Sabtu, 30 April 2011

Kami Sokong Tokguru

Kami Sokong Tokguru


Bahaya Fitnah(Khutbah Jumaat)

Posted: 30 Apr 2011 10:49 PM PDT

Video Pilihan




Cari N3 lama-lama disini

Cara Mudah Login YM Yang kena Blok

Posted: 30 Apr 2011 06:46 PM PDT

Komputer

Assalamualaikum dan salam blogger,
dah lama jugak tak bawa topik pasal komputer dalam blog ni.Semalam saya terbaca komen seorang pengunjung blog salah seorang my sifu dlm dunia komputer ni http://diysteps.blogspot.com 
Pengunjung tu cerita pasal masaalah dia yang tak boleh login ym  dia.

Pernah tak anda mengalami situasi yang sama,anda cuba login akaun ym anda tapi tak dapat,dah cuba buka akaun lain pun tak dapat,tapi bila buka kat pejabat dapat ataupun sebaliknya kat rumah dapat ,kat pejabat tak dapat.

Kenapa ini terjadi ,anda dah cuba macam-macam cara tapi tak jadi ,sebaliknya perkataan ini yang keluar

We can't sign you in to Yahoo Messenger!
There might be a problem with Internet connection. Make sure your computer is connected to the Internet. Click Troubleshoot to begin a series of tests to try to diagnose the connection problem.

Saya juga pernah mengalami masaalah yang sama,Setelah puas menggoogle akhirnya saya dapat satu penyelesaian yang mudah,caranya masuk web ni
lepastu daftar je kat situ,dan anda sudah boleh mula ber ym tanpa masaalah

Ada sesetengah jabatan tu yang blok staf dia dari beryn  tapi dengan guna cara ni anda tetap dapat berYM tanpa sekatan,selamat berYM.
P/S jangan asyik berYM sampai lupakan kerja sudah..
Cari N3 lama-lama disini

Siapa Nak Naik Motor Ni Sila Angkat Tangan

Posted: 30 Apr 2011 08:38 AM PDT

Santai

Betul-betul ni ,siapa nak bawak motor ni sila angkat tangan,kalau tak angkat tangan memang korang tak boleh bawak motor ni.
tak percatya ,sila tengok gambar


Sumber gambar ni dari google ,tak tahu apa masaalah orang yang buat kerja ni..Agak-agaknya berapa minit dia dapat bertahan bawak motor ni,hahaha




Cari N3 lama-lama disini

Game Komputer Hina Islam

Posted: 30 Apr 2011 12:03 AM PDT

Isu Semasa
Dajjal
Klik untuk besarkan gambar

Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut ugama mereka (yang telah terpesong itu). 

Katakanlah (kepada mereka): 
"Sesungguhnya pertunjuk Allah (Ugama Islam) itulah pertunjuk yang benar". 

Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahi yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatu pun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepadamu.

Assalamualaikum dan salam blogger,terkejut bila baca berita muka depan akhbar hari ini.
Beritanya tentang wujudnya satu game komputer yang jelas-jelas menghina Islam,yang lebih parah lagi,mengikut laporannya game itu menjadi kegilaan remaja sekarang.

Satu permainan komputer yang digilai remaja negara ini dikhuatiri boleh menjejaskan akidah pemainnya kerana ia mengandungi elemen menghina Islam apabila memaparkan kalimah Allah dan kaabah.

Pemain permainan itu (Devil May Cry 3) didakyah kononnya mereka berjihad untuk menentang syaitan kerana dikehendaki menewaskan makhluk itu untuk menembusi 12 pintu sebelum 'penghulu syaitan' menanti mereka di pintu terakhir iaitu sebuah pintu menyerupai pintu kaabah.

Elemen penghinaan ke atas Islam jelas tertera apabila kalimah Allah dipaparkan di setiap pintu yang dikawal syaitan termasuklah di sebuah pintu yang mirippintu  kaabah.

Sehubungan itu, Naib Yang Dipertua Persatuan Mahasiswa Islam Universiti Malaya (PMIUM), Rohayu Rusli menggesa tindakan tegas harus diambil dengan serius oleh pihak kerajaan dan pihak berwajib.
Difahamkan permintaan tinggi terhadap permainan itu menyebabkan pihak pengeluar kini sudah mengeluarkan empat edisi bagi permainan berkenaan sejak mula memasarkannya pertengahan tahun lalu.

-ijoks2009-
Serangan minda sudah bermula,hati-hati dengan serangan minda dari musuh
Adakah ini salah satu cara Dajjal untuk merekrud anak-anak kita untuk menjadi pengikut
" New Worl Order"
Terima kasih pada
http://brothersmuslim.blogspot.com

Cari N3 lama-lama disini

Tiada ulasan: