Selasa, 10 Mei 2011

Pulakdah!

Pulakdah!


Brek Kereta Rosak, SIAPA SABOTAJ Anwar?

Posted: 10 May 2011 04:22 AM PDT

PETALING JAYA: Pemandu peribadi Ketua Umum PKR hari ini, membuat laporan polis mengesyaki ada usaha jahat pihak tertentu mensabotaj kenderaan yang biasa digunakan untuk membawa Datuk Seri Anwar Ibrahim dan keluarga.

Abdullah Sani bin Said yang berkhidmat dengan Anwar selama 28 tahun membuat laporan polis pada pukul 4.00 petang di Balai Polis di Merchant Square, Damansara. Beliau di iringi peguam Murnie Hidayah binti Anuar dan Afiq Mohd Noor.

Menurut Abdullah Sani, pada 19 April lalu, beliau memandu kereta jenis Mercedes Benz S350, membawa Ketua PKR Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail dan Setiausaha Politik kepada Menteri Besar Selangor, Faekah Husin ke Perak.

Dalam perjalanan pulang ke Kuala Lumpur dari Chemor dengan menggunakan Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) sekitar jam 1 pagi, secara tiba-tiba sebuah lori memasuki lorong kanan dan Abdullah terpaksa tekan pedal brek secara mendadak.

"Saya terasa kereta yang dipandunya bergegar kuat tidak seperti biasa. Tayar kanan bahagian belakang terkunci dan tersekat," katanya.

Apabila berjaya menghentikan kereta di bahu jalanraya, Abdullah melihat serpihan brek disc brake di atas jalan.


Setelah menghantar kereta ke bengkel untuk membaikinya mekanik bengkel tersebut memberitahu bahawa brek disc belakang hilang satu caliper guide pin bolt.

"Saya terkejut kerana dalam pengalaman saya tidak mungkin pin bolt boleh tanggal sendiri atau jatuh. Saya percaya ini adalah satu muslihat oleh pihak tertentu untuk membuat sesuatu terhadap Anwar dan keluarganya," tambahnya.

Beliau mengambil masa satu bulan untuk membuat laporan polis kerana menunggu laporan bertulis daripada bengkel kereta.

Menurut laporan bertulis Azman Hassan, ketua mekanik bengkel RCY Benz Auto Service Sdn Bhd, agak mustahil 'pin bolt' yang mengikat 'brake caliper' boleh tercabut dengan sendiri.

Sementara itu, peguam Murnie Hidayah berkata pihaknya tiada mengesyaki sesiapa dalam hal ini dan menyerahkan kes ini kepada pihak polis untuk siasatan lanjut.


Kredit : FMT

UMNO Gembira Jika MALAYSIA 'Dibakar'!

Posted: 10 May 2011 01:13 AM PDT

oleh : Damian Murphy Denis

Ketika bangun tidur dua hari yang lalu, terdengar gembar-gembur Utusan tentang sekumpulan pemimpin Kristian yang berdoa untuk menukar negara ini menjadi negara Kristian dengan mempunyai PM Kristian sangat menggelikan hati.

Bukan sahaja melantik PM Kristian adalah mustahil jika anda lihat peruntukan di dalam perlembagaan tetapi menukar kepada sebuah negara Kristian? Jangan berguraulah. Ia kelihatan sangat lucu!

UMNO nampaknya sangat bimbang apabila semua propaganda dan taktik mereka tidak menjadi malah kembali menyerang mereka semula. Dari percubaan Liwat II Anwar Ibrahim dan video seks yang dimainkan setiap hari nampaknya tidak dipedulikan rakyat dan sememangnya demikian!

Kemudian, mereka mengalihkan senjata mereka kepada PAS dan terus merayu supaya bergabung dengan mereka demi alasan memperjuangkan Islam. UMNO mendakwa bahawa kerjasama mereka dengan DAP tidak akan membawa mereka ke mana-mana kerana DAP menentang pembentukan negara Islam oleh PAS.

"Jadi, mengapa tinggal di dengan DAP/PR" tanya Najib? Pujukan dan rayuan mereka telah disindir oleh PAS melalui Mahfuz Omar yang berkata "Bagaimana PAS boleh bergabung dengan UMNO ketika UMNO berterusan menindas warganegara Malaysia?" Tegasnya. "

Dia terus menyerang UMNO sebagai Musuh Rakyat # 1 dan merekalah "perompak negara" yang paling teruk pernah kita lihat. Ini jelas memberikan tamparan kuat kepada Najib yang juga Presiden UMNO, dimana beliau sendiri yang telah menghulurkan undangan kepada PAS sendiri. Untuk catatan, UMNO telah menghantar 8 jemputan kepada PAS untuk membentuk kerajaan perpaduan setakat ini!

Tidak ingin ketinggalan kerana ramai pemimpin UMNO (bahkan yang sudah bersara) PEMBELA pula keluar dengan kenyataan bahawa Islam berada di bawah ancaman di Malaysia kerana orang Kristian sekarang. Penduduk majoriti (60%) merasa  terancam dengan hanya 10%  penduduk cukup untuk membingungkan fikiran.

Hujah mereka adalah kerana sejak orang Kristian telah dilantik ke dalam beberapa portfolio urusan non-Muslim dan masih bingung dengan masalah penggunaan perkataan Allah dan Al-Kitab ini akan menyebabkan kemurtadan besar di negara ini.

Sekarang mari kita melihat dengan jelas dalam hal ini. Jika penduduk Muslim keliru dengan semua ini maka menjadi tanggung jawabmereka untuk mendidik dan menghapuskan semua keraguan ini dan TIDAK menjadikan orang lain sebagai kambing hitam. Ini adalah simple common sense tetapi masalah ini telah dimainkan oleh UMNO-BN untuk menimbulkan rasa takut dan lebih untuk merendah-rendahkan majoriti penduduk negara ini.

Ayat Al- Quran yang pertama adalah "Bacalah" yang bererti mencari pengetahuan dan kemampuan untuk membezakan benar dan salah. Tetapi di sini kita dapat lihat PEMBELA mahu Muslim di negara ini tetap dalam kejahilan mereka supaya kuasa yang akan dapat mengawal dan mengarahkan memikiran orang Melayu sesuai dengan keinginan dan kemahuan mereka!

Kemudian, mereka menyiapkan pentas beberapa hari kemudian untuk lidah rasmi UMNO, Utusan menggegarkan negara umat Islam sedang diancam orang Kristian yang merancang untuk mengambil alih negara ini. Plot menjadi lebih tebal apabila Utusan menuduh bahawa orang Kristian berdoa untuk lahirnya PM Kristian dan menukar agama persekutuan daripada Islam kepada Kristian.

Sungguh karut? Berapa jauh UMNO akan pergi untuk memastikan mereka memenangi PRU 13 akan datang? Apakah mereka sedia untuk tunduk sebegini rendah dan datang dengan pelbagai tuduhan liar tanpa satu auns kebenaran atau bukti. Tapi tentu saja, UMNO-BN tidak pernah peduli dengan KEBENARAN sejak pembentukan mereka pada 1940/50 an.

Apakah ini tanda bahawa mereka sangat berputus asa dan bersedia untuk pergi sejauh ini untuk 'membakar' Malaysia jatuh asalkan UMNO-BN terus berkuasa. Jika kemudiannya mereka telah kehilangan moral mereka untuk menjadi pemimpin negara ini. Hal ini benar-benar sangat berbahaya apabila dipimpin oleh pemimpin seperti ini yang tidak bermoral dan tidak berprinsip yang bertekad melakukan apa saja asalkan status quo mereka kekal.

UMNO sedang berusaha  untuk menggoncang ikatan antara rakan Pakatan belum cukup berkesan. Memang, ramai yang dapat melihat permainan berbahaya yang sedang UMNO mainkan. Biar saya ulangi bahawa UMNO tidak akan berputus asa untuk terus bermain permainan api seperti ini. Ia tidak akan berhenti selagi kedudukan mereka sebagai parti nombor satu di negara ini sangat terancam saat ini.

Pihak yang sebenarnya yang merasa terancam bukannya Muslim kerana ramai pemikiran Muslim mengatakan ia adalah UMNO sendiri. UMNO yang sering bermain-main dengan isu-isu seperti ini banyak demi untuk kelangsungan hidup mereka sendiri sedangkan Malaysia 'terbakar'!

Mari kita turunkan mereka demi untuk kebaikan bangsa ini dalam PRU 13 akan datang!

Teruskan tekanan!

Anak BABI Bermulut Dua

Posted: 09 May 2011 07:13 PM PDT

Seekor anak babi ini dari utara China ini agak 'tamak' apabila makan dua kali ganda banyaknya berbanding adik-beradiknya yang lain kerana ia mempunyai dua hidung dan dua mulut.



Si pelahap kecil ini dilahirkan dengan kecacatan mempunyai dua mulut. Pemiliknya seorang petani Bai Xuejin berkata: 'Kami tahu ia sesuatu berbeza berbeza kerana kepalanya sungguh besar dan kami terpaksa membantu ibunya ketika melahirkan.

"Saya telah memelihara babi selama 15 tahun dan tidak pernah melihat sesuatu seperti ini sebelumnya."

Anak babi ino tidak boleh menyusu dengan ibunya disebabkan oleh 'mukanya' yang unik, jadi Xuejin terpaksa mengangkatnya dengan tangan sehingga ia cukup matang untuk makan makanan pepejal.

"Kedua-dua mulutnya berfungsi dan ia makan dan minum melalui kedua-dua mulutnya, ini bermakna lebih banyak lagi makanan yang ia perlukan berbanding babi yang lain," tambahnya.

Xuejin yang berasal dari Zhangjia di wilayah Jilin merancang untuk membelanya daripada disembelih untuk menjadi makanan dan merncang untuk membelanya terus di ladang kerana ia menjadi tarikan orang ramai.

Katanya: "Dia terlalu istimewa untuk 'dihidang' di dalam pinggan."

Tiada ulasan: