Sabtu, 25 Jun 2011

Anak Sungai Derhaka

Anak Sungai Derhaka


BERSIH : KDN disaran dapatkan pengimbas, periksa seluar dalam sekali...

Posted: 25 Jun 2011 08:18 AM PDT

Artikel ini ditulis oleh Ahli UMNO..

Beberapa jam yang lepas saya mendapat panggilan talipon memberitahu saya yang Khairul Anwar Ahmad Zainudin, dari AMK PKR telah ditahan oleh Polis kerana memakai baju-Bersih dan nampaknya rally yang dirancang Bersih ini memang memberi kesan kepada rakyat kali ini.

Jikalah benar rakyat tidak bersetuju dengan tuntutan Bersih untuk mengadakan pilihanraya secara adil dan saksama tidak mungkin Polis mengambil tindakan terhadap sesiapa yang memakai baju-T Bersih.

Ini merupakan satu tindakan yang agak keterlaluan dan ini membuatkan orang ramai merasakan tidak lagi merasakan hidup secara bebas yang lazim diamalkan oleh rakyat negara yang bebas dan demokratik.


Jika tekanan terhadap rakyat dilakukan sampai sedemikian rupa ini menunjukan secara terang yang pihak yang sedang memegang kuasa itu sudah tidak berkeyakinan lagi akan diberi mandat oleh yang yang memilih.

Takkan lah dengan memakai baju T Bersih sudah menjadi kesalahan. Kenapa hendak menekan sampai ketahap ini. Rakyat akan merasakan kebencian terhadap kita dengan lebih teruk lagi dan kita juga yang akan menerima kesannya. Kita boleh melakukan apa-apa tindakan yang munasabah untuk mempertahankan apa yang kita dapat dari rakyat, tetapi jika kita terpaksa menekan sebegini rupa semata-mata untuk mengekang desakan rakyat ini sudah melampaui batas yang bermoral.

Kita hendakan kesinambungan sokongan rakyat, tetapi jika rakyat benar-benar tidak lagi mahu memberikan mandate kepada kita, ia tidak bermakna kita ada kuasa secara moral dan undang-undang menekan manusia sehingga kepada pakaian yang kita pakai. Kita telah mendesak rakyat supaya tidak menyokong rally yang bakal di adakan pada 9hb Julai nanti. Kita tidak mengeluarkan permit untuk penganjuran itu. DAN sekarang mereka dicegah memakai baju T Bersih itu merupakan satu tindakan yang 'autocratic' yang tidak ada batasnya.

Jika kita hendak menjadikan pakaian yang bersimbulkan gerakan rakyat dan parti-parti politik maka kita juga mesti melakukan larangan terhadap mereka yang memakai baju UMNO, PKR, PAS, DAP, MCA dan mana-mana parti politik dan pertubuhan NGO yang lain.

Presiden Marcos merupakan seorang dictator tetapi dalam pemerintahannya masih ada dua tiga saluran TV yang terang-terang menentang kerajaan. Saluran itu terus beroperasi dan Marcos dictator itu tidak pula menangkap dan menahan mereka yang mengendalikan saluran TV itu.

Jadi kita boleh bertanya kepada diri kita sekarang ini. Jika diktator Marcos boleh membiarkan saluran TV beroperasi dengan agak bebas, apa pula hendak kita katakan terhadap pemimpin kita yang begitu takut dan marah untuk mendengar rungutan rakyat? Bukankah ianya lebih teruk dari pemerintahan dictator?

Jika kita bermaruah jangan lah kita tunjukan sifat 'perongos' kita sehinggakan menelik dan meneliti pakaian dan 'attire' yang dipakai rakyat. Bersih bukannya parti politik dan NGO ini hanya mahukan perjalanan pilihanraya dijalankan dengan seadil adilnya. Seruan ini sepatutnya disokong oleh UMNO sendiri kerana sebagai parti yang mengaku sebagai parti yang bermaruah melakukan sesuatu dengan 'transparent' sepatutnya menjadi pakaian hidup kita.

Cukup-cukuplah menyalahkan pihak lain kerana kita sudah jatuh sokongan ramai. Tentu ada sebabnya yang kita ini di tolak dan dipersoalkan oleh orang ramai. Oleh kerana kita mempunyai jiwa yang fakir, kita sentiasa mendengar dan melihat segala tindakan rakyat dengan 'suspicion' yang begitu melampau.

Kepada NGO bersih saya ada pandangan untuk saudara/i fikirkan. Jika memakai baju-T Bersih itu merupakan kesalahan saya cadangkan supaya Bersih menjual seluar dalam yang ada logo Bersih pula.

Kita mungkin akan terjumpa pihak Polis menelanjangkan rakyat ditepi jalan jika mereka (polis) mensyaki mereka yang memakai seluar dalam Bersih. Saya cadangkan Datuk Ambiga memakai 'panty' Bersih. Kita tengok bagaimana Ambiga akan di telanjangkan oleh pihak dan merampas seluar dalam yang beliau pakai itu. Saya juga mencadangkan Kementerian Dalam Negeri membeli mesin pengimbas untuk memeriksa siapa yang memakai singlet atau seluar dalam yang berlogokan Bersih.

Dengan tindakan yang dilakukan terhadap mereka yang memakai baju T Bersih di Shah Alam semalam kita sudah menunjukan satu 'attribute' yang nyata sebagai pihak yang mempunyai jiwa yang terlalu fakir.

Tidak hairanlah kita melihat apa yang tidak sepatutnya berlaku pada hari ini berlaku dengan jelas. Pemimpin yang elok itu mesti ada setidak-tidaknya sedikit sifat 'gentleman' dan akan menerima dengan hati yang terbuka apa-apa yang di pilih oleh rakyat.

Jangan kita sampai begitu takut sehinggakan melakukan perkara-perkara yang tidak wujud di dalam masyarakat yang bertamaddun. Firaun telah membunuh semua kanak-kanak lelaki yang dilahirkan kerana ahli nujum telah memberitahu Firaun yang ketika itu akan lahir seorang kanak-kanak (Musa) yang akan menentang kekuasaannya.

Akhirnya Musa lahir juga dan mengalahkan firaun di lautan Merah.


Aspan Alias

Lagi ditahan kerana pakai 'T' Shirt BERSIH

Posted: 25 Jun 2011 08:01 AM PDT

KLANG: Lima anggota Angkatan Muda KEADILAN (AMK) Kapar hari ini ditahan polis ketika bersiar-siar di pusat beli-belah Klang Parade di sini, dengan memakai t-shirt berwarna kuning termasuk empat daripadanya memiliki logo Bersih 2.0.

Mereka ialah Pegawai Khas kepada S Manikavasagam, Mohd Fauzi Abdul Majid; Naib Ketua AMK Kapar, Kamarul Zaman Johari; Bendahari AMK Kapar, Asmadi Abdul Hassan; bekas Ketua AMK Kapar, Hazizam Hani dan anggota KEADILAN Kapar yang belum diketahui namanya.


Empat daripada mereka memakai T-Shirt sempena Perhimpunan Bersih 2.0 manakala seorang lagi yang belum dikenali cuma memakai baju kuning tanpa logo Bersih.

Ketika ditahan sekitar jam 5 petang, mereka sedang menunggu kedatangan Ahli Parlimen Kapar, S Manikavasagam di Klang Parade untuk berbincang mengenai program berkaitan Bersih.

"Ini adalah cubaan untuk menakut-nakutkan rakyat menjelang perhimpunan aman Bersih 2.0 pada 9 Julai ini. Ini bukan pertama kali Bersih mengadakan perhimpunan, mengapa belum pun bermula, tangkapan sudah dibuat?" katanya kepada Keadilan Daily, petang ini.


http://www.keadilandaily.com/?p=15949

UMNO bimbang tuntutan BERSIH.

Posted: 25 Jun 2011 07:44 AM PDT

KUBANG PASU, 25 Jun: Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa kerajaan Umno BN sangat bimbang dengan lapan tuntutan Bersih 2.0 sehingga meningkatkan usaha menyekat rakyat hadir ke himpunan Bersih 2.0 pada 9 Julai ini.

Beliau mempersoal undang-undang yang dipakai Umno BN yang melarang rakyat memakai dan menjual baju kuning.

"Di Malaysia ini begitu ganas dan zalimnya pimpinan Umno, bila pakai baju kuning dan jual baju bersih dianggap satu kesalahan.


"Undang-undang mana yang mereka pakai? Ini satu bentuk keangkuhan kuasa dan tindakan terdesak kerajaan sebab mereka tengok kita minta pilihan raya Bersih.

"Ada mereka pertahankan kebersihan pilihan raya?" katanya pada sidang media selepas merasmikan Pusat Khidmat Dun Bukit Kayu Hitam dan Pejabat PKR Kubang Pasu petang tadi.

Anwar yang juga ketua pembangkang berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai beberapa orang yang ditahan dan disoal siasat kerana memakai baju berlogo Bersih 2.0 malam tadi dan hari ini.

Beliau turut mendakwa pilihan raya di Malaysia tidak ada bezanya dengan pilihan raya di Mesir sehingga rakyat bangkit melakukan perubahan.

Katanya lagi, rakyat negara ini turut mahu melakukan perubahan terutamanya apabila Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sendiri mengakui wujudnya pertindihan daftar pemilih.

"Pilihan pilihan raya di Malaysia tidak ada beza dengan siapa yang boleh nafikan ada masalah daftar pengundi?

"Bukan sahaja PKR PAS lebih terperinci bawa kes ini yang saya lihat sendiri dari jauh. Ada ruang media yang bebas? Tidak ada.

"Apa beza pilihan raya Najib Tun Razak dengan pilihan raya Hosni Mubarak di Mesir, tolong jelaskan.

"Mengapa rakyat dan dunia menyokong perubahan pilihan raya di Mesir dan adakah salah kita menuntut pilihan raya yang sama?" soalnya yang juga ahli Parlimen Permatang Pauh.

Tambahnya, Pakatan Rakyat tidak menuntut pilihan raya untuk kepentingan mereka tapi demi rakyat.

"Kita tidak minta perubahan yang memihak kepada Pakatan Rakyat kita minta perubahan yang tunduk kepada peraturan dan ketelusan," katanya.

Mengulas mengenai tahanan dua mahasiswa yang terlibat dalam program masyarakat di Gebeng, Kuantan petang tadi, beliau menyifatkan ianya untuk menakutkan golongan muda.

"Dia akan tangkap sesiapa yang dilihat ke depan untuk menakutkan rakyat," katanya.

Harakahdaily

Aku SOKONG Najib!!!!

Posted: 25 Jun 2011 02:23 AM PDT

Dalam ucapan di hadapan kira-kira 739 perwakilan Umno Selayang Najib berkata "Yang lebih penting kita mesti dekat dengan pengundi, usah main lobi sahaja, main dengan rakyat.

"Bilangan ahli kita tidak boleh menjamin kemenangan kita tapi orang di luar itu kita mesti jaga dan kita mesti ada hubungan ikatan dengan mereka," katanya.

Aku sokong dan setuju dengan apa yang Najib ucapkan itu.. orang luar atau pengundi mesti kita jaga kerana merekalah yang akan menentukan kuasa berada dipihak siapa.. samada BN ataupun PR..


Bukannya menghargai mereka bila pilihanraya tiba saja.. bila dah berkuasa halau mereka keluar parti bila mereka bantah cakap kita biarpun apa yang dibantah mereka itu wajar, bila mereka menegur.. tengking mereka.. tanya mereka "Siapa anda??".. "Aku Pemimpin!! Siapa anda?? untuk menegur?"..

Penyokong ditengking dan diherdik mereka bagai anjing.. setelah mereka mempunyai kuasa, mereka terlupa ketika kempen Pilihanraya, mereka juga yang telah berkata setiap undi itu berharga..

Sebelum mereka berkuasa, ketika kempen mereka sanggup menjenguk rakyat yang ditimpa bencana tak kira pukul berapa pagi sekalipun.. bila dah berkuasa lepas tengahmalam handphone ditutup mereka..

Sebelum berkuasa.. mereka berjanji untuk berpindah ke kawasan yang hampir dengan rakyat, kononnya untuk memudahkan mereka memantau masaalah rakyat.. bila dah berkuasa janji tinggal janji..

Siapa terasa nasib hang la....

(Aku sokong ayat Najib yang itu saja ya... harap maklum.. bukan sokong UMNO mahupun BN)

Najib: Umno tak boleh menang PRU jika masih guna senjata lama

ELAYANG, 25 Jun — Datuk Seri Najib Razak mengingatkan kepimpinan Umno agar melakukan lebih banyak perubahan sambil menegaskan "senjata lama" tidak lagi boleh digunakan dalam era politik masa kini.

Bercakap pada majlis perasmian Persidangan Perwakilan Umno Selayang, Najib berkata sekiranya parti Melayu itu masih menggunakan senjata lama belum tentu akan menang pada pilihan raya umum ke-13 yang dijangka akan diadakan dalam tempoh terdekat.

"Semua ini menuntut kita buat perubahan, kalau kita buat cara lama, kaedah lama dan senjata lama kita boleh menang perang lama... perang baru belum tentu lagi.

"Jangan kita jadi macam zaman Kesultanan Melaka tahun 1511, Portugis datang dengan 400 orang tapi kita berdepan dengan tombak, keris dan anak panah.

"Memang senjata itu melambangkan pahlawan Melayu... segak, orang Melaka segak dengan keris, tombak tapi Portugis datang dengan senjata lebih moden... dengan senapang dan meriam, setakat segak tak cukup bila kita berdepan dengan orang yang lebih berkemampuan," kata Perdana Menteri.

Dalam ucapan di hadapan kira-kira 739 perwakilan Umno Selayang, Najib (gambar) juga menegaskan hanya "johan" yang akan memberi makna bagi mana-mana parti politik.

"Jika kita dikehendaki melihat lebih jauh sudah tentu sebagai sebuah parti politik yang paling penting untuk berjaya dalam pilihan raya kerana dalam pilihan raya tiada istilah naib johan.

"Dalam pertandingan biasa ada hadiah untuk naib johan tapi untuk pilihan raya hanya johan ada erti dan kita perlu sedar bahawa naib johan bererti kita kalah pada pilihan raya," katanya.

Kata Presiden Umno ini, parti yang kalah dalam pilihan raya merupakan satu tamparan dan bagi memastikan Umno terus kekal beliau mahu "sejarah lama" dijadikan panduan untuk bangkit semula menghadapi Pakatan Rakyat.

"Kita tahu erti parti yang kalah, kita sudah rasa pahit bila kita kalah, maruah kita, imej kita dalam keadaan tak menentu... kalau sudah mengalami perjalanan pahit ini sebagai sebuah parti yang kalah, kita lihat dari segi kejayaan, rekod dalam amalan demokrasi berparlimen tiada parti yang lebih cemerlang daripada kita.

"Namun kita sedar kehebatan silam dan lipatan sejarah, sehebat mana bukan jaminan kelangsungan kuasa pada masa akan datang," katanya.

Pada pilihan raya umum 2008, Barisan Nasional (BN) tewas besar di mana Pakatan Rakyat berjaya menawan lima buah negeri dan memenangi 82 kerusi Parlimen.

Jelas Najib, landskap politik masa kini memerlukan lebih banyak perubahan terutamanya revolusi maklumat yang membolehkan rakyat mengetahui segalanya melalui Internet.

"Kita tidak boleh kaku sebab kalau kita takut melakukan perubahan orang lain akan mengatasi kita... kita tidak boleh bangga dengan simbol, imej tapi pengisian kurang, sejarah sudah mengajar kita yang patut menjadi guru yang paling besar.

"Bila sudah alami pengalaman ini, kita perlu bangun, buat perubahan... bukan sahaja kepimpinan atasan tapi semua Umno-BN di semua peringkat sebab pengundi akan menilai kita," katanya.

Beliau juga mengingatkan kepada kepimpinan Umno agar memberikan tumpuan utama kepada rakyat dan bukan untuk kepentingan sendiri.

"Yang lebih penting kita mesti dekat dengan pengundi, usah main lobi sahaja, main dengan rakyat.

"Bilangan ahli kita tidak boleh menjamin kemenangan kita tapi orang di luar itu kita mesti jaga dan kita mesti ada hubungan ikatan dengan mereka," katanya.

Sebelum ini Najib berkata, beliau tidak menolak kemungkinan akan mengadakan pilihan raya umum awal, yang disebut-sebut bakal diadakan tahun depan.

Mandat semasa kerajaan pusat hanya berakhir April 2013.


The Malaysian Insider

Video Seks : Siapa Rahim Thamby Chick? (Video Inside)

Posted: 24 Jun 2011 11:06 PM PDT

Video diakhir entry


Bekas Ketua Menteri Melaka yang terpalit dengan tuduhan merogol seorang pelajar sekolah dan dakwaan rasuah membabitkan 40 juta ringgit. Meskipun begitu beliau dlantik menjadi Pengerusi Risda.

Kita tahu Risda adalah agensi kepada pekebun kecil yang penting kepada ekonomi orang melayu. Hampir 1 juta peneroka dan keluarga menyertai rancangan rancangan tanah Risda.


Meskipun diberi jawatan sebegitu penting Rahim masih mahu sekali lagi merasakan kuasa politik yang terlepas dari genggamannya apabila terpalit dengan tuduhan rogol dan rasuah. Justeru beliau beisytihar untuk mendapatkan perhatian Perdana Menteri supaya diberi tempat untuk bertanding di Plihan Raya Umum akan datang.

Dan lebih penting diberi kedudukan dalam kerajaan pimpinan Najib. Kita tahu Najib dan Rahim, mempunyai satu persamaan, musuh politik utama mereka ialah Anwar.

Oleh itu jika Rahim boleh meyakinkan Najib bahawa beliau mempunyai sebuah video yang boleh mengenakan Anwar, sudah tentu, pada pandangan rahim, beliau akan mendapat ganjaran setimpal daripada Najib. Bagaimana pula dengan Eskay?

Beliau ahli perniagaan yang menubuhkan sebuah syarikat dan melantik senator shuib lazim menjadi penasihat syarikatnya. Matlamat syarikat ini mendapatkan kontrak membekalkan baja kepada Risda.

Kontrak ini ratusan juta ringgit. Justeru Eskay perlu membawa sesuatu hadiah kepada pengerusi Risda. Lantaran itu, video ini diwujudkan.


Lihat juga siapa Eskay di SINI

Keadilandaily

Video Seks : Siapa Eskay? (Video Inside)

Posted: 24 Jun 2011 10:43 PM PDT

Video diakhir entry..



Video lucah ini bukan saja disebarkan secara meluas di internet, masjid, pasar malam, malah turut diedarkan di rumah rumah. Ia juga turut diposkan dari thailand kepada pemimpin pemimpin politik.

Saya berpeluang membuat kajian sedikit ke atas beberapa bahagian video ini, soal perut dan soal dada lusuh, adalah jelas untuk kita membuat andaian bahawa Anwar tidak memiliki fizik seperti pelaku dalam video ini.


Satu lagi aspek menarik ialah hidung pelaku. Rakaman ini menunjukkan pelaku memliki hidung mancung, Anwar tidak dikurniakan dengan hidung mancung. Hidung beliau pesek.

Dari gambar gambar ini jelas, selain dari susuk badan, hidung Anwar dengan hidung pelaku jauh berbeza.

Di Hollywood ramai yang berhidung mancung, pengarah dan pelakon ?

Malaysia pun apa kurangnya, malah tan sri rahim thamby chik sendiri berhidung mancung.

Gambar gambar ini menunjukkan seribu satu kemungkinan yang perlu kita renung dan hayati untuk kenal pastri identiti pelaku dalam video lucah Datuk T.
Pelakunya jelas bukan Anwar. Kalau bukan Anwar, persoalannya adakah persamaan iras wajah antara pelaku dalam video dan Anwar boleh dirungkai.

Tidak mustahil untuk seseorang dipaparkan sebagai individu lain jika segala kepakaran kosmetik dan make up diguna untuk megubah wajah beliau. Teknologi atau kepakaran ini boleh didapati tidak jauh dari Kuala Lumpur. Hanya di seberang sempadan iaitu di Thailand.

Tapi sebelum saya merungkai topik ini, mari kita dengar apa yang didedahkan oleh Mohd Mahte Bin Abdul Rahim, pegawai polis dan bekas pengawal peribadi Allahyarham Tan Sri Megat Junid.

Mahte memberikan petunjuk pertama bahawa video ini mempunyai asal usul dari Thailand. Beliau mendedahkan, akibat marah dengan Anwar kerana tidak membantunya dalam kes saman 20 juta,

Eskay memberitahunya, beliau akan ke Thailand untuk melakukan sesuatu terhadap Anwar.

"Jika saya telefon dia, dia marah marah. Datu Seri Anwar ni tak guna, dah curi duit kita. Ai saya terkejut. Apa pasal duit kita pula. Bukan saya. Saya tak ada kene mengena pun kan. Saya akan buat dia sampai jatuh. Ini ayat dari mulut dia. Ini saya nak balik ni. Saya nak balik saya nak pi siam, saya nak kumpulkan evident evident untuk jatuhkan Anwar. Saya tak kata apa. Inilah perkara yang sebenarnya. Saya Lillahita抋la, tak ada siapa bagi duit pada saya?"





Keadilandaily

Tiada ulasan: