Selasa, 21 Jun 2011

Pulakdah!

Pulakdah!


Ibrahim Ali Buat U-TURN

Posted: 21 Jun 2011 03:36 AM PDT

KUALA LUMPUR: Kini Presiden Perkasa Ibrahim Ali telah menggunakan frasa kegemaran ahli-ahli politik "kenyataan (saya) disalah tafsir". Ahad lalu beliau dilaporkan telah membuat ancaman perkauman terhadap masyarakat Cina.

Tetapi selepas 'menjolok sarang tebuan', dia menarik balik (kenyataan itu) dengan mengatakan apa maksudnya sebenar ialah ia telah menasihati masyarakat Cina untuk menjauhkan diri dari perhimpunan Bersih yang dijadualkan pada 9 Julai.

Ibrahim berkata beliau sekadar "menasihatkan" masyarakat Cina tidak menyertai perhimpunan yang dirancang dan menafikan menujukan kepada masyarakat tersebut bahawa pertembungan antara kaum boleh berlaku.

Ahli Perlimen Pasir Mas berkata, berdasarkan pemerhatiannya masyarakat Cina secara tradisinya akan mengelak daripada menyertai demonstrasi jalanan, dan kenyataan beliau hanya menggalakkan mereka untuk melakukan perkara yang sama apabila perhimpunan itu diadakan.

"Saya berkata adalah lebih baik bagi orang-orang Cina tinggal di rumah dan jika mereka perlu, simpan makanan ... apa maksudnya? Ini bermakna bahawa biasanya, apabila ada demonstrasi jalanan, saya tidak melihat orang Cina menyertainya," katanya kepada pemberita di Parlimen di sini.

"Orang Cina tidak pernah mengambil bahagian dalam demonstrasi jalanan pada pendapat saya. Jadi, demonstrasi ini ... Saya lihat mereka yang menyertainya ialah orang Melayu dari PAS, Umno dan ia akan menjadi satu pertembungan di kalangan orang Melayu ... jadi untuk mengelakkan ia daripada merebak kepada kaum-kaum lain, saya berkata bahawa ia adalah lebih baik bagi orang-orang Cina untuk duduk di rumah, iaitu sahaja," katanya.



Kredit :  FMT

Murid Sedar HADIAH Guru Untuknya Selepas 20 Tahun

Posted: 20 Jun 2011 10:31 PM PDT


Dua buah buku yang diberikan oleh seorang guru kepada muridnya rupa-rupanya mengandungi cokelat yang disembunyikan di dalam helaian muka surat yang telah dipotong, dan ia hanya menyedarinya 20 tahun kemudian.

Mark...11 tahun

Mark James berusia 11 tahun ketika ia mengikuti kelas persediaan bahasa Inggeris dimana gurunya telah menghadiahkan buku itu kepadanya sebagai bahan bacaan semasa cuti musim panas.


Tetapi Mark tidak hanya sekadar menyimpan buku tersebut di dalam almari.

Hanya selepas dia berkahwin, isterinya Alexandra telah membuka buku The Island Secret by WM Graydon and Mart of Nations by Winifred Duke - dia menemui gula-gula dan cokelat.


Alexandra kemudian cuba mencari gurunya yang telah bersara Steven Baines, yang pernah mengajar di sekolah di Farnham, Surrey. Apabila dia memperkenalkan dirinya dia telah berkata: "Saya telah menunggu lama untuk saat ini."


Mark...55 tahun

Mark, 55, dari Hereford, berkata: "Saya tidak pernah buka (buku itu) - jika saya buka ia pasti merupakan hadiah paling bermakna bagi saya."

Tiada ulasan: