan lagi kebodohan diri sendiri. Jadi.... sekali lagi, SYABAS!!

[sumber]

SPR: Satu kebodohan...

Posted: 23 Jul 2011 05:45 PM PDT


SPR pekak badak, kerajaan tarak otak!! Ikut jer cakap si pekak badak. Aha.... ikut ada makna tu. Kalau tak dak makna dan tak boleh di'perguna', sudah tentu depa tak ikut punya.

Weh.... rakyat mintak penggunaan dakwat kekal , bukannya sistem biometrik. Najib kata negara maju pun tak pakai sistem biometrik ni. Ha ha ha... Kalau negeri maju pun tak pakai, mengapa Malaysia nak pakai?? Apakah nak tunjuk yang Malaysia lebih maju daripada negara maju?? Derang bukan bodoh nak pakai sesuatu yang menelan kos yang tinggi. Kalau ada yang baik dan berkesan serta murah.... buat apa nak membazir duit??

Astaghfirullahalazim.... Sebab tu, kerajaan 1Malaysia begitu sinonim dengan pembaziran!!

Bangang betoi!! Negeri maju yang banyak duit tu pun.... ada akai dan masih nak berjimat dan tak mau membazir, tapi Malaysia??? Korang nilai ler sendiri bertapa 'pandai'nya kerajaan pimpinan Najib mengurus kewangan negara dan membelanjakannya. Dalam keadaan negara terhimpit dengan kemerosotan ekonomi serta bebanan hutang yang menggunung, derang masih nak membazir lagi. Itu sebabnya, kita dah berulang kali kata.... tak mustahil negara Malaysia ni bangkrap, kalau terus diperintah oleh kerajaan BN. Yang akan membangkrap Malaysia bukan Pakatan Rakyat tetapi BN.

Seperkara lagi.... negara maju tak perlu pun pakai sistem biometrik tu, sebab sistem pilihan raya mereka telus. Very transparent dan fair maa. Badan yang mengendalikan pilihan raya mereka mempunyai integriti yang tinggi. Orang percaya dan tidak curiga. Tidak seperti SPR di Malaysia... ia sudah menjadi seolah-olah anggota komponen Barisan Nasional. Ia sudah tak bebas.... siapa mau percaya lagi?? Mati hidup balik, rakyat tak percaya.

Yang kita pelik..... mengapa SPR dan kerajaan begitu fobia sangat dengan penggunaan dakwat kekal?? Sedangkan, penggunaan dakwat kekal sudah terbukti berkesan. No way penipuan dapat dilakukan. Once you dah undi.... that's it. No way you can undi lagi. Cepat serta mudah dan juga lebih murah. Moreover.... banyak negara yang telah menggunakannya. Tak timbul masalah pun. Semua pihak ok jer. Satisfaction guaranteed!!

Instead.... SPR beriya-iya nak gunakan sistem biometrik. Sudahler menelan kos yang tinggi, namun.... keberkesananya belum terbukti lagi . Dan, selagi tak terbukti keberkesanannya bermakna... masih ada ruang untuk manipulasi. Sebab itu, ramai yang skeptikal akan penggunaannya. Takut ada ruang penipuan si sebalik penggunaanya. Itulah risiko yang rakyat dipaksa terima.

Kita mintak yang lain.... yang lain pulak mereka beri. Tak ke bangang namanya tu?? Ha ha ha.... SPR badak pekak yang membangangkan diri untuk terus melakukan manipulasi bagi menyambung nyawa parti yang dah nak mati!!

Sebab itu..... mereka tak berani nak pertimbang dan laksanakan permintaan BERSIH 2.0. Sekiranya, sistem pilihan raya bebas, adil dan telus,.... maka sudah pastinya UMporNO@BN akan.... innalillahiwainnailaihirojiun. Alhamdulillah ler, jika ini berlaku.

[sumber]

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT