Ahad, 6 Mac 2011

Tukar Tiub

Tukar Tiub


DENGAR APA DIA INDUSTRI SAMAN EKOR

Posted: 06 Mar 2011 12:51 PM PST




INI CARA GEROMBOLAN CARI DANA







nota:
dengar dan lihat
bagaimana industri
saman ekor ini dijalankan

semua ini dilakukan kerana
gerombolan telah kehabisan duit
inilah cara untuk merembat duit
rakyat dengan mengunakan undang-undang


KENYATAAN MEDIA

Posted: 06 Mar 2011 11:30 AM PST



SILA DAFTAR JADI PEMINAT BIK



nota:
sila menjadi peminat bik
ini fb paling cool
paling hot
paling hit
paling fat
kah kah kah







BAHAGIAN FLOM
PEJABAT PERDANA PERDANA MENTERI
4 MAC 2011


Dalam semangat kebebasan media yang diamalkan oleh kerajaan Barisan Nasional (BN), tiba-tiba saya terus menjadi mangsa kezaliman media dunia. Pada 4 Mac 2011, laman Facebook (FB) rasmi saya sekali lagi telah dihapuskan oleh pengurusan FB.

Seperti yang saya tegaskan sebelumnya, laman ini bukanlah laman propaganda sepertimana yang difitnah oleh pihak pembangkang. Sebaliknya laman FB tersebut adalah untuk memudahkan saya menyelami hati nurani hamba rakyat 1Malaysia ini.

Tetapi perkembangan terbaru ini sangat mengecewakan saya. Pihak pengurusan FB sepatutnya berkecuali serta mestilah menyiasat betul-betul dahulu sebelum menghapuskan laman FB saya tersebut. Jika beginilah amalan Pengurusan FB, yang kononnya menjadi agen perubahan untuk Revolusi Mesir, maka saya tidak hairan jika suatu hari nanti dunia akan jatuh ke dalam kancah yang tidak stabil.

Jika itu berlaku, maka pihak FB mesti bertanggungjawab! Sementara saya tidak bertanggungjawab sekiranya ada di kalangan penyokong fanatik saya yang melakukan tindakan yang tidak mampu saya kendalikan gara-gara ketidakadilan yang telah saya terima.

Di samping itu, dari maklumat Majlis Keselamatan Negara, saya dilaporkan bahawa wujudnya konspirasi FB dengan pihak pembangkang di Malaysia. Saya percaya konspirasi ini turut didalangi oleh Yahudi, yang mahu mengekang kebangkitan Negara Islam Malaysia yang diterajui BN, yang kini kian mantap di bawah kepimpinan isteri saya iaitu YAB Dato' Sri Mohd Najib Razak.

Dengan slogan hamba rakyat didahulukan, prestasi diutamakan, maka saya melihat pihak pembangkang sekarang amat terdesak sehingga mahu menggunakan bantuan asing demi merampas Putrajaya yang sejak azali dimiliki BN dan akan terus kekal menjadi milik BN.

Untuk pengurusan FB pula, anda telah melakukan kesilapan sangat besar jika menganggap konspirasi anda bersama pakatan pembangkang ini dapat melunturkan jiwa kental saya. Malah insiden ini sebenarnya semakin membulatkan lagi tekad saya untuk terus berjuang demi agama, bangsa dan negara.

Oleh itu saya menyeru kepada seluruh lapisan hamba rakyat 1Malaysia agar terus bersama-sama BN untuk menyelamatkan Malaysia dari genggaman Yahudi yang menaja pihak pembangkang ini!

Bahkan, marilah juga kita buktikannya dengan menolak calon pembangkang pada Pilihanraya Kecil di Kerdau dan Merlimau yang menjelang tiba. Pembangkang sebagai musuh negara tidak boleh sama sekali mendapat tempat di negara ini.

BIK MAMA
Suami kepada Perdana Menteri Malaysia
Bahagian FLOM
Pejabat Perdana Menteri
Jabatan Perdana Menteri
Putrajaya

Tel: 03-8888 8037
bikmama@pmo.gov.my


SIAPA PEROGOL ITU ?

Posted: 06 Mar 2011 10:59 AM PST



JANGAN BUAT FITNAH!



nota:
semua adakah fitnah
semua adalh tohmah
jangan percaya intenet
percayalah pada rtm
kah kah kah



PENGUNAAN INTERNET DIKALANGAN REMAJA PERLU DIPANTAU - meloya

Penggunaan Internet di kalangan remaja perlu dipantau secara berterusan bagi mengelak mereka menggunakan kemajuan teknologi itu hanya untuk melayari laman sosial tertentu yang boleh mengikis keutuhan budaya dan jati diri.

Pengarah Penerangan Kelantan, Ramly Yusoff berkata, golongan remaja perlu didedahkan mengenai kebaikan dan keburukan Internet supaya mereka tidak terpengaruh dengan pemikiran serta budaya tidak sihat yang cuba disebarkan oleh pihak tertentu.

Beliau berkata, remaja seharusnya memanfaatkan kemudahan Internet untuk mendapatkan pelbagai maklumat yang boleh membantu percambahan ilmu secara sihat, bukan sebaliknya.

"Ibu bapa dan guru mesti mendedahkan perkara ini termasuk menjelaskan fungsi sebenar Internet dan kesan buruk sekiranya ia disalahgunakan.

"Tidak semua laman sosial, blog dan media dalam Internet bermanfaat untuk dilayari," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…SIAPA MALON INI ?.... kah kah kah..

kah kah kah… DIMANA ASAL USULNYA….DARI SINTOK KE?... kah kah kah..

kah kah kah… BERCAKAP MELALUI LUBANG SAIFOOL… kah kah kah..

kah kah kah…MACAM MANA NAK PANTAU INTERNET?.... kah kah kah…

kah kah kah… NAK ADA POLIS INTERNET?.... kah kah kah…

kah kah kah..NAK PANGGIL PAKAR ISRAEL DATANG LAGI?... kah kah kah..

kah kah kah…KALAU ADA NIAT NAK JADI YB PUN... BUAT LAH CADANGAN YANG MASUK AKAL…kah kah kah..

woit…KALAU NAK BODEK MAT ROGOL… BODEK LAH CARA LAIN… kah kah kah..

nota:
internet adalah alat perhubungan
macam kita berlabon sesama kita
tidak mungkin labonan kita dipantau
kita bercakap apa yang kita suka
ada yang bercakap betul
ada yang melebong

diternet ada berbilion bilion laman dan maklumat
yang baik untuk diguna pakai
ada yang hampeh

contohnya maloan ini becakap karut
nak tutup semua talian internet?
mustahil!
ini macam nak tutup oxygen
mungkin boleh digangu gugat
nak pantau nak buat apa?
tak ada kerja lain?
tak nak mian telor?
kah kah kah


nota:
kenapa tak cakap
jangan baca dan jangan
percaya blog yang buka
cerita bik mama dan perogol amah
kah kah kah

KENYATAAN RASMI

Posted: 06 Mar 2011 12:18 AM PST




MENGAPA ANWAR IBRAHIM DIBICARAKAN?

Sebab mengapa Anwar Ibrahim duduk di dalam kandang tertuduh setiap hari di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada masa ini dengan menghadapi perbicaraan jenayah sememangnya difahami oleh mereka yang benar-benar waras. Anwar sedang dalam usaha untuk membuat perubahan-perubahan asas terhadap sistem pentadbiran negara ini dan juga ke atas wacana politik nasional. Perubahan ini semestinya menghakis pengaruh kerajaan Barisan Nasional (BN) dan pastinya akan menyingkirkan dari kekuasaan.

Pemimpin dan kerajaan BN sememangnya tidak peduli tentang kewajaran perubahan ini yang memberi manfaat kepada rakyat. Apa yang mereka pentingkan adalah kelangsungan politik mereka sahaja. Selain hanya obsesi ke atas kelangsungan ini, mereka juga mengabaikan perkara-perkara yang memberikan manfaat kepada negara. Reformasi yang dibawa oleh Anwar akan menghapuskan ketidakcekapan pengurusan ekonomi dan pembaziran yang diakibatkan dari gejala rasuah dan kronisme; bebas dari kawalan institusi politik yang sepatutnya bersifat bebas; dan mengembalikan kebebasan politik kepada rakyat yang dirampas oleh kerajaan BN selama lebih 50 tahun.

Struktur, imperatif dan para personaliti BN membuatkan ianya mustahil bagi mereka untuk melaksanakan perubahan dan memulihkan diri mereka. Maka mereka mengetatkan cengkaman ke atas negara yang sedang bergelut untuk bergerak ke depan menuju kebebasan dan kemakmuran untuk semua, dan menggunakan cara tertentu untuk melumpuhkan sesiapa yang berjuang untuk mengembalikan kuasa kepada rakyat. Maka setiap hari Anwar didudukkan di dalam kandang tertuduh, dan nasib negara digantung tanpa tali.

Adalah sesuatu yang tidak asing lagi buat rejim yang zalim untuk merencana pendakwaan fitnah terhadap musuh-musuh politik mereka. Dalam tahun 1930-an, Stalin merancang beberapa siri perbicaraan yang menyaksikan penyingkiran semua yang mengancam kekuasaan beliau. Pada 1995, Ken Saro Wiwa, seorang tokoh pengkritik yang dihormati di dalam kerajaan Nigeria telah didakwa dengan pertuduhan rekaan oleh tribunal tentera dan dijatuhi hukuman mati walaupun dikecam masyarakat antarabangsa.

Pada 2009, ikon demokrasi Burma, Aung San Suu Kyi telah dijatuhi hukuman tiga tahun penjara dengan kerja berat selepas didakwa dalam perbicaraan palsu atas pertuduhan tidak masuk akal iaitu mengingkari perintah tahanan rumah.

Dengan mencontohi tindakan-tindakan ini, Kerajaan BN mendakwa Anwar Ibrahim. Rakyat cuba diperbodohkan dengan perbicaraan ini yang dibalut dan disamarkan secara formal dengan perendahan undang-undang. Sebagai ketua pendakwaan, Pejabat Peguam Negara mestilah berubah secara komprehensif, dan kuasanya yang besar mesti dikaji. Pihak tertinggi polis dan kerajaan mestilah bertanggungjawab terhadap pencabulan perundangan awam dan pembaziran wang rakyat akibat dari perbicaraan ini.

Tiada negara yang bergelut atas nama Kebebasan boleh ditekan sebegitu lama. Jalannya mungkin panjang dan sukar, namun saya menyeru setiap rakyat negara bertuah ini agar melihat semua ini. Kita berhutang dengan diri sendiri dan generasi akan datang.

N SURENDRAN
NAIB PRESIDEN
PARTI KEADILAN RAKYAT


RAKYAT BERI AMARAN PADA PEROGOL

Posted: 05 Mar 2011 10:05 PM PST




LAPORAN POLIS



DARI GAMBAR DOKTOR


nota:
orang ramai diingatkan
untuk sentiasa berjaga jaga
kerana perogol lembu
ini masih belum dipasong
kah kah kah




TINDAKAN TEGAS TERHADAP PENGHASUT GULINGKAN KERAJAAN
-meloya

Kerajaan akan mengambil tindakan tegas terhadap pihak yang menggunakan blog dan laman sosial untuk menghasut rakyat menggulingkan kerajaan.

Rais Yatim berkata, agensi berkaitan termasuk Pejabat Peguam Negara, Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) boleh bertindak sekiranya pihak terbabit melampaui batas undang-undang sedia ada.

"Kami memang sedang melihat gara-gara pembangkang yang menggunakan media alternatif sedemikian rupa sama ada menerusi facebook, e-mail atau tweeter.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…PEROGOL INI CAKAP APA NI?... kah kah kah..

woit… MEMANG LAH PEMBANGKANG MENGHASUT RAKYAT…kah kah kah..

kah kah kah… INI TUGAS SUCI MEREKA… HASUT DAN HASUT… kah kah kah…

kah kah kah… MEMANG NIAT PEMBANGKANG NAK GULINGKAN KERAJAAN… kah kah kah..

kah kah kah..KALAU TAK NAK GULINGKAN KERAJAAN NAK BUAT APA?... NAK AJAK MAIN GULI?.... kah kah kah…

woit…INI PUN BANGANG…. MUKA TAKUT BINI… kah kah kah..

kah kah kah… ORANG JELEBU NAK HALAU KELUAR DARI JELEBU TAK SEDAR…. kah kah kah..

kah kah kah… MALAON INI PEROGOL LEMBU…. kah kah kah..

nota:
ibu bapa di jelebu di nasehatkan agar
menjaga lembu dan kambing mereka
jangan biarkan lembu berjalan jauh jauh
ini kerana ada perogol sedang berleluasa
dan mencari lembu lembu terutama lembu
tua yang senang di sutut kah kah kah..

GEMOK DAN BODOH

Posted: 05 Mar 2011 09:23 PM PST



PERCUMA DARI GEROMBOLAN




nota:
inilah cara sembab
menyelesaikan masaalah
kekurangan air
kah kah kah




KENAIKAN HARGA BUKAN DISEBABKAN DASAR BN :TPM - meloya

Kenaikan harga barang-barang keperluan kini dialami di kebanyakan negara-negara seluruh dunia, termasuk Malaysia dan ia bukan disebabkan oleh dasar yang dilaksanakan kerajaan Barisan Nasional (BN).

Muhyiddin Yassin berkata, kenaikan itu berpunca dari faktor penawaran dan permintaan yang menentukan harga pasaran.

Menurut beliau, semua ini berlaku kerana perubahan iklim dan pemanasan global yang menyebabkan pengeluaran bawang di India dan Pakistan yang merupakan pengeksport bahan itu ke negara ini terjejas akibat banjir.

Katanya, keadaan itu juga menjejaskan pengeluaran daging dunia di Queensland, Australia dan sekali gus mendorong peningkatan harga.

"Kedua-duanya negara ini misalnya merupakan pengeksport utama barang berkenaan ke negara ini, justeru peningkatan harga tidak dapat dikawal.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… KAH KAH KAH… KAH KAH KAH…KAH KAH KAH….. kah kah kah..

kah kah kah…PAGI PAGI LAGI SUDAH ADA LAWAK SERAM…. kah kah kah..

kah kah kah…BANGANG PUNYA SEMBAB…. kah kah kah….

woit… KALAU BN TAK BOLEH BUAT APA APA… PERGI BERAMBUSLAH… kah kah kah…

kah kah kah… MACAM DI MESIR… SATU MINGGU SESUDAH MUBARAK BEERAMBUS…. TEPONG TURUN HARGA…. kah kah kah..

kah kah kah… DI MESIR … DUA MINGGU KEMUDIAN… GULA TURUN HARGA…. kah kah kah…

woit… SEMBAB INI TAK PERNAH TERFIKIR… DASAR PERTANIAN… kah kah kjah

kah kah kah… SEMBAB INI TAK ADA UPAYA UNTUK MEMIKIRKAN SISTEM PENGANGKUTAN AWAM… KERANA HARGA MINYAK NAIK…kah kah kah..

woit… BODOH MACAM TELOOOOO….. kah kah kah

nota:
macam mana orang bangang ini
boleh dilantik untuk menjadi pemimpin?
apakah 27 juta warga negara ini tidak ada
yang cerdik dan berfikr?

nampaknya orang orang yang obese ini
selalunya bodoh!!!

dulu cathay keris ada watak pelakon aman belon
dulu jalan ampas ada pelaon namanya hm busra
dua dua gemok dan bodoh

awal awal 30an di holywwod ada dua orang pelawak bodoh
nama dia laurel and harday – sila tanya lebai google dan lihat
kebododhan orang gempok.

di holywood juga ada THREE STOOGES – salah seorang amat
gemok dan amat bodoh

kenapa kita mesti dipimpin oleh orang gemok yang bodoh?
sudahlah bodoh gemok pulak kah kah kah


TIPU PILIHANRAYA - TIPU ORANG MELAYU

Posted: 05 Mar 2011 08:23 PM PST




BUKTI DARI TUAN YANG MEMBELI



nota:
lihat bagaimana jahatnya
media gerombolan
sengaja di hebohkan
agar warga felda tidak
akan menyokong pas







PENEROKA MENGAKU JUAL TANAH KEPADA TUAN IBRAHIM
- meloya

MARAN 5 Mac - Seorang bekas peneroka Felda Jengka 13 di sini, Mahmud Abdul Rahman, 54, mengesahkan dia telah menjual tanah seluas empat hektar miliknya di tanah rancangan itu kepada Tuan Ibrahim Tuan Man pada 1994 walaupun mereka tiada hubungan persaudaraan.

Menurutnya, dia difahamkan tanah tersebut dijual kepada isteri Tuan Ibrahim pada harga RM75,000 dan dibayar tiga kali yang dibayar oleh Tuan Ibrahim.

``Saya jual tanah tersebut kerana ketika itu saya mengalami masalah kewangan akibat kemelesetan ekonomi dan kerana mahu keluar daripada tanah rancangan berkenaan,'' katanya ketika ditemui di ladang sawitnya di sini hari ini.

Tambahnya, ketika itu dia berpendapat lebih baik tanah tersebut dijual kepada orang lain daripada diserahkan semula kepada Felda ekoran keputusannya mahu keluar daripada tanah rancangan itu.


UMNO DAN MEDIANYA MENIPU –PEMBELI TANAH – harakah daily

Para pemimpin dan media Umno terbukti berbohong ketika mereka memfitnah Tuan Ibrahim Tuan Man membeli tanah peneroka Felda kerana ianya sebenarnya dibeli oleh pihak lain.
Ia sebenarnya dibeli oleh Ibrahim bin Osman, seorang guru yang hanya meminjam duit dari Tuan Ibrahim dan kini tanah itu dicagarkan oleh Ibrahim kepada MARA untuk satu pinjaman lain.

"Sebenarnya apa yang berlaku adalah, seorang peneroka Felda telah mengiklan di merata-rata tempat mahu menjual tanahnya. Beliau juga telah menemui saya dan meminta saya membelinya.

"Memandangkan saya tidak ada duit, saya telah bertanya kepada Datuk Tuan Ibrahim untuk membantu saya. Dia bersetuju meminjamkan dahulu duit kepada saya dan sebagai jaminan terhadap pinjaman tersebut saya bersetuju menggunakan nama isteri beliau sementara saya menjelaskan kesemua pinjaman itu.

"Apabila saya mempunyai duit, saya telah mengambilalih tanah itu dan menggunakannya untuk dicagarkannya kepada pihak MARA atas nama syarikat saya, Syarikat Pintar Kesuma Sdn Bhd ," kata Ibrahim dalam sidang media khas di Markas PAS Kerdau lewat petang ini.

Ibrahim menjelaskan fitnah yang dibuat Umno dan medianya terhadap Pengarah Pilihan Raya PAS Kerdau Tuan Ibrahim dengan mendakwa beliau membeli tanah peneroka Felda yang dalam kesempitan bukannya membantu beliau.

NOTA:
mubarak di mesir selalu buat berita macam ini
yang selalu kena ikhawan musliman
macam macam kes mubarak buat
tak ada kerja lain menipu sahaja

ikhwan beli tanah orang kampong
ikhwan larikan anak dara
macam macam

akhbar mubarak menipu
tv mubarak menipu
radio mubarak menipu
mubarak sendiri menipu

di malaysia pun sama
menipu
akhbar menipu
tv menipu
radio menipu
menteri menipu
bekas menteri menipu
semua menipu

bila rakyat mula sedar
diacam untuk tangak dengan ISA
ini samalah macam cara mubarak buat di mesir


Tiada ulasan: