Ahad, 1 Mei 2011

Kami Sokong Tokguru

Kami Sokong Tokguru


Jawapan Syeikh Qaradawi Isu wahabi

Posted: 01 May 2011 06:38 PM PDT

Soal Jawab Agama

Dr Yusuf al-Qaradawi mengulas tentang puak ini dengan katanya: "Semenjak beberapa tahun yang lalu aku ada mendengar tentang satu jamaah yang zahir di Lebanon, ia menimbulkan masalah kepada umat Islam di sana dengan pandapat-pendapat yang pelik, menyelewe…ng dan pandangan-pandangan yang merbahaya dalam persoalan aqidah, fekah dan akhlak…dan yang lebih dahsyat bahayanya apabila mereka mengkafirkan setiap orang yang berbeza dengan mereka dalam kalangan umat Islam hari ini atau yang terdahulu. 

Mereka mengkafirkan Syeikh al-Islam Ibn Taimiyyah, anak muridnya al-Imam Ibn al-Qayyim, dan sesiapa yang mengikut dua orang tokoh ini seperti tokoh tajdid tauhid di al-Jazirah al-Syeikh Muhammad bin Abdul Wahhab. Demikian juga mereka mengkafirkan ramai dari ulama semasa seperti al-'Allamah al-Syeikh 'Abdul 'Aziz bin Baz, Pemikir Islam Syed Qutb, dan selainnya… 

Golongan Ahbash yang pelampau dan menyeleweng ini mendakwa mereka adalah dari mazhab al-Imam Abu al-Hasan al-'Asy'ariy segi aqidah, mazhab al-Imam al-Syafi'i segi Fekah, dan mengikut Tarikat al-Rifa'iyyah dalam berakhlak. Akan tetapi hakikatnya mereka amat jauh dari manhaj kesemua para imam itu samada dalam pemikiran, adab dan akhlak.. 

Kumpulan ini yang mulanya timbul di Lebanon, dinamakan sebagai al-Ahbash, kerana tuan milik dakwah dan pemegang bendera mereka adalah seorang lelaki dari Habashah (Ethopia) berasal dari Harara, dia mendakwa dakwahnya ini adalah dakwah yang baharu, yang hasrat utamanya ialah memecah belahkan kesatuan umat Islam, mengucar-kacirkan mereka dan menyalakan api fitnah antara barisan umat Islam dan menghalang setiap usaha untuk membantu perkembangan agama ini. (Dr Yusuf al-Qaradawi, Fatawa Muasarah 3/685-686, Dar al-Qalam).
 
http://www.mohamadazhar.com/2011/04/27/wahhabipolitik-lucahvideo-seksliwat-memeningkan-rakyat



Cari N3 lama-lama disini

Gambar Aweks Aku Ke Ni? ,hehehe...

Posted: 01 May 2011 04:02 AM PDT

Santai

Tadi saya terbaca dalam email ada seorang pengguna FB yang bagitahu saya kononnya dia sudah tag dan bagi komen gambar saya kat FB.
Inilah rupanya gambar saya kat FB dengan nama "ijok2009"
nickname aku ijoks ada "s"


Tergelak sesorang bila baca email tadi,
terdetik dalam hati,bila masa pulak aku jadi pompuan,aku lelaki lah hahaha..

kalau nak kata bini aku,Bila masa aku berbini?

Aweks akupun bukan laa.. Tak tahulah gambar siapa tu..

Korang jangan pandai-pandai nak gosip mengosip pulak.nanti merajuk pulak ehem-ehem aku tu,susah mau pujuk maa..

Untuk pengetahuan pembaca dengan ini saya pemilik blog "Kami Sokong Tokguru" dengan domain name " 
 http://ijoks2009.blogspot.com yang menggunakan nikname "ijoks2009" tidak pernah ada akaun FB ,Tweeter atau seumpama dengannya yang ada hanyalah akaun blog ini dan akaun youtube sahaja.YM ada dengan nickname matbee2009(tapi jarang-jarang online)
Jika ada sebarang urusan surat menyurat sila emailkan ke sini melayumuslim@gmail.com



Cari N3 lama-lama disini

Tiada ulasan: