Sabtu, 28 Mei 2011

Kami Sokong Tokguru

Kami Sokong Tokguru


Kerajaan Syaitan Berjiwa Firaun

Posted: 28 May 2011 07:15 PM PDT

Video Pilihan





-ijoks2009-
Beruk lagi cerdik ,
bukan saya kata Ustaz Azhar kata,nak marah marah dia jangan marah saya,hehehe
Cari N3 lama-lama disini

Akibat Suka Pukul Isteri(Papa Jahat Kena Karan)

Posted: 28 May 2011 09:43 AM PDT

Isu Semasa



KUALA LUMPUR: Seorang isteri berusia awal 30-an bertindak nekad mencucuh alat renjatan elektrik ke tubuh suaminya selepas dikatakan tidak tahan sering dipukul.

Perbuatan itu dilakukan wanita terbabit di rumahnya di Wangsa Maju, menyebabkan suaminya yang berusia 38 tahun pengsan sebaik terkena alat berkenaan hingga terpaksa dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk rawatan.

Suaminya yang bersifat panas baran dan berkerja sendiri itu dikatakan sering memukul isterinya itu sejak lebih setahun lalu walaupun wanita terbabit hanya melakukan kesalahan kecil.

Dalam kejadian kira-kira jam 8 malam Rabu lalu, pasangan terbabit bertengkar mengenai masalah kewangan.

Difahamkan, lelaki berkenaan berang selepas isterinya meminta wang belanja dengan mengatakan sudah tiga bulan suaminya tidak memberi wang. 

Cari N3 lama-lama disini

Istak (Bir Arab)Ada Alkohol

Posted: 28 May 2011 04:48 AM PDT



Isu Semasa

JOHOR BAHRU: Mengejutkan apabila ujian makmal yang dijalankan terhadap minuman yang popular sebagai `bir halal' di kalangan pengguna Islam dikesan mengandungi alkohol pada kadar melebihi jumlah dibenarkan syariat.

Penemuan kandungan alkohol sebanyak 0.5 peratus itu terbongkar selepas pengguna yang meragui minuman itu membuat aduan kepada Jabatan Agama Johor (JAJ) dengan membawa sendiri 'bir halal' itu untuk dianalisis, seterusnya mendapatkan kepastian.

Menurut sumber, JAJ kemudian menghantar sampel minuman ke Jabatan Kimia untuk pengesahan dan hasil ujian makmal yang dijalankan mendapati bir halal diperbuat daripada pelbagai perisa buah-buahan itu mengandungi 0.5 peratus kandungan alkohol.

"Berikutan penemuan itu, JAJ memaklumkan kepada Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) serta Jabatan Kastam Diraja Malaysia (KDRM) untuk tindakan selanjutnya.

"JAJ perlu memaklumkan penemuan itu kepada Jakim kerana difahamkan minuman itu menjadi kegemaran ramai dan selama ini dianggap halal. KDRM pula perlu mengambil tindakan lanjut kerana minuman itu diimport dari luar negara," katanya.

Mufti Johor, Datuk Mohd Tahrir Samsudin ketika mengulas perkembangan itu berkata, Majlis Fatwa Kebangsaan memutuskan kandungan alkohol dalam makanan serta minuman yang dibenarkan syariat Islam ialah tidak melebihi 0.01 peratus.

"Makanan atau minuman disahkan halal jika terdapat kandungan alkohol tidak melebihi 0.01 peratus. Ulama bersepakat menetapkan jumlah alkohol dengan kuantiti itu kerana ia boleh terhasil dalam makanan dan minuman secara semula jadi.

"Kuantiti itu amat kecil dalam kebanyakan buah-buahan serta tumbuh-tumbuhan. Ia bukan najis dan boleh dimakan atau diminum umat Islam," katanya.

Sementara itu, sumber Jakim berkata, kebanyakan pengguna Islam yang gemar minum minuman itu mungkin tidak menyangka kewujudan alkohol dalam minuman itu berikutan ia dikilang dan diimport dari negara Islam di Timur Tengah.     

Menurutnya, tambah meyakinkan apabila label pada luar produk berkenaan tertera tulisan minuman itu bebas alkohol dan hadir dalam pelbagai jenis perisa buah-buahan.

"Ia mula popular sejak lebih setahun lalu di kalangan masyarakat apabila minuman botol itu mudah diperoleh di kedai runcit, restoran termasuk kafe pada harga antara RM3 hingga RM5 sebotol.

"Persoalan bagaimana alkohol ini wujud dalam minuman 'halal' berkenaan masih dalam siasatan berikutan ia berkemungkinan di kilang di dalam bangunan sama dengan minuman keras," katanya.

Memang terkejut sungguh baca berita ni,minuman ni memang semakin menjadi kegemaran remaja di Kelantan.Diharapkan pihak berkuasa dapat bertindak segera
(nasib baik aku belum cuba)

Ini apa yang saya petik dari internet

KUALA LUMPUR: "Jangan ragu-ragu," kata Pengarah Eksekutif Malaysian Iranian Corporation (MIC) Sdn Bhd yang menjadi pembekal tunggal bir tanpa alkohol 'Istak' di negara ini, Azizi Ahmad, berhubung keraguan masyarakat terhadap produk edaran syarikat berkenaan.

Beliau yang memegang ijazah dalam jurusan Pengajian Islam dari Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) berkata, produk terbabit 100 peratus halal selepas melalui proses pemeriksaan ketat serta memperoleh sijil halal dan tayyiba dari Iran.

"Istak tidak melalui proses penapaian atau pengeraman yang menghasilkan alkohol seperti minuman keras, malah tidak mungkin memabukkan walaupun sudah melepasi tarikh luputnya selain diproses 100 peratus orang Islam.

"Jika tidak halal, mana mungkin produk Istak boleh dipamerkan di Mihas (Pameran Halal Antarabangsa Malaysia) 2009, Persoalannya dari mana datangnya alkohol itu?


Cari N3 lama-lama disini

Serangan Pengganas Paling Kejam Di Abad Ini

Posted: 28 May 2011 03:01 AM PDT

Santai


Longleat estate is located in Wales, Wiltshire.There was opened the first British safari park in 1966. Visitors of the safari park pass sequentially through themed parts of the park "Forest in eastern Africa," "jungle monkey", "park of the big game," Deer Park "," territory of the Tiger "and so on.Park rangers strongly advise not to stop the car for a long time at the monkeys.This is the example of what might happen.
-ijoks2009-
Memang betul-betul ganas monyet ni.
kalau puak-puak ni dapat kapal selam pun jahanam di kerjakannya.


Cari N3 lama-lama disini

Lagi Penghinaan Terhadap Islam(Zodiak Virgo)

Posted: 28 May 2011 12:11 AM PDT

Isu Semasa

Jika Anda perasan dengan logo zodiak bintang virgo ,ia adalah seakan-akan tulisan Allah yang di terbalikkan
Ini adalah simbol zodiak virgo


Dan dibawah  pula jika di terbalikkan


-ijoks2009-
Adakah simbol ini sengaja direka sedemikian rupa oleh pakatan haram yahudi zionis untuk menghina Islam?
Banyak lagi pendedahan tentang penghinaan Islam disini:
http://www.ustaznoramin.com/2011/05/games-hina-islam.html

Cari N3 lama-lama disini

Tiada ulasan: