Khamis, 14 Julai 2011

bumiperak

bumiperak


Kini Bawa Revolusi Pulak ...Cuma Kerana BERSIH 2.0

Posted: 14 Jul 2011 08:40 AM PDT

Dalam dunia politik biasalah perkara label melabel. Justeru jika tidak tahan dilanda lambung ombak dan badai jangan berumah ditepi laut. Inilah antara asam garam dalam dunia politik. Sebagai kata Mc Chalveli dalam dunia politik tiada kawan yang kekal tiada musuh yang kekal. Maka kawan boleh menjadi musuh dalam sekelip mata begitulah sebaliknya.

Hari ini orang yang paling dibenci dan digeruni Umno Bn adalah anwar Ibrahim Ketua Pembangkang yang juga merupakan penasihat parti PKR di Malaysia.

Kemarahan musuh utama Umno Bn kepada Anwar adalah rentetan stamina beliau dalam 'memerangi' mendedah, membongkar kemunafikan Umno Bn dalam sepanjangn era memerintah negara ini.

Pelbagai usaha langkah strategi taktik dipergunakan bagi melemahkan Anwar dan perjuangan Anwar.

Bagi kita adalah lebih baik kita menyokong dan mengangkat pengkhianat daripada pengampu, penyangak, dan pelampau. Memamang wajarlah beliau khianat kepada golongan ini. Golongan yang menkhianati amanah yang rakyat berikan.

Sejarah Melaka juga pernah melabelkan Hang Jebat sebagai penderhaka, pengkhianat, dan sebagainya. Daripada menjadi Hang Tuah yang mengampu dan mengiakan semua perlakuan dan tindakan penguasa.

Benarlah kata Pak Samad (Sasterawan Negara) golongan pemerintah negara dikuasai oleh golongan niagawan datang daripada kalangan bangsawan. Justeru mana ada bahasa rakyat yang mereka fahami.

Apa itu kemiskinan, apa itu kelaparan, apa itu kesesakan hidup, jauh lagi erti keperitan hidup, Bangsawan pemimpin ini gagal untuk memahaminya.
-PErantauanKITE

Tiada ulasan: