Isnin, 4 April 2011

MiLo SuaM

MiLo SuaM


Terbongkar! BN Sarawak bagi surat ugut pengundi

Posted: 03 Apr 2011 01:24 PM PDT


Ini yang gua namakan sebagai kantoi bodoh, Barisan Nasional Sarawak yang tengah syok-syok memberakkan kepala pengundi di Kampung Pujut dan Pandang Kerbau terkantoi apabila aksi beraknya dirakam orang. Maka tidak timbul soal "berak di tengah jalan tapi tak mahu mengaku". Gambar taik dan wajah meneran sudah dirakam, kita nantikan apa alasan mereka berak? Terkincitkah? Atau terlebih makan kuah kari parpu keling sambil minum todi?

Di bawah ini bukti yang jelas terpampang sepucuk surat kelentong dari Timbalan Ketua Menteri Sarawak George Chan kononnya mahu memberikan tanah kepada rakyat, sebaliknya hanyalah sepucuk surat mengugut pengundi. Salah seorang penduduk yang berang dengan Barisan Nasional, nekad membenarkan gambar mukanya bersama surat ugutan tersebut didedahkan oleh media-media alternatif.


Surat pengesahan hak milik tanah sejak berabad-abad lamanya yang ditunggu oleh rakyat, sebaliknya surat penangguhan kelulusan tanah yang tiba. Malah surat tersebut mengugut pengundi jika mahukan tanah mereka diluluskan, mereka harus memastikan kemenangan Barisan Nasional di Sarawak.




RentaP© "Siapa cakap Barisan Nasional kempen bersih di Sarawak, lu orang tampar je mulut dia dengan kaki...!"

Note: Tapi kalau lu orang jumpa blogger kaki mabuk macam kat bawah ni, lu orang letak taik atas kepala dia, dia dah mabuk mana sedar, itu pasal orang ambik gambar dia pun tak sedar. Ini keling kuah roti canai kari baik punya.

Tengku Razaleigh hentam purajaya pulak

Posted: 03 Apr 2011 02:35 AM PDT

Kalau sebelum ini Tengku Razaleigh Hamzah yang juga orang kuat UMNO Gua Musang menempelak Kerajaan barisan nasional yang mengamalkan "politik longkang" berhubung penayangan video seks lelaki mirip Anwar Ibrahim rujuk sini [Politik longkang], kali ini beliau menempelak putrajaya yang dengan jelas menafikan hak rakyat Kelantan terhadap royalti minyak.

Tengku Razaleigh menyifatkan pemberian wang ehsan sebagai sedekah kepada rakyat Kelantan adalah tidak wajar. Ini kerana rakyat Kelantan tidak memerlukan "sedekah" daripada kerajaan pusat, sebaliknya mereka mahukan hak mereka [Malaysiakini].



UMNO perjuangkan Melayu? Negeri Kelantan memiliki 95 peratus penduduk Melayu, namun dinafikan haknya untuk mendapatkan royalti minyak. Ini namanya retorik orang politik untuk mencuri duit. Ambil hak orang, ambil hak rakyat, kemudian tak mahu bayar. Ini namanya pencuri, bila dilakukan secara terang-terangan, dinamakan perompak!

Apa yang lebih pelik dan tak masuk akal, begitu bersungguh-sungguh kerajaan Najib untuk merompak hak rakyat Kelantan, sehinggakan sanggup memohon di mahkamah agar disaman bersama-sama dengan petronas, rujuk link ini [Mohon disaman]

ReJaM© "Pergi mati dengan slogan rakyat didahulukan, halwa telinga yang membuatkan rakyat Kelantan muntah beramai-ramai..."

Tiada ulasan: