Rabu, 4 Mei 2011

Anak Sungai Derhaka

Anak Sungai Derhaka


Siapa Eskay? Layakkah dia bersumpah di Masjid?

Posted: 04 May 2011 06:45 AM PDT

Wajah sebenar lelaki yang menjadi kebanggaan pencacai UMNO ini mula disingkap..Kata YB Idham Lim, ini sessi introduction saja.. bersamalah kita tunggu pendedahan seterusnya dari YB Idham Lim..





Dari Tweeter Idham Lim


Baca pula apa yang didedahkan oleh MiloSuam ni..

Ramai pembaca yang mempersoalkan mengapakah Eskay ini "pelat" mengucap syahadah, malah tersilap ketika memegang Al-Quran secara terbalik serta tidak fasih melafazkan kalimah "bismillah" semasa upacara sumpah laknat baru-baru ini.


Pada awalnya ReJaM© tidak mahu mendedahkan keperibadian Eskay. Namun setelah menyedari impak sumpah Eskay ini sudah sampai ke tahap mengelirukan malah memecah belahkan masyarakat, maka mulai hari ini satu persatu tembelang Eskay akan didedahkan hasil pendedahan orang yang sangat rapat dengan beliau.

Siapakah Eskay?

1) Eskay asalnya beragama Hindu. Bapa beliau berbangsa India dan ibu berbangsa Siam. Beliau anak ke-3 dari 4 adik beradik dengan seorang abang, dan seorang kakak, serta seorang adik. Nama abang Eskay adalah Chandran.

2) Tujuan Eskay memeluk Islam adalah untuk membolehkan beliau mendapat status 'Melayu/bumiputera' bagi mempermudahkannya dalam urusan perniagaan dengan kerajaan. Namun begitu Eskay tidak mengamalkan cara hidup Islam dan sering bergelumang dgn maksiat.

3) Eskay bercita-cita tinggi dan juga berminat dengan politik. Beliau pernah cuba merasuah pegawai JPN bagi menukar status bangsanya dari 'India' kepada 'Melayu/bumiputera' semata-mata kerana ingin memudahkan urusan perniagaannya. Eskay juga didakwa berminat untuk menjadi ahli UMNO tetapi gagal kerana status bangsanya.

4) Eskay mempunyai tabiat kuat minum dan suka mabuk. Tempat beliau berhibur adalah di salah sebuah bar di Hotel Armada PJ. Ketika mabuk, tabiat Eskay akan minum dengan gelas yang kacanya bukan dari jenis lutsinar supaya orang lain tak nampak apa yang diminumnya.

lagi pendedahan sila lihat di MiloSuam



PR naikkan elaun Imam.. BN naikkan harga Minyak..

Posted: 04 May 2011 05:31 AM PDT

Dua berita dibawah membuktikan kerajaan mana yang prihatin akan nasib rakyat..

George Town: Kira-kira 800 bilal dan siak di negeri ini akan menerima kenaikan elaun sebanyak 80 peratus mulai 1 Jun ini.

Timbalan Ketua Menteri I Datuk Mansor Othman (gambar dok kipas BBQ) berkata kenaikan itu melibatkan peruntukan daripada kerajaan negeri dan Majlis Agama Islam Pulau Pinang (MAIPP).

Beliau berkata dengan kenaikan itu, kira-kira 400 bilal yang ketika ini menerima elaun sebanyak RM180 sebulan akan menerima RM324 sebulan, manakala elaun bagi kira-kira 400 siak akan dinaikkan kepada RM360 sebulan daripada RM200 sebulan.


"Keputusan untuk menaikkan elaun bilal dan siak ini dibuat pada mesyuarat MAIPP dan Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri bahagian agama Islam minggu lepas," katanya pada sidang akhbar di sini, Rabu.

Mansor berkata kerajaan negeri akan menanggung 70 peratus daripada perbelanjaan berkenaan yang berjumlah kira-kira RM2.3 juta manakala MAIPP pula menanggung 30 peratus kos terbabit, berjumlah hampir RM985,000. -BERNAMA


Petrol RON 97 naik 20 sen lagi menjadi RM2.90


Bermula tengah malam ini, petrol RON 97 akan dijual pada harga baru, iaitu RM2.90 seliter.

Kenaikan itu bagaimanapun tidak melibatkan RON 95 dan bahan api lain di negara ini.

RON 95 kekal pada harga RM1.90 seliter.

Kenaikkan RON 97 ini adalah yang tertinggi dalam sejarah negara dan dipercayai berikutan kenaikan harga minyak mentah di pasaran dunia.

petrol price hike panic 010705 shell stationBulan lalu, harga petrol RON 97 dinaikkan 20 sen kepada RM2.70 seliter.

Harga RON 97 diapungkan sejak 31 Januari lalu mengikut harga pasaran semasa dan sejak itu ia kali ketujuh harga petrol gred itu dinaikkan.

Petrol gred ini lazimnya digunakan oleh kenderaan yang memerlukan prestasi yang tinggi. Semua kenderaan berpendaftaran asing dilarang membeli RON 95 dan mereka menggunakan minyak gred RON 97.

RON 97 pada suatu ketika juga adalah minyak yang seringkali digunakan oleh rakyat sehingga minyak lebih murah RON95 diperkenalkan pada September 2009. Ketika itu RON 97 berharga RM1.80 seliter.

Malaysiakini

Gagal Video Lucah, Video Menghasut disebar pula ..

Posted: 04 May 2011 02:24 AM PDT


UMNO kini semakin jelas berada dalam kelemasan, pemimpin-pemimpin mereka mula menyedari mereka mungkin tumbang dalam PRU yang ke 13 ini oleh itu dalam kelemasan itu mereka berpaut kepada apa sahaja yang melintas hatta ianya seketul najis yang terapung sekalipun..

Baru-baru ini ada perkhabaran yang mengatakan UMNO telah menjemput DAP menyertai mereka di dalam Barisan Nasional bagi menggantikan MCA yang sudah tidak relevan lagi.


Malangnya pelawaan mereka itu telah ditolak oleh DAP kata Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng "DAP akan menolak jemputan Umno untuk bersama dengan Barisan Nasional (BN) jika benar akan ada pelawaan seumpama itu".

Kemudiannya Najib pula secara terbuka telah menggesa PAS agar meninggalkan Pakatan Rakyat untuk bersama UMNO di dalam Barisan Nasional dalam masa yang sama Najib juga telah mengugut masyarakat Cina kononnya akan tiada wakil dari masyarakat Cina didalam Parlimen jika masyarakat Cina terus menolak BN..

Malang juga yang menimpa Najib apabila pelawaannya itu juga ditolak oleh PAS.

Jadi apa yang ada pada UMNO/BN untuk kekal berkuasa lagi?

Pecah dan Perintah adalah salah satu cara yang pernah digunakan oleh pihak British bagi memudahkan mereka menguasai Tanah Melayu, pada tahun 1945 telah menggunakan kaedah ini.

Dalam Rusuhan di Batu Kikir, Negeri Sembilan pihak British telah menggunakan kaedah ini dimana merekA secara sembunyi telah mengarahkan seorang agennya, orang Tionghua, menyembelih seekor babi dan mencampakkannya ke dalam sebuah masjid di kampung dekat Batu Kikir. Sebaik sahaja hari cerah, berita itu pun segera tersebar.

Orang Melayu merasa amat marah di atas perbuatan yang merupakan satu pencemaran ke atas agama Islam dan penghinaan kepada orang Melayu. Maka sekumpulan anggota parang panjang dari Juasih menyerbu ke sebuah kampung Tionghua di Batu Kikir.

Perkara ini telah diceritakan oleh Abdullah CD (Pengerusi PKM) melalui tulisannya didalam Memoir Abdullah C.D. Bahagian Pertama yang artikelnya boleh di baca di sini
( RUSUHAN KAUM DI BATU KIKIR)

Itu cara British, menurut seorang sahabat (blognya di SINI) kini Najib dan UMNO yang terdesak mahukan sokongan padu dari sekurang-kurangnya 70% Kaum Melayu untuk kekal berkuasa mula memainkan isu perkauman dengan menanam rasa benci Masyarakat Melayu terhadap Masyarakat Cina bagi memecahbelahkan perpaduan kaum.

Isu kaum dan agama, adalah alat propaganda BN utk meraih sokongan masyarakat Melayu.

Perkara ini mula jelas bilamana dalam karnival 1 Malaysia di Parit Raja Batu Pahat, Johor baru-baru ini (lihat di SINI) VCD yang menghasut dan berbaur perkauman mula disebarkan..

Bagi mengelakkan ketegangan kaum tercetus pihak Kerajaan sepatutnya bertindak menghalang penyebaran video ini, tapi seperti biasa bila ianya melibatkan kepentingan UMNO/BN ianya dibiarkan begitu sahaja..









Dan untuk mencegah dari berulangnya peristiwa berdarah 13 Mei, kita sebagai rakyat Malaysia yang cintakan kedamaian wajar menumbangkan UMNO/BN dalam PRU13 ini..

SELAMATKAN MALAYSIA!! TUMBANGKAN UMNO/BN!!!

Rosmah Wanita Contoh?

Posted: 03 May 2011 11:47 PM PDT


ISTANBUL: Datin Seri Rosmah Mansor adalah contoh terbaik bagi wanita khususnya kepada isteri-isteri pemimpin dunia, kata Irene Natividad, Presiden Sidang Kemuncak Wanita Global 2011.

"Saya melihat Wanita Pertama anda seorang tokoh yang baik untuk dicontohi, dan sebab itu, kami menjemput beliau untuk menyampaikan ucap utama," katanya kepada wartawan Malaysia di sini menjelang sidang kemuncak itu yang akan berlangsung di sini dari Khamis hingga Sabtu.


Natividad berkata beliau pernah membaca satu ucapan Rosmah mengenai peranan wanita dan berpendapat bahawa isteri Perdana Menteri Malaysia itu adalah orang yang sesuai untuk berucap pada sidang kemuncak berkenaan.

"Lantas, saya menghantar undangan dan saya amat gembira kerana beliau bersetuju menerimanya," kata beliau.

Natividad berkata sebagai Wanita Pertama, mereka harus memahami peranan penting mereka yang memberi impak besar terhadap kehidupan rakyat di negara masing-masing menerusi cara yang berbeza daripada kerajaan.

"Saya mahu rakyat juga dapat memahami peranan istimewa ini," katanya.

Seramai 1,000 peserta dari 81 negara dijangka hadir pada sidang kemuncak tahunan itu.

Ia bertujuan membolehkan tokoh-tokoh penting serta pemimpin-pemimpin negara membincangkan serta menggariskan hala tuju, strategi dan program untuk kemajuan wanita dalam bidang ekonomi dan keusahawanan.

Selain menyampaikan ucap utama, Rosmah juga akan menjadi anggota panel Forum Wanita Pertama yang akan berlangsung pada Jumaat. Dua lagi anggota panel ialah isteri Perdana Menteri Turki, Emine Erdogan, dan Wanita Pertama Namibia, Penehupifo Pohamba.

Hari ini, Rosmah diberi penghormatan membunyikan loceng permulaan sesi urus niaga di bursa saham Istanbul.

- Bernama

'Ada tak kena dengan pesawat RM86 juta Taib'

Posted: 03 May 2011 11:18 PM PDT


Seorang bekas pengurus besar syarikat penerbangan milik kerajaan negeri - Hornbill Skyways Sdn Bhd - memberitahu mahkamah bahawa pembelian pesawat jet bernilai RM86 juta untuk kegunaan menteri besar Tan Sri Abdul Taib Mahmud penuh dengan kepinccangan, rasuah dan salah guna kuasa.

Mohamed Asharat Ramzan Ali (kiri), 48, yang mendakwa beliau dipecat secara tidak sah pada 2005 selepas mendapati terdapat beberapa perkara yang tidak kena dengan syarikat tersebut.


Menurut keterangan 34 muka surat Asharat kepada Mahkamah Industri di Kuala Lumpur, syarikatnya itu telah membeli pesawat jet bisnes Cessna Citation X yang dibina oleh Cessna Aircraft Company yang berpangkalan di Amerika Syarikat sebagai "aset negeri", sebelum menyertai syarikat itu pada 15 Mac 2005.

Dakwanya, pembelian itu juga membabitkan komisyen yang dihuraikannya berjumlah "US$250,000 sebagai elaun jualan" dalam dokumen yang berkaitan.

"(Harga pembelian) kira-kira RM74 juta. Jika faedah ditambah bagi pinjaman RM45 juta dari Ambank, jumlah kos adalah kira-kira RM86 juta," kata Asharat.

Pengarah eksekutif syarikat berkenaan Aidan Wing (kanan) yang juga bekas ADUN Lambir menafikan sebarang salah laku dalam pembelian pesawat itu dan berkata elaun jualan yang diberikan itu sebenarnya diskaun pembelian.

Namun Asharat menolak hujah Wing itu.

"Dalam perjanjian jual-beli yang awal, ia menunjukkan elaun jualan US$250,000 telah diterima. Namun angka itu muncul lagi pada harga muktamad pembelian pesawat itu," katanya kepada mahkamah ketika disoal-balas oleh peguamnya Atan Mustaffa Yussof Ahmad.

Asharat juga berkata pengurus kewangan Shirley Wee, yang terbabit secara langsung dalam pembelian itu mendesak agar pesawat dihantar lebih cepat daripada 28 Julai 2005, meskipun ia perlu melalui beberapa prosedur pentadbiran.


Malaysiakini

Eskay pegang Quran ikut suka dia... (Video Inside)

Posted: 03 May 2011 08:13 PM PDT

PETALING JAYA 3 MEI: Presiden PAS, Datuk Seri Hadi Awang menegaskan tindakan Sahzryl Eskay mengambil sumpah laknat mengenai video lucah ysng ditayangkannya baru-baru ini tidak berlandaskan hukum Islam dan Al-Quran.

"Mereka telah melakukan sumpah yang salah. Sumpah pakai al-Quran, tetapi hukum di dalam al-Quran tidak dipakai. Mengapa bersumpah al-Quran di gunakan tetapi hukum tidak dipakai? Biar dia jawab," kata Hadi selepas mesyuarat pimpinan tertinggi Pakatan Rakyat.


"Kalau sumpah, mesti pakai hukum yang ada dalam itu (al-Quran). Mengikut Islam tidak cukup menggunakan kitab tetapi mesti memakai hukumnya. Ini sumpah pakai Kitab tetapi tidak digunakan hukum dalamnya, tambah beliau.

Jelas Hadi, Shazryl hanya menggunakan kitab Al Quran sebagai syarat supaya membolehkan beliau melafaz sumpah berkenaan namun ahli perniagaan itu tidak mengikut syiar Islam yang ditetapkan.

Eskay melafazkan sumpah laknat itu setelah beliau memegang al-Quaran terbalik sebelum diperbetulkan oleh seorang penceramah bebas.

Beliau mengambil sumpah laknat bahawa Anwar adalah pelaku dalam video seks yang disebarkan sejak 21 Mac, sungguhpun diingatkan bahawa sumpah itu tidak laku dalam kes-kes fitnah.

Beberapa tokoh agama termasuk mufti Perak dan Selangor bersetuju isu fitnah harus ditangani mengikut hukum qazaf yang dipersetujui oleh Anwar.

Anwar menolak fitnah bahawa beliau pelaku video itu dan menegaskan Eskay dan gandingan Datuk T bersekongkol dengan Umno dan polis untuk menjatuhkannya sebelum pilihanraya umum akan datang.

Pada sidang akhbar berkenaan, Anwar ditanya mengenai dakwaan bahawa sayap pemuda PKR membuat kecoh di dalam Masjid Amru al-Asr Bandar Baru Sentul untuk menghalang Eskay mengambil sumpah laknat.

Anggota Angkatan Muda Keadilan telah mendesak supaya fitnah yang dibawa oleh Eskay itu diputuskan menerusi hukum qazaf.

Anwar berkata Eskay dan dua rakannya – Bekas Ketua Menteri Melaka Rahim Thamby Chik dan Shuib Lazim mencemar Islam dan masjid dengan perbuatan yang membelakangkan syarak agama.

"Hanya angkat kitab tapi tidak menuruti hukum. Siapa yang mencemarkan masjid…(mereka) menggunakan Quran tapi tidak mengamalkan," tegas beliau.





TVS News

Video Lucah : Eskay kata satu sahaja.. tapi berapa salinan sebenarnya?

Posted: 03 May 2011 11:02 AM PDT

Menurut seorang wartawan dari Malaysiakini video yang telah ditayangkan di Carcosa Seri Negara itu terpapar tarikh iaitu 2011/2/21 dan masanya ialah 22.23 atau seperti screenshot dibawah..


Bagaimanpun menurutnya lagi video yang telah dimuatnaik ke laman You Tube telah diedit dimana tarikh dan masa itu telah digantikan dengan "Phaholyothin Road, Bangkok, Thailand 10400, Copyright 2011" dalam bahasa Thailand.


Dan Eskay dan kawan-kawannya berkata tiada salinan telah dilakukan keatas rakaman video lucah yang kononnya ditemui didalam laci meja solek didalam sebuah bilik, hanya ada satu salinan sahaja dan telah diserahkan kepada pihak Polis..

Tetapi cuba perhatikan screen shot video tersebut yang diambil dari beberapa blog Pro-UMNO..

Screen shot dari Blog House of PK (Bukan P*Ki tapi Parpukari)

Screen shot dari Blog Gerakan Anti PKR

Screen shot dari Blog Panglima Harimau sama dengan dari Anti PKR

Ini tidak termasuk CD yang telah dikirimkan dari Thailand kepada Setiausaha Agung Parti Hak Asasi Manusia (HRP) P Uthayakumar dan juga kepada Ahli Parlimen Kapar S. Manikavasagam.. yang kedua-dua mereka telah menafikan bahawa lelaki itu bukan Anwar.. baca di SINI dan di SINI.

Adakah benar video itu adalah rakaman aksi Anwar yang ditemui oleh Eskay atau satu video lucah yang pelakonnya seiras Anwar yang telah ditemui atau dibeli di Thailand?

Jika dalam hal ini jelas Eskay telah berbohong dengan mengatakan hanya ada satu salinan.. adakah sumpah laknatnya boleh dipercayai?

Tiada ulasan: