Jumaat, 3 Jun 2011

RAKYAT MARHAEN

RAKYAT MARHAEN


Video Perception: Is Umno Anti-Rakyat [part2]

Posted: 03 Jun 2011 10:08 AM PDT

Vidoe Perception : Is Umno Anti-Rakyat [part1]

Posted: 03 Jun 2011 10:07 AM PDT

Video - Ust Nasharudin Mat Isa: Ucapan Perasmian Dewan Pemuda PAS-52

Posted: 03 Jun 2011 09:42 AM PDT

Video Ucapan TG Nik Abdul Aziz: Perasmian Muktamar DMPP ke-51

Posted: 03 Jun 2011 09:41 AM PDT

Video - PAS dan Umno boleh kerjasama bukan berpakat

Posted: 03 Jun 2011 09:40 AM PDT

Video Hadi Umno Bebalkan rakyat islam,Kotorkan Politik Negara

Posted: 03 Jun 2011 09:39 AM PDT

Video : Pemilihan Parti Lambang Keberanian PAS

Posted: 03 Jun 2011 09:36 AM PDT

Video Amanat Presiden Pertahan Negeri PR Sehabis Kudrat

Posted: 03 Jun 2011 09:35 AM PDT

Video Hadi Ketelusan Kunci Kemakmuran Negara

Posted: 03 Jun 2011 09:35 AM PDT

Ucapan bernas ke arah pengukuhan dasar - NGO

Posted: 03 Jun 2011 09:32 AM PDT

KUALA LUMPUR 3 Jun: Presiden PAS, Tuan Guru Datuk Seri Abdul Hadi Awang, sememangnya layak diberikan pujian kerana berjaya mengenengahkan fakta-fakta yang bernas bagi kemantapan PAS dan kepentingan negara, menerusi ucapan dasarnya.

Dalam ucapan dasarnya  pada Muktamar PAS Ke-57 di Kolej Univeriti Islam Zulkifli Mohamad di Taman Melewar, di sini, hari ini, beliau antara lain telah menyentuh pelbagai perkara bagi pengukuhan dasar PAS yang tidak boleh lari dari perjuangan Islam.

Timbalan Pengerusi 1 Sekretariat Misi Cakna Pallestin, Wan Mohd Sharafi berkata, menerusi ucapannya itu, Presiden PAS telah meletakkan harapan yang tinggi kepada ahli-ahli parti agar istiqamah dengan perjuangan walaupun menghadapi tekanan hebat.
Read More / Baca Lagi >>

PAS Perkenal Dasar Undang-undang Didik Rakyat

Posted: 03 Jun 2011 09:29 AM PDT


GOMBAK, 3 Jun - Undang-undang yang mendidik rakyat adalah objektif PAS dalam menerajui negara yang berkebajikan, ujar Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang.
Katanya, kaedah denda yang ditetapkan oleh kerajaan kepada pesalah di negara ini tidak menjurus ke arah pendidikan akhlak dan pemantapan rohani. Sebaliknya, ia hanya bertujuan menakutkan rakyat.
Tegas Abdul Hadi itu lagi, kaedah perundangan Islam menjadikan orang yang dituduh belum bersalah dengan wajib melindungi dan membelanya. Sementara seorang hakim pula mencari jalan untuk membebaskan tertuduh bukan menjatuhkan hukuman.
Read More / Baca Lagi >>

Amanat Presiden : Pertahan Negeri PR Sehabis Kudrat

Posted: 03 Jun 2011 09:19 AM PDT


GOMBAK 3 JUN : Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang hari ini secara rasminya mengarahkan seluruh jentera PAS bersiap sedia menghadapi Pilihan Raya Umum ke-13 sebaik sahaja muktamar berakhir.

Beliau juga menggesa seluruh pimpinan berikrar untuk mempertahankan negeri-negeri yang ditadbir oleh Pakatan Rakyat dengan sepenuh daya dan kudrat.

" Walau bila pun tarikhnya, saya dengan ini mengarahkan seluruh jentera PAS untuk bersiap sedia sebaik sahaja muktamar kita selesai untuk menghadapi pilihan raya umum, dengan membuka bilik gerakan dan aktivitinya dengan penuh taktikal, seterusnya menyiapkan gerak kerja secara berstrategi yang akan diperincikan oleh Jabatan Pilihan raya PAS Pusat nanti. Manakala ILPAS juga perlulah melalui fasa keduanya dalam menjadi nadi utama latihan kepada semua petugas parti di pelbagai peringkat,"katanya.
Read More / Baca Lagi >>

Pemilihan Parti Lambang Keberanian PAS

Posted: 03 Jun 2011 09:16 AM PDT


GOMBAK 3 JUN : Kematangan para pewakilan untuk memilih pemimpin yang mantap selain mampu membawa kejayaan parti adalah cermin kepada keberanian PAS tidak menangguhkan pemilihan pucuk pimpinan parti itu.

Berbeza dengan Umno-BN, parti Islam itu malah yakin mampu membawa kejayaan parti terutama dalam menghadapi Pilihan raya umum ke-13 (PRU-13) tidak lama lagi.

Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali berkata walaupun banyak parti politik lain menangguhkan pemilihan pucuk pimpinan parti mereka sehingga selepas PRU-13, namun PAS yakin pemilihan kali ini tidak akan memecahbelahkan parti sebaliknya akan memantapkan perpaduan pemimpin serta anggota parti.
Read More / Baca Lagi >>

PAS dan Umno boleh kerjasama bukan berpakat

Posted: 03 Jun 2011 09:16 AM PDT

KUALA LUMPUR, 3 Jun: PAS sedia bekerjasama dengan Umno untuk hal-hal tertentu tetapi sama sekali tidak akan berpakat dengan parti nasionalis itu.

"Dengan Umno, kerjasama boleh tetapi untuk pakat tak ada. Bincang untuk pilihan raya adil dan lebih demokratik, kita bersedia," kata Abdul Hadi dalam sidang medianya tengahari tadi.

Abdul Hadi berkata, pelbagai kerjasama yang telah PAS buat dengan Umno termasuk dalam isu nukleur, Palestine dan juga berusaha sama-sama untuk menghadapi masalah ekonomi melalui Majlis Perunding Ekonomi Negara (Mapen).

Beliau menjawab soalan wartawan ekoran sikap Umno yang terus-terusan mengajak PAS bersama dengannya.

Untuk menjawab sikap Umno yang terus-terusan membuat kenyataan meminta PAS meninggalkan Pakatan Rakyat, Abdul Hadi berkata, "Itu kena tanya Umno, kenapa tawar PAS sampai begitu sekali, susah sangat ke hingga tawar PAS."
Read More / Baca Lagi >>

Hadi : Umno Bebalkan Rakyat Islam, Kotorkan Politik Negara

Posted: 03 Jun 2011 09:13 AM PDT


GOMBAK 3 JUN : Dalam ucapan yang dianggap paling keras terhadap Umno, Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyifatkan parti pemerintah itu sebagai pengotor politik negara menerusi amalan rasuah, fitnah, pembohongan dan perkauman sempit.

Penegasan beliau sekaligus menzahirkan bahawa  parti Islam itu tidak "termakan" dengan pelawaan-pelawaan Umno untuk menubuhkan kerajaan perpaduan.

Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sebelum ini mendedahkan Umno menawarkan tiga jawatan Menteri jika PAS setuju meninggalkan Pakatan Rakyat dan bersama Umno.
Read More / Baca Lagi >>

PAS perinci konsep negara kebajikan, persiap Pakatan hadapi PRU-13

Posted: 03 Jun 2011 09:12 AM PDT

GOMBAK, 3 Jun — Di sebalik desas-desus pilihan raya umum ke-13, Presiden PAS membentangkan secara terperinci dasar pihaknya bersama komponen Pakatan Rakyat mahu mewujudkan asas negara berkebajikan — pengurusan yang menurutunya tidak akan membebankan rakyat sama sekali.
Ucapan Datuk Seri Abdul Hadi Awang hari ini, yang bertemakan "Membangun Negara Berkebajikan", dilihat kali pertama meletakkan komponen pengurusan dan pentadbiran ekonomi secara menyeluruh lagi terperinci. Ucapan-ucapan lalu lebih berkisar pada soal agama dan sosial.
Hadi menegaskan, dalam negara berkebajikan, kerajaan mengambil tanggungjawab dalam perkara yang menjadi rukun hidup, keperluan asasi kemudahan asas, makanan, pakaian, tempat tinggal, kesihatan, pendidikan dan lain-lain.
Oleh itu katanya, PAS wajib menghapuskan budaya mendapat hasil secara membebankan rakyat yang menjadi amalan kerajaan Umno-BN sehingga mengambil kesempatan mendapat hasil melalui rukun hidup rakyat.
Read More / Baca Lagi >>

Ucapan Dasar: PKR, DAP puji komitmen PAS

Posted: 03 Jun 2011 09:10 AM PDT

KUALA LUMPUR, 3 Jun: Ucapan dasar Presiden PAS bertemakan "Membangun Negara Berkebajikan" di Muktamar PAS Pusat kali ke-57  mendapat reaksi positif daripada rakan PAS dalam Pakatan Rakyat.

Presiden PKR, Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail yang hadir sebagai tetamu ke muktamar yang bermula hari ini di Dewan Kolej Universiti Islam Zulkifli Muhammad (KUIZM) berkata, ucapan dasar tersebut mempunyai mesej yang jelas mengenai peranan PAS untuk menghadapi pilihan raya umum (PRU) ke-13.
Read More / Baca Lagi >>

Presiden PAS : Fahami Konsep, Mari Bangun Negara Berkebajikan

Posted: 03 Jun 2011 09:08 AM PDT

GOMBAK 3 JUN :Muktamar tahunan PAS kali ke-57 yang sedang berlangsung kini adalah medan memperkukuhkan konsep dan objektif sebagai senjata menghadapi Pilihan Raya Umum ke-13 yang begitu sengit, tegas Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Dalam ucapan dasarnya, beliau memberi peringatan sudah sampai masanya segala komitmen bersama Pakatan Rakyat diperkukuhkan sebagai persediaan memimpin masyarakat berbilang kaum di negara ini.

Beliau juga mengajak seluruh rakyat di negara ini bersama-sama gagasan itu dalam memantapkan sebuah negara berkebajikan.  
Read More / Baca Lagi >>

Objektif Ucapan Dasar Presiden

Posted: 03 Jun 2011 09:06 AM PDT

 GOMBAK, 3 Jun - Objektif Negara Berkebajikan memainkan peranan yang besar bagi menyempurnakan keperluan asasi dan kemudahan asas kepada rakyat.
Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, objektif negara berkebajikan ini diguna pakai PAS di negeri Pakatan Rakyat bagi merungkai segala masalah yang  melanda rakyat melalui pendekatan kebajikan.
Tegasnya lagi, PAS tetap tidak menyokong sikap pemimpin UMNO yang memerintah terutamna mereka yang banyak membebankan rakyat dan mengambil kesempatan melalui hasil rukun hidup rakyat.
Read More / Baca Lagi >>

Ucapan dasar sesuai keperluan rakyat kini

Posted: 03 Jun 2011 09:04 AM PDT

GOMBAK, 3 Jun: Kekuatan ucapan dasar Presiden PAS terus diperkatakan kerana tema Membangunkan Negara Berkebajikan cukup tepat diketengahkan mutakhir ini.

Exco Kerajaan Negeri Selangor, Ir Iskandar Samad berkata, konsep itu amat sesuai sekarang dalam keadaan rakyat berhadapan dengan kerajaan BN yang  tidak prihatin pada kebajikan rakyat.

Menurutnya, ekoran sikap tidak prihatin kerajaan itu kini, rakyat dibebankan dengan pelbagai kenaikan harga barang dan  perkhidmatan.

"Kerajaan seolah-olah mengambil sikap lepas tangan dengan apa yang sedang menimpa rakyat," tegasnya ketika ditemui pada tengahari.
Read More / Baca Lagi >>

Pemilihan PAS: Keputusan 10 pagi esok

Posted: 03 Jun 2011 09:01 AM PDT

Mungkin bagi mengelakkan 'rumah siap, pahat berbunyi', PAS memperkenalkan peraturan baru dalam pemilihannya kali ini.

Menurut Pengarah pilihan raya PAS, Datuk Abdul Halim Abdul Rahman calon-calon jawatan tertinggi kali ini dibenarkan membawa pemerhati ketika proses pengiraan jawatan berlangsung.

Selain itu, tambahnya, sistem Borang 14 seperti yang digunakan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) bagi mengelakkan penipuan jumlah undi turut diperkenalkan.
Read More / Baca Lagi >>

Perwakilan PAS mengundi, diramal saji barisan kanan kuat

Posted: 03 Jun 2011 08:59 AM PDT

ANALISIS, 3 Jun — Sejurus selepas menyampaikan ucapan dasar Presiden, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menegaskan berlainan jurusan antara kepimpinan ulama dengan kepimpinan profesional tidak bermakna PAS dikatakan sudah berpecah. Menurut presiden PAS itu, pertembungan antara kumpulan ulama atau profesional bukan perkara baru dalam parti. "Istilah ulama dan profesional bukan benda baru. PAS menganggap kepimpinan ulama dan profesional sebagi satu kolektif.
"Islam itu luas. Bukan hanya melibatkan agama semata-mata tetapi turut termasuk cara hidup dan bidang jurusan yang diambil pemimpin," katanya kira-kira empat jam menjelang proses pengundian sempena Muktamar Tahunan Ke-57.
Read More / Baca Lagi >>

Lensa : Perasmian Muktamar Pas Pusat Ke 57

Posted: 03 Jun 2011 08:38 AM PDT

Lensa : Muktamar Dewan Pemuda Pas Pusat - Part 2

Posted: 03 Jun 2011 08:19 AM PDT

Lensa : Muktamar Dewan Pemuda Pas Pusat - Part 1

Posted: 03 Jun 2011 08:07 AM PDT

Tiada ulasan: