Khamis, 7 April 2011

labun KulupSakah...

labun KulupSakah...


ketika kita sedang...

Posted: 06 Apr 2011 03:46 PM PDT

hari ni 7 april an-nur genap 8 tahun tapi dia sesak nafas dan dimasukkan ke wad 5a hospital serdang malam tadi. tertangguhlah rancangan untuk membuat acara makan dan kesyukuran hujung minggu ini. selalunya kami akan membuat majlis ulangtahun anak-anak kami kerana mereka tak pernah meminta apa-apa. maka itu kami akan meraikan mereka dan kesempatan itu juga kami ambil untuk mengumpulkan rakan-rakan dan keluarga.

itu cerita lain.
cuma ketika menemani an-nur di wad kecemasan, diberi nebuliser, diambil darah; aku terlihat sekumpulan manusia yang ketika kita sedang berseronok minum teh, menonton, bersama kekasih - mereka bertungkus lumus berkhidmat merawat dan meringankan kesakitan pesakit.
Doktor, jururawat dan kakitangan hospital memang hero!
Cuma seperti guru, mereka berdepan dengan risiko diugut, disaman, tak dihargai, kerja lebih masa. tekanan ini kadang-kadang menyebabkan kecuaian dan kadangkala kita dengar doktor tersilap itu ini.
TAPI itu hanya terpinggir kesnya. JASA mereka terlalu besar. Aku angkat topi sama mereka. melayani pesakit atau penjaga kepada pesakit harus dengan cara yang betul dan tidak menyinggung. silap kata akan diherdik orang yang baran macam aku. tapi kita juga haruslah berpengetahuan tentang sakit kita. buat research supaya kita juga bersedia.

annisa dan an-nur popular di sini dan kami ibu bapanya rasa tempiasnya. di hospital ini, ramai doktor, staf dan jururawat akhirnya menjadi kawan yang baik.

Salut untuk mereka!

*entry ini didedikasikan untuk doktor, jururawat serta staf hospital seluruh dunia terutama - Dr Eliza, Norhafiza, Zurina, Khadijah, dr azfar, meera, azyati dan Dr yang pernah membantu annisa dan an-nur
- Miss Saraiza di ENT dengan team Dr Muhammad, dr.Hisham, Dr.nik dan staf ENT. mereka pernah membedah annisa dengan jaya.
- nurse di wad 5a dAn 5b - norisha, zanira, nor azlin, khatijah, maureen, dianah dan yang tak disebut, aku tak mampu memikirkan semua nama saat tidur tak cukup sekarang.

Allah berkati kamu!
-

Tiada ulasan: