Sabtu, 16 Julai 2011

Era Pasca

Era Pasca


kah kah kah! najib altantuya.. kek london! hari teakhir.. kene shame dgn rakyat mesia.. kah kah kah

Posted: 16 Jul 2011 02:40 AM PDT

Video 1.30 pagi waktu Malaysia : Demo Bersih 2.0 sebelum Najib dan Rosmah berlepas pulang di Hotel Intercontinetal,London





LAUNGAN "SHAME ON YOU NAJIB!!" BERGEMA SEMPENA "SAMBUTAN TERAKHIR" NAJIB ALTANTUYA DI HOTEL INTERCONTINETAL LONDON, JAM 630 PETANG WAKTU LONDON SEMALAM (130 PAGI TADI WAKTU MALAYSIA)



KETIBAAN NAJIB DI HOTEL BERKENAAN DIIRINGI ROSMAH MANSOR DAN MENTERI LUAR, ANIFAH AMAN SERTA DELEGASI MALAYSIA DISAMBUT DENGAN PEKIKAN DAN SORAKAN MENGGUNAKAN PEMBESAR SUARA DI HADAPAN HOTEL BERKENAAN!!


ANIFAH CUBA BERUNDING DENGAN RAKYAT MALAYSIA YANG MENUNGGU KETIBAAN NAJIB DENGAN HARAPAN CUBA MENYURAIKAN MEREKA DARI PERKARANGAN HOTEL BERKENAAN.


MALANGNYA, NASIHAT ANIFAH TIDAK DIENDAHKAN DAN MEREKA TERUS BERKUMPUL SEPERTI MANA YANG DILAKUKAN DI HADAPAN MANSION HOUSE SEMALAM!!

DIPERCAYAI NAJIB MENGADAKAN MAJLIS BERSAMA DENGAN RAKYAT MALAYSIA DI SANA DAN YANG TERAKHIR SEBELUM BERLEPAS PULANG KE KUALA LUMPUR.

SAKSIKAN VIDEO YANG DIRAKAMKAN EKSKLUSIF BUAT PENONTON JALAN PULANG DARI LONDON, UNITED KINGDOM.

JALAN PULANG


"SHAME, SHAME, SHAME ON NAJIB RAZAK"!!

"SHAME, SHAME, SHAME ON YOU"!!

KAH KAH KAH...

KAH KAH KAH...

Posted: 16 Jul 2011 01:37 AM PDT

54 tahun Kerajaan UMNO-BN dalam " zon selesa " dan " tertua di dunia " sebagai Kerajaan Memerintah hinggakan kerana nikmat amat, lama berkuasa, kuasa pun seolah menjadi hartanya - Sajak " Peludah Warna " Karya Sasterawan Negara, A.Samad Said.

Dalam zon itu lah mereka sering menipu rakyat dengan maklumat tidak tersebar luas dan terkawal. segala peristiwa hitam akan disalahkan. ditujukan pada Parti Pembangkang kononnya ,parti pembangkang hanya tahu membangkang. Oleh sebab media dan sebaran maklumat terkawal maka maklumat yang berat sebelah membuatkan rakyat tertipu hidup hidup dan menyalahi pada parti pembangkang.
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sekali lagi membelakangi realiti Bersih 2.0 apabila mendakwa polis hanya menggunakan kekerasan ringan ketika menyuraikan Himpunan Bersih 2.0 9 Julai lalu. Bagaimanapun, kenyataan Najib itu nyata sekali mengundang reaksi kurang senang penganalisis politik termasuk Pensyarah Kanan Jabatan Pengajian Media, Universiti Malaya, Prof Madya Dr. Abu Hassan Hasbullah yang menyifatkan kenyataan Perdana Menteri itu sebagai menambah luka di hati rakyat Malaysia. Malah menurut beliau, Najib sekaligus membuka pekung di dada bahawasanya polis sememangnya menggunakan kekerasan untuk menyuraikan himpunan aman itu walaupun dikatakan "agak ringan".
Najib ketika ditemu bual CNN Najib berkata, pihak polis hanya menggunakan kekerasan minimum dalam usaha menyuraikan himpunan Bersih. Namun lensa kamera dan seluruh media yang membuat liputan pada himpunan Bersih itu menyaksikan sebaliknya. Gambar-gambar dan rakaman video di ibu negara pada 9 Julai lalu memperlihatkan tindakan kejam polis dan Unit Simpanan Persekutuan (FRU) melepaskan tembakan gas pemedih mata dan semburan air kimia kepada para demonstran yang berjalan secara aman. Malah ada di antaranya, FRU menembak gas pemedih mata secara terus kepada orang ramai yang sepatutnya dilepaskan 45 darjah ke arah udara. Ia temu bual pertama Najib dengan media asing sejak perhimpunan Bersih 2.0 pada 9 Julai lalu.

PAK POLISI ATAU JUAK PET-RIOT TOLONG JAWAB

Posted: 15 Jul 2011 10:09 PM PDT

Ghairah bela diri PDRM akui salah guna dana awam. Tahan lebih ramai atau Polis 'curi' wang rakyat ? Ketua Polis sila jawab !
Polis sibuk nak bela diri kononya semua peserta himpunan BERSIH 2 diberikan layanan sempurna. Baca kenyataan Polis yang dilaporkan media kononya menyatakan RM25 seorang menjadi peruntukan yang digunakan untuk membiayai makan minum peserta ketika ditahan.

Bila ditanya kepada orang - orang yang ditahan mereka menyatakan mereka makan Ayam Goreng, Sayur, Sambal dan Nasi Kosong beserta dengan air manis. Hah! adakah ini harganya RM25 satu orang.

Pergilah ke mana - mana pembekal makanan memasak, tanyakan harga menu tersebut untuk lebih dari 1000 orang makan secara buffet... rata-rata akan mengatakan RM6 satu kepala malah ada yang akan menawarkan semurah RM4 sahaja jika cara pembayaran dipermudahkan.

Makanya PDRM keluar buget (wang rakyat) RM25. Mana pergi lagi RM20 ? Ini melibatkan salah guna kuasa... SPRM digesa masuk dan menyiasat perkara ini ....

Sebenarnya perkara ini sememang berlaku lama .... makanan dalam lokap siapa pernah periksa berapa harga diperuntukkan dan bagaimana mutu makanan disajikan dan siapa yang meraih keuntungan 'rasuah' tersebut ?

Satu lagi teori menurut orang - orang yang ditahan, menurut mereka yang ditahan sebenarnya menjangkau lebih dari 3500 orang, tetapi sebaliknya yang diistiharkan hanya 1000 lebih. Mungkin saja kalau jumlah wang dibelanja untuk makanan kalau jumlah tahanan lebih ramai mungkin membawa ke jumlah harga munasabah...

Sekarang ini PDRM kena jawab mereka tahan lebih tapi tak istihar atau ada kegiatan 'rasuah' dalam membelanjakan wang rakyat dalam menyediakan makanan orang yang ditahan.

chegubard

p/s: Dalam ghairah polis sumbat gas beracun dan air berasid pada rakyat Mesia... Tambahan sempat makap kunon2 25hengget untuk makanan, kita punya BIG MAMA baik punyer beli cincin permata 74Juta... huhu best jadik FLOM nih... kahkahkah

MAT SABU DI REMPUH LAND ROVER PDRM

Posted: 15 Jul 2011 06:55 PM PDT

Sebelum korang baca berita ini.. aku harap korang doakan KPN yang zalim tu terima balasan dari ALLAH di dunia ni.. sebagai pengajaran pada polis-polis yang lain.. eeee GERAM AKU!!!

NONE
Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu selamat menjalani pembedahan membetulkan ligamen lututnya yang terkoyak akibat dirempuh kenderaan Land Rover polis dalam perhimpunan BERSIH 2.0 Sabtu lalu.

Menurut isterinya Normah Alwi, suaminya menjalani pembedahan itu di Hospital Pakar KPJ Selangor di Shah Alam pada jam 3 petang hari ini.

"Sekarang ini dia stabil, OK, sudah makan dan sedar," katanya sambil menambah pembedahan itu mengambil masa kira-kira satu jam.

Ketika dihubungiMalaysiakini hari ini, Normah berkata, doktor memasukkan skru sepanjang 2.5 inci ke belakang pelipat lutut kanannya yang mengalami kecederaan.

"Sekarang dia dipindahkan ke wad biasa kira-kira jam 5 petang tadi," katanya.

Setakat ini Mohamad belum menerima pelawat, tambahnya.

Menurut Normah juga, Mohamad akan bermalam di hospital itu selama tiga hari sebelum dibenarkan mendaftar keluar.

Sebagai isteri, Normah berkata beliau tidak dapat menerima tindakan polis yang didakwa mencederakan Mohamad.

"Saya tidak boleh menerima kejadian macam ini. Hanya Allah sahaja yang akan membalas orang yang berbuat zalim," katanya lagi.

pakai kuning pada sabtu

Posted: 15 Jul 2011 02:18 PM PDT

seminggu berlalu , sahabat kita telah gugur, demi menghormati dan memberi sokongan buat keluarganya, mari rakan-rakan kit apakai baju berwarna kuning hari ini.

dan lakukan nya setiap minggu, adakah anda bersama saya

Najib kene demam kuning di london

Posted: 15 Jul 2011 08:44 AM PDT

Dengarkhabarnya najib dilanda wabak demam kuning di kota london, mungkin ini sumpahan rakyat jelata terhadap kekejaman rejim umnoapco najib.

mana kan tidaknya dia disambut oleh ratu yang mengenakan pakaian berwarna kuning,

nak tahu lagi apa yang jadi.. mari baca "tukanglawan"

Tiada ulasan: