Selasa, 3 Mei 2011

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Khutbah yang shahdu ....

Posted: 02 May 2011 07:51 PM PDT

Rasanya ramai yang turut terkebil-kebil syahadu dan hiba apabila mendengar khutbah Ust Ibnu Razak Al-Tantuya yang antaranya menyebut :

"Ini adalah selaras dengan prinsip agama Islam di mana perbuatan membunuh orang awam adalah dilarang dan ditegah dengan kerasnya oleh agama Islam," katanya di sini

PALSU - Gambar mati Osama

Posted: 02 May 2011 07:00 PM PDT

Gambar dari wajah mati pemimpin Al-Qaeda Osama bin Laden, disiarkan di saluran TV Pakistan dan kemudian digunakan oleh laman akhbar Inggeris, adalah palsu, Guardian telah mendedahkan.

TV 3/4 Malaysia juga memaparkan imej yang sama malam tadi dalam melaporkan kematian Osama dalam beritanya.

Gambar diatas ini menunjukkan pada website yang berbeza yang mengaku sebagai mayat Osama telah menggunakan dua imej yang berbeza, yang telah digunakan secara online selama dua tahun terakhir.

Imej yang mendakwa untuk menunjukkan mayat Osama bin Laden telah berada di internet sejak tahun 2009.Beberapa laman web surat khabar Inggeris telah menggunakan foto tersebut di halaman depan mereka, namun dengan cepat mereka terpaksa menghilangkan imej tersebut setelah didedahkan melalui Twitter ianya sebagai gambar palsu

The Guardian berkata foto palsu tersebut pertama kali digunakan pada "themedialine.org," surat khabar onlie Timur Tengah, pada tarikh 29 April 2009. Editornya telah menyatakan bahawa, dia tidak dapat memastikan apakah gambar yang diterbitkan itu adalah asli atau palsu.

Sejak tahun 2009, beberapa forum konspirasi menegaskan bahawa foto tersebut tidak palsu dan telah sesuai mendakwa bahawa pemimpin Al-Qaeda terbunuh.

Gambaran sebenar telah diambil dari Osama pada tahun 1998 dan digunakan oleh agensi berita Reuters.

Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama mengumumkan pada hari Isnin kelmarin bahawa bin Laden terbunuh oleh pasukan AS pada hari Ahad selepas dia dijumpai bersembunyi di sebuah kompleks di Pakistan.

Sementara itu, seorang pegawai Amerika mengatakan mayat Osama telah ditanam di laut, menyatakan bahawa pengebumian tergesa-gesa itu adalah sesuai dengan undang-undang Islam, yang memerlukan pengebumian dalam masa 24 jam selepas kematian.

Pengebumian di laut bukanlah amalan Islam (Osama kononnya mati didarat) dan Islam tidak menentukan jangka masa untuk pengebumian.

"Jika benar mayat itu (Osama) telah dicampak ke dalam air, maka Islam menentang sepenuhnya perkara itu," kata Mahmud Azab yang juga merupakan penasihat Imam Besar Al-Azhar, Sheikh Ahmed al-Tayeb.

Penganalisis bertanya-tanya mengapa para pegawai AS telah menanam tubuh Osama di laut, kerana mereka boleh menerapkan ujian DNA pada mayatnya untuk mengesahkan kematiannya. Sumber

Osama terbunuh? - Bhuto dahulu pun pernah kata gitu!

Posted: 02 May 2011 04:14 PM PDT

Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama dengan bangga dan bongkaknya mengumumkan bahawa pemimpin Al-Qaeda, Osama Bin Laden telah mati terbunuh melalui arahannya!

Kematiannya telah disahkan dengan ujian DNA yang menunjukkan "hampir 100%" sesuai dengan pemimpin al-Qaeda, kata seorang pegawai Pentagon.

Dilaporkan bahawa mayatnya telah dikebumikan di laut pada dini hari, setelah ia dibunuh oleh tembakan ke kepala di sebuah villa di kota Pakistan Abbottabad.

Para pegawai mengatakan tubuhnya juga telah dikenalpasti oleh seorang wanita dipercayai menjadi salah satu isteri-isterinya.

Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama, yang menonton operasi terungkap secara real time di skrin TV, berkata: "Dunia lebih aman, lebih baik kerana kematian Osama bin Laden."

Seorang pegawai pertahanan AS berkata Bin Laden diberi pengebumian Islam, yang melibatkan dirinya sebagai dibungkus dengan kain putih dan dicuci sebelum dihantar ke laut.

Hal ini dilaporkan bahawa rakaman video upacara itu dan foto-foto tubuh kemungkinan akan segera dikeluarkan.

Saya meragukan dakwaan Obama tersebut. DNA? Bukankah DNA boleh dipalsukan? Dan cara pengendalian urus mayat tersebut yang kononnya dilakukan mengikut cara Islam - apakah ianya perlu dimandikan? Kemudian dengan serta merta pula dibuang ke laut supaya tiada siapa meragui kematian itu adalah benar-benar Osama Bin Laden?

Apalah sangat dengan bukti rakaman rakaman video dan foto yang akan Amerika keluarkan - itu semua boleh diedit dan disuperimpose saperti mana gambar lama ini; tetapi malam tadi gambar lama itu telah turut disiarkan oleh TV ¾. Sepatutnya TV ¾ itu siarkanlah gambar berikut :


Susah nak percaya.Tetapi ianya bukanlah satu perkara yang mustahil. Akan tetapi agak sukar kita percayainya kerana sebelum ini, pada November 2007, dalam sebuah wawancara selepas satu percubaan pertama untuk membunuhnya ( Bhuto terbunuh beberapa bulan selepas wawancara ini) , Benazir Bhutto telah mengakui bahawa Bin Laden telah terbunuh. Dia merujuk kepada seseorang sebagai "orang yang membunuh Osama Bin Laden" Lihat Klip video berikut :


Tiada ulasan: