Selasa, 14 Jun 2011

MANDOR.BLOGSPOT.COM

MANDOR.BLOGSPOT.COM


PERHIMPUNAN BERSIH, KITA ALU-ALUKAN KUMPULAN RAJA KATAK

Posted: 13 Jun 2011 08:44 AM PDT

Oleh: WFAUZDIN NS

SELAMAT datang kita ucapkan kepada PERKASA di bawah `Panglima Perang Salib' nya iaitu Ibrahim Alkataki ke Perhimpunan BERSIH pada 09 Julai nanti. Bukan sahaja PERKASA, malahan sesiapa pun boleh datang berhimpun asalkan menjaga keamanan dan ketenteraman awam, itu pokoknya.

Jika PERKASA berhajat untuk datang bagi mencetuskan provokasi, lebih baik lupakan sahaja niat buruk itu. Jika sekadar hadir untuk mengangkat sepanduk yang tertera `KAMI MENYOKONG PENGUNDI HANTU DAN UNDI POS' itu lebih baik daripada puak-puak PERKASA melompat-lompat macam `katak' walaupun pemimpin mereka dikenali sebagai `raja katak'. Baca sini.

Helah PERKASA yang menyebut akan turut serta berhimpun tidak lain tidak bukan hanyalah satu taktik agar pihak berkuasa melarang perhimpunan BERSIH yang telah dirancang. Atas alasan, jika PERKASA berhimpun akan berlaku provokasi dan berlaku pergaduhan. Ertinya, jika PERKASA tidak hadir perhimpunan berjalan dengan aman dan teratur. Maka, apa pihak berkuasa perlu buat? Jika mereka bijak, sudah tentu sekumpulan yang datang ke program orang lain perlu dihalang. Demontrasi PERKASA yang diadakan serentak diseluruh negeri meminta DNA Anwar dahulu pun kita tidak ganggu. Mengapa mereka ingin menganggu program kita?

Terserlah sekarang bahawa PERKASA adalah alat Umno. Kita tidak harus peduli dengan ugutan PERKASA yang sentiasa berhati busuk itu. Adakah kerana ingin mengikut kehendak PERKASA yang tidak berapa kerat ahlinya itu, kita sanggup mengecewakan majoriti rakyat yang mahukan negara ini melaksanakan sistem, pilihanraya yang adil? Alasan PERKASA kununnya akan berlaku pecah bangunan, bakar kereta dan sebagainya adalah alasan dari mereka yang tidak bertamaddun. Perhimpunan sebelum ini berlakukah seperti itu? Berapa biji kereta dibakar? Yang ada cuma air dari Water Canon.

Kesimpulannya, pedulikan PERKASA beserta dengan `katak-katak'nya./wfauzdin.blogspot.com

BEBALNYA SI RUSLAN KASSIM

Posted: 13 Jun 2011 01:28 AM PDT

Seekor lagi dari Perkosa berbunyi, si Ruslan Kassim yang menyeru orang-orang Melayu P.Pinang bangkit menentang usaha Kerajaan P.Pinang untuk mengadakan pilihanraya atau pemilihan mengikut suara ahli Qariah bagi menentukan jawatan AJK Masjid. Nampaknya, Lim Guan Eng lebih tahu hadith ini " Tidak diangkat pahala sembahyang Imam yang tidak diredai makmum.' daripada si Ruslan Kassim dan puak-puak songkok tinggi Perkosa. Baca sini.

Si Ruslan Kassim mahu orang-orang Melayu bangkit kununnya untuk pertahankan masjid. Melayu sahajakah yang menggunakan masjid di P.Pinang? Patutnya Ruslan Kassim menyebut, " Wahai Geng songkok tinggi Perkosa, bangunlah dan bantah lah Lim Guan Eng". Mengapa perlu sebut semua orang Melayu P.Pinang? Dia ingat orang-orang Melayu P.Pinang sejahil dia?

Kununnya Lim Guan Eng mahu berpolitik di masjid. Ada jemaah dari DAP ke yang mahu bertanding rebut jawatan AJK Masjid tu nanti? Atau, takut AJK dari puak sekutu Apco yang malas ke masjid tu hilang jawatan?

Biarlah ahli Qariah yang tentukan siapa kakitangan masjid tanpa mengira fahaman politik mereka. Jika mereka kaki masjid, berilmu dan mempunyai moral yang tinggi maka tentunya ahli Qariah melantik mereka. Takkan mahu lantik kakitangan masjid yang suka tengok video seks Seri Carcosa kot?

Kesihan aku kat Ruslan Kassim ni. Dulu duduk dalam Keadilan, ingatkan keluar dapat lah apa-apa yang patut. Jadi Ketua Cawangan pun tak dapat dalam Umno. Nasib baik ada Perkosa, boleh juga jadikan tempat untuk menyalak. Begitulah hinanya seorang pengkhianat.

Tiada ulasan: