Selasa, 10 Mei 2011

MiLo SuaM

MiLo SuaM


Taktik keji untuk merampas Selangor terbongkar!

Posted: 09 May 2011 11:30 PM PDT

Taktik keji yang dilakukan oleh gerombolan songkok tinggi cawangan Hulu Selangor terbongkar hari ini. Di dalam misi gerombolan untuk menawan kembali Negeri Selangor yang jatuh kepada Pakatan Rakyat, pada Pilihan Raya ke 12 yang lalu, mereka sudah memulakan pelbagai taktik keji.

Beberapa taktik keji UMNO dan Barisan Nasional untuk merampas Selangor telah dimulakan, satu persatu taktik-taktik keji lagi menjijikkan ini akan didedahkan nanti. Kita londehkan satu persatu, biar diorang terutama menteri-menteri yang terlibat, tercengang-cengang.

Salah satu taktik keji yang dilakukan oleh mereka dibongkarkan hari ini. UMNO Cawangan Hulu Selangor telah menghantar sepucuk surat kepada Menteri Dalam Negeri, Hishammuddin Tun Hussin Onn, memohon kelulusan mendapatkan Warganegara Malaysia untuk warga asing yang sudah dipilih dan dikenal pasti bagi membantu kemenangan Barisan Nasional di kawasan Hulu Selangor pada Pilihanraya Umum ke 13 nanti.

Secara ringkasnya begini, UMNO cawangan Hulu Selangor telah memilih mana-mana warga asing yang akan menyokong Barisan Nasional pada Pilihan Raya ke 13, maka mereka meminta Hishammuddin untuk meluluskan permohonan kewarganegaraan warga asing ini. Taktik yang diguna pakai ini saling tak tumpah seperti yang dilakukan di Negeri Sabah. Baca surat di bawah ini, klik untuk membesarkan image.


Tak payah nak temberanglah, kalau tak main tipu dah lama dah Barisan Nasional ni lingkup. Bila kita kata diorang penipu, tak mahu mengaku, biasalah mana ada orang nak mengaku berak tepi jalan. Tak mengapa banyak lagi taktik kotor dan jijik mereka akan dibongkarkan sempena bahang PRU 13 yang semakin memuncak ini.

ReJaM© "Polis, JPN, semua dia punya, memang senanglah nak menipu... "

Update 13:00 : Berita ini turut mendapat liputan portal berita internet, baca juga laporan Malaysiakini sila klik [Malaysiakini]

Panas! Ada pihak cuba bunuh Anwar Ibrahim ?

Posted: 09 May 2011 08:41 PM PDT

BERITA yang dipetik daripada blog Datuk Seri Anwar Ibrahim. Pemandu kepada ketua pembangkang itu, yang sudah bekerja dengan beliau selama 28 tahun, Abdullah Sani bin Haji Said akan membuat satu laporan polis di Balai Polis di Merchant Square hari ini berikutan mengesyaki ada unsur-unsur sabotaj kepada kereta yang biasa digunakan untuk menghantar Anwar dan keluarganya.

Malah satu kemalangan telah berlaku sebelum ini pada 19 hb April 2011 yang lalu. Pihak media turut dijemput hadir membuat liputann terhadap laporan Polis yang akan dibuat hari ini [Anwar Ibrahim].


Apa yang jelas sebelum ini dalam entry yang lepas [Konspirasi mimpi], perancangan untuk menganiaya Anwar Ibrahim sudah jelas kelihatan melalui sebuah video seseorang yang mendakwa kononnya bermimpi Anwar Ibrahim akan mencederakan dirinya sendiri. Video yang menjadi lawak terhebat ini sebenarnya mempunyai makna tersirat yang sangat besar. Bagaimana anda boleh membayangkan mimpi seorang badut sarkas di bawah ini boleh dikira sebagai satu kepentingan rakyat? Saksikan video di bawah.



Orang di dalam video ini mahu rakyat percaya jika apa-apa berlaku ke atas Anwar Ibrahim, maka itu adalah konspirasi Anwar sendiri. Seperti sebelum ini semasa Anwar masih di dalam tahanan, Tun Mahathir dengan spontan mengatakan mata Anwar lebam kerana Anwar menumbuk matanya sendiri. Kali ini jika Anwar Ibrahim tercedera atau kemalangan, mereka mahu rakyat percaya Anwar yang mencederakan dirinya sendiri. Kalau dilihat keadaan hari ini, seolah-olah mimpi badut sarkas di atas hampir menjadi kenyataan.

Hal ini menjadi satu lagi sebab yang menunjukkan bahawa Anwar Ibrahim akan berada dalam bahaya sekiranya beliau melafazkan sumpah laknat. Sekiranya beliau melakukan sumpah laknat, kemudian beliau disabotaj oleh pihak tertentu sehingga cedera atau berlaku kemalangan, tentu sekali akan wujud propaganda kononnya Anwar Ibrahim dimakan sumpah laknatnya sendiri.


ReJaM© "Dunia politik semakin keliru, mimpi sarkas pun boleh jadi kepentingan rakyat, ini sudah melebihi tahap gila yang dibenarkan..."

Utusan berjaya naikkan darah orang Melayu!

Posted: 09 May 2011 07:30 PM PDT

LAPORAN berita yang berunsur provokasi agama di Utusan Malaysia sebelum ini dengan tajuk "Kristian Agama Rasmi?" telah berjaya menaikkan darah orang-orang Melayu.

Artikel berkaitan isu ini dalam entry yang lepas di MiLo Suam mengundang pelbagai komen dari orang Melayu termasuk ingin membunuh, memenggal dan menghalau semua penganut Kristian di negara ini. Malah ada pembaca yang mahu menghalau semua bangsa lain keluar dari Malaysia.

Jelas sekali begitu ramai orang Melayu terutama penyokong gerombolan songkok tinggi berjaya diperbodohkan oleh Utusan Malaysia, walhal berita yang disiarkan bukanlah berita sahih, sekadar berita longkang yang dipetik dari dua buah blog jalanan yang pro Barisan Nasional.

Hakikatnya, DAP tidak akan mampu mengubah Islam sebagai Agama Rasmi Malaysia kecuali melalui persetujuan majlis raja-raja walaupun KEADILAN dan PAS bersetuju dengan mereka (mustahil) rujuk sini [Utusan bodohkan rakyat]

Artikel berita longkang yang disiarkan oleh Utusan itu bagaimanapun telah berjaya menaikkan darah kaum-kaum Melayu termasuk kaum-kaum perasan Melayu di Pulau Pinang, yang berlagak nak jadi hero tak tentu pasal kah kah kah...

Berikut gambar Melayu-melayu dan perasan Melayu yang berjaya diperbodohkan oleh Utusan Malaysia also known as Utusan Merapu. Di saat Ketua Menteri Pulau Pinang sedang mengumumkan projek jalan rakyat (jalan tanpa tol) untuk meringankan beban rakyat, gerombolan songkok tinggi menyerbu bagaikan harimau buta yang meroyan nak jadi hero. Berita lanjut, rujuk link ini [Anak Sungai Derhaka].


Apa yang jelas, selepas berita provokasi seperti ini disiarkan oleh Utusan Malaysia, di saat rakyat Malaysia saling berprasangka di antara kaum dan agama yang berbeza, kerajaan mengambil peluang menaikkan harga gula rujuk sini [gula naik 20 sen]. Maka kemarahan rakyat atas kenaikkan harga gula berjaya diserap dengan isu agama yang dicetuskan. Pandai tak kerajaan? Seronok tak korang semua kena tipu? Kah kah kah...

ReJaM© "Orang yang buat prokasi ni patut diberikan hukuman dikentutkan mukanya beramai-ramai"

Harga gula naik lagi 20 sen bermula 10 Mei 2011

Posted: 09 May 2011 06:23 AM PDT

BERITA baik untuk semua penyokong kerajaan gerombolan songkok tinggi dan berita buruk kepada semua penyokong Pakatan Rakyat. Harga gula naik lagi 20 sen berkuat kuasa mulai esok, 10 Mei 2011.

Seperti biasa alasan kerajaan, harga gula kita masih rendah berbanding negara-negara lain di rantau asia, kerajaan mahu berjimat cermat. Rakyat semua disuruh berjimat cermat bagi menyerap kesan hentakan kenaikkan harga barang kecuali Rosmah Mansor [Malaysiakini].



Kali terakhir harga gula naik pada 4 Disember lalu, sejajar dengan kenaikan Harga petrol RON95, diesel, Petroleum Gas Cecair (LPG).

Kenaikan yang dikenali sebagai "4-dalam-1" itu menimbulkan kemarahan banyak pihak, termasuk mewujudkan beberapa siri bantahan, terutamanya sekitar Kuala Lumpur.

Pada masa itu, harga gula turut meningkat 20sen, menjadikan harganya RM2.10 sekilogram.

Apa yang pasti, seperti hari-hari yang sudah, kita ditipu lagi. Kerajaan yang mengagungkan slogan "rakyat didahulukan" ini menaikkan harga gula di saat harga gula di pasaran antarabangsa sedang mengalami penurunan.





Kerajaan ni cong je lebih, harga minyak diapungkan ikut pasaran antarabangsa lah, ikut harga minyak dunialah, tapi bila harga minyak dunia turun dia naikkan harga minyak untuk rakyat sendiri. Kali ini, harga gula dunia turun, dia naikkan harga gula untuk rakyat sendiri.

Oleh kerana Najib berani buat hal, ini petunjuk jelas bahawa tidak akan ada pilihanraya umum dalam masa terdekat, sekurang-kurangnya sehingga 2012.

Jangan lupa baca keluhan wartawan Utusan Malaysia akibat kenaikkan harga barang rujuk sini [Wartawan Utusan]. Ingatnye kalau sokong kerajaan naikkan harga boleh dapat diskaun, tak dapat rupanya kah kah kah.

ReJaM© "Tak sabar nak tumbangkan BN PRU 13"

Tiada ulasan: