Sabtu, 16 Julai 2011

DUNIACACAMARBA

DUNIACACAMARBA


Ladang Ganja Terbesar di Mexico (Mungkin Dunia)

Posted: 16 Jul 2011 05:00 AM PDT


Askar-askar Mexico menemukan ladang ganja terbesar di Mexico dengan keluasan seluas 120 hektar di gurun Baja California 250 kilometer dari Tijuana, kata Jabatan Pertahanan semalam.

Ladang itu adalah empat kali lebih besar daripada ladang yang direkodkan sebelum ini. Ladang tersebut ditemukan oleh pihak berkuasa di sebuah ladang di negeri Chihuahua, Mexico pada 1984.

Pokok-pokok ganja itu disembunyikan daripada penglihatan mata kasar dengan jaring besar berwarna hijau yang diletakkan di atas kawasan tanaman berkenaan selain dilengkapi tandas dan sistem pengairan.

Ladang itu ditemukan apabila askar-askar tiba di kawasan tersebut. Semasa pemeriksaan, ribuan pokok ganja tersebut berketinggian mencecah 2.28 meter.

Kira-kira-kira 60 orang yang pekerja di ladang tersebut bertindak melarikan diri apabila askar-askar itu tiba. .
Seorang pegawai tentera, Jeneral Alfonso Duarte berkata, ladang itu boleh menghasilkan kira-kira 120 tan ganja dengan nilai AS$160 juta (RM481 juta).


P/s: WOW!

Gaduh dengan "Awek", Pelajar Minum Air Sabun

Posted: 16 Jul 2011 02:15 AM PDT


Saya petik:
[HM] KUALA LUMPUR: Hanya kerana bergaduh dengan teman wanitanya, seorang pelajar lelaki berusia 17 tahun nyaris maut apabila meneguk hampir sebotol air sabun dalam kejadian di rumahnya di Desa Tasik Sungai Besi, di sini, Rabu lalu.

Dalam kejadian kira-kira jam 9 pagi itu, mangsa yang ditemui pengsan di tandas rumahnya dikejarkan ahli keluarganya ke Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM), di sini, untuk rawatan.

Difahamkan, remaja terbabit kini dilaporkan stabil.
Menurut sumber, berdasarkan keterangan diberikan mangsa kepada doktor, dia mendakwa mahu membunuh diri kerana bergaduh dengan teman wanitanya.

"Sebelum kejadian, mangsa memberitahu mengalami salah faham dengan teman wanitanya sebelum bertengkar ketika menghubunginya kira-kira jam 8 pagi.

"Mangsa yang cuba memujuk teman wanitanya itu untuk bertemu bagi menyelesaikan pertelingkahan berkenaan gagal sebelum mengugut mahu membunuh diri. Namun, teman wanitanya tidak percaya dengan ugutan berkenaan," katanya.

Sumber berkata, mangsa yang hilang kawalan kemudian menelan hampir sebotol air sabun sebelum pengsan.

"Dia dihantar ke PPUKM oleh ahli keluarganya sebaik menemuinya terbaring di atas lantai tandas," katanya.

Difahamkan, akibat perbuatannya itu, pihak hospital kini merujuk kes berkenaan kepada pakar psikiatri bagi menentukan tahap kesihatan sebenar pelajar terbabit.

Sehubungan itu, doktor terbabit membuat laporan di Balai Polis Sungai Besi.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Cheras, Asisten Komisioner Mohan Singh ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian berkenaan. dan memberitahu siasatan lanjut sedang dilakukan.

 P/s: Tingkah laku bingai!



Berita Susulan Gadis Dikerat dan Dibakar. Jaga Didakwa

Posted: 16 Jul 2011 12:30 AM PDT

Saya petik:
Jaga ada 8 rekod jenayah disyaki kerat, bakar gadis rayu kepada isteri

[BH] JOHOR BAHRU: "Tolonglah selamatkan saya!" Itu rayuan pengawal keselamatan yang semalam didakwa di Mahkamah Majistret, di sini atas tuduhan membunuh seorang gadis, Nurrahayu Qomarodin, 16 (atas), yang mayatnya dijumpai dikerat dan dibakar dalam kejadian di Masai, dekat sini 18 Jun lalu.

D Kalaiselvan, 46, didengar berkata demikian dalam bahasa Tamil kepada isterinya ketika dia yang dikawal anggota polis dibawa keluar dari mahkamah selepas selesai prosiding. 

Lelaki itu yang mempunyai lapan rekod jenayah dituduh membunuh Nurrahayu di ladang sawit Sungai Masai dekat Jalan Masai-Kong Kong, Masai, antara jam 2.30 pagi hingga 2.50 pagi 18 Jun lalu dan didakwa mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman gantung sampai mati jika sabit kesalahan.

Laporan akhbar sebelum ini menyebut Kalaiselvan bertugas di pos pengawal sebuah tapak binaan kira-kira 500 meter dari rumah kongsi dihuni bapa Nurrahayu, Qomarddin Bajuri, 50, yang selalu menghantar makanan kepada lelaki itu di tempat dia bertugas.

Pada prosiding semalam, tiada sebarang pengakuan direkodkan daripada tertuduh yang kelihatan mengangguk tanda faham pertuduhan terhadapnya yang dibacakan dalam bahasa Tamil. Pendakwaan kes dilakukan Timbalan Pendakwa Raya Muhamad Iskandar Ahmad di hadapan Majistret Hafizah Johor Arif Johor.

Mahkamah menetapkan 20 September ini untuk sebutan semula kes terbabit sementara menunggu laporan bedah siasat mangsa dari Hospital Sultan Ismail (HSI) dan laporan DNA dari Jabatan Kimia.

Tertuduh memakai kemeja warna biru muda serta berseluar pendek hitam paras lutut, tidak diwakili peguam manakala keluarga mangsa melantik Khairul Azwad Sariman sebagai peguam pemerhati bagi pihak mereka. Isteri Kalaiselvan turut hadir sendirian di mahkamah.

Nurrahayu yang belajar di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Taman Universiti hilang selepas dihantar pulang rakan lelakinya kira-kira jam 2 pagi pada 18 Jun lalu dan diturunkan di tapak pembinaan berhampiran kongsi tempat ibu bapanya mengusahakan warung.

Polis yang menerima laporan kehilangan gadis itu kemudian menemui beberapa anggota badan dikerat dan dibakar di dua lokasi berasingan di Masai dan Ulu Tiram pada 3 Julai lalu sebelum mengesahkan ia milik mangsa. 
[Kosmo] JOHOR BAHRU - Seorang pengawal keselamatan semalam didakwa di Mahkamah Majistret di sini atas tuduhan membunuh Nur Rahayu Qomarodin yang mayatnya ditemui dibakar di ladang kelapa sawit Sungai Masai 18 Jun lalu. D. Kalaiselvan, 46, bakal berdepan dengan hukuman gantung sampai mati selepas pertuduhan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan dibacakan di hadapan Majistret Hafizah Johor Arif Johor.

Kalaiselvan bagaimanapun tidak membuat sebarang pengakuan sebaik mendengar pertuduhan yang dibacakan dalam bahasa Tamil. Mengikut pertuduhan, tertuduh didakwa membunuh Nur Rahayu, 16, di ladang yang terletak di Jalan Masai-Kong Kong, Masai di sini di antara pukul 2.30 hingga 2.50 pagi pada 18 Jun lalu. Pendakwaan dikendalikan oleh Timbalan Pendakwa Raya, Muhamad Iskandar Ahmad manakala tertuduh tidak diwakili peguam.

Keluarga mangsa turut melantik peguam, Khairul Azwad Sariman sebagai pemerhati bagi kes tersebut. Hafizah Johor menetapkan 20 September depan sebagai tarikh untuk sebutan semula kes. Pada 5 Julai lalu, Kosmo! melaporkan, Nur Rahayu yang dilaporkan hilang sejak 18 Jun lalu ditemui dibunuh dan dibakar sebanyak dua kali sebelum cebisan mayatnya ditemui di Tanah Perkuburan Hindu, Masai dekat sini.

Mayat Nur Rahayu dibakar di dua lokasi berasingan iaitu Sungai Tiram dan di tanah perkuburan tersebut yang jarak di antara kedua-duanya kira-kira 20 kilometer bagi menghilangkan bukti. Rumah mangsa pula terletak di Bandar Sri Alam, Masai iaitu kira-kira 40 kilometer dari lokasi mayat Nur Rahayu ditemui. Ketika ditemui, mayat anak pengusaha kantin di sebuah kuari di Masai hanya tinggal cebisan rambut, baju dan selipar.

Najib Dihidangkan Minuman Berwarna KUNING di London

Posted: 15 Jul 2011 09:30 PM PDT

Air minuman berwarna kuning turut menjadi hidangan pada majlis makan malam Perdana Menteri bersama warga Malaysia di London.
P/s: Kah kah kah!
Kredit: PulakDah!

“Cikgu membisikkan perkataan kotor di telinga saya dan bertindak menyelak baju sehingga butang tercabut.”

Posted: 15 Jul 2011 07:50 PM PDT

BEBERAPA keping salinan gambar menunjukkan kelakuan buruk seorang guru di Batu Caves, Selangor.

Saya petik:

[Kosmo] KUALA LUMPUR – "Cikgu membisikkan perkataan kotor di telinga saya dan bertindak menyelak baju sehingga butang tercabut." 
Demikian catatan seorang murid perempuan di sebuah sekolah rendah di Batu Caves dekat sini yang mendakwa diganggu secara seksual dan kerap dimaki oleh seorang guru lelaki sejak kira-kira dua tahun lalu. 
Selain itu, guru berkenaan didakwa berkelakuan pelik apabila kerap menampar dan menendang kaki murid-murid lelaki dan perempuan di sekolah tersebut sesuka hati tanpa sebarang sebab.

Seorang bapa kepada salah seorang mangsa, Hairul Jasry Jamaluddin, 30, mendakwa, anaknya risau setiap kali hendak ke sekolah sejak akhir-akhir ini ekoran perbuatan guru tersebut. 
"Saya telah buat aduan kepada pihak sekolah setelah membaca catatan pada nota anak saya. 
"Bagaimanapun, saya kurang puas hati kerana pihak sekolah tidak mengambil tindakan dan saya kemudian membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah Gombak dua hari lalu," katanya di pejabat Kosmo! di sini semalam.

Seorang lagi bapa, Sujari Hassan, 42, mendakwa, anaknya telah beberapa kali mengadu tentang kelakuan guru tersebut sejak tiga bulan lalu. 
"Saya terkejut apabila dimaklumkan oleh anak saya bahawa guru itu menyelak kain dan cuba memegang kemaluannya di hadapan rakan yang lain," katanya. 
Seorang lagi pengadu, Mohd. Safee Soefjan, 47, berkata, beberapa guru di sekolah itu mengakui sikap pelik guru terbabit dan mereka turut mempunyai bukti termasuk catatan beberapa mangsa.

P/s: Apabila air naik kepala tanpa kawalan!

Atuk Rela Dipenjara Demi Kekasih Umur 29 Tahun

Posted: 15 Jul 2011 06:04 PM PDT


Saya petik:
[HM] BALIK PULAU: Demi cinta, seorang lelaki warga emas yang ditahan kerana tuduhan berkhalwat sanggup meringkuk di dalam lokap selama lebih dua bulan kerana anaknya tidak mahu membayar wang ikat jamin kekasihnya.
Dalam perbicaraan di Mahkamah Rendah Syariah Daerah Barat Daya di sini, kira-kira jam 11 pagi kelmarin, lelaki itu 70-an yang bercucu dihadapkan ke mahkamah bersama teman wanitanya berusia 29 tahun atas tuduhan berkhalwat yang dilakukan mereka, Mei lalu.

Pendakwa Syarie, Mohd Saifullah Hamzah berkata, pertuduhan kes dibacakan di hadapan Hakim Zaini Abdul Rahim dan kedua-duanya faham serta mengaku bersalah atas kesalahandilakukan.

Menurutnya, lelaki itu memohon kepada mahkamah agar dilepaskan dengan jaminan selepas mengaku bersalah dan selepas menimbangkan rayuan tertuduh, mahkamah membenarkan kedua-duanya diikat jamin RM500 setiap seorang.

"Empat anak lelaki itu yang hadir sepanjang perbicaraan bersedia menjamin bapa mereka. Pada mulanya keadaan agak tenang, namun bertukar tegang apabila tertuduh meminta anaknya turut menjamin teman wanitanya...


P/s: Rumah kata pergi, kubur kata mari pun masih mahu berperangai begitu!

Tiada ulasan: